120 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
25.02.2018
Ορφέας | Main Feed
Κώστας Λαδόπουλος

Η στήλη ”τα παλιόπαιδα του Ορφέα” φιλοξενεί κείμενα που, άμεσα ή έμμεσα, άπτονται του Ρεμπέτικου. Ήταν μιά σωστή πρωτοβουλία της σελίδας για μιά μουσική που υπάρχει πιά σχεδόν παντού και αγαπιέται πλατιά και απ΄τα δυό φύλα, πλην με διαφορετικό τρόπο.
Το Ρεμπέτικο είναι ένα είδος ανίατου βάκιλλου που προσβάλλει καίρια και κατ΄αποκλειστικότητα το ανδρικό φύλο. Κατά τη διάρκεια που αυτή η μουσική ήταν ζωντανή, ανδροκρατούνταν. Οι λόγοι πολλοί. Άλλωστε, σχεδόν έτσι έχει συμβεί με τις λαϊκές μουσικές παντού.

Εικόνα: Ράλλης ΚοψίδηςΈχετε ποτέ σκεφτεί ότι υπάρχει κάτι παράδοξο στο ότι οι άνδρες φτιάχναν πάντα τραγούδια που είχαν σα κύριο αντικείμενο τις γυναίκες κι αυτές ήταν σιωπηλές αποδοχείς του προϊόντος; Το ερώτημα είναι βέβαια κάπως αφελές γιατί οι δρόμοι που θα επέτρεπαν στις γυναίκες να πράξουν αντίστοιχα ήταν κλειστοί κι αυτό αποδεικνύεται στις μέρες μας, όπου οι γυναίκες καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερη θέση στα μουσικά πράγματα. Σήμερα, παρόλο που οι τρικλοποδιές υπάρχουν παντού διεσπαρμένες, δε μπορούμε να μιλάμε για κλειστούς δρόμους.

Ένα ερώτημα που παραμένει είναι, γιατί οι σημερινές γυναίκες δεν αντιδρούν, δε συμμετέχουν και δεν απορούν για το ότι οι συζητήσεις για το Ρεμπέτικο και ο εστιασμός σε διάφορα ονόματά του συνεχίζουν να ανδροκρατούνται; Πώς δε τους φαίνεται παράξενο ότι μένουν στο ημίφως γυναικεία άστρα που έλαμψαν στην εποχή του Ρεμπέτικου;

Εικόνα: Κώστας ΛαδόπουλοςΔεν είναι ύποπτο ότι ελάχιστες, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, είναι οι γυναίκες που έγραψαν για τις τότε ομόφυλές τους; Μήπως βολεύει και είναι πιό ξεκούραστο να παραμένουν αποδοχείς και να αρκούνται στο να χτυπούν παλαμάκια;

Μοιάζει σα να έχουν δεχτεί υποσυνείδητα ότι ήταν μιά ανδρική υπόθεση που απλώς χρησιμοποίησε τις γυναίκες σα το κερασάκι της τούρτας. Προσωπικά, απορώ για την αδιαφορία απέναντι σε μιά σειρά πολύ ταλαντούχων τραγουδιστριών όπως, η μαγική Μαρίκα Καναροπούλου,η απίστευτα δυνατή Μαρίκα (Ουρανία) Φραντζεσκοπούλου (Πολίτισσα), η Σούλα Καλφοπούλου με τη φωτεινή φωνή και κύρια, το Μεγάλο κλειστό όστρακο, η Ρίτα Αμπατζή.

Αν μού΄λεγαν πως οι σημερινές γυναίκες είναι αγχωμένες και διπλά φορτωμένες με καθήκοντα (εργασία-σπίτι) και δεν έχουν καιρό για τέτοιες πολυτέλειες, δε θα αντιμιλούσα, γιατί αυτό ισχύει. Όμως όλα τα πράγματα έχουν κάποια όρια και η απορία δε καλύπτεται.
Οι συζητήσεις, ακόμα και για παλιά πράγματα, φωτίζουν τα σκοτάδια και βοηθούν στη παραπέρα συνειδητοποίηση και αγώνα του γυναικείου φύλου, δηλαδή του μισού πληθυσμού του πλανήτη μας.

 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Θα ήθελα μια κοινωνία που θα έχει μια γραμμή – οριζόντια – για όλα τα παιδιά που γεννιούνται. Να είναι όλα ίσα στην εκκίνηση. Όταν μου λένε αν είμαι αριστερός, αυτό τους απαντώ.
Θάνος Μικρούτσικος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

25/2/1943 Γεννήθηκε ο κιθαρίστας του συγκροτήματος Μπητλς Τζωρτζ Χάρισον
25/2/1973 Ο Νίκος Κοεμτζής σκοτώνει τρεις αστυνομικούς για μία "παραγγελιά" στο κέντρο Νεράϊδα. Ο Διονύσης Σαββόπουλος με αφορμή το περιστατικό θα γράψει το τραγούδι "Μακρύ ζεϊμπέκικο για το Νίκο"
26/2/1969 Κάνει πρεμιέρα η ταινία "Ζ" του Κώστα Γαβρά με θέμα τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Βασίλη Βασιλικού και με τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη