176 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
12.12.2017
Ορφέας | Main Feed

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

ΗΡΩΔΕΙΟ:  ΑΒΑΤΟ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΟ ΛΟΓΩ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΩΝ ΤΙΜΩΝ!

Γράφει ο Τάσος Π. Καραντής


Τελικά, «το ’χει η μοίρα του Ηρωδείου», είτε έτσι, είτε αλλιώς, να παραμένει ένα… άβατο…
Στην – προ κρίσης – εποχή (7/2009), έγραφα, σ’ ένα σχόλιό μου στον «ΟΡΦΕΑ» τα εξής :
«Επανήλθε πάλι στη δημοσιότητα το θέμα του Ηρωδείου - αν πρέπει να δίνεται για συναυλίες και σε ποιους - κι άναψαν για τα καλά οι συζητήσεις κι οι διάφορες γνώμες.
Το Ηρώδειο παραχωρείται, εδώ και δεκαετίες, για διάφορες παραστάσεις, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών κι όχι μόνο. Αν το μνημείο κινδυνεύει από τη χρήση του αυτή, τότε να απαγορευτεί, εντελώς, η όποια χρησιμοποίησή του και κλείνει εκεί το θέμα. Αν πάλι, δεν κινδυνεύει, τότε, καλώς χρησιμοποιείται , αλλά, μήπως, το “ποιοι πρέπει να μπαίνουν και ποιοι όχι” δεν θα πρέπει να τίθεται καν ως δίλλημα;
Μέχρι το 1988 το Ηρώδειο ήταν απαγορευμένο για τον Μίκη Θεοδωράκη, επειδή ήταν κομμουνιστής! Στις μέρες μας είναι απαγορευμένο για όποιον καλλιτέχνη είναι ποπ;!
Ποιοι ορίζουν τα πράγματα κι αποφασίζουν για το τι και ποιος; Ποιοι οριοθετούν την ποιότητα και την αξία, προσπαθώντας – ενώ ο καθένας μας έχει τη δική του αισθητική - να επιβάλλουν μια κυρίαρχη; Οι κατέχοντες πένες και θέσεις; Ή ο “κυρίαρχος λαός”;
Υπάρχουν απαγορευμένες τέχνες και είδη μουσικής; Ποιοι πληρώνουν τη συντήρηση του Ηρωδείου; Εμείς δεν την πληρώνουμε; Ο λαός; Ρώτησαν τη γνώμη μας, αν συμφωνούμε με τις απαγορεύσεις τους; Ας τολμήσουν ένα δημοψήφισμα για να μάθουν τη γνώμη της πλειοψηφίας και θα τρίβουν τα μάτια τους!
Νομίζω ότι το όλο θέμα είναι φαιδρό, άλλη μια πτυχή της νεοελληνικής υποκρισίας! Τα παραπάνω ερωτήματα είναι, καθαρά, ρητορικά! Να δοθεί τέλος σε όλες τις απαγορεύσεις και τους αποκλεισμούς. Να μπούνε όλοι στο Ηρώδειο και να μείνει έξω μόνο ο ελιτισμός κι ο ρατσισμός! »
Τότε, όπως, θα καταλάβατε, το θέμα μου ήταν το «άβατο του Ηρωδείου» για τους καλλιτέχνες κι ήμουν στο πλευρό τους.
Τώρα – στην Ελλάδα της κρίσης – το «άβατο του Ηρωδείου» αφορά τον ίδιο το λαό! Και, μάλλον, οι καλλιτέχνες δεν είναι στο πλευρό του…
Κι όταν γράφω άβατο, αναφέρομαι στις τιμές των εισιτηρίων που, όχι μόνο είναι απαγορευτικές για τον μέσο Έλληνα(που του έχουν ψαλιδίσει τα πάντα και τον χαρατσώνουν συνεχώς κι ανελέητα), αλλά και προκλητικές, στη σημερινή διαλυμένη Ελλάδα της εξαθλίωσης, λόγω των υπέρογκων εισιτηρίων(που φτάνουν και τα 100 ευρώ!), όσο και για την απαξίωση των πιο πληγέντων κοινωνικών στρωμάτων(άνεργοι, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι κλπ.), όπου, στη συντριπτική πλειοψηφία, των περιπτώσεων, δεν έχουν προβλεφτεί μειωμένα εισιτήρια γι’ αυτούς…
Αλλά, πριν περάσουμε στις, εξωφρενικές τιμές, ας δούμε το θέμα και πως προέκυψε, από ένα παλιότερο(10/7/2012), αλλά διαφωτιστικό ρεπορτάζ, της Χρυσούλας Παπαϊωάννου, στο www.topontiki.gr, με τον εύστοχο και κατατοπιστικό τίτλο «Είναι ακριβά τα μάρμαρα και οι κερκίδες».
Το Ηρώδειο, όπως κι ο Λυκαβηττός, αποτελούν «χρυσό κουμπαρά» για το κρατικό Φεστιβάλ Αθηνών. Ακόμα και στην εποχή της κρίσης, ότι αρπάξουμε… στην τελική, όμως, πάλι, από το λαό…
Ας το δούμε αναλυτικά, από το παραπάνω ρεπορτάζ :
«Το Φεστιβάλ Αθηνών, επίσης, εισπράττει τα ενοίκια από το Ηρώδειο για τις εκδηλώσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου. Γνωμοδοτήσεις, δηλαδή άδεια για το ποιες εκδηλώσεις θα γίνουν, δίνει βέβαια το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο). Η ταρίφα για το Ηρώδειο, μέχρι και πέρυσι(2011), ήταν 30.000 ευρώ η παράσταση και 15.000 ευρώ η πρόβα. Η Νικολέττα Βαλάκου, προϊσταμένη της διεύθυνσης προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του υπουργείου πολιτισμού, μας εξηγεί μέχρι ποιο σημείο εμπλέκεται στο θέμα το υπουργείο: «Υπάρχει ένα στάνταρ ποσό που πηγαίνει στο ταμείο του ΤΑπΑ, για τη συντήρηση του μνημείου. Αυτό είναι 3.000 ευρώ η παράσταση και 1.500 ευρώ η πρόβα. Τα ποσά που καταθέτουν οι πολιτιστικοί φορείς είναι ό,τι ζητάει το Φεστιβάλ Αθηνών. Δεν εξαρτάται από εμάς. Το Φεστιβάλ καθορίζει το ποσό και παραχωρεί όλη την υποδομή, ηλεκτρολογικά, φωτισμούς, προστασία, ασφάλεια, ταξιθεσία κ.τ.λ. Με κοινή υπουργική απόφαση των υπ. πολιτισμού και Οικονομικών πέρυσι(2011 – μέσα στην κρίση δηλαδή!) ορίστηκε και ένα επιπλέον 10% επί των εισπράξεων προς το ΤΑπΑ (3046 τεύχος Β’ ΦΕΚ, 2011), αλλά δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα, γιατί χρειάζεται ένας μηχανισμός για να το υποστηρίξει».
Με λίγα λόγια, την ευθύνη της τιμής μίσθωσης του Ηρωδείου φέρει αποκλειστικά το Φεστιβάλ Αθηνών. Θα περίμενε κανείς ότι δεδομένης της κρίσης και της αλυσιδωτής μείωσης κόστους σε όλο το φάσμα της παραγωγής μιας συναυλίας, η τιμή του Ηρωδείου αλλά και του Λυκαβηττού θα είχε προσαρμοστεί στη νέα εποχή και τα νέα δεδομένα.
Η αλήθεια είναι ότι τα ενοίκια από τους δύο χώρους ήταν μέχρι τώρα μια σοβαρή οικονομική ενίσχυση για το Φεστιβάλ. Στο Ηρώδειο, τον Σεπτέμβριο γίνονταν περίπου 15 εκδηλώσεις, που μεταφράζονται σε 450.000 ευρώ (χωρίς τις πρόβες). Συνολικά, δηλαδή, στα ταμεία του Φεστιβάλ έφταναν 1.050.000 ευρώ, ποσό που συμπλήρωνε την τακτική επιχορήγηση – 3.200.000 ευρώ – και τις εισπράξεις από τα καζίνο – περίπου 3.600.000 ευρώ.
Ήδη, από το 2012, ο Διονύσης Ποτσολάκης, ο πρόεδρος του πανελλήνιου Συνδέσμου πολιτιστικών Εκδηλώσεων (αριθμεί 52 μέλη), ζητούσε ο Λυκαβηττός να πέσει στα 5.000 ευρώ η παράσταση και το Ηρώδειο στα 15.000 ευρώ, στα μισά δηλαδή, σε σχέση με το 2011. Απάντηση(το 2012) δεν πήρε… ενώ η τακτική του επιχορήγηση βέβαια (3.200.000) δεν έχει μειωθεί, ακόμα κι αν δυσκολεύεται να την εισπράξει με συνέπεια. Όπως επίσης και το ποσό από τα καζίνο (3.200.000 ευρώ), το οποίο λαμβάνεται κανονικά…
Κι όπως, σωστά, επισημαίνεται στο ρεπορτάζ : «Σε μια εποχή που η δραστηριότητα παραγωγής εκδηλώσεων μειώνει σαν αλυσιδωτή αντίδραση το κόστος της σε όλα τα επίπεδα, ενώ οι εκδηλώσεις συνεχώς συρρικνώνονται, δεν μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα απέναντι σε ένα πρόβλημα που έχει κυκλώσει από παντού τη συνολική δραστηριότητα της ψυχαγωγίας. Τα νέα δεδομένα ορίζουν νέα ήθη και νέες τιμές.».
Απάντησε, όμως, στο «Ποντίκι art», ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Αθηνών : «Η πολιτική μείωσης τιμών για τη χρήση του ωδείου Ηρώδου Αττικού και του θεάτρου Λυκαβηττού αφορά φέτος μόνο στους φορείς του Δημοσίου και όχι στους ιδιώτες επιχειρηματίες… Το Φεστιβάλ είχε και αυτό με τη σειρά του να αντιμετωπίσει τον δικό του κυκεώνα οικονομικής κρίσης. Με δεδομένη τη μείωση της επιχορήγησης το Φεστιβάλ προσπάθησε να μην κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα των παραγωγών του και να μην αποθαρρύνει την προσέλευση του κοινού. Συμπίεσε κατά το δυνατόν κόστη παραγωγής και αμοιβές καλλιτεχνών, κρατώντας παράλληλα πολύ χαμηλά τις τιμές των εισιτηρίων». Και εξηγεί γιατί η τιμή των μισθωμάτων διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα: «Καλύπτει δαπάνες όπως: ηλεκτρολογικός, φωτιστικός και σκηνικός εξοπλισμός και οι αντίστοιχοι τεχνικοί, χρήση των καμαρινιών, χρήση του χώρου των ταμείων στον χώρο και στα κεντρικά ταμεία της εταιρείας στην Πανεπιστημίου 39, διάθεση ταξιθετών και ελεγκτών εισιτηρίων, υπηρεσία καθαριότητας των χώρων και διάθεση γιατρού SOS».
Τη γενικότερη εικόνα που επικρατεί μας περιγράφει ο Διονύσης Ποτσολάκης. «Τα τελευταία 30 χρόνια οι συναυλίες ανθούσαν. Μέσα σε μια διετία, χάσαμε το 60-70% της δυναμικής μας. Εκεί που κάθε καλοκαίρι γίνονταν 1.000 συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, τώρα διοργανώνονται περίπου 300. Επομένως, έχει πέσει και ο αριθμός των συναυλιών, αλλά και ο τζίρος». Αυτό συνεπάγεται μια αλυσιδωτή μείωση τιμών, προκειμένου να επιβιώσει η δραστηριότητα και η ψυχαγωγία: τα εισιτήρια που ήταν κατά μέσο όρο 20 ευρώ για τις ελληνικές συναυλίες, τώρα δεν ξεπερνούν τα 12 ευρώ, ενώ τείνουν να καθιερωθούν ως τιμή φιξ τα 10 ευρώ. Η μείωση αγγίζει όλο το επίπεδο παραγωγής: αμοιβές συντελεστών, καλλιτεχνών, τεχνικών, μηχανικών, αφισοκολλητών, ξενοδόχων, ιδιοκτητών των χώρων και ούτω καθεξής.
Τα δύο μεγάλα αγκάθια αυτή τη στιγμή παραμένουν το Θέατρο Λυκαβηττού και το ωδείο Ηρώδου Αττικού. Το Φεστιβάλ Αθηνών θα πρέπει να βάλει το ζήτημα σε μια ζυγαριά. Ενδεχομένως, αν πέσουν οι τιμές ενοικίασης, θα δοθεί ένα κίνητρο για περισσότερες εκδηλώσεις. Επομένως, το Φεστιβάλ κυνηγάει τα πολλά, με κίνδυνο να χάσει και τα λίγα.».
Ας δούμε τώρα, λοιπόν – γιατί οι αριθμοί λειτουργούν σαν τις φωτογραφίες : μια εικόνα = 1000 λέξεις(!) – τις εξωφρενικές τιμές των παραστάσεων, σπουδαίων καλλιτεχνών, το Σεπτέμβριο στο Ηρώδειο :


1) ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ - «Με λογισμό και μ’ όνειρο»- 1/9

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Διακεκριμένη: 40€
Α' Ζώνη: 35€
Β' Ζώνη: 30€
Γ' Ζώνη: 25€
Άνω Διάζωμα: 20€ - Φοιτητικό: 15€

Ειδική τιμή για ΑΜΕΑ και συνοδούς: 5 ευρώ (συγκεκριμένες θέσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα στις δυο πρώτες σειρές της Κερκίδας Α)
Σχόλιό μου : Απουσία ειδικών τιμών για ανέργους, πολύτεκνους και τρίτεκνους…


2) Μελίνα: όπου και να ταξιδέψω, η Ελλάδα... – 7/9
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Α' Ζώνη: 90€
Β' Ζώνη: 70€
Γ' Ζώνη: 50€
Άνω Διάζωμα: 25€ - Φοιτητικό: 15€

Τα μειωμένα εισιτήρια εκδίδονται στο άνω διάζωμα σε περιορισμένο αριθμό.
Σχόλιό μου : Απουσία ειδικών τιμών για ανέργους, πολύτεκνους και τρίτεκνους…
Γιατί τα μειωμένα εισιτήρια(και μάλιστα των 25 ευρώ!) εκδίδονται στο άνω διάζωμα σε περιορισμένο αριθμό; Περιορισμένοι είναι στην Ελλάδα οι μη έχοντες;! Ευημερούμε;!

3) Πρωτοψάλτη : Ένα ταξίδι στη Λιλιπούπολη – 14/9

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Διακεκριμένη
35€ - Μειωμένο: 25€
Α' Ζώνη
30€ - Μειωμένο 23€
Β' Ζώνη
25€ - Μειωμένο 20€
Γ' Ζώνη
20€ - Μειωμένο 15€
Άνω Διάζωμα
15€ - Μειωμένο 12€

Τα μειωμένα εισιτήρια αφορούν φοιτητές, μαθητές και παιδιά (έως 18 ετών) και εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό.

Ειδική τιμή για ΑΜΕΑ και συνοδούς: 15 ευρώ (συγκεκριμένες θέσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα στις δυο πρώτες σειρές της Κερκίδας Α)

Σχόλιό μου : Εδώ έχουμε, όπως βλέπετε, κι αύξηση της τελευταίας στιγμής! Απουσία ειδικών τιμών για ανέργους, πολύτεκνους και τρίτεκνους… Τα μειωμένα εισιτήρια αφορούν φοιτητές, μαθητές και παιδιά (έως 18 ετών) και εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό… Εισιτήρια για τη «Λιλιπούπολη»(!) σε περιορισμένο αριθμό για φοιτητές, μαθητές και παιδιά(!). Το πιο οξύμωρο που έχουν δει τα μάτια μου…

4) ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ «Χθες άρχισα να τραγουδώ» - 17/9

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Διακεκριμένη: 90€
Α' Ζώνη: 70€
Β' Ζώνη: 50€
Γ' Ζώνη: 35€
Άνω Διάζωμα: 20€ - Μειωμένο: 15€

Τα μειωμένα εισιτήρια αφορούν φοιτητές, μαθητές και παιδιά (έως 18 ετών) και Ανέργους με κάρτα ΟΑΕΔ και εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό.

Ειδική τιμή για ΑΜΕΑ και συνοδούς: 15 ευρώ (συγκεκριμένες θέσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα στις δυο πρώτες σειρές της Κερκίδας Α)

Σχόλιό μου : Τιμές φωτιά, που ξεκινούν από 90 ευρώ! Απουσία ειδικών τιμών για πολύτεκνους και τρίτεκνους… Τα μειωμένα εισιτήρια αφορούν φοιτητές Ανέργους με κάρτα ΟΑΕΔ εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό… Γιατί – αριστερή – κυρία Φαραντούρη μου, οι 1,5 εκατομμύριο άνεργοι στην Ελλάδα της φτώχιας σας φαίνεται περιορισμένος αριθμός;!


5)ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ «Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ» - 20/9

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Διακεκριμένη: 60€
Α' Ζώνη: 48€
Β' Ζώνη: 38€
Γ' Ζώνη: 25€
Άνω Διάζωμα: 18€ - Μειωμένο: 14€
ΑΜΕΑ: 18€

Τα μειωμένα εισιτήρια αφορούν φοιτητές, μαθητές και παιδιά (έως 18 ετών) και εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό.

Ειδική τιμή για ΑΜΕΑ και συνοδούς: 18 ευρώ (συγκεκριμένες θέσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα στις δυο πρώτες σειρές της Κερκίδας Α)

Σχόλιό μου : Τιμές ακριβές, που ξεκινούν από 60 ευρώ. Απουσία ειδικών τιμών για ανέργους, πολύτεκνους και τρίτεκνους…


6) ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ - «Πες μου μια λέξη» - 25/9

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Διακεκριμένη: 100€
Α' Ζώνη: 75€
Β' Ζώνη: 50€
Άνω Διάζωμα: 20€ - Μειωμένο: 15€

Τα μειωμένα εισιτήρια αφορούν φοιτητές, μαθητές και παιδιά (έως 18 ετών) και Ανέργους με κάρτα ΟΑΕΔ και εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό.

Ειδική τιμή για ΑΜΕΑ και συνοδούς: 15 ευρώ (συγκεκριμένες θέσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα στις δυο πρώτες σειρές της Κερκίδας Α)


Σχόλιό μου : Τιμές φωτιά, που ξεκινούν από 100 ευρώ! Κάνει – αρνητικό – ρεκόρ η Αρβανιτάκη! Απουσία ειδικών τιμών για πολύτεκνους και τρίτεκνους… Τα μειωμένα εισιτήρια αφορούν φοιτητές Ανέργους με κάρτα ΟΑΕΔ εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό… Γιατί κυρία Αρβανιτάκη μου, οι 1,5 εκατομμύριο άνεργοι στην Ελλάδα της φτώχιας σας φαίνεται περιορισμένος αριθμός;!

7) ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ: «Χαίρε θάλασσά μου» - 27/9

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ!

Έως τις 31/8 και για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων τα εισιτήρια προπωλούνται στην μοναδική τιμή των 35€ για θέσεις του Κάτω Διαζώματος και 15€ για θέσεις του Άνω Διαζώματος.

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Διακεκριμένη: 65€
Α' Ζώνη: 55€
Β' Ζώνη: 45€
Γ' Ζώνη: 35€
Άνω Διάζωμα: 20€ - Μειωμένο: 15€

Τα μειωμένα εισιτήρια αφορούν φοιτητές, μαθητές και παιδιά (έως 18 ετών) και Ανέργους με κάρτα ΟΑΕΔ και εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό στο Άνω Διάζωμα

Ειδική τιμή για ΑΜΕΑ και συνοδούς: 15 ευρώ (συγκεκριμένες θέσεις για άτομα με κινητικά προβλήματα στις δυο πρώτες σειρές της Κερκίδας Α)


Σχόλιό μου : Τα διαφημιστικά – εμπορικά τερτίπια (έως 31/8 τόσο έκπτωση κλπ.), δεν ταιριάζουν ούτε στο Ηρώδειο, ούτε στον Σπανουδάκη. Απουσία ειδικών τιμών για πολύτεκνους και τρίτεκνους… Τα μειωμένα εισιτήρια αφορούν φοιτητές Ανέργους με κάρτα ΟΑΕΔ εκδίδονται σε περιορισμένο αριθμό… Γιατί – Χριστιανέ - κύριε Σπανουδάκη μου, οι 1,5 εκατομμύριο άνεργοι στην Ελλάδα της φτώχιας σας φαίνεται περιορισμένος αριθμός;!

Όπως διαπιστώνετε, το ελληνικό κράτος του μνημονίου, που διέλυσε την Ελλάδα(υγεία, σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, τηλεόραση κλπ.) και χαρατσώνει τους Έλληνες, δεν άφησε έξω και τον πολιτισμό! Να τ’ αρπάξει κι από εκεί, με τιμές εξωφρενικές – μόνο για τους ολίγους – και κοινωνική αναλγησία για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες(άνεργοι, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι κ.ά.). Λέει ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ Αθηνών : «Με δεδομένη τη μείωση της επιχορήγησης το Φεστιβάλ προσπάθησε να μην κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα των παραγωγών του και να μην αποθαρρύνει την προσέλευση του κοινού.». Ποιου κοινού όμως; Των τραπεζιτών, των μεγαλοεπιχειρηματιών, των εφοπλιστών και των διάφορων νεόπλουτων; Αυτοί μόνο έχουν δικαίωμα στο πολιτισμό σ’ ένα δημοκρατικό κράτος, όπου η ισότητα και το δίκαιο, πρέπει να είναι βασικά συστατικά του;…

Κι οι λαϊκοί, ευαίσθητοι και πολιτικοποιημένοι καλλιτέχνες – με όλο το σεβασμό στη σημαντικότητά τους και στο σπουδαίο έργο τους – τι κάνουν, ως πολίτες; Αποδέχονται, αυτήν τη «λύση», με τα εξωφρενικά κι απαγορευτικά για το λαό εισιτήρια, για να τραγουδήσουν, εν τέλει,  για αυτούς, που βούλιαξαν την Ελλάδα στον πάτο του βυθού;

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Άγγιξα, αγάπησα, έσκαψα, σύναξα θλίψη, γέμισα βοή.
Γιώργος Θέμελης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

12/12/1915 Γεννήθηκε ο αμερικανός τραγουδιστής Φρανκ Σινάτρα