157 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
23.10.2017
Ορφέας | Main Feed

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

Η ΕΛΕΩΝΟΡΑ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗ LIVE ΣΤΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ

Γράφει ο: Τάσος Π. Καραντής


Το ταλέντο της φωνής και της καλλιτεχνικής περσόνας της Ελεωνόρας Ζουγανέλη, το αναγνώρισα, νωρίς (από τα πρώτα – πρώτα, δειλά της βήματα, πριν μια σχεδόν δεκαετία) και το εκτίμησα και το θαύμασα.
Δεν έπεσα έξω, η όλη μέχρι τώρα πορεία της, μας έδειξε, ότι πρόκειται για μια μεγάλου βεληνεκούς ερμηνεύτρια και καλλιτέχνιδα.
Χρόνο με το χρόνο, ανεβαίνει, προσθέτοντας επιτυχίες, αλλά και όμορφα και καλά τραγούδια στο ρεπερτόριό της, αυξάνει, γεωμετρικά, την αναγνωρισιμότητά της, τη δημοφιλία της, το κοινό της και τη σχέση αγάπης μαζί του. Κυρίως δε, εξελίσσεται ταχύτατα κι ως σκηνική παρουσία, ώστε πλέον να μιλάμε για μια από τις δύο κορυφαίες τραγουδίστριες της γενιάς της.
Το Σάββατο(27/7/2013) τίμησε, το νησί μου, τη Σαλαμίνα, με μια συναυλία της στο Ευριπίδειο Θέατρο.
Παρακολούθησα μια Ζουγανέλη κι ένα πρόγραμμα απολαυστικό. Άψογη η ίδια, αλλά κι οι ενορχηστρώσεις και διασκευές του Ευριπίδη Ζεμενίδη, η 5μελής ορχήστρα, ο ήχος, τα φώτα, τα πάντα. Ήταν, δηλαδή, μια συναυλία, υψηλών στάνταρ!
Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη με εξέπληξε! Φωνητικά ήταν η σπουδαία Ζουγανέλη, με την πανέμορφη ζεστή χροιά της, που σε χαϊδεύει, σ’ αγκαλιάζει και σε κερδίζει αμέσως, με την έκταση και τις απεριόριστες δυνατότητες της φωνής της και, βέβαια, την ευρεία ερμηνευτική της γκάμα, που εκτείνεται σε όλα τα είδη του τραγουδιού!
Πράγματι – κάνοντας έναρξη με το «Είναι η αγάπη», από το σήριαλ «Το Νησί» - ξετύλιξε ένα πρόγραμμα, ποικιλόχρωμο μουσικά, με σωστό ρελίζ κι απευθυνόμενο σε όλα τα είδη κοινού (μουσικά κι ηλικιακά) κι αυτό είναι το προσόν, των, πραγματικά, μεγάλων τραγουδιστών κι όχι των μονοδιάστατων, που, κάποιες «γραφίδες» και «παρέες», προσπαθούν να μας τους πλασάρουν, ως μεγάλους και σημαντικούς, ενώ απλά είναι καλοί σε ένα και μόνο είδος…
Επανερχόμενος στο πρόγραμμα της Ζουγανέλη, περιείχε τα πάντα! Τις γνωστές της επιτυχίες, πιο «αθόρυβα», αλλά πανέμορφα τραγούδια της, τραγούδια από το ξένο ρεπερτόριο, και, φυσικά, την παρουσίαση τραγουδιών, από την τελευταία της δισκογραφική δουλειά(«Μετακόμιση τώρα»). Με αφορμή δε, τη δική της «μετακόμιση», έκανε και μια, πανέξυπνα, ενταγμένη στο πρόγραμμα, αναφορά σε τραγούδια «μετακομίσεων, λόγω χωρισμού» (από την αντρική και γυναικεία σκοπιά, αλλά και διαφόρων υφών και ειδών), τραγουδώντας από Διονυσίου μέχρι Βίσση!
Κι οι εκπλήξεις κι η ποικιλία της βραδιάς, δεν τελείωσαν εκεί, αφού το πρόγραμμά της, περιείχε από νησιώτικα(μπάλους), μέχρι Τσιτσάνη και Χιώτη! Το «Μακριά μου να φύγεις», το έχει κάνει, πλέον, δικό της(μια και το ερμηνεύει – βιώνοντάς το - εκπληκτικά) και δεν λείπει, πια, από καμιά συναυλία της, ενώ το φινάλε, ήταν κι αυτό ευρηματικό, με τη Ζουγανέλη κι όλους τους μουσικούς της ορχήστρας, όρθιους κι αγκαλιασμένους, με τη συνοδεία μόνο μιας κιθάρας, να μας αποχαιρετούν με «Το ταξίδι στα Κύθηρα» της Ελένης Καραΐνδρου.
Η σκηνική της παρουσία ήταν εφάμιλλη των μουσικών κι ερμηνευτικών υψηλών στάνταρ της συναυλίας, αφού, ήταν, όντως, μια πρωταγωνίστρια, με άνεση, επικοινωνία με το κοινό κι άνετες εναλλαγές ρόλων!   
Με μια φράση, μια εξαιρετική κι υποδειγματική συναυλία, που μου άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων! Μπράβο Ελεωνόρα!
Θα στρουθοκαμήλιζα, όμως, αν έκλεινα, αυτό το σχόλιό μου, με το happy end της παραπάνω παραγράφου. Βέβαια, για να ξεκαθαρίσω, τη θέση μου, εξαρχής, το σχόλιο μου, που ακολουθεί, δεν αφορά την Ελεωνόρα Ζουγανέλη, αλλά γράφεται με αφορμή τη χτεσινή συναυλία της.
Το Ευριπίδειο θέατρο έχει χωρητικότητα 3000 θέσεων, χτες η Ελεωνόρα Ζουγανέλη τραγούδησε μπροστά σε 500-700 άτομα(!), όταν γνωρίζουμε - και το έχω δει κι ο ίδιος – πως όπου εμφανίζεται στην Αθήνα, τα ανοιχτά θέατρα είναι κατάμεστα! Δεν της λείπει το ευρύ κοινό, όπως, δεν του λείπει, για παράδειγμα, του Ρουβά, όπου, όταν εμφανίστηκε πριν λίγες μέρες στο Ευριπίδειο, ήταν κατάμεστο, με 3000 κόσμο, δεν έριχνες καρφίτσα! Και, μάλιστα, δεν τραγούδησε, αλλά συμμετείχε (ως πρωταγωνιστής) σε μια δύσκολη τραγωδία(«Βάκχες» του Ευριπίδη). Πρώτον, δεν κάνω σύγκριση του Ρουβά με την Ζουγανέλη. Δεύτερον, δεν γνωρίζω την πληρότητα (από πλευράς προσέλευσης κοινού) των εμφανίσεών της στην υπόλοιπη περιφέρεια. Γνωρίζω όμως τη Σαλαμίνα, η οποία, σίγουρα, δεν αποτελεί άλλος κράτος κι άλλο πλανήτη… Αποτελεί, ουσιαστικά, μια λαϊκή συνοικία του Πειραιά, με 50.000 μόνιμους κατοίκους, που την περίοδο που εμφανίστηκε η Ζουγανέλη(15/7 – 15/8) φτάνουν τους 200.000 με 300.000 χιλιάδες(ειδικά τα Σ/Κ), με παραθεριστές κι εκδρομείς, επίσης λαϊκών συνοικιών, της Β’ Πειραιά (Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Κοκκινιά…) και της Β’ Αθήνας (Περιστέρι, Αιγάλεω, Αγία Βαρβάρα…). Ακόμα και στις «καλές εποχές», το Ευριπίδειο το γέμιζαν μόνο οι πραγματικά λαϊκοί (κοινωνιολογικά) καλλιτέχνες κι όχι όσοι μας τους πλασάρουν, κατά εποχές, ως «ποιοτικούς»… Η διαφήμιση δε, είναι ισότιμη για όλους, κάθε κολώνα του νησιού κι αφίσα! Δεν υπάρχει κάτοικός του, να μην γνωρίζει για μια συναυλία που θα γίνει στο Ευριπίδειο.
Τώρα, στην εποχή μας, που ο κοσμάκης, δεν έχει ούτε 10 ευρώ να πάει, μέσω του ΕΟΠΥΥ, στον γιατρό, τα 13 ευρώ του χτεσινού εισιτηρίου, του είναι πολλά… Θα τα φυλάξει, μετά δυσκολίας, ίσως(θα το τσεκάρω και με άλλα μεγάλα και δημοφιλή ονόματα που ακολουθούν, με εμφανίσεις τους, στο Ευριπίδειο), για τα ονόματα, που ξέρει κι αγαπά εδώ και 30 – 40 χρόνια κι απευθύνονται, λόγω της ιστορίας και του μεγαλείου τους, σε όλες τις ηλικίες. Για να επανέλθω στην, κατάμεστη, εμφάνιση του Ρουβά, το εισιτήριό της ήταν μόνο 5 ευρώ! Θέλετε την αλήθεια; Τόσα αντέχει - στο όριο – ο κόσμος στο νησί μου!
Γνωρίζω, πολύ καλά, το ενοίκιο του θεάτρου, τα διάφορα έξοδα(ΑΕΠΙ, ΦΠΑ, κλπ.) μιας παραγωγής, αλλά η Σαλαμίνα κι η περιφέρεια, δεν είναι Αθήνα, όπου στα 5 εκατομμύρια, υπάρχουν 3000 και 5000 που τα έχουν και τους περισσεύουν…
Όταν ο άλλος παίρνει μεροκάματο 30 ευρώ, δεν θα το δώσει, για να πάει με τη σύντροφό του, να δει έναν σημαντικό καλλιτέχνη και να μείνει όμως νηστικός…
Θα μας προσγειώσει, πολύ σύντομα, η τραγική πραγματικότητα, που γιγαντώνεται…   

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γράφω τραγούδια για ανθρώπους που εκτιμώ και που πιστεύω ότι θα βελτιώσουν το μουσικό αποτέλεσμα των συνθέσεών μου χωρίς να τους κατατάσσω σε κατηγορίες. Τα καλά τραγούδια μας συντροφεύουν στο ταξίδι της ζωής μας και στόχος μου είναι να καταφέρνω να γράφω καλά τραγούδια χωρίς ταμπέλες.
Γιώργος Σαμπάνης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

23/10/1925 Γεννήθηκε στην Ξάνθη ο συνθέτης Μάνος Χατζιδάκις
24/10/2010 Έφυγε από τη ζωή ανήμερα των γενεθλίων της η τραγουδίστρια του Νέου Κύματος Καίτη Χωματά