144 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
23.10.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Τάσος Π. Καραντής

Η μονόπλευρη κριτική των MAD

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

Η μονόπλευρη κριτική των MAD

Διάβασα στο «ΒΗΜΑ»(“TV GUIDE”) της περασμένης Κυριακής(24/6) το εξής σχόλιο για τα βραβεία «MAD» :
«ΣΤΗΝ ΤΡΕΛΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΑ MAD
Πόσο παράταιρο μοιάζει να βραβεύεται το βλαχομπαρόκ λαϊκοπόπ σε εποχές τόσο κρίσιμες …
Να ανεβαίνουν στη σκηνή οι ίδιοι κι οι ίδιοι τραγουδιστές άδοντας playback εύπεπτα σουξέ.
Να ποζάρουν οι ματαιόδοξες lifestyλούδες με ρούχα δανεικά και καρακίτσς παπούτσια, τίγκα στο σολάριουμ και στη λεύκανση.
Και να τραγουδά ακόμη ο Ρουβάς! Πόσες γενιές θα ενηλικιωθούν θεωρώντας ποπ είδωλο τον μπαμπά Σάκη; Φαντάζομαι ότι και παππούς να γίνει αυτός, πάλι θα θεωρείται σταρ στις πίστες της αφάνειας και της επιφάνειας.
Και ο Γεωργαντάς θα τον παρουσιάζει. Στοίχημα.».
Θα συμφωνήσω, με το σχόλιο, ως προς την ενημερωτική πληροφόρηση, του τι, δηλαδή, είναι τα βραβεία «MAD», και ποιο είδος τραγουδιού βραβεύουν. Αν και το ξέραμε. Δεν είμαι αντίθετος, ούτε με το καυστικό ύφος του, αφού, κι εγώ, ανήκω, σ’ αυτούς που τα χώνουν(μιλάνε, δηλαδή, ανοιχτά, κι όχι με ψευτοκυριλέ μισόλογα), αλλά, διαφωνώ, κάθετα, πάντα – όπως θα το έχετε καταλάβει – αφενός, με την πρακτική της μονόπλευρης κριτικής, των «δύο μέτρων και δυο σταθμών», κι, αφετέρου, με την μη ανοχή, του διαφορετικού, ακόμα κι αν αυτό είναι κιτς ή λούμπεν, το θεωρώ, άκρως αντιδημοκρατικό, για να χρησιμοποιήσω την πιο ήπια λέξη.
Παρενθετικά, να το δηλώσω(εκεί μας έχουν φτάσει, να κάνουμε δηλώσεις πολιτιστικών και μουσικών φρονημάτων), ότι δεν είναι το είδος τραγουδιού που με εκφράζει, αλλά το ακούω, άνετα, στις, λίγες, ανάλαφρες στιγμές μου, όπως ακούω κι ένα αστείο ή παρακολουθώ μια επιθεώρηση, μια κωμωδία ή ένα σόου. Μην τα μπερδεύουμε τα πράγματα.
Επίσης, δεν έχω κανένα είδους συμφέροντος από το «MAD» και τα «MAD». Τα παρουσίασα στον «ΟΡΦΕΑ» - όπως ορίζει η δημοκρατική δημοσιογραφική δεοντολογία – παρότι, όταν επικοινώνησα με το «MAD», για να λάβουμε πρόσκληση, και να τα καλύψουμε με ζωντανό ρεπορτάζ, δεν πήρα ποτέ απάντηση. Μας έγραψαν, όπως θα έλεγε κι η γιαγιά μου, εκεί που δεν πιάνει μελάνι! Τους ξέρω τους κανόνες και το face control της πιάτσας τους, αλλά, σιγά, μην γίνω κατώτερός τους. Παρόλη την απαξιωτική συμπεριφορά τους προς το περιοδικό μας, ενημερώσαμε, όπως οφείλαμε, δημοσιογραφικά, όσους αναγνώστες μας τους ενδιαφέρουν τα βραβεία «MAD». Γιατί υπάρχουν και τέτοιοι! Δεν παρακολούθησαν φαντάσματα, ούτε «υπάνθρωποι» τη βραδιά τους!  
Ας περάσω, όμως, στον σχολιασμό του σχολίου, φράση – φράση :
Το πρόβλημα, σε «εποχές τόσο κρίσιμες»(οικονομικά) είναι οι βραβεύσεις των «MAD», ή οι βραβεύσεις, γενικότερα, και τα έξοδά τους; Γιατί, αν ισχύει το πρώτο, έχουμε να κάνουμε με περίπτωση, ξεκάθαρης διάκρισης, που θέλει να επιβληθεί κιόλας, εις βάρος άλλων συνανθρώπων μας.
Οι ίδιοι και οι ίδιοι – εδώ και δεκαετίες - δεν υπάρχουν μόνο στη μια όχθη του τραγουδιού, αλλά και στην άλλη. Ας αφήσουμε τον στρουθοκαμηλισμό στην μπάντα. Ή θα μιλήσουμε για όλους, ένθεν κι ένθεν, ή για κανέναν! Και τι πρόβλημα υπάρχει με το εύπεπτο; Πρέπει πάντα δύσπεπτα να “τρώμε”; Ποσοστά το “MAΑLOX” τους δίνει;!
Τα ρούχα, τα καρακίτς παπούτσια και τα σολάριουμ(και τα άλλα που κωλώνουν να αναφέρουν) της μιας πλευράς τα βλέπουν, τα αλκοολίκια, τα τσιγαριλίκια και τις κόκες – για να τα πούμε, επιτέλους, έξω απ’ τα δόντια - (που ενώνουν τις δυο πλευρές), γιατί δεν τα βλέπουν και δεν τα λένε;!
Πόσες γενιές θα ενηλικιωθούν με τον 40χρονο Ρουβά ε; Πόσες γενιές θα ενηλικιωθούν με τους 60χρονους και 70χρονους της άλλης πλευράς;! Μούγγα εκεί! Πολλοί από τους οποίους, μάλιστα, έχουν χάσει και βασικά απαραίτητα για την εξάσκηση της τέχνης τους(πλην των αμοιβών τους) … Αλλά ο κόσμος συρρέει! Όπως συρρέει και στον Ρουβά(που είναι πολύ, καλός, ευρωπαϊκού επιπέδου, ποπ σόουμαν). Τι να κάνουμε τώρα; Να το απαγορεύσουμε;! Και, μάλιστα, μονόπλευρα; Είπαμε, δημοκρατία και  δικαιοσύνη. Ή για όλους ή για κανέναν!
Όσο για το θέμα των παρουσιαστών … Θου κύριε φυλακή τω στοματί μου … Κι ο νοών νοείτω …

         Νισάφι! Δεν είμαι οπαδός του lifestyle, αλλά δεν είμαι κι οπαδός των διακρίσεων. Σέβομαι την ελαφρότητα του διπλανού μου, γιατί έχω το θάρρος να αναγνωρίσω τις στιγμές της δικής μου ελαφρότητας, και δεν είμαι εξαίρεση! Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω …! Δηλαδή, υπάρχει κάποιος να ισχυριστεί,  ότι δεν πρέπει να υπάρχουν και τα ελαφρά και τα σόου κλπ. ; Το καθένα στην ώρα του. Όλα τα έχει ανάγκη ο άνθρωπος. Ας παραδειγματιστούμε από την ίδια τη φύση, και τη διαφορετικότητά της, που έχει τον, αναγκαία, χρήσιμο ρόλο της.
Το θέμα είναι άλλο, το έχουν πει με μια φρασούλα οι αρχαίοι : «παν μέτρον άριστον». Κι αυτό έχει χαθεί, από την κοινωνία μας, το μέτρο. Στοίχημα!

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Άσκησα την όραση για μακριά κι έχασα τα κοντινά μου.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

23/10/1925 Γεννήθηκε στην Ξάνθη ο συνθέτης Μάνος Χατζιδάκις
24/10/2010 Έφυγε από τη ζωή ανήμερα των γενεθλίων της η τραγουδίστρια του Νέου Κύματος Καίτη Χωματά

ΤΥΧΑΙΑ TAGS