124 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
14.12.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Τάσος Π. Καραντής

Ο Πανούσης πήγε στη Βίσση

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

«Απρόσμενη έξοδος» ήταν η λεζάντα της φωτό της «REAL NEWS» (της 14/4), για τον Τζίμη Πανούση και τη γυναίκα του, όπου είχαν πάει να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα της Άννας Βίσση. Κι έγραφε, επίσης, η εφημερίδα: «Ο ανατρεπτικός Τζίμης Πανούσης βρέθηκε με τη σύζυγό του Αθηνά Αϊδίνη στη βραδιά – φινάλε της Άννας Βίσση στο  “REX”, αποδεικνύοντας ότι παραμένει ανορθόδοξος, αφού με τον αιρετικό λόγο μπορεί να έχει συμπεριλάβει στη σάτιρά του την ελληνίδα σταρ, ωστόσο αυτό δεν τον εμποδίζει να την απολαμβάνει επί σκηνής».

Θεωρώ απαραίτητο, προτού, προχωρήσω στο σχόλιό μου, να μεταφέρω, τις καταγεγραμμένες, εδώ στον «ΟΡΦΕΑ», απόψεις μου για τους δυο αυτούς καλλιτέχνες.
Άννα Βίσση : «Η Άννα Βίσση είναι γνωστή ως “η απόλυτη Ελληνίδα (ποπ) σταρ”! Και, πράγματι, εδώ και σχεδόν 3 δεκαετίες υπηρετεί το ποπ διασκεδαστικό τραγούδι, τόσο με τη δισκογραφία της όσο και με τις ζωντανές εμφανίσεις της. Και, μάλιστα, με την μεγαλύτερη δυνατή εμπορική επιτυχία, αφού η καριέρα της είναι γεμάτη χρυσούς και πλατινένιους δίσκους κι έχει καταφέρει να μπει στο ΤΟΠ-10 των δίσκων με τις υψηλότερες πωλήσεις της ελληνικής δισκογραφίας, κάτι που δε το έχουν καταφέρει, για παράδειγμα, η Μοσχολιού κι η Αλεξίου. Και, βέβαια, έχει κατακτήσει, 30 χρόνια τώρα, μια μεγάλη διαχρονικότητα στο είδος της κι έχει δημιουργήσει και σχολή με επιτυχημένες “μαθήτριες” στο στυλ της, όπως η Δέσποινα Βανδή … Οι χιλιάδες θαυμαστές της, των τριών τελευταίων δεκαετιών - γιατί η Βίσση έχει διαχρονικότητα – την αγαπούν γι’ αυτό που είναι για εκείνους : «η απόλυτη Ελληνίδα σταρ»! Άλλοι όμως, που σαφώς θα την ήθελαν πιστή στο έντεχνο ρεπερτόριο των ’70ς, την κατηγορούν για μετάλλαξη. Μου έλεγε ένας γνωστός συνθέτης των ’70ς, ότι αν η Βίσση παρέμενε στο αρχικό ρεπερτόριό της, και δεν έκανε αυτήν την έξυπνη στροφή στην καριέρα της, θα χανόταν στη σκιά της Αλεξίου! Κανείς δεν ξέρει. Η αλήθεια πάντως είναι, πως η ίδια αποφάσισε αυτήν την αλλαγή, την ήθελε, κι εμπορικά κι από πλευράς επιτυχίας δικαιώθηκε! Για τα υπόλοιπα, ο τελικός κριτής είναι, πάντα, ο χρόνος κι η ιστορία.».
Τζίμης Πανούσης : «Οι “Μουσικές Ταξιαρχίες” ήταν ένα πρωτοποριακό συγκρότημα σατιρικού ροκ, όπου, σ’ ένα απλοϊκό μουσικά ροκ πλαίσιο, χώραγαν τα πάντα : από ρέγγε και φανκ, μέχρι ρεμπέτικα και δημοτικά! Και, βέβαια, κυρίαρχος, πάνω από όλα, ήταν ο προκλητικός, ανατρεπτικός, διεισδυτικός, σατιρικός και βαθιά πολιτικός στίχος του Τζίμη Πανούση σε συνάρτηση με την πειστικότητα κι αμεσότητα της ερμηνείας του … η, κατόπιν(μετά τη διάλυση των “Μουσικών Ταξιαρχιών”), αναγνωρισιμότητα κι η δημοφιλία του Τζίμη Πανούση δεν έχει αντιστοιχία στην εμπορικότητα – αλλά και στην καλλιτεχνική πρωτογενή ροκ σατιρική δημιουργία, θα πρόσθετα - της καθεαυτού καλλιτεχνικής δουλειάς του (της δισκογραφίας του δηλαδή), αλλά προέρχεται από τα live του και την μετεξέλιξή του σε έναν stand up performer, η οποία προβλήθηκε και χρησιμοποιήθηκε από τα ΜΜΕ. Ο Πανούσης, όπως – ηθελημένα ή άθελά του – εξελίχτηκε, λειτούργησε ως μια ακραία σατιρική καλλιτεχνική περσόνα, στην προκλητική συμπεριφορά της οποίας, βρήκε την απενοχοποίηση μια ολόκληρη κοινωνική ομάδα πρώην ή δήθεν “επαναστατών”, και νυν μικροαστών ευημερούντων, που εξαντλούν την “επαναστατικότητά” τους ανοίγοντας μπουκάλι ουίσκι στο «Λούνα Νταρκ» και στο “Γυάλινο Μουσικό Θέατρο”!».
Βέβαια – πέρα από το πολυπληθές κοινό του, όπου πάει για τον χαβαλέ της σάτιρας, όπως συμβαίνει με τον κάθε σατιρικό καλλιτέχνη – υπάρχει και το συνειδητό μικρό κοινό του, που έχει συγκεκριμένη θέση κι άποψη για τον Πανούση. Γι’ αυτούς, δηλαδή, συνεχίζει να είναι, ακόμα, ο ανατρεπτικός ροκ σατιρικός δημιουργός, με κοινωνικοπολιτικές(έστω και μέσα από το περιτύλιγμα της σάτιρας) θέσεις κι απόψεις, που εκφράζονται, τόσο καλλιτεχνικά(δισκογραφικά κι επί σκηνής), όσο και με τον δημόσιο λόγο του(συνεντεύξεις του κλπ.). Φυσικά, δεν χρειάζεται να χαρακτηρίσω την άποψη αυτού του σκληρού πυρήνα των θαυμαστών του για την Άννα Βίσση και το είδος τραγουδιού που υπηρετεί …
Επίσης, στον Πανούση, όλοι αυτοί, βλέπουν ταύτιση έργου και βίου, ακολουθώντας το παράδειγμά του, όπου, μέσα – κατά τη γνώμη μου – από στεγανά, αγκυλώσεις και παρωπίδες, απορρίπτουν, συνολικά, είδη τραγουδιού και τους εκπροσώπους τους, εξοβελίζοντάς τα από την προσωπική τους καθημερινότητα, όπως ακριβώς οι πιστοί μιας θρησκείας, όπου υπάρχει κατάλογος των απαγορευμένων …
Τώρα, γιατί, ένα άρτιο, επαγγελματικά και καλλιτεχνικά, ποπ σόου, είναι καταδικαστέο, και δεν πρέπει να βρίσκει, κι αυτό, την στιγμή του στην καθημερινότητά μας, αποτελεί, ένα ρητορικό ερώτημα, που μόνο ένα «θρησκευτικό μουσικό δόγμα»  μπορεί να απαντήσει …
Ο Πανούσης όμως πήγε στη Βίσση! Εύκολα, θα μπορούσε να μου πει κάποιος, πως πήγε να αντλήσει υλικό … υπάρχουν όμως κι άλλοι τρόποι γι’ αυτό, ειδικά, όταν, εμμέσως, με τα «μουσικά κηρύγματά» σου, την έχεις καταστήσει, για το φανατικό κοινό σου, αποφευκτέα, όπως ο διάβολος το λιβάνι!  
Ο Πανούσης, λοιπόν, ο οποίος σατιρίζει την Βίσση, στα προγράμματά του, πήγε να απολαύσει το δικό της πρόγραμμα! Και πολύ έκανε!
Εγώ έχω ένα ερώτημα να κάνω : Ο Πανούσης μπορεί να πηγαίνει να απολαμβάνει την Βίσση και την κάθε Βίσση! Οι πιστοί, ιδεολόγοι, θαυμαστές του,  που γαλουχεί μέσα από τις παραστάσεις του και τις συνεντεύξεις του, γιατί να μην έχουν το ίδιο δικαίωμα; 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Η αλήθεια είναι ότι είμαστε στην πρώτη θέση της επικαιρότητας, όπως τον καιρό της χούντας. Με τη διαφορά ότι τότε ήταν όλοι μαζί μας, ήθελαν να μας βοηθήσουν. Τώρα είναι όλοι εναντίον μας
Νάνα Μούσχουρη

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

14/12/1883 Γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας ο μουσουργός Μανώλης Καλομοίρης
15/12/1933 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο συνθέτης Άκης Πάνου

ΤΥΧΑΙΑ TAGS