69 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
14.12.2017
Ορφέας | Main Feed

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

Ο Χρήστος Θηβαίος είναι από τους πιο σημαντικούς τραγουδοποιούς της τελευταίας 15ετίας, με πολύ ιδιαίτερη φωνητική κι ερμηνευτική ταυτότητα, και με έντονα θεατρική έκφραση και σκηνική παρουσία. Και ρεπερτοριακά πλούσιος. Προσωπικά, θα έλεγα, ότι μου είναι ο πιο συμπαθής, τόσο καλλιτεχνικά, όσο κι ανθρώπινα, αφού του έχω πάρει συνεντεύξεις και τα έχουμε πει κι από κοντά.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του(στον Γιώργο Σκίντσα) στο «ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»(1/4) – με αφορμή τη μουσική παράσταση «Στην κόψη του τραγουδιού»( το πρόγραμμα περιλαμβάνει τραγούδια σημαντικών ελλήνων και ξένων ποιητών και στιχουργών) που παρουσιάζουν, μαζί με την Μαρία Φαραντούρη, στις 7 Απριλίου (8.30 μ. μ.) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών – μίλησε για την κρίση, του τραγουδιού, αλλά, κυρίως, την ολική.
Αναφέρθηκε, μάλιστα, με το απτό παράδειγμα, ενός συμμαθητή του, λέγοντας τα εξής : «Έχω πρώην συμμαθητή μου, πτυχιούχο παιδαγωγό, ο οποίος για να ζήσει την οικογένειά του δουλεύει ντελίβερι με 400 ευρώ τον μήνα και κάνει τον σταυρό του που έχει αυτή τη δουλειά. Όλα αυτά οδηγούν σε μια τρομερή ένταση και σε ένα μίσος μεταξύ μας».
Λίγο παρακάτω, όμως, μίλησε για την δική του ζωή : «Το πρώτο για το οποίο ευχαριστώ τον κόσμο είναι η αποδοχή. Το ταξίδι μου στη μουσική, τα τραγούδια αλλά και πράγματα όπως οι ολονύκτιες κουβέντες με αναρριχητές φίλους στην Κρήτη - βλέπαμε τους γυπαετούς την αυγή - με κάνουν να αισθάνομαι πλήρης άνθρωπος. Σε αυτά φυσικά προσθέτω την οικογένειά μου, τα παιδιά μου και τους φίλους μου. Νιώθω ότι δεν μου λείπει τίποτα.».
Ο ένας λοιπόν, δουλεύει ντελίβερι με 400 ευρώ το μήνα(και κάνει και το σταυρό του!), ο άλλος αισθάνεται πλήρης άνθρωπος(ενώ άλλος αυτοκτονεί στο Σύνταγμα …) και νιώθει ότι δεν του λείπει τίποτα! Τη σήμερον ημέρα! Έχει, μάλιστα, την πολυτέλεια, να πηγαίνει και στην Κρήτη, κάνοντας ολονύχτιες αναρριχήσεις και να βλέπει τους γυπαετούς την αυγή. Όταν, εγώ, τα μετράω(εισιτήρια φεριμπότ, βενζίνη κλπ.), για να περάσω από τη Σαλαμίνα, απέναντι στο Πέραμα, και να πάω Αθήνα, να πάρω μια συνέντευξη, να κάνω τη δημοσιογραφική δουλειά μου.
Θα μου πει κανείς, τι μας λες τώρα; Τι συγκρίνεις; Σε καπιταλιστική κοινωνία ζούμε. Έτσι ήταν πάντα. Οι καλλιτέχνες αμείβονταν πλουσιοπάροχα. Ναι. Αλλά δεν βρισκόμαστε στο πάντα! Βρισκόμαστε στην Κατοχή! Στην οικονομική κατοχή της εποχής μας.
Δεν μπορεί ο Θηβαίος, από τη μια να «συμπάσχει» για τον συμμαθητή του των 400 ευρώ, κι από την άλλη να δηλώνει ότι δεν του λείπει τίποτα! Αφού δεν του λείπει τίποτα, να μην αλλάξει και τίποτα τότε!


Κάνει πολιτικές δηλώσεις όμως : «Το μόνο που μπορεί να κάνει το τραγούδι είναι να αφυπνίζει συνειδήσεις. Δεν αλλάζει την πραγματικότητα η τέχνη, την αλλάζει η πράξη. Αφυπνίζοντας όμως συνειδήσεις ωθείς με τον τρόπο σου σε κάποιου είδους πράξη.».
Πολύ ωραία! Συμφωνώ! Ποια είναι η αφύπνιση της δικής του συνείδησης κι οι δικές του πράξεις; Οι τιμές των εισιτηρίων στις παραστάσεις του ΜΜΑ είναι οι εξής : : 50, 35, 25 ευρώ. Ειδικές τιμές: 7,50 ευρώ (φοιτητές, νέοι, άνεργοι), 9,50 ευρώ (πολύτεκνοι, 65+). Πόσους αφορούν οι ειδικές τιμές; Πόσοι φοιτητές και νέοι πάνε στο Μέγαρο; Πόσοι άνεργοι έχουν την ψυχολογική διάθεση; Πόσοι άνω των 65 έχουν την υγεία και τα κουράγια; Πόσοι είναι οι πολύτεκνοι; Οι τρίτεκνοι, όπου ανήκω κι εγώ(που εξαιρούνται από τις ειδικές τιμές) είναι, πανελλαδικά, 400.000 πάντως, στα 11 εκατομμύρια. Φανταστείτε πόσοι είναι οι πολύτεκνοι, και πόσοι από αυτούς είναι στην Αθήνα. Κατά τα άλλα, ένα ζευγάρι θέλει(μόνο εισιτήρια …) 100, 70 και 50 ευρώ για να παρακολουθήσει την παράσταση. Μπορεί π.χ. να την παρακολουθήσει ο συμμαθητής του με το μηνιάτικο των 400 ευρώ; Ο συγκεκριμένος, ίσως, με πρόσκληση, από τον Θηβαίο, οι χιλιάδες άλλοι των 400 ευρώ το μήνα όμως;
Και καταλήγει ο πολιτικοποιημένος τραγουδοποιός : «Σε όλους τους τομείς και τις εκφάνσεις της ζωής χρειάζεται το "όχι". Το "όχι" επιβεβαιώνει τις επιλογές σου».
Που είναι τα δικά του όχι; Στις τιμές της συγκεκριμένης, ας πούμε, παράστασης; Στα κασέ του(και δεν εννοώ μόνο του Θηβαίου βέβαια); Πόση απόσταση τα χωρίζει από τους μισθούς των «συμμαθητών του»; Τι κάνει γι’ αυτό;
Πολύ ωραία κι επαναστατικά τα λέει στις συνεντεύξεις. Αλλά, όταν μένουν μόνο λόγια, είναι, παρηγοριά στον άρρωστο ως να του βγει η ψυχή του …    

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #31 Γιάννης 13-04-2012 11:20
Κύριε Καραντή,
Διαβάζω το άρθρο σας με ενδιαφέρον και προσοχή. Ο Θηβαίος είπε στην συνέντευξή του ότι νιώθει γεμάτος αναφερόμενος σε αποδοχή κόσμου, φίλους, οικογένεια. Νομίζω ο καθένας μας θα ένιωθε έτσι σε αυτή την περίπτωση και ας
γνωρίζουμε ότι γύρω μας υπάρχουν συνάνθρωποι οι οποίοι είτε ζουν με λιγότερα από εμάς, είτε τα φέρνουν πολύ δύσκολα εις πέρας, είτε είναι σε απελπισία. Μίλησε για μια πραγματικότητα
που δυστυχώς, πάρα, μα πάρα πολύ δυστυχώς, συμβαίνει. Για να φτάσει να τα απολαμβάνει αυτά ο Θηβαίος, δούλεψε. Και νομίζω ότι είναι απο τους καλλιτέχνες που αν μας δείξει την φορολογική
του δήλωση, δεν θα σοκαριστούμε κιόλας. Το πιο σημαντικό που διάβασα από το απόσπασμα είναι το ότι "όλα αυτά οδηγούν σε μια τρομερή ένταση και σε ένα μίσος μεταξύ μας". Μην πέσουμε λοιπόν, στην παγίδα να βλέπουμε απέναντι μας τον οποιοδήποτε δουλεύει και βγάζει περισσότερα από εμάς. Απέναντι μας είναι αυτός που βάζει το χέρι του, στη τσέπη μας.
Συνεχίζοντας παρακάτω διαβάζω ότι δήλωσε, "Το μόνο που μπορεί να κάνει το τραγούδι είναι να αφυπνίζει συνειδήσεις. Δεν αλλάζει την πραγματικότητα η τέχνη, την αλλάζει η πράξη. Αφυπνίζοντας όμως συνειδήσεις ωθείς με τον τρόπο σου σε κάποιου είδους πράξη". Αυτή η δήλωση
με τις τιμές των εισιτηρίων του Μεγάρου δεν κατάλαβα πως σχετίζεται. Ο Θηβαίος ορίζει τις τιμές των εισιτηρίων; Είναι εξωφρενικό το ποσό των 25-35 ευρώ (γιατί έχεις την δυνατότητα να μην δώσεις 50)
να παρακολουθήσεις μια παράσταση που σε ενδιαφέρει στο Μέγαρο; Όταν σε μια ταβέρνα το λιγότερο που θες για να φας είναι 15-20 ευρώ το άτομο. Τέλος, με όλο τον σεβασμό, θα ήθελα να σας πώ ότι θεωρώ άστοχο το σχόλιο σας, γιατί πολύ απλά αυτά που δήλωσε ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης που δεν ζεί στη χλιδή και στην γκλαμουριά, όχι μόνο ιδεολογικά, αλλά και πρακτικά δεν είναι λόγος στόχευσης. Η συγκομιδή του από τα 20, περίπου, χρόνια καριέρας, δεν νομίζω ότι φτάνει να ζήσει αυτός, η οικογένεια του και τα εγγόνια του. Κι επειδή ζούμε στη γενικότερη παρακμή, δεν ξέρω ως πότε θα βγάζει και αυτα που βγάζει.
Καλές γιορτές σας εύχομαι.
Παράθεση
 
 
0 #30 Μαργαρίτα Λογοθέτη 10-04-2012 10:24
Το θέμα της παιδείας και του πολιτισμού δεν είναι μόνο υποχρέωση της πολιτείας κ. Καραντή, είναι κυρίως δουλειά όλων μας και αφορά την κάθε ενέργεια μας και την κάθε μας πράξη όποιο και εάν είναι το επάγγελμα και η ενασχόληση μας. Η προσπάθεια που έχετε κάνει στον Ορφέα και μάλιστα χωρίς κερδοσκοπικά κίνητρα και εσείς και οι συνεργάτες σας είναι αξιέπαινη. Για να μην υπάρχουν όμως παρανοήσεις σχετικά με το προηγούμενο σχόλιο μου εννούσα «ότι αρχίζουν και εμφανίζονται στον ορφέα κείμενα, σχόλια και συνεντεύξεις αμφίβολης αισθητικής που συνοδεύουν τη παρουσίαση ορισμένων καλλιτεχνών επιπέδου “reality”» Αυτό δεν αφορά το σύνολο του περιοδικού και ζητώ συγγνώμη εαν η διατύπωση μου έδωσε αυτή την εντύπωση, δεν ήταν αυτή η διάθεση μου.[Παραθέτοντας Τάσος Π. Καραντής:
Παραθέτοντας Μαργαρίτα Λογοθέτη:
Είμαι αναγνώστρια του περιοδικού για περίπου 3 χρόνια, και παρατηρώ τον τελευταίο καιρό μια σχετική στροφή του περιοδικού σε κείμενα, σχόλια και συνεντεύξεις αμφίβολης αιθητικής που συνοδεύουν τη παρουσίαση ορισμένων καλλιτεχνών επιπέδου “reality” . Η χώρα μας και εμείς οι ιδίοι περνάμε απο τις χειρότερες κρίσεις στην ιστορία μας , ανθρωποι αυτοκτονούν και εμείς ασχολούμαστε με τον Νταλάρα και με τον εάν ο Θηβαίος είδε τους γυπαετούς..
Αυτό που έχουμε ανάγκη σε αυτή τη καταρημαγμένη χώρα είναι καλύτερη παιδεία και πολιτισμό. Ελπίζω οι υπευθύνοι του περιοδικού να το καταλάβουν γιατί έχουν κάνει μιά αξιόλογη προσπάθεια και θα ήταν κρίμα να τη χαλάσουν....
Μαργαρίτα Λογοθέτη
Αγαπητή Μαργαρίτα,
Υπεύθυνο για την εκπαίδευση, την παιδεία και τον πολιτισμό είναι το κράτος. Αν είναι ανεπαρκές, το διορθώνουμε δημοκρατικά, ή το αλλάζουμε επαναστατικά.
Το περιοδικό, καταγράφει, ενημερώνει, φιλοξενεί απόψεις(διάφορες κι αντικρουόμενες), αλλά – ειδικά το δικό μας, μη κερδοσκοπικό και λίγων νοματαίων – δεν μπορεί να επωμιστεί κάτι τέτοιο.
Μουσικό περιοδικό είμαστε, με τον κάθε Νταλάρα και Θηβαίο, βασικά, θα ασχολούμαστε, δεν είμαστε ούτε εφημερίδα, ούτε περιοδικό ποικίλης ύλης. Δεν λείπουν όμως κι οι στήλες κοινωνικοπολιτικών σχολίων στο περιοδικό. Οι άνθρωποι αυτοκτονούν γράφετε, και στην πάνω μπάρα της αρχικής σελίδας μας, υπάρχει η στήλη της Έλενας Κοσμά, με τίτλο: «Η Ελλάδα αυτοκτονεί»… Αλήθεια, τις είδατε τις στήλες, για τον κινηματογράφο, για το παιδί, για κοινωνικοπολιτικά σχόλια κλπ.; Γιατί μένετε κι αναφέρεστε μόνο σε αυτά που δεν είναι αρεστά σε εσάς (ενώ είναι σε άλλους), προσπεράστε τα κι επιλέξτε.
Όσον αφορά τον ΟΡΦΕΑ, η ταυτότητά του είναι η εξής: δημοσιογραφικό ενημερωτικό μουσικό περιοδικό. Φιλοξενεί – χωρίς ταμπού και στεγανά – όλους τους καλλιτέχνες κι απευθύνετε σε όλους τους μουσικόφιλους. Δεν ήθελα άλλο ένα μουσικό περιοδικό «γραμμής» …
Ο καθένας επιλέγει να διαβάσει αυτό που ταιριάζει στην αισθητική του, αλλά να σεβαστούμε και την αισθητική και το δικαίωμα στην μουσική ενημέρωση του διπλανού μας.
Η στροφή που παρατηρείτε, δεν είναι στροφή, εξαρχής αυτός ήθελα να είναι ο ΟΡΦΕΑΣ, αλλά, οι συντάκτες(λόγω του μη κερδοσκοπικού καθεστώτος) – τους οποίους ευχαριστώ δημόσια για την προσφορά τους - καθόρισαν μια εικόνα που έφερε παρανοήσεις … το όνειρό μου, ήταν και είναι, να βρίσκει κανείς στον ΟΡΦΕΑ τα πάντα, από δημοτικό μέχρι τζαζ, και βέβαια και το μέινστριμ. Δεν είστε υποχρεωμένοι να το διαβάζετε, επιλέγετε. Κι εγώ, στις εφημερίδες, πετάω αμέσως, π.χ. το ένθετο με τα ποδοσφαιρικά, ή άλλες στήλες κλπ, δεν τα διαβάζω, γιατί δεν μου αρέσουν, αλλά, δεν λέω ότι δεν πρέπει να υπάρχουν, σέβομαι αυτούς που τους αρέσουν, χωρίς να κρίνω ολικά την εφημερίδα για αμφίβολη αισθητική.
Παράθεση
 
 
+2 #29 Τάσος Π. Καραντής 09-04-2012 23:32
Παραθέτοντας Μαργαρίτα Λογοθέτη:
Είμαι αναγνώστρια του περιοδικού για περίπου 3 χρόνια, και παρατηρώ τον τελευταίο καιρό μια σχετική στροφή του περιοδικού σε κείμενα, σχόλια και συνεντεύξεις αμφίβολης αιθητικής που συνοδεύουν τη παρουσίαση ορισμένων καλλιτεχνών επιπέδου “reality” . Η χώρα μας και εμείς οι ιδίοι περνάμε απο τις χειρότερες κρίσεις στην ιστορία μας , ανθρωποι αυτοκτονούν και εμείς ασχολούμαστε με τον Νταλάρα και με τον εάν ο Θηβαίος είδε τους γυπαετούς..
Αυτό που έχουμε ανάγκη σε αυτή τη καταρημαγμένη χώρα είναι καλύτερη παιδεία και πολιτισμό. Ελπίζω οι υπευθύνοι του περιοδικού να το καταλάβουν γιατί έχουν κάνει μιά αξιόλογη προσπάθεια και θα ήταν κρίμα να τη χαλάσουν....
Μαργαρίτα Λογοθέτη
Αγαπητή Μαργαρίτα,
Υπεύθυνο για την εκπαίδευση, την παιδεία και τον πολιτισμό είναι το κράτος. Αν είναι ανεπαρκές, το διορθώνουμε δημοκρατικά, ή το αλλάζουμε επαναστατικά.
Το περιοδικό, καταγράφει, ενημερώνει, φιλοξενεί απόψεις(διάφορες κι αντικρουόμενες), αλλά – ειδικά το δικό μας, μη κερδοσκοπικό και λίγων νοματαίων – δεν μπορεί να επωμιστεί κάτι τέτοιο.
Μουσικό περιοδικό είμαστε, με τον κάθε Νταλάρα και Θηβαίο, βασικά, θα ασχολούμαστε, δεν είμαστε ούτε εφημερίδα, ούτε περιοδικό ποικίλης ύλης. Δεν λείπουν όμως κι οι στήλες κοινωνικοπολιτικών σχολίων στο περιοδικό. Οι άνθρωποι αυτοκτονούν γράφετε, και στην πάνω μπάρα της αρχικής σελίδας μας, υπάρχει η στήλη της Έλενας Κοσμά, με τίτλο: «Η Ελλάδα αυτοκτονεί»… Αλήθεια, τις είδατε τις στήλες, για τον κινηματογράφο, για το παιδί, για κοινωνικοπολιτικά σχόλια κλπ.; Γιατί μένετε κι αναφέρεστε μόνο σε αυτά που δεν είναι αρεστά σε εσάς (ενώ είναι σε άλλους), προσπεράστε τα κι επιλέξτε.
Όσον αφορά τον ΟΡΦΕΑ, η ταυτότητά του είναι η εξής: δημοσιογραφικό ενημερωτικό μουσικό περιοδικό. Φιλοξενεί – χωρίς ταμπού και στεγανά – όλους τους καλλιτέχνες κι απευθύνετε σε όλους τους μουσικόφιλους. Δεν ήθελα άλλο ένα μουσικό περιοδικό «γραμμής» …
Ο καθένας επιλέγει να διαβάσει αυτό που ταιριάζει στην αισθητική του, αλλά να σεβαστούμε και την αισθητική και το δικαίωμα στην μουσική ενημέρωση του διπλανού μας.
Η στροφή που παρατηρείτε, δεν είναι στροφή, εξαρχής αυτός ήθελα να είναι ο ΟΡΦΕΑΣ, αλλά, οι συντάκτες(λόγω του μη κερδοσκοπικού καθεστώτος) – τους οποίους ευχαριστώ δημόσια για την προσφορά τους - καθόρισαν μια εικόνα που έφερε παρανοήσεις … το όνειρό μου, ήταν και είναι, να βρίσκει κανείς στον ΟΡΦΕΑ τα πάντα, από δημοτικό μέχρι τζαζ, και βέβαια και το μέινστριμ. Δεν είστε υποχρεωμένοι να το διαβάζετε, επιλέγετε. Κι εγώ, στις εφημερίδες, πετάω αμέσως, π.χ. το ένθετο με τα ποδοσφαιρικά, ή άλλες στήλες κλπ, δεν τα διαβάζω, γιατί δεν μου αρέσουν, αλλά, δεν λέω ότι δεν πρέπει να υπάρχουν, σέβομαι αυτούς που τους αρέσουν, χωρίς να κρίνω ολικά την εφημερίδα για αμφίβολη αισθητική.
Παράθεση
 
 
0 #28 Μαργαρίτα Λογοθέτη 09-04-2012 15:10
Είμαι αναγνώστρια του περιοδικού για περίπου 3 χρόνια, και παρατηρώ τον τελευταίο καιρό μια σχετική στροφή του περιοδικού σε κείμενα, σχόλια και συνεντεύξεις αμφίβολης αιθητικής που συνοδεύουν τη παρουσίαση ορισμένων καλλιτεχνών επιπέδου “reality” . Η χώρα μας και εμείς οι ιδίοι περνάμε απο τις χειρότερες κρίσεις στην ιστορία μας , ανθρωποι αυτοκτονούν και εμείς ασχολούμαστε με τον Νταλάρα και με τον εάν ο Θηβαίος είδε τους γυπαετούς..
Αυτό που έχουμε ανάγκη σε αυτή τη καταρημαγμένη χώρα είναι καλύτερη παιδεία και πολιτισμό. Ελπίζω οι υπευθύνοι του περιοδικού να το καταλάβουν γιατί έχουν κάνει μιά αξιόλογη προσπάθεια και θα ήταν κρίμα να τη χαλάσουν....

Μαργαρίτα Λογοθέτη




Παραθέτοντας Αναστασία Μπίμπα:
καλημέρα σας
Η αλήθεια είναι πως εκπλήσσομαι με όλη αυτή την αντιπαράθεση. Αν είναι παράξενο ή επιλήψιμο το οτι ο Νταλάρας έκανε συναυλίες με δωρεάν είσοδο όντας ο ίδιος χωρίς οικονομικό πρόβλημα, αν θεωρείται ανακόλουθος γιατι έχει πολλά σπίτια και ζει άνετα την ώρα που οι Έλληνες δυσκολεύονται να επιβιώσουν τότε γιατι δεν είναι ανακόλουθο το να μας λέει ο κ. Θηβαίος πόσο κατανοεί την οικονομική μας δυσκολία αφού προφανώς απο τα λεγόμενα του εκείνος είναι, τουλάχιστον εν μέρει, εκτός προβλήματος; Προσωπικά δεν θυμώνω με τον κ. Θηβαίο γιατι έβγαλε χρήματα όσα και αν είναι αυτά. Καλά κάνει, ο κόσμος αγοράζει τις δουλειές του και άρα κερδίζει απο αυτό. Το ίδιο όμως ισχύει για ΟΛΟΥΣ τελεία και παύλα. Τα γνωστά περιστατικά που αφορούν τον κ. Νταλάρα πιστεύω ότι θα επρεπε να είναι καταδικαστέα γιατι γεννάνε επικίνδυνες "συνήθειες". Συνήθειες διχαστικές και που μας γυρίζουν σε βάρβαρα ένστικτα. Τι απέγινε άραγε η δημοκρατική ελευθερία της άποψης; ακόμη και της λανθασμένης βρε αδερφέ; η ελευθερία αυτών που θέλουν να ακούσουν κάποιον να τραγουδάει; Θα μου πείτε και η ελευθερία εκείνων που θέλουν να διαδηλώσουν; θα μπορούσα να πω ας έμεναν έξω απο το χώρο και ας εκδήλωναν την αντίθεση τους χωρίς όμως να τρομοκρατούν τους ανθρώπους που είχαν κάνει την επιλογή να προσέλθουν για να ακούσουν τα τραγούδια. Για να επιστρέψω όμως στο θέμα Θηβαίος, προσωπικά δεν με προκαλούν οι δηλώσεις του. Καλά κάνει και λέει τη γνώμη του και επιλέγει τα χόμπυ και τις παρέες του. Με προκαλεί το ότι κάποιοι δεν βλέπουν την ίδια ανακολουθία. Το ότι κάποιοι είναι έτοιμοι να στηλιτεύσουν τη μία μόνο πλευρά. Αυτό για εμένα είναι η επιτομή της παραπληροφόρησης. Το γεγονός πως στον Ορφέα βρέθηκαν άνθρωποι να το φωτίσουν αυτό σημαίνει αμέσως πως είναι "κολλημένοι" με τον Νταλάρα; Όλες αυτές οι πολύ έντονες επιθέσεις εναντίον ενός συγκεκριμένου καλλιτέχνη δεν σημαίνουν πως κάποιοι καλλιεργούν μια επίσης συγκεκριμένη επιθετική νοοτροπία; Δεν γνωρίζω προσωπικά κανέναν απο τους δυο θα έδινα όμως και στους δυο το δικαίωμα να μου εξηγήσουν ήρεμα και νηφάλια τις απόψεις τους. Αναγνωρίζω και στους δυο οτι είναι άνθρωποι και μπορεί να υποπέσουν σε λάθη ή ατοπήματα. Αναγνωρίζω και στους δυο τη δυνατότητα υπεράσπισης του εαυτού τους χωρίς κραυγές και μένος απο καμια πλευρά. Περιμένω επίσης απο ανθρώπους που γνωρίζουν τα πράγματα απο πρώτο χέρι να μιλήσουν, γιατι είναι κρίμα να κατηγορείται κάποιος χωρίς αποδείξεις. Όταν λοιπόν ο κ. Καραντής και ο κάθε άνθρωπος μιλάει αναλαμβάνει την ευθύνη των λόγων του. Ας αφήσουμε στην άκρη τις επιθέσεις λοιπόν και ας διαβάσουμε ψύχραιμα όλα τα στοιχεία, τα θετικά και τα αρνητικά. Ας προβληθούν επιχειρήματα όπως είδα στην ανάρτηση του κ.Aegean και τότε όλο αυτό θα πάψει να είναι μια στείρα αντιπαράθεση. Αλλιώς όσο κατηγορείται ο Ορφέας και το Όγδοο ως "κολλημένοι με τον Νταλάρα" άλλο τόσο "κολλημένοι κατά του Νταλάρα" μπορούν να χαρακτηριστούν όσοι τους κατηγορούν.
Παράθεση
 
 
+2 #27 Αναστασία Μπίμπα 09-04-2012 10:29
καλημέρα σας
Η αλήθεια είναι πως εκπλήσσομαι με όλη αυτή την αντιπαράθεση. Αν είναι παράξενο ή επιλήψιμο το οτι ο Νταλάρας έκανε συναυλίες με δωρεάν είσοδο όντας ο ίδιος χωρίς οικονομικό πρόβλημα, αν θεωρείται ανακόλουθος γιατι έχει πολλά σπίτια και ζει άνετα την ώρα που οι Έλληνες δυσκολεύονται να επιβιώσουν τότε γιατι δεν είναι ανακόλουθο το να μας λέει ο κ. Θηβαίος πόσο κατανοεί την οικονομική μας δυσκολία αφού προφανώς απο τα λεγόμενα του εκείνος είναι, τουλάχιστον εν μέρει, εκτός προβλήματος; Προσωπικά δεν θυμώνω με τον κ. Θηβαίο γιατι έβγαλε χρήματα όσα και αν είναι αυτά. Καλά κάνει, ο κόσμος αγοράζει τις δουλειές του και άρα κερδίζει απο αυτό. Το ίδιο όμως ισχύει για ΟΛΟΥΣ τελεία και παύλα. Τα γνωστά περιστατικά που αφορούν τον κ. Νταλάρα πιστεύω ότι θα επρεπε να είναι καταδικαστέα γιατι γεννάνε επικίνδυνες "συνήθειες". Συνήθειες διχαστικές και που μας γυρίζουν σε βάρβαρα ένστικτα. Τι απέγινε άραγε η δημοκρατική ελευθερία της άποψης; ακόμη και της λανθασμένης βρε αδερφέ; η ελευθερία αυτών που θέλουν να ακούσουν κάποιον να τραγουδάει; Θα μου πείτε και η ελευθερία εκείνων που θέλουν να διαδηλώσουν; θα μπορούσα να πω ας έμεναν έξω απο το χώρο και ας εκδήλωναν την αντίθεση τους χωρίς όμως να τρομοκρατούν τους ανθρώπους που είχαν κάνει την επιλογή να προσέλθουν για να ακούσουν τα τραγούδια. Για να επιστρέψω όμως στο θέμα Θηβαίος, προσωπικά δεν με προκαλούν οι δηλώσεις του. Καλά κάνει και λέει τη γνώμη του και επιλέγει τα χόμπυ και τις παρέες του. Με προκαλεί το ότι κάποιοι δεν βλέπουν την ίδια ανακολουθία. Το ότι κάποιοι είναι έτοιμοι να στηλιτεύσουν τη μία μόνο πλευρά. Αυτό για εμένα είναι η επιτομή της παραπληροφόρησης. Το γεγονός πως στον Ορφέα βρέθηκαν άνθρωποι να το φωτίσουν αυτό σημαίνει αμέσως πως είναι "κολλημένοι" με τον Νταλάρα; Όλες αυτές οι πολύ έντονες επιθέσεις εναντίον ενός συγκεκριμένου καλλιτέχνη δεν σημαίνουν πως κάποιοι καλλιεργούν μια επίσης συγκεκριμένη επιθετική νοοτροπία; Δεν γνωρίζω προσωπικά κανέναν απο τους δυο θα έδινα όμως και στους δυο το δικαίωμα να μου εξηγήσουν ήρεμα και νηφάλια τις απόψεις τους. Αναγνωρίζω και στους δυο οτι είναι άνθρωποι και μπορεί να υποπέσουν σε λάθη ή ατοπήματα. Αναγνωρίζω και στους δυο τη δυνατότητα υπεράσπισης του εαυτού τους χωρίς κραυγές και μένος απο καμια πλευρά. Περιμένω επίσης απο ανθρώπους που γνωρίζουν τα πράγματα απο πρώτο χέρι να μιλήσουν, γιατι είναι κρίμα να κατηγορείται κάποιος χωρίς αποδείξεις. Όταν λοιπόν ο κ. Καραντής και ο κάθε άνθρωπος μιλάει αναλαμβάνει την ευθύνη των λόγων του. Ας αφήσουμε στην άκρη τις επιθέσεις λοιπόν και ας διαβάσουμε ψύχραιμα όλα τα στοιχεία, τα θετικά και τα αρνητικά. Ας προβληθούν επιχειρήματα όπως είδα στην ανάρτηση του κ.Aegean και τότε όλο αυτό θα πάψει να είναι μια στείρα αντιπαράθεση. Αλλιώς όσο κατηγορείται ο Ορφέας και το Όγδοο ως "κολλημένοι με τον Νταλάρα" άλλο τόσο "κολλημένοι κατά του Νταλάρα" μπορούν να χαρακτηριστούν όσοι τους κατηγορούν.
Παράθεση
 
 
+2 #26 TheAegean60 08-04-2012 16:07
Ο κος Καραντης κανει μια προσπαθεια να παψει η αθλια τακτικη του "2 μετρα και 2 σταθμα". Αυτο δειχνει ανθρωπο εντιμο πανω απ'ολα , με αισθημα δικαιου. Τον στηριζω με καθε δυναμη και με την ιδια δυναμη τασσομαι κατα οσων υποχθονια και ανεντιμα εμμενουν στην τακτικη του να παριστανουν τον κατ'επιλογη εισαγγελεα και τιμωρο ,εκμεταλλευομενοι με τον πλεον αισχρο τροπο την αγνοια μεγαλης μεριδας του κοσμου για προσωπα και γεγονοτα και στοχοποιωντας ετσι ανθρωπους, με μοναδικο τους κινητρο τηνη εμπαθεια.
Παράθεση
 
 
+2 #25 TheAegean60 08-04-2012 16:02
Ειλικρινα , οση μεγαλη προσπαθεια κι αν καταβαλλω , αδυνατω να καταλαβω τι προσπαθουν να πουν μερικοι.Απ'οσο θυμαμαι (κι αν θυμαμαι λαθος, ας με διορθωσει καποιος) εδω και πολυ καιρο , για να μην πω χρονια, εχει στηθει μια εκτεταμενη, λυσσωδης ερευνα καποιων που σαν συγχρονοι Κλουζω και Ιαβερηδες, ψαχνουν μανιωδως τα οικονομικα του Νταλαρα και επιμονα τα συνδεουν με την καλλιτεχνικη του διαδρομη, το αν τα οσα τραγουδαει συναδουν με την οικονομικη του κατασταση και λοιπα φαιδρα, διοτι περι φαιδρων προκειται.Και καταδιωκουν με καθε ΑΘΕΜΙΤΟ τροπο αυτον τον τραγουδιστη , λες και τους εχει κλεψει το μεροκαματο η την δοξα.
Επειδη τυγχανει να εχω ζησει και την δεκαετια του 1960 και του 1970, θαθελα να παραθεσω μερικα στοιχεια και να καλεσω ολους αυτους τους συγχρονους Αρχαγγελους με την πυρινη ρομφαια να παρουν θεση, εφ'οσον τους διεπει στοιχειωδης λογικη και αντικειμενικοτητα και διαθετουν στοιχειωδως το περι δικαιου αισθημα.
Η δεκαετια του '60 λοιπον χαρακτηριζοταν κι αυτη απο φτωχεια, πολλη φτωχεια. Τα σημερινα 400 ευρω ειναι βασιλικος μισθος.Τοτε λοιπον , υπηρχαν τραγουδιστες με προεξαρχοντα τον κο ΣΤΕΛΙΟ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ που ζουσαν μεσα σε προκλητικη χλιδη : πανακριβη μερσεντες, καζινο κλπ,κλπ,κλπ.Οταν ας πουμε ο εργατης πατερας μου επαιρνε τοτε 30 δραχμες μεροκαματο, ο κος Καζαντζιδης επαιρνε 3.500 δραχμες και τα επαιζε στον μπακαρα..Δεν θυμαμαι ποτε τον κο ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ ειδικα να τον διεκριναν ιδιαιτρες κοινωνικες ευαισθησιες.Καθε αλλο.Εκτος αν θεωρησουμε τις αρπαχτες στις Γερμανιες κοινωνικη ευαισθησια.Δεν διαβασα ποτε μεχρι σημερα αναλυσεις για το κατα ποσο συναδουν αυτα που τραγουδουσε, με τον τροπο ζωης του,τα πολιτικα του πιστευω κλπ,κλπ
Στην δικτατορια, αλλοι τραγουδιστες ηρθαν να συνεχισουν εντελως ψωνισμενοι αυτο τον δρομο.Τζαγκουαρ ο κος Βοσκοπουλος, ατελειωτα μελισταλαχτα δημοσιευματα για τους ερωτες του. Ο κος Διονυσιου απο την αλλη: ιπποδρομος, ναρκωτικα, φυλακιση, εξεφτελισμος, αλλα γαργαρα ολα.Ο κος Μπιθικωτσης απο την αλλη : μεγαλοπρεπεστατο προσκυνημα στην Χουντα, κουστουμια σινιε, εμφανιση ζεν-πρεμιε Κολωνακιου, Μυκονου και ανω.Ξεχασε σε 1 νυχτα και Μικη και Βαμβακαρη και ολους. Κοκκοτας , ο διασκεδαστης των Ωνασηδων.Ετσι για να αναφερθω στα πιο γνωστα ονοματα.Δεκα χρονια μετα, Μητροπανος . Αριστερος με τζαγκουαρ κι αυτος το 1977, παντρεμενος με την κορη πασιγνωστου αειμνηστου πρωην υπουργου της ΝΔ , μπλεγμενου στο μεγαλο σκανδαλο της Αγιας Αθανασιας του Αιγαλεω , κατοικος απο πολυ παληα Φιλοθεης. Δεν βλεπω να τα θυμαται κανεις αυτα. Μοσχολιου, κουμπαρα του Χουντικου αρχιυπουργου ΛΑΔΑ, στην μεταπολιτευση ανεμιζε την μια σημαια του ΠΑΣΟΚ, την αλλη της ΝΔ, την εχω δει στην Πανεπιστημιου με τα ιδια μου τα ματια.Ολοι αυτοι, και πολλοι τραγουδιστες ακομα, και λεφτα εκαναν πολλα και σπιτια και απ' όλα.Δεν θυμαμαι ποτε να βγηκαν να δωσουν τιποτα στον κοσμο. Κρυφα ισως καποιοι εξ αυτων, αλλα οσο και κρυφα, κατι θα ακουγοταν βρε παιδι μου, κατι, εστω τοσο δα.
Μηπως, λεω μηπως...μηπως θα ηταν χρησιμο να κανουμε μια εκτεταμενη ερευνα για τα εργα και τις ημερες ολων αυτων και να μαθει ο κοσμος οτι τελικα ο Νταλαρας ειναι το πλημμελημα αναμεσα σε κακουργηματα?Ετσι, μια ιδεα ριχνω.Μηπως οσοι ειστε μουσικοδημοσιογραφοι , αρα ισως καλυτεροι γνωστες απο εμενα, θα μπορουσατε να βοηθησετε να μετρησουμε ποσα ραμματα εχει και των αλλων η καμπουρα, που περιεργως ολο στο απυροβλητο μενουν, ακολουθωντας την χρυση συνταγη "ας μην μιλαω , για να μην ασχολειται κανεις μαζι μου" ? Λεω, μηπως? ?(εξαιρουνται βεβαια οι αποθανοντες που δικαιως δεν μπορουν πλεον να μιλησουν...)Ενταξει, εγινε πλουσιος καποιος Θηβαιος, αλλα ο ανθρωπος δεν εχει διεκδικησει κιολας το αξιωμα του προστατη των λαικων στρωματων, ουτε τον τιτλο του λαικου ειδωλου η του εκφραστη του λαου...Μηπως να κοιταγαμε και λιγο αυτους που εχουν διεκδικησει αυτο το αξιωμα και με παραμυθια η κουκουλωματα η περιεργη ανοχη και στρουθοκαμηλισμο καποιοι το εχουν κιολας αποκτησει αυτο το αξιωμα εις βαρος αλλων πιο ηθικων και εντιμων? Ετσι, μια ιδεα ριχνω...
Παράθεση
 
 
+2 #24 Manos 08-04-2012 10:57
Παραθέτοντας Μπουρδούκος Χάρης:
Κύριε Αραβανή,
ο κ. Καραντής δεν μπορεί να χωνέψει με τίποτα αυτό που έγινε με τον Νταλάρα. Αντί να κάτσει να σκεφτεί γιατί συνέβη αυτό (γίνεται παντού με όλους τους αντιπαθείς από τον απλό λαό) , αντίθετα, προσπαθεί να εκμηδενίσει όλους τους άλλους καλλιτέχνες είτε δικαιολογημένα, όπως τον συμπαθή φοροφυγά Γ. Πλούταρχο (για φοροδιαφυγή, βέβαια, έχει κατηγορηθεί κι ο Νταλάρας) είτε άδικα όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση με τον Θηβαίο (ο άνθρωπος κάνει συναυλίες στο Μέγαρο- όπως ο Νταλάρας- κι όποιος έχει την δυνατότητα πάει, δεν είναι υποχρεωτικό), για να κατηγορήσει τον κόσμο- κοινό ως εμπαθή με τον Νταλάρα, αφού "όλοι τα ίδια σκατά είναι" και μόνο ο Νταλάρας την πλήρωσε...Λες και θα έπρεπε να πάρουνε όλοι σειρά για γιαούρτωμα, όπως περιμένουμε στην τράπεζα...

Σας συμβουλεύω να μην τα παίρνετε τόσο στα σοβαρά, αφού είναι προφανές τι συμβαίνει και να το παρακολουθείτε και να το διασκεδάζετε όπως εγώ...

Φιλικά
Μπουρδούκος Χάρης


κ. Μπουρδούκο, συμφωνώ απόλυτα μαζί σας! Έτσι είναι! Τα είπατε όλα σε μια φράση: "...δεν μπορεί να χωνέψει με τίποτα αυτό που έγινε με τον Νταλάρα. Αντί να κάτσει να σκεφτεί γιατί συνέβη αυτό (γίνεται παντού με όλους τους αντιπαθείς από τον απλό λαό), αντίθετα, προσπαθεί να εκμηδενίσει όλους τους άλλους καλλιτέχνες είτε δικαιολογημένα, είτε άδικα".

Φοβάμαι πως θα "θυσιαστούν" κι άλλοι για το Νταλάρα!
Εκτίθεται ανεπανόρθωτα (για διαφορετικούς λόγους ο καθένας) και ο κ. Καραντής και ο κ. Αραβανής, από την άλλη πλευρά, με όλα αυτά που γράφουν στον Ορφέα τις τελευταίες μέρες.

Ναι κ. Μανωλοπούλου, είναι επιλήψιμο ένα μουσικό περιοδικό να στηρίζει προκλητικά έναν καλλιτέχνη, όπως κάνει και ο Ορφέας και το Όγδοο και άλλα περιοδικά. Δε μπορείτε να το καταλάβετε;;;

Μανώλης
Παράθεση
 
 
0 #23 Μουσικά Προάστια 08-04-2012 10:10
Κύριε Καραγιάννη,
ακόμα και να σας πλήρωνα, τέτοια εύστοχη απάντηση που να ταιριάζει με το επιχείρημά μου δεν θα δίνατε. Διότι αυτό ακριβώς λέω κι εγώ: ότι άρθρα όπως το παρόν δεν αφορούν τον Θηβαίο, ή τον κάθε Θηβαίο, αλλά τους επικριτές του Νταλάρα, και στόχο έχουν να γεννήσουν στον αναγνώστη τις παβλωφικές αντιδράσεις που γέννησε σε σας! Σας ευχαριστώ!


Κυρία Μανωλοπούλου,
την απάντησή σας ας τη μελετήσουν οι συγγραφείς του άρθρου για να δουν τα αποτελέσματα της αρθρογραφίας τους! Σας "εξέπληξε" ο Θηβαίος, "προκλητικός" ο Θηβαίος, "σεμνός" εντός εισαγωγικών ο Θηβαίος, ε, "χαίρεται και με το καμμένο σπίτι του διπλανού" ο Θηβαίος. Και όλα αυτά επειδή τη βρίσκει με τα παιδιά και τους φίλους του!
Πάντως, αν βρείτε το χρόνο, διαβάστε ΟΛΟΚΛΗΡΗ την κουβέντα του Θηβαίου με τον Σκίντσα στο Βήμα.


Δεν θα εκμεταλλευθώ άλλο το φιλόξενο χώρο του Ορφέα, σας εύχομαι να είστε όλοι και όλες καλά.
ηρ.οικ.
Παράθεση
 
 
0 #22 Εφη Μανωλοπούλου 07-04-2012 13:52
Μα καλά,γιατί είναι τόσο επιλήψιμο ένα μουσικό περιοδικό να στηρίζει το Νταλάρα;μήπως να διαβάζαμε και λίγο μουσική ιστορία και οι υπόλοιποι η δεν μας το επιτρέπει η εμπάθεια μας;πόσο σωστό είναι δημοσιογράφοι άλλου μουσικού περιοδικού να επιτίθενται σε συνάδελφο τους και να του κάνουν κριτική εφ όλης της ύλης;ξεκινήσαμε απο το Θηβαίο(θα επανέλθω) και φτάσαμε στα προσωπικά-οικογενειακά-επαγγελματικά του κυρίου Καραντή,αφού ΒΕΒΑΙΩΣ κάναμε τις απαραίτητες στάσεις να πούμε την εμπαθή και υποκειμενική γνώμη μας για το Νταλάρα.Προσέξτε με λίγο,κύριοι δημοσιογράφοι:ο κόσμος υποφέρει και δεν είναι μόνο ο Θηβαιος(που ομολογώ με εξέπληξε) ο προκλητικος ,που έβγαλε λεφτά από τη δουλειά του,αναγνωρίστηκε και τώρα η θέση του έχει κάποια βαρύτητα.Το ίδιο προκλητική είναι και η κολλητή μου,που δεν έχει να πάρει τσιγάρα,αλλά δεν κάνει καμία έκπτωση στην καλοπέραση της.Κι αν δεν σας προκαλει ο Θηβαίος ,ο Πλούταρχος,ο Ρέμος η όποιος γιατί σας προκαλεί ο Νταλάρας;Δεν γνωρίζω αν απευθύνθηκε σε αυτόν το περιοδικό για να τοποθετηθεί,αλλά και δεν με αφορά,Θα περίμενα από τον κάθε ''σεμνό'' καλλιτέχνη που βοηθήθηκε από το Νταλάρα youtu.be/xBBHyXAz8Pw να πάρει από μόνος του την πρωτοβουλία και να τοποθετηθεί.Ο κύριος Καραντής,είχε κάποιο καλό λόγο να πει για όλους έστω και αν στηλίτευσε την υποκρισία σε κάποιες ενέργειες τους,Από εσάς ακόμα περιμένουμε...Οσο για το Βέλγο ψυχίατρο,πως λέγεται η πάθηση που χαιρόμαστε όταν κάποιος υποφέρει και λυπόμαστε όταν χαίρεται;όταν βλέπουμε το σπίτι του διπλανού να καίγεται και χαιρόμαστε;(τουλάχισ τον επειδη δεν είναι το δικό μας,,,ακόμα) και τον χρεώνουμε κι από πάνω:ας πρόσεχε να μην άφηνε αναμμένο τσιγάρο...
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Στην άμμο τα έργα στήνονται μεγάλα των ανθρώπων και σαν παιδάκι τα γκρεμίζει ο Χρόνος με το πόδι.
Κώστας Καρυωτάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

14/12/1883 Γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας ο μουσουργός Μανώλης Καλομοίρης
15/12/1933 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο συνθέτης Άκης Πάνου

ΤΥΧΑΙΑ TAGS