185 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
23.10.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Τάσος Π. Καραντής

Η μόδα της Βελεσιώτου

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

Μου τη δίνει αφάνταστα, όταν το σουξέ, γίνεται η  αιτία της ανακάλυψης των καλών τραγουδιστών, και κάνουμε σαν να ανακαλύψαμε τώρα την Αμερική, ενώ έχει ανακαλυφτεί εδώ κι αιώνες! Πάμπολλα είναι τα παραδείγματα, στην ιστορία ελληνικού τραγουδιού, τόσο των τραγουδιστών – κομητών του 1-2 τραγουδιών ή δίσκων σουξέ, που μετά πέρασαν στα αζήτητα κι έμειναν με το «μοναχοπαίδι» προίκα τους, αλλά κι αυτών, που μετά από δεκαετίες στο χώρο και στα μαγαζιά (κι άρα γνωστοί στο σινάφι και την “άτιμη την πιάτσα”), πρέπει να κάνουν το σουξέ για να τρέξουν όλοι, να τους ανακαλύψουν και να τους υμνήσουν, τάχα μου, για την καλλιτεχνική αξία τους, που τους αποκαλύφτηκε ως διά μαγείας, ενώ ο βαθύτερος στόχος, είναι να τα οικονομήσουμε, όσο πουλάνε, και μετά, από εδώ πάνε κι οι άλλοι! Κι η πλάκα, είναι πως το σύστημα λειτουργεί ακριβώς πανομοιότυπα, σε όλα τα είδη και τα “στρατόπεδα”, ρε τι εμπορικό, τι ποιοτικό, οι ίδιοι κανόνες ισχύουν!

Κορόιδα; Οι ακροατές που τρέχουν σαν τις γαλοπούλες με το καλάμι! Θύματα; Οι τραγουδιστές εκείνοι, που έπρεπε να περιμένουν δεκαετίες για να γευτούν ενός λεπτού αγάπη, δόξα κι αποδοχή. Πριν κάνω το σχόλιό μου, να αναφέρω ένα προγενέστερο παράδειγμα της «απέναντι όχθης»: τον Πασχάλη Τερζή. Τραγουδάει από το 1974! Μπήκε στη δισκογραφία, στις αρχές των ΄80ς, με Νικολόπουλο – Ρασούλη παρακαλώ («Παίξε Χρήστο επειγόντως» κ.ά.), του έκανε προσωπικούς δίσκους ο Νικολόπουλος το 1982 & 1983, εγώ, αν κι έφηβος, κι απλός ακροατής τότε, τον ήξερα, και την φωνάρα του, και τον είχα δει σε συναυλίες του Νικολόπουλου το 1985. Δεν τον ήξερε το σινάφι κι η πιάτσα; Γιατί δεν πάσχισαν να αναδείξουν, από καλλιτεχνικό οίστρο κι αγάπη για το τραγούδι, την  υπέροχη λαϊκή φωνή του; Έπρεπε να μπούμε στα ‘90ς, δηλ. στα 45 του, και να έρθουν οι Φοίβοι, οι Θεοφάνους κι οι «Παλιόκαιροι», για να χριστεί βασιλιάς της πίστας! Και να γίνει σταρ γεμίζοντάς τες. Τουλάχιστον αυτός έχει μια 15ετία γεμάτη, πλέον, σταθερής εμπορικής επιτυχίας στο είδος του, έχει πια καταξιωθεί ως ένας πολύ καλός λαϊκός τραγουδιστής, και μέχρι κι ο Θεοδωράκης ονειρεύεται να κάνει δίσκο μαζί του!
Η Φωτεινή Βελεσιώτου τραγουδάει από το 1985! Δηλαδή ¼ του αιώνα! Έπρεπε να περάσουν 20(!) χρόνια για να κάνει τις πρώτες της δισκογραφικές συμμετοχές (Νικολούδης, Αλτής, Καρίμπας, Καζαντζής) κι, απ’ αυτές, τις έκατσε ένα, πραγματικά, καλό τραγούδι, οι «Μέλισσες» του Καζαντζή («Ίσαλος γραμμή»/2008), όπου έπρεπε να περάσει και μια 3ετία για να ακουστεί σε όλη την Ελλάδα(που να είμαστε και μεγάλο κράτος …), αλλά εδώ έκανε 10 χρόνια η «Πριγκηπέσα» του Μάλαμα, για να γίνει πανελλήνιο σουξέ και να την ξέρουν κι οι κότες!
Και να τώρα προσωπικός δίσκος της Βελεσιώτου με τον Καζαντζή («Τα παιδιά της άλλης όχθης»/2011), και να ζωντανές εμφανίσεις, που περνάνε σε όλα τα ΜΜΕ! Και να, ανακαλύψαμε τη νέα Μπέλλου! Κρατηθείτε λίγο ρε παιδιά, μην κάνετε σαν τους οπαδούς των σουξετραγουδιστών που βρίζετε! Όχι τίποτα άλλο, θα την τρελάνετε τη γυναίκα. Η τραγουδίστρια του ενός τραγουδιού είναι ρεπερτοριακά! Μην την κάνετε  την Σούζαν Μπόϊλ της Ελλάδας! Άργησε που άργησε το πράγμα, κάντε λίγο υπομονή, να δείτε τη συνέχεια και τη διάρκεια! Γιατί, αν δεν υπάρξει, σας βλέπω, σαν τα κοριτσόπουλα, που τρελαίνονται για το κάθε περαστικό “αοιδό-ομορφόπαιδο” της χρονιάς, μέχρι να έρθει το επόμενο που θα πουλάει.

Φωτογραφία Φωτεινής Βελεσιώτου:  Ανδρέας Ζέρβας | www.andzer.gr

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #5 Τάσος Π. Καραντής 07-03-2012 23:30
Παραθέτοντας ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΗΣ:
Κύριε Καραντή
Θα συμφωνήσω με τον προβληματισμό σας στο σχόλιο.
Δεν αντιλαμβάνομαι όμως μία έκφρασή σας και θέλω να την διευκρινίσετε δημόσια.
Λέτε "και να τώρα προσωπικός δίσκος με τον Καζαντζή".
Τι εννοείτε;
Μήπως οτι έσπευσε ο Μεγαλοπαραγωγός Καζαντζής να εκμεταλευτεί της ευκαιρίας που ο ίδιος έδωσε στη Βελεσιώτου με τις Μέλισσες; Αντιφατικό!!!
Μήπως μπερδέψατε τα μεγέθη και ταυτίζετε το POLYTROPON και τον Καζαντζή με τις μεγαλοδισκογραφικές (παραπέουσες) βιομηχανίες της Αθήνας;
Μήπως δεν έχετε αντιληφθεί οτι εδώ στη Θεσσαλονίκη φυσάει άλλος αέρας δημιουργίας απαλλαγμένος από τα ρεύματα, τα νούμερα και τις επιδιώξεις των διαφόρων επαϊόντων;
Μήπως πέρα από όλα αυτά που εσείς βλέπετε άλλοτε υπαρκτά και άλλοτε όχι, αλλά σίγουρα μέσα από την αναζήτηση του δημοσιογράφου για το κυνήγι του θέματος, ξεχνάτε οτι μπορεί να υπάρχει και μια υπόθεση "ελληνικό τραγούδι"; Που ακουμπάει στην ψυχή και στην ανάγκη του δημιουργού για δημιουργία και του κοινού για νέα ακούσματα;
Πως τα πράγματα στο τραγούδι έχουν συνέχεια και οτι έτσι εξελίσσεται η τέχνη;
Οπως καταλαβαίνετε με ένόχλησε αφάνταστα που με συμπεριλάβατε σε αυτούς που έσπευσαν "ως μόδα" να εκμεταλευτούν τη Βελεσιώτου.
Συμφωνώ με το σχόλιό σας και είμαι αντίθετος με τις μόδες.
Με θίγετε όμως και με απαξιώνετε με την έκφρασή σας, στα μάτια όλων αυτών που με σέβονται, γνωρίζουν, εκτιμούν και ταξιδεύουν με τη μουσική μου.
Σας παρακαλώ αποκαταστήστε με τουλάχιστον σε αυτούς, και αφήστε με στον ήσυχο κόσμο της δημιουργίας μου μήπως και γράψω κανένα τραγουδάκι και σας δώσω κάποιο πιο ουσιαστικό θέμα για να κρίνετε και συζητήσετε.

Γιώργος Καζαντζής


Κύριε Καζαντζή,

Το σχόλιό μου απευθύνεται βασικά στα μουσικά ΜΜΕ και το πρίσμα(βλ. σουξέ), όπου αντιμετωπίζουν και προβάλλουν, επιλεκτικά, τους καλλιτέχνες, κάτι που δεν κάνουμε στον ΟΡΦΕΑ.
Η Βελεσιώτου έχει την φωνητική αξία της, αλλά γιατί έπρεπε να περάσουν τόσα χρόνια για να γίνει γνωστή στο πανελλήνιο;
Εσείς, ως δημιουργός, της δώσατε ένα πολύ ωραίο τραγούδι που την έφερε στην επικαιρότητα. Θεωρώ πολύ φυσιολογικό να ακολουθήσει και μια ολοκληρωμένη δουλειά των δυο σας. Καμιά φορά τα γραπτά, έχουν αυτό τον κίνδυνο της παρανόησης ... σαφώς και δεν τρέξατε να εκμεταλΛευτείτε την επιτυχία της, αφού εσείς την δημιουργήσατε! Και καλά κάνετε και συνεχίζετε τη συνεργασία σας.
Αυτό που με ενόχλησε,ήταν, πως, έπρεπε να έρθει το σουξέ για κινητοποιηθούν τα ΜΜΕ και να μας βομβαρδίζουν με δ.Τ.! Επιτρέψτε μου, από την πολύχρονη εμπειρία μου, να σα πω, ότι αν δεν είχαν κάνει ντόρο οι "Μέλισσες" ο νέος δίσκος σας με την Βελεσιώτου θα πέρναγε στα αζήτητα ή στα ψιλά γράμματα, όπως γίνεται με πολλούς αξιόλογους καλλιτέχνες και καλούς δίσκους. Αυτή η μοδάτη πρακτική με ενοχλεί κι αυτήν στηλίτευσα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα μαζί σας. Πιστεύω να λύθηκε η παρεξήγηση.
Παράθεση
 
 
+2 #4 ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΗΣ 07-03-2012 15:00
Κύριε Καραντή
Θα συμφωνήσω με τον προβληματισμό σας στο σχόλιο.
Δεν αντιλαμβάνομαι όμως μία έκφρασή σας και θέλω να την διευκρινίσετε δημόσια.
Λέτε "και να τώρα προσωπικός δίσκος με τον Καζαντζή".
Τι εννοείτε;
Μήπως οτι έσπευσε ο Μεγαλοπαραγωγός Καζαντζής να εκμεταλευτεί της ευκαιρίας που ο ίδιος έδωσε στη Βελεσιώτου με τις Μέλισσες; Αντιφατικό!!!
Μήπως μπερδέψατε τα μεγέθη και ταυτίζετε το POLYTROPON και τον Καζαντζή με τις μεγαλοδισκογραφικές (παραπέουσες) βιομηχανίες της Αθήνας;
Μήπως δεν έχετε αντιληφθεί οτι εδώ στη Θεσσαλονίκη φυσάει άλλος αέρας δημιουργίας απαλλαγμένος από τα ρεύματα, τα νούμερα και τις επιδιώξεις των διαφόρων επαϊόντων;
Μήπως πέρα από όλα αυτά που εσείς βλέπετε άλλοτε υπαρκτά και άλλοτε όχι, αλλά σίγουρα μέσα από την αναζήτηση του δημοσιογράφου για το κυνήγι του θέματος, ξεχνάτε οτι μπορεί να υπάρχει και μια υπόθεση "ελληνικό τραγούδι"; Που ακουμπάει στην ψυχή και στην ανάγκη του δημιουργού για δημιουργία και του κοινού για νέα ακούσματα;
Πως τα πράγματα στο τραγούδι έχουν συνέχεια και οτι έτσι εξελίσσεται η τέχνη;
Οπως καταλαβαίνετε με ένόχλησε αφάνταστα που με συμπεριλάβατε σε αυτούς που έσπευσαν "ως μόδα" να εκμεταλευτούν τη Βελεσιώτου.
Συμφωνώ με το σχόλιό σας και είμαι αντίθετος με τις μόδες.
Με θίγετε όμως και με απαξιώνετε με την έκφρασή σας, στα μάτια όλων αυτών που με σέβονται, γνωρίζουν, εκτιμούν και ταξιδεύουν με τη μουσική μου.
Σας παρακαλώ αποκαταστήστε με τουλάχιστον σε αυτούς, και αφήστε με στον ήσυχο κόσμο της δημιουργίας μου μήπως και γράψω κανένα τραγουδάκι και σας δώσω κάποιο πιο ουσιαστικό θέμα για να κρίνετε και συζητήσετε.

Γιώργος Καζαντζής
Παράθεση
 
 
-1 #3 Τάσος Π. Καραντής ... e-orfeas.gr 08-01-2012 20:49
Καλά κάνετε και την ακούτε, αυτό σημαίνει ότι είστε συνειδητός και ψαγμένος ακροατής.
Το σχόλιό μου δεν εμπεριέχει καμιά ενόχλησή μου στο ότι έκανε επιτυχία, αλλά στον πολύ χρόνο που πέρασε για να την κάνει και στον τρόπο που έγινε και πλασάρεται. Έχω την εμπειρία μου στο σινάφι και στο χώρο, γι’ αυτό έδωσα και το (διαφορετικό) παράδειγμα του Τερζή. Αφού είναι στο χώρο 25 χρόνια κι αξίζει, γιατί δεν της έδιναν πιο πριν ευκαιρίες;
Τώρα που μεγάλωσε, ας βγει, κι όσο πουλήσει κι όσο αρπάξουν οι παρατρεχάμενοι.
Γι’ αυτό κι ο ξαφνικός «βομβαρδισμός Βελεσιώτου» στα ιντερνετικά ΜΜΕ ! Παίζει πλέον παντού και πολύ! Το βλέπω ως περιοδικό από τα δ.Τ. που μας έρχονται, ενώ, πέρσι τίποτα … δεν την ήξεραν καν … το ίδιο και τα γραφεία παραγωγής, επιτρέψτε μου να ξέρω, πως «σφάζονται» για τη Βελεσιώτου, τόσα χρόνια πριν, την ήξεραν; Aφήστε, με αηδιάζουν κάτι τέτοια.
Ρεζουμέ: υπέρ της Βελεσιώτου επί της ουσίας είμαι, υπέρ της μόδας της δεν είμαι!
Παράθεση
 
 
0 #2 Δώρα Παπαδοπούλου ... e-orfeas.gr 08-01-2012 20:41
Κύριε Ζέρβα γεια σας. Εγώ ευθύνομαι για την επιλογή της συγκεκριμένης φωτογραφίας και σας ζητώ συγνώμη για την αναστάτωση. Το όνομά σας έχει πλέον προστεθεί στο άρθρο. Η φωτογραφία αυτή μας έχει σταλεί μέσω δελτίου τύπου για κάποια καλλιτεχνική εμφάνιση της ερμηνεύτριας, χωρίς αναφορά στο όνομά σας, είτε στο δελτίο τύπου, είτε στη φωτογραφία. Η συγκεκριμένη φωτογραφία έχει χρησιμοποιηθεί και σε αφίσες. Δυστυχώς, στην πλειοψηφία των δελτίων τύπου που λαμβάνουμε τα οποία πάντα περιέχουν τη σχετική αφίσα ή φωτογραφία την οποία και μας στέλνουν να δημοσιεύσουμε, δεν αναφέρεται το όνομα του φωτογράφου, κάτι που δεν είναι δική μας ευθύνη. Από την πλευρά μας όταν το έχουμε, πάντα το αναφέρουμε. Όπως και να έχει, ζητούμε συγνώμη για την αναστάτωση. Είναι υποχρέωσή μας να αναφερόμαστε και να τιμούμε τη δουλειά των άλλων και προσπαθούμε από την πλευρά μας να το τηρούμε.
Παράθεση
 
 
0 #1 Andreas Zervas 08-01-2012 14:57
Προσωπικά ακούω τη Φωτεινή από το 1982, δε νομίζω ότι η αξία του κάθε καλλιτέχνη μετριέται με τις πωλήσεις.
Με την ευκαιρία θα ήθελα να σας επισημάνω ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία του άρθρου είναι δική μου, η παρακάτω:
flickr.com/.../...
Αφού αποφασίσατε να την αναδημοσιεύσετε, τουλάχιστον να αναφέρετε την πηγή. Δεν θα θέλατε να το κάνουν άλλοι στη δική σας δουλειά, έτσι δεν είναι? Παρακαλώ να μπει το credit.
Ανδρέας Ζέρβας
www.andzer.gr
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Πάντα θα έχουμε ανάγκη από ουρανό.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

23/10/1925 Γεννήθηκε στην Ξάνθη ο συνθέτης Μάνος Χατζιδάκις
24/10/2010 Έφυγε από τη ζωή ανήμερα των γενεθλίων της η τραγουδίστρια του Νέου Κύματος Καίτη Χωματά

ΤΥΧΑΙΑ TAGS