169 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
23.10.2017
Ορφέας | Main Feed

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

Ο Τόλης Βοσκόπουλος αποτέλεσε ένας πολύ μεγάλος σταρ της δεκαετίας του ’70, που διατήρησε ένα σταθερό κοινό, ως τις μέρες μας. Σε άλλους δεν αρέσει, ακριβώς, για τον ίδιο λόγο, που σε άλλους αρέσει! Για τις πολύ θεατράλε ερμηνείες του. Οφείλουμε όμως να αναγνωρίσουμε, ότι δημιούργησε ερμηνευτική σχολή, κάτι που το έχουν κάνει μετρημένοι στα δάχτυλα έλληνες ερμηνευτές, όπως κι ότι άφησε πλήθος κλασικών τραγουδιών, που όλοι τα έχουμε σιγοτραγουδήσει σε στιγμές μας.
Όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο με την τεράστια και πολύχρονη φοροδιαφυγή του (που οδήγησε ακόμα και στην παραίτηση της υπουργού συζύγου του), το θέμα πήρε τεράστιες διαστάσεις, ανθρωποφάγες θα έλεγα - όπως έχουν καταντήσει τα τηλεοπτικά ΜΜΕ – στέλνοντάς τον στο νοσοκομείο με καρδιακά προβλήματα.
Να τοποθετηθώ καταρχάς, για να μην παρεξηγηθώ. Έχουμε ένα κράτος – κλέφτη, οπότε  δικαιολογώ τον κάθε μέσο πολίτη, που προσπαθεί, με κάθε τρόπο και παραθυράκι, να γλιτώσει  από την άδικη φορολογική μέγγενη. Όλοι το προσπαθούμε, «ας είμαστε ρεαλισταί», που λέει κι ένα άσμα του Τόλη. Φυσικά και δεν συγκρίνω την όποια προσπάθεια φοροδιαφυγής του μέσου πολίτη, με αυτήν των μεγάλων επιχειρηματιών, μεγαλογιατρών, εφοπλιστών, ζάπλουτων αθλητών και καλλιτεχνών κλπ. Απλά οι τελευταίοι, επειδή είναι δημόσια και δημοφιλή πρόσωπα ξεσχίζονται κανονικά από τα ΜΜΕ. Φταίνε ναι, να πληρώσουν, να τιμωρηθούν, αλλά όχι να διαπομπευτούν, επιλεκτικά, σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες που προανέφερα.  
Ο Βοσκόπουλος, τιμωρήθηκε, πλήρωσε, διαπομπεύτηκε και φέτος επανήλθε στο προσκήνιο και στην πίστα, δίπλα στον Αντώνη Ρέμο, στο «DIOGENIS PALACE». Μεταφέρω από το ρεπορτάζ της πρεμιέρας(εφημ. “REAL NEWS”, “REALIFE” – σελ. 6-7, 27-11-2011): «Ύστερα από αρκετά χρόνια απουσίας από τις νυχτερινές πίστες, ο Τόλης Βοσκόπουλος επέστρεψε κι αποθεώθηκε από τον κόσμο, με ένα εγκάρδιο και παρατεταμένο χειροκρότημα …οι θαμώνες του μαγαζιού ξέσπασαν σε ένα ενθουσιώδες χειροκρότημα που κράτησε σχεδόν 5 λεπτά, κι ενώ ακουγόταν η μελωδία του τραγουδιού «Πριν χαθεί το όνειρό μας», άρχισαν να φωνάζουν ρυθμικά το όνομά του. Ο μεγάλος τραγουδιστής ήταν φανερά συγκινημένος από την ανταπόκριση του κόσμου, ο οποίος, μόλις άρχισε να τραγουδά τους πρώτους στίχους, σηκώθηκε όρθιος να τον χειροκροτήσει.».
Ποιον τιμούσε και καταχειροκροτούσε όρθιο(!) το κοινό; Τον πρώην μεγάλο σταρ; Ή τον φοροδιαφυγά;
Το έχω ξανασχολιάσει το «φαινόμενο». Η ελληνική κοινωνία διακατέχεται ακόμα από το φιλότιμο, έχει καταχειροκροτήσει πολλούς : τον Μητροπάνο και την Αρλέτα, λόγω βαριάς αρρώστιας, τον Άκη Πάνου λόγω του φόνου που τον έστειλε στη φυλακή και στο θάνατο, τον Διονυσίου που έκανε φυλακή για ναρκωτικά κλπ. Αντίθετα, έχει γυρίσει την πλάτη ή έχει απαξιώσει καλλιτέχνες, που, η ίδια πριν αποθέωνε, επειδή έμειναν για πολλά χρόνια πρωταγωνιστές, και κυρίως αλώβητοι, χωρίς παράπτωμα!
Για να επανέλθω στα προηγούμενα ονόματα, επαναφέρω το ερώτημα : ποιους χειροκροτούν; Τους καλλιτέχνες ή τους δολοφόνους, τους φοροφυγάδες, τους άρρωστους, αυτούς δηλ. που έχουν λαβωθεί;
Θυμάμαι στη βραδιά των τέως μουσικών βραβείων «ΑΡΙΩΝ» να σηκώνονται όλοι όρθιοι και να καταχειροκροτούν τη Μοσχολιού, που τα παρουσίασε(γνωρίζοντας όλοι μας ότι τις απέμεναν λίγοι μήνες ζωής). Που ήταν όλοι αυτοί, όταν 1-2 χρόνια πριν, είχε «ξεπέσει», κι εμφανιζόταν στον … «Μπάμπη» στην Κηφισιά;
Θα κλείσω με αυτό που έχω γράψει και σε, ανάλογο, σχόλιό μου για την Αρλέτα : «Είμαστε μια κοινωνία μόνο του οικτίρειν κι όχι του θαυμάζειν»!
 
 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #3 THE KING 08-12-2011 11:40
TOΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ Ο ΕΝΑΣ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΤΟΛΗ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΑΓΑΠΑΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ
Παράθεση
 
 
0 #2 Τάσος Π. Καραντής ... e-orfeas.gr 30-11-2011 13:44
Χαίρομαι που συμφωνούμε σε πολλά. Και στη Μοσχολιού συμφωνούμε. Καμιά φορά ο γραπτός λόγος παρανοείται. Ίσως έπρεπε να βάλω το «ξέπεσε» σε εισαγωγικά. Σαφώς και δεν εννοούσα καλλιτεχνικά, δεν αλλάζει η ιστορία του κάθε μεγάλου καλλιτέχνη, όπως ήταν κι η Μοσχολιού. Εννοούσα εμπορικά, όπως συμβαίνει με όλους στο πέρασμα του χρόνου …. Αυτό στο οποίο ήθελα να εστιάσω λοιπόν, ήταν στο υποκριτικό χειροκρότημα που δεν είχε έμπρακτη αντιστοιχία … γι’ αυτό κατέληξα και στο συγκεκριμένο συμπέρασμα μ’ αυτού του είδους των χειροκροτημάτων και τις «αγάπες».
Παράθεση
 
 
0 #1 ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ 30-11-2011 09:30
ΑΓΑΠΗΤΕ ΤΑΣΟ.ΔΙΑΒΑΣΑ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ,ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ...ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΕΙΝΩ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΣΑΙ ΣΤΗΝ ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ''ΞΕΠΕΣΕ''ΣΤΟΝ...ΜΠΑΜΠΗ ΣΤΗΝ ΚΗΦΙΣΙΑ.ΕΙΜΑΙ ΤΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΟΤΙ Η ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΤΣΑΝΤΙΡΙ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΣΕ,ΜΕ ΤΟ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ ΤΗΣ ΘΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΠΑΛΑΤΙ...ΠΙΣΤΕΥΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ.ΚΑΙ Η ΒΙΚΥ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΑΥΤΟ.ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΜΙΛΑΩ ΩΡΕΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ ΛΕΓΟΝΤΑ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ ΜΕΜΙΑ ΝΤΟΜΠΡΟΣΥΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ...ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ Μ'ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΕΡΕΘΙΣΜΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΩ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΙΓΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ...ΝΑΣΑΙ ΚΑΛΑ....
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Σαλπάρω ήρεμος για τον άλλο κόσμο. Αυτόν που αφήνω πίσω μου σίγουρα δεν είναι πια η Ελλάδα μου. Αυτός είναι άλλος τόπος με ανθρώπους άλλης φυλής. Δε με αφορούν. Τί θέλω εγώ ανάμεσά τους; Να ‘στε όλοι καλά. Στον τάφο μου να γράψετε: «Αντιστάθηκε το 1941 - 1944 στη ναζιστική κατοχή, το 1967 - 1974 στη στρατιωτική δικτατορία και το 1989 - 1996 στην ηθική σήψη». Μετά, στην πλημμύρα του άνοου, δεν υπάρχει αντίσταση και το μετά από την πλημμύρα αυτή δεν υπάρχει πια.
Γεώργιος Αλέξανδρος Μαγκάκης (1922 - 2011), νομικός

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

23/10/1925 Γεννήθηκε στην Ξάνθη ο συνθέτης Μάνος Χατζιδάκις
24/10/2010 Έφυγε από τη ζωή ανήμερα των γενεθλίων της η τραγουδίστρια του Νέου Κύματος Καίτη Χωματά

ΤΥΧΑΙΑ TAGS