94 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
23.10.2017
Ορφέας | Main Feed

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

Την είδηση την πρωτοείδα στο «Στέκι των φίλων του Βασίλη» (www.vasilisp.com), που αποτελεί, ουσιαστικά, την επίσημη ιστοσελίδα του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Ήταν μια αγγελία αναζήτησης συνθετών, για το νέο δίσκο που ετοιμάζει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου. Οι στίχοι θα ανήκουν, εξ’ ολοκλήρου, στον Οδυσσέα Ιωάννου. Ο δίσκος θα περιέχει δέκα(10) τραγούδια, από τα οποία, τρία (3) θα μελοποιήσει ο ίδιος ο Παπακωνσταντίνου, ενώ, για τα άλλα εφτά (7) αναζητά συνθέτες με αγγελία. Ας μεταφέρω, καταρχάς, το όλο θέμα (με τους όρους συμμετοχής κλπ.) – όπως παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα του.

«Σαν επίσημη ιστοσελίδα του Βασίλη Παπακωνσταντίνου ευχαριστούμε τον ίδιο (τον Βασίλη) και τον Οδυσσέα Ιωάννου για την ευκαιρία που μας προσφέρουν, και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στην νέα τους δουλειά. Αυτήν την καλή επιτυχία όμως πρωτίστως  την ευχόμαστε και σε όσους θα προσπαθήσουν, είτε τα καταφέρουν είτε όχι,  να μελοποιήσουν τα εξής τραγούδια:

ΑΦΕΤΗΡΙΑ

Τί νομίζεις πως θα κάνεις άμα φύγεις
Τί φαντάζεσαι θα βρεις εκεί που πας
Πάντα πίσω στην αρχή θα καταλήγεις
Πάντα στο ίδιο το νερό θα ξεδιψάς

Ποιούς νομίζεις πως θα βρεις να σε γλιτώσουν
Ποιά φωτιά θ 'ανάψει για να ζεσταθείς
Πόσα ψέματα απ 'το ψέμα θα σε σώσουν
Αν δεν έχεις μια αλήθεια για να πεις

Όλα τα χαρτιά σου στο τραπέζι
κι όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
Άσε το παιχνίδι να σε παίζει (R)
μην κρατάς τα φύλλα σου κλειστά

Πού ονειρεύεσαι να βρεις αυτό που ψάχνεις
Σε ποιά θάλασσα νομίζεις πως θα βγεις
Από πέτρα τα καράβια σου τα φτιάχνεις
Και με βράχους δεν ταξίδεψε κανείς

 ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ

Από 'δω και πέρα μόνος σου
Δίχως σχοινιά να σε κρατάνε
Κρυψώνες για να σε χωράνε
Ό,τι φοβόσουν, έχει γίνει πια ο δρόμος σου
Ό,τι δεν πίστευες θα ζήσεις, είναι εδώ

Σαν θαύμα που δεν χάθηκα μέσα σε τόσα χρόνια
που δεν με σήκωσε ψηλά ο δυνατός αέρας
Σαν όνειρο που έφτασα εδώ και μου 'χουν μείνει πιόνια  (R)
κι ακόμη η βασίλισσα παλεύει με το τέρας

Από 'δω και πέρα ελεύθερος
Σ' ό,τι καινούριο σε παλιώσει
Ό,τι παλιό σε ξανανιώσει
Ένας ο ορίζοντας και δεν υπάρχει δεύτερος
Άλλη μια νίκη και θα παίξεις τελικό

ΚΑΘΕ ΒΗΜΑ

Σε κάθε βήμα μια φωνή να λέει, "τί κάνεις;"
Σε κάθε λέξη να ακούς ένα, "τί λες;"
Σ' ό,τι παράξενο απαντούν, "θα με τρελάνεις;"
Κι ό,τι ζητήσεις, θα σου δώσουν μόνο ευχές

Πας να μιλήσεις και σου λένε, "εσύ δεν ξέρεις"
Κάνεις να φύγεις, "άσε, θα σου πω εγώ"
"Με τα μυαλά που κουβαλάς, θα υποφέρεις"
"Ο κόσμος άλλαξε, μην μένεις στον παλιό"

Αν είχα κάνει ό,τι μου λέγανε αυτοί
αν είχα ζήσει την δική τους την ζωή
Δεν θα μπορούσε ένα σου χάδι να με λιώσει   (R)
ούτε ένα βλέμμα σου απ' όλα να με σώσει

Φιλοσοφούνε για της εποχής το χάλι
Κι είναι οι μόνοι που θα πιούνε στην υγειά τους
Έχουνε φάει την ζωή με το κουτάλι
Μα έναν άνθρωπο δεν κράτησαν κοντά τους

ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΜΕΡΑ

Φιλάει τα μάτια μου το φως , καινούρια μέρα
Και ένας ήλιος σαν μαγνήτης με τραβά
Κράτα το χέρι μου μη φύγω στον αέρα
Πες μου αν μείνω πως θα πάνε όλα καλά

Βόλτα στη θάλασσα κι ένας καφές στο κέντρο
Γεμάτη μέρα με όση χώρεσε ζωή
Ξαπλώνω δίπλα σου γυμνός, πεσμένο δέντρο
Δωσ’ μου ανάσες για να φτάσω ως το πρωί

Πάμε όπου θέλεις, μόνο πίσω δεν γυρίζω
η νοσταλγία είναι πέτρα στο λαιμό
Ό,τι ξεχνάω , με κρατάει να συνεχίζω (R)
δεν είμαι φύλλο, είμαι το ίδιο το νερό

Τρώει κομμάτια η χαρά από την λύπη
Κόντρα στο φως, το σώμα γίνεται σκιά
Μέσα στα χέρια σου ό,τι έχεις κι ό,τι λείπει
Φόβος κι ελπίδα από τα ίδια υλικά

ΣΤΡΟΦΗ

Είμαστε πάνω στη στροφή
Δεν μένει άλλος τρόπος
Έχουν οι φίλοι μαζευτεί
Έχουνε στήσει τη γιορτή
Δεν τους χωράει ο τόπος

Δεν είναι τώρα για να κλαίς
Ούτε για να ελπίζεις
Δεν γίναν όλα όπως τα θες
Μα δεν σου λείψαν οι χαρές
Και στη βροχή ανθίζεις

Μέχρι να φύγει το κακό
περνάει κι η ζωή σου
Ζήσε ό,τι έχεις
  μ' ό,τι βρεις (R)                     
κι ό,τι σου λέει η φωνή σου

Δεν είναι ακόμα ο καιρός
Να σβήσεις απ' τον χάρτη
Σου έχει μείνει ουρανός
Έχεις υπόλοιπο στο φως
Κι έναν γεμάτο Μάρτη

ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΜΕΘΥΣΜΕΝΟΥ

Κάνε τσιγάρο να σου πω καμιά κουβέντα
Βάλε ακόμα ένα ποτό, τί βιάζεσαι;
Μπορεί απόψε να 'ρθουνε τα πάνω κάτω
Και όσα ξέρεις να χαθούν, για πού ετοιμάζεσαι;

Μείνε για λίγο και το σπίτι σου δεν φεύγει
Κι όσοι σε περιμένουνε, θα κοιμηθούν
Δεν είναι αυτή η νύχτα σαν τις άλλες
Ως το πρωί , όλα μπορούνε να συμβούν

Κάνε τσιγάρο ίσως δεν ξαναβρεθούμε
Είναι τυχαίο που ξεμείναμε εδώ
Ξέρεις τη νύχτα είναι πιο εύκολοι οι ρόλοι
Μην φύγεις λίγο πριν σου παίξω τον Θεό

Κάθισε λίγο, τί θα πει είσαι κομμάτια;
Μπορεί να παίζεται απόψε η ζωή
Το είδα να γίνεται ξανά, δεν με πιστεύεις;
Πετούσαμε όλοι μας μέσα στο μαγαζί

Ξέχνα απόψε την δουλειά, πώς θα ξυπνήσεις
Δεν το αισθάνεσαι ότι εδώ κάτι θα γίνει;
Δεν τη μυρίζεις τη φωτιά έξω στο δρόμο;
Αν φύγεις τώρα , εμένα ποιός θα μου έχει μείνει;

 ΟΛΑ ΣΟΥ ΤΑ ΜΑΓΙΑ

Όλα σου τα μάγια, έχουνε λυθεί
Άδεια η φωνή και τα μάτια σου άδεια
Κάποτε πετούσες ως τον ουρανό
Έλεγες " μπορώ " κι όλα τα μπορούσες

Τώρα δεν έχει μείνει άγνωστη χαρά
κι εγώ διψάω για καινούρια μυστικά
Στα θαύματά σου κάποιος άλλος θα πιστεύει
Άλλος τα λόγια σου θ' ακούει μαγικά   (R)              
και άλλος νύχτα σαν τρελός θα σε γυρεύει

Όλα σου τα κόλπα , μοιάζουνε παλιά
Στάχτη η φωτιά , το τσιγάρο γόπα
Κάποτε γελούσες κι έπινα νερό
Έναν ποταμό μέσα μου οδηγούσες

  • Ο δίσκος θα αποτελείται από 10 τραγούδια όλα σε στίχους του ΟΔΥΣΣΕΑ ΙΩΑΝΝΟΥ.
  • Δημοσιεύονται οι στίχοι από τα 7 τραγούδια τα οποία όσοι θέλουν, θα μελοποιήσουν.
  • Τα υπόλοιπα τρία δουλεύονται μουσικά από τον ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
  • Ο κάθε συμμετέχων έχει δικαίωμα να μελοποιήσει ένα έως το πολύ τέσσερα κομμάτια.
  • Δικαίωμα συμμετοχής έχουν ΟΛΟΙ οι σύνθετες, επαγγελματίες και μη, ανεξάρτητα από το αν έχουν κυκλοφορήσει η όχι κάποια δισκογραφική δουλειά.
  • Τα κομμάτια θα πρέπει να είναι τραγουδισμένα συνοδεία ενός οργάνου η υποτυπώδους ενορχήστρωσης .
  • Οι συμμέτοχες θα αποστέλλονται σε μορφή mp3 στην ηλεκτρονική διεύθυνση This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it έως  10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 με όνομα επίθετο και τηλέφωνο.
  • Κατά την διάρκεια της διαδικασίας συλλογής μελωδίων θα δημοσιεύονται εδώ από εμάς το μικρό όνομα, το αρχικό γράμμα του επιθέτου του
  • και τα τρία τελευταία ψηφία του τηλεφώνου του ως επαλήθευση της λήψης της αποστολής.
  • Ο συμμετέχων στη διαδικασία οφείλει να έχει κατοχυρώσει με επίσημο τρόπο την δημιουργία του.
  • Για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως :
  • Για να κατοχυρώσεις την μελωδία σου θα πρέπει να την ταχυδρομήσεις στον εαυτό σου, σαν συστημένη επιστολή γραμμένη σε ένα cd.
  • Όταν παραλάβεις από το ταχυδρομείο το φάκελο τον κρατάς στο σπίτι σου κλειστό και ακέραιο με την σφραγίδα του ταχυδρομείου.
  • Το περιεχόμενο του φακέλου (στίχοι, μελωδία, κείμενο, οτιδήποτε θέλεις να κατοχυρώσεις) μπορεί να είναι σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.
  • Για περισσότερες πληροφορίες ΑΕΠΙ: 210-6857408.
  • Επίσης η καλύτερη λύση είναι να επισκεφτείτε κάποιον συμβολαιογράφο να σας το κάνει αυτός...!
  • ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οι δημιουργίες να δημοσιευτούν από τον συνθέτη η από τρίτον, έως την επίσημη κυκλοφορία του δίσκου. Σε αντίθετη περίπτωση θα ακυρώνεται αυτομάτως η συμμετοχή του.

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Οι μουσικές συνθέσεις που θα αποσταλούν θα είναι πρωτότυπες και ο δημιουργός τους εγγυάται ότι δεν προσβάλλουν πνευματικά δικαιώματα τρίτων, αναλαμβάνοντας την πλήρη αι αποκλειστική σχετική ευθύνη για τυχόν αξιώσεις τρίτων. Οι μουσικές συνθέσεις θα επιλεγούν αποκλειστικά και μόνο από τους Βασίλη Παπακωνσταντίνου – Οδυσσέα Ιωάννου, ο δημιουργός δε, παρέχει το δικαίωμα στους ανωτέρω να προβούν στην ενορχήστρωση των επιλεχθέντων συνθέσεων προκειμένου να εξυπηρετείται το ενιαίο μουσικό ύφος του άλμπουμ. Οι δημιουργοί των μουσικών συνθέσεων που θα επιλεγούν, παρέχουν από τώρα , στην παραγωγό του άλμπουμ εταιρία, την άδεια και το δικαίωμα να αναπαράγει και να κυκλοφορεί σε απεριόριστο αριθμό κατά την κρίση της σε υλικούς και άυλους φορείς ήχου ή ήχου και εικόνας κάθε μορφής (π.χ. δίσκους βινυλίου LP ή single, μαγνητικές ταινίες -  κασέτες audio ή video, Compact Disc, DAT, CD-Plus, Enhanced -CD, DVD-Audio, SACD, Chips, RAM-Cards,   δισκέτες, DCC, Minidisc, Single, Maxi Single, CD-Single, MC-Single, Card-Disc, Video Tape, Laser-Disc, CD-Video, CD-Interactive, CD-ROM, CD-ROM-XA,  Digital-  Video-Disc, DVD-Video, DVD-ROM, DivX, on-line delivery, internet downloading, ringtones, realtones κλπ.), να συγχρονίζει με εικόνα για την παραγωγή βίντεο κλιπ, να μεταδίδει από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση και γενικώς να εκμεταλλεύεται με όλους τους τρόπους που προβλέπονται στο άρθρο 3 ν.2121/93, σε όλες τις χώρες του κόσμου και καθ’ όλη τη διάρκεια προστασίας των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, τα πρωτότυπα και ανέκδοτα έργα, δηλώνοντας ότι η παραχωρούμενη συναίνεση στην χρήση των συνθέσεων αποτελεί και νόμιμο τρόπο άσκησης του ηθικού δικαιώματος του
δημιουργού των.
Η αμοιβή των δημιουργών για την μηχανική αναπαραγωγή των συνθέσεων που θα επιλεγούν θα εισπράττεται από τον οικείο Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων – ΑΕΠΙ άλλως από την παραγωγό εταιρία του άλμπουμ εφόσον ο / οι δημιουργός / -οι δεν είναι μέλη της ΑΕΠΙ. Η αποστολή μουσικών συνθέσεων περιέχει την ανεπιφύλακτη αποδοχή όλων των ανωτέρω και την παροχή της κατά νόμο άδειας για όλες ανεξαιρέτως τις χρήσεις που προβλέπει ο ν. 2121 / 1993 .».

Εκ πρώτης, η κίνηση, φαίνεται θετική. Όλα αυτά τα νέα παιδιά (φυσικά μιλάμε για τους φαν του κλαμπ του Βασίλη) είναι ενθουσιασμένα. Ένας δημοφιλής τραγουδιστής – κατά τους περισσότερους, ο σταρ του «ελληνικού ροκ» - κι ένας, πραγματικά, μεγάλος καλλιτέχνης, δίνει βήμα σε νέους συνθέτες. Τι το καλύτερο; Επιτρέψτε μου, να έχω μια, δημοσιογραφική, καχυποψία, στο όλο πράγμα, χωρίς, βέβαια, το σχόλιό μου αυτό, να αποτελεί τον τελευταίο μου λόγο, αφού, θα πρέπει, φυσικά, να ακούσω και το όλο αποτέλεσμα, ολοκληρωμένο, όταν κυκλοφορήσει, για να γράψω την τελική μου άποψη κι ως κίνηση κι ως δισκοκριτική του επερχόμενου δίσκου πλέον.
Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου έχει μια 40χρονη πορεία και μια 35χρονη δισκογραφική καριέρα, ανήκοντας στους τραγουδιστές εκείνους που έχουν τραγουδήσει τους μεγαλύτερους συνθέτες και στιχουργούς. Αυτά είναι γνωστά στους πάντες, όπως και το ότι, εδώ και 30 χρόνια, επέλεξε να υπηρετήσει το ελληνικό ηλεκτρικό τραγούδι κι έγινε σταρ του είδους, με δίσκους και τραγούδια σταθμούς, μερικά απ’ αυτά και δικά του, αφού έχει κι αυτό το χάρισμα, αλλά όχι στο βαθμό ενός κανονικού συνθέτη. Φανερό είναι επίσης, πως, τα τελευταία χρόνια, η δισκογραφία του επαναλαμβάνεται (μουσικά & στιχουργικά), δείχνοντας, προς τα έξω, πως βγάζει – οπωσδήποτε – έναν δίσκο κάθε χρόνο, για να τροφοδοτεί τους θαυμαστές του, που – για την Στέλλα Βλαχογιάννη, σε πρόσφατη συνέντευξή της, εδώ στον «ΟΡΦΕΑ» - είναι «ψαγμένοι ανήλικοι». Λειτουργεί δηλαδή και με μια εμπορική διάσταση, όπως το κάνουν τραγουδιστές που υπηρετούν το διασκεδαστικό τραγούδι, ή όπως το κάνει ο Πάριος π.χ., τροφοδοτώντας τους χιλιάδες θαυμαστές του, κάθε χρόνο, με την «ερωτική δόση» τους, σ’ έναν δίσκο. Και μιλάμε, επαναλαμβάνω, στο ίδιο ύφος, χωρίς κάποιο τολμηρό βήμα ή μια ανανέωση ή κάτι το διαφορετικό. Βέβαια, για να είμαι, ειλικρινής, δεν μας το βρίσκει κανείς, εμάς των Ελλήνων, έχουμε γίνει πολύ της γκρίνιας (βάζω και τον εαυτό μου μέσα). Παραμένει κάποιος σταθερός σε κάτι, τον κατηγορούμε για στασιμότητα, κάνει – αν έχει τα φόντα - εντελώς διαφορετικά πράγματα κάθε φορά, τον κατηγορούμε για σκοπιμότητα και καιροσκοπισμό. Έχω(προσωπικά) καταλήξει, και στο θέμα της δισκογραφίας, στα κλασικά «παν μέτρον άριστον» κι η «σιωπή είναι χρυσός» (ενίοτε).
Στους τελευταίους δυο δίσκους του ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου συνεργάστηκε με έναν από τους σημαντικότερους στιχουργούς μας (τον Άλκη Αλκαίο-«Ουράνια τόξα κυνηγώ»/2009) και με έναν καλό στιχουργό (Οδυσσέα Ιωάννου- «Το παιχνίδι παίζεται»/2010) υπογράφοντας τη μουσική εξ’ ολοκλήρου ο ίδιος. Τον πρώτο δίσκο, τον υποδέχτηκα με ενθουσιασμό – ότι δηλαδή ένας μεγάλος μας τραγουδιστής γράφει (σ’ έναν ολόκληρο δίσκο – γιατί το είχε ξανακάνει, σποραδικά όμως, και με επιτυχία, στο παρελθόν - τα τραγούδια του) – αν και δεν ήταν όλα τα τραγούδια εξίσου δυνατά (υπήρχαν κι άνισες στιγμές). Στον δεύτερο, ακριβώς ένα χρόνο μετά, το αποτέλεσμα ήταν σαφώς κατώτερο και μουσικά (έδειχνε ξεκάθαρα ότι ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου δεν είναι ένας επαγγελματίας συνθέτης, να βγάζει δίσκο με τραγούδια του κάθε χρόνο) και στιχουργικά. Ο Οδυσσέας Ιωάννου είναι καλός τεχνικά στιχουργός κι ο στίχος του, ενώ είναι υπαρξιακός και κοινωνικοπολιτικός, τα γυροφέρνει(σαν τους πολιτικούς και τους μπερδεμένους φιλοσοφούντες, που είναι και της μόδας), χωρίς να τα λέει έξω από τα δόντια. Κι έτσι απευθύνεται στο, μικρό, σινάφι του κι όχι στο λαό, όπως π.χ. τα τραγούδια του Άκη Πάνου που άγγιζαν τους λαϊκούς ανθρώπους, μιλώντας στη γλώσσα τους για βαθιά υπαρξιακά και κοινωνικοπολιτικά θέματα(βλ. π.χ. τραγούδια, όπως «Η ζωή μου όλη» & «Οι μισοί καλοί» ) ή ακόμα κι ο Τριπολίτης, που χωρίς να είναι λαϊκός, τα λέει με το όνομά τους, σκληρά κι όπως είναι, χωρίς να φιλολογίζει (βλ. π.χ. τον δίσκο του με τον Παπακωνσταντίνου «Όλα από χέρι καμένα»/1988). Και τα εφτά (7) που διάβασα του Ιωάννου – πλην ελαχίστων εξαιρέσεων («ξαπλώνω δίπλα σου γυμνός, πεσμένο δέντρο/ δωσ’ μου ανάσες για να φτάσω ως το πρωί») – είναι στην ίδια, επαναλαμβανόμενη, φόρμα.
Τίθενται όμως μερικά ερωτήματα, ρητορικά ίσως, αλλά δεν θα τα απαντήσω, ας τα σκεφτεί ο καθένας μας. Γιατί πρέπει να βγάζει κάθε χρόνο δίσκο ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, αν δεν βρίσκει υλικό;  Και, μάλιστα, να  βγάζει κι αγγελία; Είναι κακό να σιωπήσει, για ένα χρόνο π.χ. δισκογραφικά, ύστερα από τόσες δεκαετίες με συνεχή σχεδόν δισκογραφία; Ας αφιερώσει έναν χρόνο να αφουγκραστεί πράγματα και να γεμίσει τις μπαταρίες του. Θέλει να βοηθήσει και να βγάλει, πραγματικά, νέα παιδιά; Γιατί το κάνει τώρα στα 62 του; Και δεν το έκανε, στο ζενίθ του, πριν 20 χρόνια; Μήπως γιατί τότε ήταν περιζήτητος από μεγάλους και δημοφιλής συνθέτες, και που χρόνος για τέτοιες ευαισθησίες; Κακά τα ψέματα, όλοι οι μεγάλοι και δημοφιλείς τραγουδιστές, δεν είναι κυνηγοί νέων συνθετών, τη δουλειά τους θέλουν να κάνουν, να βρουν τα καλά τραγούδια, τις επιτυχίες, να είναι πάντα στο προσκήνιο. Περνώντας τα χρόνια, όπου αρχίζει πλέον η αντίστροφη μέτρηση, βρίσκουν πια το χρόνο και τους πιάνουν οι ευαισθησίες τους, για να συνεχίσουν να υπάρχουν. Το έχουν παραδεχτεί, με θάρρος και προς τιμήν τους, δημόσια, σε τηλεοπτική συνέντευξή τους, οι Κατσιμιχαίοι. Όταν ήταν στο ζενίθ της δημοφιλίας τους, γέμιζαν σάκους με κασέτες που τους έστελναν νέοι με ελπίδες, τις οποίες δεν μπήκαν στον κόπο να ακούσουν ποτέ! Όταν διαλύθηκαν, ως δίδυμο, και κάποια στιγμή βρήκαν το χρόνο – ως «αργόσχολοι»- να ανοίξουν τους σάκους και να ψαχουλέψουν τις κασέτες, ανακάλυψαν και μία, ενός νεαρού τότε, με το όνομα Χρήστος Θηβαίος, ούτε την είχαν ακούσει ποτέ τους.
Τελειώνοντας, εν αναμονή, του διαφορετικού αυτού δίσκου του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, αναρωτιέμαι, κατά πόσον θα είναι, επί της ουσίας, διαφορετικός. Όταν αναγγέλλεται μέσα από το φαν κλαμπ του, πολύ φοβάμαι, ότι, οι περισσότεροι, θα προσπαθήσουν να γράψουν, πάνω στο γνωστό ύφος  του, για να έχουν ελπίδες να επιλεγούν. Απομένει λοιπόν να δούμε, αν η επιλογή του θα είναι μια από τα ίδια ή όντως εντελώς διαφορετική.

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #4 Τάσος Π. Καραντής ... e-orfeas.gr 25-01-2012 00:44
Παραθέτοντας Giannis:
a re kakomiri karanti
Το θέμα φίλε μου, δεν είναι, αν εγώ είμαι ή όχι κακομοίρης, αλλά αν εσύ έχεις να καταθέσεις κάποιες άλλες σκέψεις και τοποθετήσεις, με αφορμή τις δικές μου, για να γίνει διάλογος.
Παράθεση
 
 
-1 #3 Giannis 24-01-2012 20:46
a re kakomiri karanti
Παράθεση
 
 
0 #2 Τ. Καραντής ... e-orfeas.gr 22-10-2011 22:30
Ερωτήματα έθεσα Βασίλη, γιατί πρέπει, φυσικά, να ακούσουμε το αποτέλεσμα, για να πούμε τον τελευταίο λόγο και κρίση μας.
Η παρότρυνσή μου, έγινε όχι λόγω της κατάστασης της φωνής του –που πολύ καλά κρατεί για την ηλικία του – αλλά λόγω έλλειψης υλικού. Δεν είναι κακό να μην βγάλει για έναν χρόνο δίσκο, αν δεν έχει κάτι να πει, από το να βάζει αγγελίες, ένας τραγουδιστής της εμβέλειάς του(κάτι «σαν από δήμαρχος κλητήρας», μου κάνει). Υπάρχουν μεγάλοι τραγουδιστές και δημιουργοί που έχουν κάνει(δημιουργικά) διαλείμματα, από το να επαναλαμβάνονται και να βγάζουν μετριότητες. Εξηγώ, μέσα στο κείμενο, ότι το «κάθε χρόνο οπωσδήποτε δίσκος», είναι μια πρακτική εμπορική, αλλά όχι πάντα και μια καλλιτεχνική πρόταση.
Φυσικά και το καταλαβαίνω, όμως, ότι ανθρώπινα είναι πολύ δύσκολο! Ειδάλλως δεν θα υπήρχε η έκφραση «ο ηθοποιός πεθαίνει στο σανίδι». Δυστυχώς, έτσι είναι ζωή, μας βάζει δύσκολα …
Ας περιμένουμε το καθαυτό αποτέλεσμα, βέβαια, κάποιες σκέψεις μου κατέθεσα.
Παράθεση
 
 
0 #1 vassilis hardalias 22-10-2011 16:57
Θέτεις πολύ ενδιαφέροντα ερωτήματα Τάσο. Σίγουρα ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου είναι ένας τραγουδιστής και όχι ένας συνθέτης. Απλά θέλω να πώ σχετικά με την παρότρυνσή σου να σιωπήσει (εφόσον δεν υπάρχει υλικό) το παρακάτω: Τραγουδιστές σαν τον Παπακωνσταντίνου ζούν καθημερινά με τη δισκογραφία, τις συναυλίες και το στούντιο. Και το μόνο σίγουρο είναι οτι δεν είναι εύκολο να απομακρυνθείς απο τον τρόπο ζωής σου ύστερα απο 35 χρόνια. Το αν αυτό οδηγεί σε καλά η κακά αποτελέσματα είμαστε εδώ για να το κρίνουμε
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γελάω άμα ακούω για ελληνικό ροκ. Είναι σα να μου λένε αμερικάνικο τσάμικο.
Στέλλα Βλαχογιάννη

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

23/10/1925 Γεννήθηκε στην Ξάνθη ο συνθέτης Μάνος Χατζιδάκις
24/10/2010 Έφυγε από τη ζωή ανήμερα των γενεθλίων της η τραγουδίστρια του Νέου Κύματος Καίτη Χωματά

ΤΥΧΑΙΑ TAGS