109 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
20.10.2017
Ορφέας | Main Feed

Εύφωνα και παράφωνα

Θύμιος Λυμπέρης

Μπορείς να το πεις και ευχή, αλλά μάλλον είναι κατάρα. Θα έλεγα με σιγουριά πως τον τελευταίο χρόνο, ζούμε την εποχή της απογοήτευσης. Με μία ματιά στον κοινωνικό σου περίγυρο, αυτό το αντιλαμβάνεσαι αμέσως. Τις πρωινές ώρες, η εικόνα των ανθρώπων που πηγαίνει στις δουλειές του με αυτό το εμφανές σκύψιμο των ώμων, να φαντάζει λες και κάποιος τους έβαλε ένα αμόνι στον σβέρκο και τους διέταξε να περπατούν. Αλήθεια, έτσι φαίνομαι και εγώ τα πρωινά στα μάτια των άλλων;

Η κατάσταση έχει ξεφύγει. Στο κοντινό παρελθόν, σε ο,τι και αν συνέβαινε στις σχέσεις του λαού και της αιρετής εξουσίας, βρίσκονταν πάντα ένας τρόπος για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους. Οι άνθρωποι που έκαναν το παραπάνω βήμα και ξεχώριζαν στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, στέκονταν μπροστάρηδες στις διαμαρτυρίες του κόσμου και δεν έμεναν στη σιγουριά της βόλεψής τους- αντιθέτως τη διακινδύνευαν κιόλας. Μιλάμε για καλλιτέχνες, αθλητές, δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους, καθώς και για ανθρώπους της εκπαίδευσης, της τέχνης και του λόγου. Όλοι αυτοί, μέσα από την ιδιότητά τους και τον τομέα δράσης τους, καταξιώθηκαν (στις περισσότερες των περιπτώσεων ) στα μάτια του λαού ως πρότυπα.
Πιστεύω ακράδαντα, πως, για την αποχαύνωση και τη μη αντίδραση της κοινωνίας στα μέτρα «Οθωμανικού δικαίου» της ευρωπαϊκά εξαρτώμενης ελληνικής κυβέρνησης, φταίει το ότι,  οι τρεις τουλάχιστον τελευταίες γενιές, έχουν μεγαλώσει δίχως πρότυπα.
Ντοπαρισμένοι αθλητές, ατάλαντοι ηθοποιοί, δωσίλογοι δημοσιογράφοι, κομματικά εξαρτώμενα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια, τραγουδιστές,
συνθέτες και στιχουργοί με μηδενικό πνευματικό υπόβαθρο, συνθέτουν το παζλ της αλλοτρίωσης των προτύπων.    Τι απέγιναν όμως τα πρότυπα των προηγούμενων γενεών; Η στάση που κρατούν με όλα αυτά που συμβαίνουν, μας παραπέμπτει στην εικόνα του ανθρώπου που τον έχει σκεπάσει ο οχετός και αυτός αρέσκεται να ζει κάτω από αυτόν, αναπνέοντας με το φυσοκάλαμο.
Δεν έχουμε καμία απαίτηση από πολιτικούς που πριν ασχοληθούν με τα κοινά, ήταν κατά τη λαϊκή ρήση «ξεβράκωτοι» και με την πάροδο μιας τετραετίας ξαναπολιτεύτηκαν ζάμπλουτοι…… δεν θέλουμε σχέσεις με κλέφτες! Δεν έχουμε εναποθέσει τις όποιες μας ελπίδες σε « επαγγελματίες» βουλευτές, που εκλέγονται έχοντας σαν προσόν το βαρύγδουπο πολιτικό όνομα του πατέρα τους ή του παππούλη τους, είναι ανεπάγγελτοι και δεν έχουν πληρώσει ούτε μία ασφαλιστική ημέρα στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία……  προβλήματα που απαιτούν πολλές ώρες εργασίας, δεν πιστεύουμε πως θα τα λύσουν αυτοί οι ρεμπεσκέδες.
Μπορούμε να πούμε το «ως εδώ και μη παρέκει » για όλη αυτή τη κατάσταση. Δεν μπορεί μία μικρή μερίδα ανθρώπων να έρχεται καθημερινά σε μετωπική σύγκρουση με το εν ειρήνη εκτελεστικό όργανο του φασισμού, την εργοδοσία, και να κερδίσει αυτόν τον πόλεμο. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από τους «μεταπολυτεχνειακούς» που δεν εκμεταλλεύτηκαν τον αγώνα τους για να γίνουν οι αυλικοί του συστήματος, να βγούν μπροστά και να ηγηθούν σε αυτό τον δύσκολο αγώνα, βάση της γνώσης και της εμπειρίας τους.
Οι καλλιτέχνες που έβγαλε αυτή η γενιά έχουν πολλή μεγάλη απήχηση και στις μέρες μας. Με αυτό το «προζύμι» και με τη συμμετοχή των νεότερων αξιόλογων καλλιτεχνών, μπορεί να γίνει η ζύμωση που θα παράγει ένα μίγμα που θα το ονομάσουμε «καλλιτεχνική νιτρογλυκερίνη». Με τη σύσταση αυτής της σύγχρονης «φιλικής εταιρείας» και με την ταχύτητα της είδησης και της πληροφορίας που δεσπόζει στην εποχή μας, να δούμε αν θα αποτρέψουν οι ειδήμονες της παραπληροφόρησης και της προπαγάνδας, μια συμπαγή κοινωνική επανάσταση, που θα αρχίσει με τραγούδια και στίχους σκληρούς, σαν χαλίκια που σπάνε στο στόμα. Εν αναμονή των όποιων εξελίξεων, θα πρέπει κάποιοι να αποφασίσουν, ποια θα είναι η μορφή της υστεροφημίας τους. Θα ήθελαν το όνομα και οι πράξεις τους μέσω της ιστορίας, να γίνουν το «άστρο οδηγός» για τις μελλοντικές γενιές ή να αποτελέσουν μία μικρή αναφορά στα κατάστιχα μιας επανάστασης που τέλειωσε νωρίς;
 

Μία εικόνα, όσο χίλιες λέξεις και καμιά φορά αποτελεί την αφορμή για να ξεχειλίσει ο χείμαρρος που κρύβεις μέσα σου. Η φωτογραφία του ενός από τους πέντε  (κατά τη γνώμη μου) κορυφαίους ηθοποιούς της τελευταίας τριακονταετίας, που τα τελευταία χρόνια έχει παραμελήσει την υποκριτική για την παρουσίαση μιας μουσικής εκπομπής που προβάλλει το καλό ελληνικό τραγούδι, να διασκεδάζει σε μαγαζί που ονομάζεται “SKYLADIKO”, αγκαλιά με τραγουδιστή που ερμηνεύει κατά κύριο λόγο «σαβούρα». Αυτές οι εικόνες είναι που σου κάνουν τα νεύρα «φυτίλια», με αποτέλεσμα να υπάρξει όλη η παραπάνω αρθρογραφική δραστηριότητα, που δεν έθεσε προ των κοινωνικών ευθυνών του μόνο τον ίδιο, αλλά και ολόκληρη τη γενιά του.

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #10 Τ. Καραντής ... e-orfeas.gr 16-10-2011 19:47
Επανέρχομαι, για να καταθέσω μια βαρύνουσα (κατά τη γνώμη μου) άποψη για την εκπομπή «Στην υγειά μας», αλλά και κάποιες, ενδιαφέρουσες, πληροφορίες, οικονομικής φύσεως, που δημοσιεύονται στη σημερινή (16/10/2011) «REAL NEWS» :
- Επειδή, σχεδόν όλοι, αναφέραμε στα σχόλιά μας ότι η συγκεκριμένη εκπομπή «παρουσιάζει το καλό ελληνικό τραγούδι στη δημόσια τηλεόραση» (για να μείνω στο δικό μου σχόλιο), πρόσφατα, η γνωστή μουσικογράφος Στέλλα Βλαχογιάννη (σε συνέντευξή της στον ΟΡΦΕΑ), την φωτογράφησε ως «εκπομπή ταβέρνας» και μάλιστα, όπως είπε, «στο κεφάλι του κασίδη φορολογούμενου». Το μεταφέρω εδώ, ως μια άλλη άποψη, μια άλλη διάσταση, για την συγκεκριμένη εκπομπή.
- Στα οικονομικά τώρα: σύμφωνα με την σημερινή «REAL NEWS» (16/10/2011, ένθετο «REAL LIFE», σελ. 45 ), τις 36 εκπομπές της περσινής περιόδου τις πληρώσαμε, όλοι μας, με την εξής τιμή: 47.492 ευρώ η εκπομπή. Η προσωπική αμοιβή του Σπύρου Παπαδόπουλου ήταν 9.000 ευρώ ανά εβδομαδιαία εκπομπή. Κρίση δεν είχαμε και τον περασμένο χειμώνα, αν θυμάμαι καλά;
Φέτος, είναι προς έγκριση, ο νέος κύκλος (30 εκπομπών), με χαμηλότερο κόστος: 37.000 ευρώ (συν ΦΠΑ) η εκπομπή, ενώ η προσωπική αμοιβή του Σπύρου Παπαδόπουλου πέφτει στα 1500 ευρώ ανά εβδομαδιαία εκπομπή. Το συνολικό ποσό που θα πληρώσουμε για όλη τη σεζόν, για τη συγκεκριμένη εκπομπή, είναι 1.110.000 ευρώ συν ΦΠΑ.
Αυτά στην εποχή της κρίσης.
Παράθεση
 
 
0 #9 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 07-10-2011 12:09
Ευχαριστώ για την πληροφορία.
Παράθεση
 
 
0 #8 Θύμιος 06-10-2011 16:29
Παραθέτοντας ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ:
Αυτό ο Κατσιμίχας το ΄χει πει κάπου επίσημα; Γιατί αν έχει πει κάτι τέτοιο τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά, δεν τον έχω για τόσο κακόγουστο. Αν κρίνω από τις πολλές συνεντεύξεις του τις οποίες έχω κατά καιρούς διαβάσει, θαρρώ ότι το είπε με κάποια δόση χιούμορ.

Πάνε πάνω από δέκα χρόνια που ειπώθηκε αυτό, αλλά όχι όπως το μετέφερε ο Βασίλης.
Σε μεσημεριανή εκπομπή του mega, είχαν ερωτηθεί οι Κατσιμιχαίοι για τα λεγόμενα "σκυλάδικα" τραγούδια. Ο Χάρης τότε απάντησε πως πρόσφατα του έλεγε ο Πάνος, πως, άκουσε το τραγούδι "το δηλητήριο" από τον Καρά και την Κωνσταντίνα, και τον εντυπωσίασε ο στίχος του.Σε αυτή τουλάχιστον την εκπομπή που μεταδίδονταν κάθε Σαβ/κο στο μέγκα, από δημοσιογράφο που δεν θυμάμαι το όνομά του, αυτά είχαν πει οι Κατσιμίχα για το εν λόγω κομμάτι και το είχα ακούσει με τα αυτιά μου- δεν μου το μετέφεραν.
Παράθεση
 
 
0 #7 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 05-10-2011 23:12
Αυτό ο Κατσιμίχας το ΄χει πει κάπου επίσημα; Γιατί αν έχει πει κάτι τέτοιο τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά, δεν τον έχω για τόσο κακόγουστο. Αν κρίνω από τις πολλές συνεντεύξεις του τις οποίες έχω κατά καιρούς διαβάσει, θαρρώ ότι το είπε με κάποια δόση χιούμορ.
Παράθεση
 
 
0 #6 Chardalias 05-10-2011 14:51
Διαφωνούμε. Δεν είναι κακό.

Επαναλαμβάνω προς όλους όμως το ακόλουθο.

Τον πληρώνουμε για να κάνει μια ποιοτική δουλειά. Το καταφέρνει; Κατα την γνώμη όλων, ναι. Απο εκεί και πέρα, η προσωπική του επιλογή, να εκτεθεί διασκεδάζοντας σε ένα τέτοιο μαγαζί, πρέπει να διαχωριστεί απο την ποιότητά της δουλειάς του αλλά και την ποιότητά του ως ηθοποιό.

Αν πάντως επιμένετε οτι διαλύεται το "πρότυπο" Σπύρος Παπαδόπουλος, ας διαλύσουμε και το "πρότυπο" Πάνο Κατσιμίχα, που έχει δηλώσει οτι το καλύτερο τραγούδι που έχει ακούσει είναι το "Δηλητήριο" που έχει ερμηνεύσει ο Καρράς και η Κωσταντίνα. Και μή μου πείτε οτι απο τη στιγμή που βγήκε το τραγούδι αυτό, το θεωρήσατε όλοι ύμνο...
Παράθεση
 
 
0 #5 Θύμιος 04-10-2011 21:53
Παραθέτοντας Βασίλης:
Δε μπορώ να καταλάβω αγαπητέ Θύμιο γιατι αυτή είναι μια εικόνα που σου κάνει τα νεύρα "φυτίλια". Ο καθένας είναι ελεύθερος να διασκεδάζει όπου και όπως θέλει. Δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να "απαιτούμε" απο τον κάθε Σπύρο Παπαδόπουλο να διασκεδάζει όπως και όπου θέλουμε εμείς. Η δουλειά είναι άλλο πράγμα απο τη διασκέδαση. Τον συγκεκριμένο άνθρωπο τον πληρώνουμε για να κάνει καλά τη δουλειά του, και αυτό το πετυχαίνει 100% κατα την άποψή μου. Μου είναι αδιάφορο το που διασκεδάζει, το που κάνει διακοπές κλπ...είναι ελεύθερος όπως όλοι μας να διασκεδάσουμε όπως θέλουμε.

Βασίλη, δεν τα βάζω με τις προσωπικές επιλογές του καθενός στο θέμα της διασκέδασης. Όπως διευκρινίζω και στο κείμενο,θεωρώ τον άνθρωπο αυτόν πρότυπο για τη κοινωνία μας και δεν στοχεύω αποκλειστικά στον ίδιο, αλλά στη γενιά του γενικότερα. Πώς θα σου φαίνονταν, αν έβλεπες το απόλυτο ραδιοφωνικό πρότυπο, τον Παπαστεφάνου, σε αυτή τη φωτογραφία; Θα σου άρεσε; Πιστεύω πως όχι.
Δεν θεωρώ πως αυτό που κάνει ο εν λόγω καλλιτέχνης είναι αποκλειστικά εργασία- αυτό που περνάει προς τα έξω, είναι πως αυτό που κάνει, είναι και τρόπος ζωής- ένα κομμάτι από τη ψυχή του τέλος πάντων!
Θα το έβλεπα όπως το βλέπεις εσύ, αν δεν γινόνταν σε κάποιες εκπομπές του, αυτό που λέει ο φίλος Παναγιώτης, το άλλο "υφάκι" που παίρνει όταν ακούει τραγούδια σαν του Ίμβριου ή του κάθε Τενέδιου!....
Να σου γράψω και το άλλο... μου γύρισαν τα άντερα, όταν τον είδα αγκαλιά με τον γνωστό "δεινόσαυρο" της πολιτικής, λίγες μόνο ημέρες μετά την περιβόητη δήλωση του: "μαζί τα φάγαμε"! Μήπως θα κατηγορηθώ τώρα για το ότι κρίνω τους καλεσμένους του;
Για να μιλήσω με τραγούδια και με στίχους, του αφιερώνω το "κυρά Κατίνα" του Χάρυ Κλυνν, γιατί αυτός τα έχει γράψει πολύ πιο πριν από εμένα.
www.youtube.com/.../
Παράθεση
 
 
0 #4 Τάσος Π. Καραντής ... e-orfeas.gr 04-10-2011 14:10
Η λατρεία μου για το λαϊκό και το βαρύ λαϊκό είναι φανερή, εκ της αρθρογραφίας μου, χωρίς αυτό να επηρεάζει τα ανοιχτά σύνορα του ΟΡΦΕΑ. Αφορά εμένα προσωπικά και την υπογραφή μου.
Επίσης τα παραπάνω είδη, τα διαχωρίζω από τα σύγχρονα ιμιτασιόν (με ελάχιστες εξαιρέσεις) που κυριαρχούν στην εποχή μας.
Μετά από αυτή τη διευκρίνιση, για να μου πει κανείς, τι μιλάς κι εσύ, ο λάτρης, καταθέτω κι εγώ την οπτική μου.
Ο καθένας έχει δικαίωμα, προσωπικά-ιδιωτικά, όπου θέλει να πάει, να διασκεδάσει όπως θέλει, να κάνει ότι θέλει. Να το πω κι αλλιώς, άνθρωποι είμαστε, μπορεί να τύχει, με κάποια παρέα, με κάποια συγκυρία, να βρεθούμε οπουδήποτε, δεν χάλασε κι ο κόσμος.
Εδώ όμως έχουμε κάτι άλλο : ο άνθρωπος, που(με τα λεφτουδάκια μας) έχει αναλάβει να παρουσιάζει το καλό ελληνικό τραγούδι στη δημόσια τηλεόραση, φωτογραφίζεται σε ένα μαγαζί που λέγεται «ΣΚΥΛΑΔΙΚΟ», με αναλόγου είδους λαϊκά υβρίδια(μουσικά & στιχουργικά). Και φωτογραφίζεται, τουλάχιστον, εις γνώση του. Γιατί τις φωτό δεν τις τράβηξαν, κρυφά, παπαράτσι, και διέρρευσαν στο ιντερνέτ. Μας τις έστειλε, επίσημα, στον «ΟΡΦΕΑ»(όπως και σε όλα τα μουσικά ΜΜΕ) το καλλιτεχνικό γραφείο παραγωγής του συγκεκριμένου προγράμματος στο «ΣΚΥΛΑΔΙΚΟ». Και καλά έκαναν - δεν τους κατηγορώ(έχουμε και καλή συνεργασία) - διαφήμιση του προγράμματός τους κάνουν, «δείχνοντάς» μας, πως είναι καλό : ορίστε πήγε κι ο τάδε επώνυμος να το παρακολουθήσει. Τώρα, που γράφω αυτές τις γραμμές, μας ήρθε, αντίστοιχη φωτογράφιση, με την ηθοποιό Ελένη Φιλίνη να διασκεδάζει στο «ΣΚΥΛΑΔΙΚΟ».
Ο Σπύρος Παπαδόπουλος – έχοντας το ρόλο που έχει τα τελευταία χρόνια, στην δημόσια τηλεόραση - γιατί “αποδέχτηκε” να συμμετάσχει σ’ αυτήν την διαφημιστική καμπάνια, όταν, από την άλλη, αυτό το είδος τραγουδιού το εξοβελίζει από την εκπομπή του;
Παράθεση
 
 
0 #3 Δώρα Παπαδοπούλου ... e-orfeas.gr 04-10-2011 11:26
Αγαπητέ Βασίλη εγώ θα αντέστρεφα τον τίτλο του άρθρου γιατί και ανεστραμμένος δίνει την ίδια εικόνα, ίσως και χειρότερη από αυτή που περιγράφει ο αρθρογράφος του: Η απογοήτευση στην εποχή των προτύπων. Γιατί τα πρότυπα σήμερα υπάρχουν και απογοητεύουν. Φυσικά και να πάει όπου θέλει. Αλλά γιατί δεν καλεί τους καλλιτέχνες στους οποίους πάει, και στην εκπομπή του; Δε λέει κάτι αυτό; Οι παρουσιαστές που αναλαμβάνουν μακρόχρονες εκπομπές και αποτελούν το βαρύ δυναμικό των καναλιών έχουν και λόγο σ΄αυτό που παρουσιάζουν, λίγα πράγματα τους επιβάλλονται. Γιατί λοιπόν δεν το κάνει; Εγώ τα πιστεύω μου, τις αντιλήψεις μου και τις κόκκινες γραμμές προσπαθώ να τα διατηρώ σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μου.
Παράθεση
 
 
0 #2 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 04-10-2011 11:26
ΦΙΛΕ ΒΑΣΙΛΗ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΝΑ ΛΕΣ ΟΤΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΙ ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ.ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΟΜΩΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΝΕΤ ,ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΡΩΝΕΥΕΤΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ ΣΕ ΜΑΓΑΖΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟ,ΚΟΙΝΩΣ ΜΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΙ ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΕΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Παράθεση
 
 
0 #1 Βασίλης 04-10-2011 10:37
Δε μπορώ να καταλάβω αγαπητέ Θύμιο γιατι αυτή είναι μια εικόνα που σου κάνει τα νεύρα "φυτίλια". Ο καθένας είναι ελεύθερος να διασκεδάζει όπου και όπως θέλει. Δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να "απαιτούμε" απο τον κάθε Σπύρο Παπαδόπουλο να διασκεδάζει όπως και όπου θέλουμε εμείς. Η δουλειά είναι άλλο πράγμα απο τη διασκέδαση. Τον συγκεκριμένο άνθρωπο τον πληρώνουμε για να κάνει καλά τη δουλειά του, και αυτό το πετυχαίνει 100% κατα την άποψή μου. Μου είναι αδιάφορο το που διασκεδάζει, το που κάνει διακοπές κλπ...είναι ελεύθερος όπως όλοι μας να διασκεδάσουμε όπως θέλουμε.
Παράθεση
 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το παραμύθι της τέχνης λέει πάντα την αλήθεια
Διονύσης Σαββόπουλος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

21/10/1907 Γεννήθηκε ο σουρεαλιστής ζωγράφος και ποιητής Νίκος Εγγονόπουλος
22/10/1937 Γεννήθηκε ο συνθέτης Μάνος Λοίζος

ΤΥΧΑΙΑ TAGS