101 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
23.10.2017
Ορφέας | Main Feed

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

Οι συναυλίες για κοινωνικούς σκοπούς (που αφορούν το πρόβλημα των ναρκωτικών, των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των άρρωστων, με σοβαρές ασθένειες, παιδιών κ.ά.), πάντα, μας ευαισθητοποιούν όλους και, φυσικά, εμάς, ως περιοδικό, που είτε τις προβάλουμε και τις στηρίζουμε ή γινόμαστε και χορηγοί επικοινωνίας, όταν αυτό μας προταθεί.
Δεν παύουν όμως να είναι μουσικά γεγονότα και θα πρέπει να κρίνονται και να σχολιάζονται ως τέτοια, από καθαρά καλλιτεχνική & μουσική πλευρά.
Την ερχόμενη Δευτέρα 8/8, στο Ευριπίδειο Θέατρο της Σαλαμίνας (χωρητικότητας 3000 θέσεων), θα πραγματοποιηθεί μια συναυλία για το «Χαμόγελο του παιδιού» με τίτλο «Με μια φωνή, για ένα σκοπό». Αρχικά χάρηκα, αλλά βλέποντας την(κιτς) αφίσα με τις φωτογραφίες και τα ονόματα των (19) καλλιτεχνών που συμμετέχουν, απογοητεύτηκα! Όχι για τους καλλιτέχνες, αυτούς καθ’ αυτούς – ο καθένας έχει τη διαδρομή του, το ύφος του και το κοινό του – αλλά για την εντελώς αλλοπρόσαλλη σύνθεσή τους! Απορώ με ποιο σκεπτικό έγινε; Με το (κουτοπόνηρο) να πιάσουμε όλα μαζί τα μουσικά γούστα σε μια συναυλία; Με τις χαμηλές οικονομικές απαιτήσεις των συγκεκριμένων; Με τις προτάσεις των γραφείων παραγωγής στα οποία αποτάθηκαν; Ή, για να κάνω και λίγο χιούμορ, όποιος «πέρναγε απ’ έξω», του έλεγαν να συμμετάσχει; Καλές είναι οι πολυσυμμετοχικές συναυλίες,  αλλά να έχουν έναν προσανατολισμό ως προς το μουσικό ύφος τους, ως προς την μουσική τους συγγένεια κι ομοιογένεια.
Ας καταγράψω, καταρχήν, τα ονόματα, με τη σειρά που παρουσιάζονται στην αφίσα, για να έχετε μια εικόνα : Πίτσα Παπαδοπούλου, Γιώργος Γερολυμάτος, Ηλίας Κλωναρίδης, Στέλιος Διονυσίου, Κώστας Μπίγαλης, Νάντια Καραγιάννη, Δημήτρης Κόκοτας, Ματθαίος Γιαννούλης, Νότης Θαλασσινός, Γιώργος Καραγιώργης, Αρετή Κετιμέ, Νίκος Καραγιάννης, Ίνα Λαζοπούλου, Δημήτρης Χαρίσης, Χρήστος Χατζηνάσιος, Πάνος Σερμπές, Ερασμία Μάνου, Ερωφύλλη Τζάνου και Κυριάκος Γαληνός. Βγάζετε καμιά άκρη; Κανένα συμπέρασμα; Απ’ όλα έχει ο μπαξές(!), που καταλήγει, όμως, να γίνεται αχταρμάς : από αυθεντικό λαϊκό και λαϊκοδημοτικό, ως δημοτικό, αλλά και νησιώτικο σκυλάδικο κι από ξεχασμένα και ξεπερασμένα ελαφρολαϊκά κι εντεχνολαϊκά, ως λαϊκοπόπ, εμπορικό ποπ και «σέξυ ροκ»! Μιλάμε για 19, εντελώς διαφορετικούς, τραγουδιστές! Σε μια λογική διάρκεια συναυλίας, αντιστοιχούν 2-3 τραγούδια στον καθένα τους. Τι θα καταλάβει και τι θα απολαύσει το κοινό; Είναι σα να σε βάλουνε σ’ ένα τραπέζι και να σε υποχρεώσουν να φας από κρέας και ψάρι, μέχρι σούπα κι ομελέτα κι ενδιάμεσα παγωτό, φρούτο, σαλάτα, κέικ και κάνα χταποδάκι ψητό(μια και θα γίνει στη Σαλαμίνα η συναυλία), πίνοντας, παράλληλα, κρασί, κόκα κόλα, ουίσκι, αναψυκτικό, νερό, ούζο κλπ. Δεν χρειάζεται να σας πω τι θα πάθετε, το καταλαβαίνετε μόνοι σας ...
Εγώ απορώ πως θα τα καταφέρουν, οι έχοντες την καλλιτεχνική επιμέλεια, Τάσος Σούρμπας, και την σκηνοθετική επιμέλεια Χρήστος Μυλωνάς. Απορώ ακόμα πως δέχτηκε να παρουσιάσει αυτό το συνονθύλευμα ο Χάρης Ρώμας, όπως και πως δέχτηκε μια κυρία του λαϊκού τραγουδιού, σαν την Πίτσα Παπαδοπούλου, ή λαϊκοί τραγουδιστές με το παρελθόν του Ηλία Κλωναρίδη και το «πατρικό βάρος» του Στέλιου Διονυσίου, να συμμετάσχουν μαζί με ετερόκλητα κι άγνωστα, κυριολεκτικά, ονόματα!
Κι άφησα, για το τέλος, το κερασάκι του αχταρμά – όπου αποτελεί και τον τίτλο του σχολίου μου – τη συμμετοχή της Αρετής Κετιμέ! Η Κετιμέ ξεκίνησε ως ένα «παιδί θαύμα» στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, έχοντας την τύχη να την ανακαλύψει ο Νταλάρας και να την πάρει δίπλα του. Απ’ αυτόν την έμαθε το πανελλήνιο! Γιατί ξέρετε πόσα κοριτσάκια, σαν την Κετιμέ, θα υπάρχουν στην Ελλάδα, αλλά δεν είχαν την τύχη τους να πιάσουν τον πρώτο αριθμό του λαχείου;! Και, λόγω Νταλάρα, να cd-single, με σημειώματα του Γεωργουσόπουλου και του Φασουλή, και να εμφανίσεις στην τηλεόραση με ωριαίες συνεντεύξεις(π.χ. στην εκπομπή της Παναγιωταρέα στο κρατικό κανάλι), και να εμφανίσεις σε Ηρώδειο και Μέγαρο Μουσικής, με αποκορύφωμα στην Επίδαυρο (λόγω της συμμετοχής της στον «Οιδίποδα Τύραννο» με Κιμούλη και Νταλάρα το 2005). Κι όλα αυτά πριν κλείσει, καλά – καλά, τα 15 της! Όταν άλλοι, μετά από χρόνια στην πλάτη, δισκογραφία και ρεπερτόριο, πατάνε το πόδι τους εκεί, κι αν! Και το ευχαριστώ της προς τον Νταλάρα; Τον απαρνήθηκε τρις! Δηλώνοντας, σε συνέντευξή της, πως «κληρονόμησε τους φίλους του, αλλά και τους εχθρούς του», και, σκεπτόμενη, συμφεροντολογικά, ότι όσο μαζεύεται ο κύκλος του, θα μειώνονται οι «φίλοι», τον απέβαλε κι από το βιογραφικό της! Όσα δελτία Τύπου μας έρχονται για εμφανίσεις της, ο Νταλάρας απουσιάζει από το βιογραφικό της! Που θα έπρεπε να τον «είχε κάνει εικόνα»! Κόβοντας όμως τον ομφάλιο λώρο από τον Νταλάρα, φάνηκε κι η αδυναμία της να κρατήσει το ύψος της και το όνομα που είχε αποκτήσει πριν ακόμα ενηλικιωθεί! Έβγαλε έναν δίσκο («Με τη φωνή της Αρετής»/2009) με ατυχείς επανεκτελέσεις(όπου  έβαλαν, ένα κοριτσάκι με εύθραυστη φωνή να τραγουδήσει Βαμβακάρη κι Αγγελόπουλο), ενώ έκανε ντουέτο με τον Γιώργο Αλκαίο και τραγούδησε μέχρι Γονίδη! Δεν έχω τίποτα με τους συγκεκριμένους καλλιτέχνες(είναι καλοί στο είδος τους), αλλά τι δουλειά έχουν με την παραδοσιακή Κετιμέ; Ο Παναγιώτης Λάλεζας, που έχει χαράξει σταθερή κι αταλάντευτη πορεία, υπηρετώντας το δημοτικό τραγούδι, σε συνέντευξή του, μου είπε το εξής : «Συνήθως δεν ακούω τίποτα άλλο, ούτε πειραματίζομαι σε άλλο είδος τραγουδιού, για να μην επηρεάζομαι και να μην αλλάξει η τοποθέτηση της φωνής μου». Κι έτσι είναι! Και, συνέχισε η Κετιμέ με έναν μετριότατο δίσκο («Καλή σου τύχη»/2010) και με απαράδεκτο εξώφυλλο(όπως επισήμαναν όλες οι κριτικές), ως η γκρουπιέρισα στο καζίνο με το «αγγελικό πρόσωπο»!

Και τώρα το «αγγελικό πρόσωπο» του δημοτικού μας τραγουδιού συμμετέχει μαζί με την Ίνα Λαζοπούλου, που από σέξυ μοντέλο, μετεξελίχτηκε σε σέξυ «ροκ» τραγουδίστρια! Ωραίος συνδυασμός! Μήπως θα κάνουν και κάνα ντουέτο μαζί στην εν λόγω συναυλία;!
Λυπάμαι, ειλικρινά, η Αρετή Κετιμέ, αποτελεί, ήδη, άλλο ένα παιδί – θαύμα, που χάθηκε με την ενηλικίωσή του, από τις ετερόκλητες επιλογές, γιατί εκτός από φωνή, χρειάζεται να έχεις και νιονιό (μυαλό)! Και το χειρότερο είναι, πως την κατηφόρα της, δεν την κατεβαίνει με τα πόδια, αλλά γλιστρώντας σε νεροτσουλήθρα ...
 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #35 Μιχάλης Καραγιάννης 20-06-2012 09:08
Κύριε Μπουρδούκο ο Νταλάρας δε προσπάθησε ποτέ να συγκριθεί ούτε με τον Paco de Lucia ούτε με τον Al di Meola!Αντίθετα τους θαύμαζε και τους θαυμάζει!Με τον Al di Meola έχουν συνεργαστεί πολλές φορές σε live αλλά και σε δίσκους του ίδιου του Meola με προτροπή του ίδιου του Meola!Αυτό ίσως δε το γνωρίζεις!Όπως μάλλον δε γνωρίζεις ότι το χειμώνα που μας πέρασε ο Μυστακίδης καθηγητής κιθάρας του ρεμπέτικου και τέλειος κιθαρίστας έκανε παραστάσεις στο Μέγαρο για τη τέχνη της κιθάρας του ρεμπέτικου!Ξέρεις ποιον κάλεσε να παίξουν μαζί;Τον Νταλάρα!!!!!!!Ο Νταλάρας είναι κορυφαίος κιθαρίστας στο είδος του θες δε θες να το καταλάβεις!Η ζήλια και ο φθόνος για κάποιον που διαπρέπει είναι χαρακτηριστικό του λαού μας!!!Καλό είναι να προσπαθήσεις να το αποβάλλεις!!Όταν έχει αναγνωρισθεί παγκοσμίως κανένας ξερόλας δε μπορεί να πει οτιδήποτε!!!!!!!!
Παράθεση
 
 
0 #34 Τάσος Καραντής ... e-orfeas.gr 20-08-2011 12:53
Παραθέτοντας Simeonidou Martha:
Δεν ακούς τι λέω! Πάντως αν θες να συνεχίσεις τη δημοσιογραφία κάντην με αλήθειες όχι με πληροφορίες.
Ούτε εσείς βλέπετε τι γράφω. Σας ευχαριστώ για τις συμβουλές επαγγελματικού προσανατολισμού, αλλά δεν μου χρειάζονται.
Παράθεση
 
 
0 #33 Simeonidou Martha 20-08-2011 11:03
Δεν ακούς τι λέω! Πάντως αν θες να συνεχίσεις τη δημοσιογραφία κάντην με αλήθειες όχι με πληροφορίες.
Παράθεση
 
 
0 #32 Τάσος Καραντής ... e-orfeas.gr 14-08-2011 15:32
Παραθέτοντας Simeonidou Martha:
Για την Κετιμέ:Δεν την ανακάλυψε ο Νταλάρας.Είναι παιδί θαύμα.Δεν έχει πολλά τέτοια η Ελλάδα.Και θα πρέπει να έχετε κάποιο πρόβλημα με τους χαρισματικούς ανθρώπους.Μην ασχολείστε με θέματα που δεν σας αφορούν.
Παιδιά θαύματα, υπάρχουν πολλά. Ωστόσο, είναι θέμα τύχης και συγκυρίας η ανακάλυψή τους. Αυτό έγινε και με την Κετιμέ. Την πήρε ο Νταλάρας δίπλα του στο «ΖΥΓΟ» (2002) – όπου το πρόγραμμα αποτυπώθηκε και σε live δίσκο («Από καρδιάς - ζωντανή ηχογράφηση από τον ΖΥΓΟ»/2002), εμπορικά επιτυχημένο (χρυσός, 40.000 πωλήσεις) και την έμαθε όλο το πανελλήνιο. Από εκεί και πέρα, της έκανε, σε δική του παραγωγή, το πρώτο της cd-single (“Το τραγούδι της Αρετής”/2003), και την είχε δίπλα του, σε κορυφαίες εμφανίσεις, στο Μέγαρο Μουσικής, στο Ηρώδειο και στην Επίδαυρο! Κι όλα αυτά πριν κλείσει τα 16 της! Σε πόσα παιδιά – θαύματα, που δεν είχαν την τύχη να τους ανακαλύψει, ένας μεγάλος και δημοφιλής καλλιτέχνης, και να τα πάρει δίπλα του, συμβαίνει αυτό; Και να μην υπάρχει ούτε μια αναφορά στα δελτία Τύπου που στέλνονται σε εμάς τους δημοσιογράφους!; Με συγχωρείτε, αλλά θεωρώ πως είναι μεγάλη αχαριστία.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους χαρισματικούς ανθρώπους. Ειδικά για την Κετιμέ το έγραψα ξανά και ξανά πως αν δεν τη θεωρούσα σημαντική δε θα είχα ασχοληθεί καν. Στηρίζουμε τους χαρισματικούς ανθρώπους. Γι’ αυτό άλλωστε κι έχουμε δημιουργήσει στον «ΟΡΦΕΑ» τις ενότητες «νέα πρόσωπα» (γι’ αυτούς που μπαίνουν για πρώτη φορά στη δισκογραφία) και «εραστές του ονείρου», όπου δίνουμε την ευκαιρία να παρουσιάσουν δείγμα του έργου τους και τις απόψεις τους (με συνέντευξη), πρόσωπα που επιδιώκουν να μπουν στην δισκογραφία.
Τέλος, η προστακτική του τύπου «να σιωπάς», «μην ασχολείστε», κ.τ.λ., συνιστά ατάκα εντυπωσιασμού και όχι ουσιαστική συμβολή στη συζήτηση, γι΄αυτό και έχει νόημα στον προφορικό αλλά όχι στο γραπτό λόγο. Εγώ προτιμώ πάντα να γράφω με γεγονότα και επιχειρήματα και όταν κάποιος νομίζει πως σφάλλω περιμένω να με διαψεύσει με ανάλογα επιχειρήματα και όχι με αιτιάσεις του στυλ «να σιωπάς». Η δουλειά μου, ως δημοσιογράφου, και του «ΟΡΦΕΑ» - ως μουσικού περιοδικού – είναι να μη σιωπά και να ασχολείται. Διαφορετικά, θα είμασταν απλώς μία μηχανή αναπαραγωγής καλλιτεχνικών δελτίου τύπου, κάτι που μπορεί εύκολα να βρει κανείς και σε πολλά άλλα μουσικά περιοδικά. Υπάρχει πλουραλισμός στο διαδίκτυο, ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει πως και από που θα ενημερωθεί. Εμείς, πιστεύουμε στην ελεύθερη άποψη και στην κριτική σκέψη και αυτό θα εξακολουθήσουμε να κάνουμε.
Παράθεση
 
 
0 #31 Simeonidou Martha 14-08-2011 08:40
Για την Κετιμέ:Δεν την ανακάλυψε ο Νταλάρας.Είναι παιδί θαύμα.Δεν έχει πολλά τέτοια η Ελλάδα.Και θα πρέπει να έχετε κάποιο πρόβλημα με τους χαρισματικούς ανθρώπους.Μην ασχολείστε με θέματα που δεν σας αφορούν.
Παράθεση
 
 
0 #30 Δώρα Παπαδοπούλου ... e-orfeas.gr 14-08-2011 01:45
Κύριε Μπουρδούκο,
Είπαμε, να κλείσει ο κύκλος, που εσείς ανοίξατε για τον Νταλάρα, σε σχόλιο του κ. Καραντή για την Κετιμέ!
Υπήρχε άλλο σχόλιό του, αν θέλατε να κάνατε διάλογο μαζί του («Ο Νταλάρας εγκαινίασε την παντοκρατορία των τραγουδιστών;»), αποκλειστικά για τον Νταλάρα. Αλλά εκεί, τα επιχειρήματα κι οι αποδείξεις είναι καταιγιστικά, οπότε έχει ζόρια το πράγμα.
Αν θέλετε να σχολιάσετε το άρθρο του «Το σημείωμα του Γιώργου Νταλάρα», παρακαλώ να το κάνετε εκεί κι όχι στο σχόλιό του για την Κετιμέ.
Στο συγκεκριμένο αυτό σχόλιο, ο κ. Καραντής, θίγει πολύ συγκεκριμένα πράγματα και θέματα. Ούτε εγκώμιο είναι, εκτός αν θεωρείτε τα «εγωιστής», «ξεροκέφαλος», «εγωπαθής», «με καλλιτεχνικό επεκτατισμό», που γράφει για εκείνον εγκωμιαστικά! Εξάλλου το γράφει ξεκάθαρα, ότι δεν θέλει να πλέξει το εγκώμιο του «ανθρωπιστή Νταλάρα».
Και κάτι ακόμα, η επιμονή σας για τη συμπάθεια του κ. Καραντή, στο Νταλάρα (σε υπερβολικό βαθμό) είναι υποκειμενικότατη. Εγώ, με την δική μου οπτική, και τη συνεργασία μας εδώ και 4 χρόνια, θα σας έλεγα, πως πιο εν θερμώ – επί της ουσίας – γράφει για την Μποφίλιου και τον Πάριο. Αφήστε, που όποτε πάω σπίτι του, Πάριο ακούμε. Μην κρίνετε επιπόλαια τους ανθρώπους, είναι πολύπλευρα όντα.
Παράθεση
 
 
0 #29 Mπουρδούκος Χάρης 13-08-2011 16:25
Κύριε Θαλασσινέ σας έχω ήδη απαντήσει...
Λέτε τα ίδια...
Και τι να πείτε;;;
Αφού δεν καταλαβαίνετε...
Υγ. Το αρχικό μου σχόλιο αφορούσε την "συμπάθεια" που δείχνει στον Νταλάρα ο κ. Καραντής, το οποίο επιβεβαιώνεται πανηγυρικά με το νέο διθυραμβικό σχόλιο του, το οποίο δεν έχει καν θέμα, είναι, γενικά, ένας ύμνος στον Νταλάρα και το πόσο ανώτερος άνθρωπος είναι...
Εμπρός στον δρόμο που χάραξε ο Γιώργος!!!
Τραγικά πράγματα...(Όλα, βέβαια, εξηγούνται...)
Τραγικός κι εγώ που ασχολούμαι, αλλά αυτό ήτανε, μέχρι εδώ...
Παράθεση
 
 
0 #28 Άγγελος Θαλασσινός 13-08-2011 16:07
(συνέχεια...)

2) Πουθενά δεν έγραψα ή υπονόησα ότι επειδή ο Al Di Meola κλπ συμμετείχαν στον δίσκο του Γ.Νταλάρα κάνει τον ίδιο μεγάλο κιθαρίστα. Αλίμονο!
Έγραψα αυτολεξεί: "Η συμμετοχή όλων αυτών των ανθρώπων είναι άκρως τιμητική για τον Γ.Νταλάρα και αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο."

Αλήθεια, από που συμπεράνατε ότι αγνοώ τους σπουδαίους μουσικούς που μου αναφέρατε? Και τι νόημα έχει η παράθεση αυτών των ονομάτων?
Η σταδιοδρομία όλων αυτών των "τεράτων", δεν αναιρεί το γεγονός ότι ο μουσικός Γ.Νταλάρας δίνει ρεσιτάλ στο δίσκο "Latin".. Έτερον εκάτερον!

Δηλαδή εάν σας έλεγα ότι έχω περάσει πολλές ώρες να μελετήσω το δίσκο "Τα Νησιώτικα", επειδή ο τραγουδιστής Γ.Πάριος δίνει ρεσιτάλ με τη φωνή του, η απάντησή σας θα ήταν:
..."σας προτείνω να ακούσετε κάποιον από τους δίσκους των τραγουδιστών Plácido Domingo, Luciano Pavarotti, Juan Diego Florez μπας και καταλάβετε τίποτα... κανονικά θα πρέπει να πάθατε πολιτισμικό σοκ..."...??? Για όνομα του Θεού!

Για πολλοστή φορά λοιπόν προβήκατε σε μία ρηχή, περιττή και παιδική ανάλυση, αδυνατώντας να κατανοήσετε το αυτονόητο.. Αναμενόμενο...

Anyway, στην ελληνική δισκογραφία υπάρχουν "επώνυμοι" και "ανώνυμοι" επαγγελματίες μουσικοί, οι οποίοι δεν έχουν δικό τους ήχο, δεν έχουν δικό τους παίξιμο (δανείζομαι τα λόγια σας) και ούτε φτάνουν το επίπεδο του Β.Τσαμπρόπουλου (πιάνο), Γ.Σπάθα (κιθάρες), Μ.Καραντίνη (μπουζούκι) κλπ.. Πόσο μάλλον να συγκριθούν με τα ονόματα που αναφέρετε.
Δηλαδή αυτό σημαίνει ότι θεωρούνται μουσικοί της "πλάκας" ή ότι είναι "λίγοι"?? Αν είναι δυνατόν!

Αντίθετα θεωρούνται καλοί επαγγελματίες μουσικοί, με γνώση και ταλέντο, ενώ έχουν συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις εκατοντάδων σπουδαίων τραγουδιών.
Ένας από αυτούς τους μουσικούς λοιπόν είναι και ο Γ.Νταλάρας. Ο οποίος επιπλέον έχει κάνει αρκετές διασκευές και πολλές ενορχηστρώσεις. Μην τον υποτιμάτε.

Τέλος, σαφώς υπάρχουν "θρυλικοί" παγκόσμιου βεληνεκούς κιθαρίστες. Επίσης υπάρχουν εξαιρετικοί ελληνικοί κιθαριστικοί δίσκοι όπως του Ν.Μαυρουδή, του Στέλιου (Γκολγκάρη) και του Βασίλη (Μαστοράκη) κλπ..
Τα παραπάνω όμως δεν αναιρούν το γεγονός ότι ο δίσκος "Latin" είναι ξεχωριστός!
Τα τραγούδια που περιέχει ούτως ή άλλως αποτελούν "ύμνο" στην κιθάρα από μόνα τους, τα οποία με τις διασκευές του Νταλάρα, έχουν γίνει ακόμα πιο "κιθαροκεντρικά".. Επίσης όλοι οι σπουδαίοι μουσικοί που συμμετέχουν, με πρωταγωνιστή τον Νταλάρα, καταθέτουν τη ψυχή τους δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό.
Ανεξάρτητα από τις ερμηνείες των τραγουδιών, ο δίσκος είναι πραγματική χαρά για όποιον μουσικό αγαπάει τη "νάιλον" κιθάρα και ειδικά τέτοιου είδους τραγούδια.


3) Ας είμαστε λίγο πιο ακριβείς..

Ο Μ.Θεοδωράκης αναφέρει μεταξύ των άλλων, ότι τους λαϊκούς μουσικούς δρόμους του τους δίδαξε ο Γ.Νταλάρας. Επίσης λέει ότι ο Γ.Νταλάρας έχει ένα τέλειο, σπάνιο μουσικό "αυτί" και ότι αν γινόταν μαέστρος θα ήταν ο καλύτερος από όλους.
Ο Al Di Meola είπε πολύ συγκινητικά και πολύ σημαντικά λόγια...
Τα οποία έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις αστειότητες που γράψατε εσείς για τον ορισμό της έννοιας "καλλιτέχνης" κλπ..
Ο Θ.Μικρούτσικος δεν ξέρω αν αποθεώνει τους πάντες. Σίγουρα όμως δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί για κανέναν άλλο, όλα αυτά που αναφέρει για τον Γ.Νταλάρα.

Μικρή σημασία έχει αν τα είπαν χάριν ευγενείας ή όχι. Αυτό που μετράει είναι ποιοι είναι αυτοί που τα λένε. Εξάλλου με τα λεγόμενά τους, απλά επιβεβαιώνουν την (απόλυτη) αλήθεια...

Παρεμπιπτόντως, ο Σ.Καζαντζίδης λίγα χρόνια πριν το video που παραθέσατε, είχε δηλώσει αυτολεξεί στην "Ελευθεροτυπία": "..Δυο - τρεις ακόμη να υπήρχαν σαν εμένα και σαν τον Νταλάρα, θα είχαμε αλλάξει το σύμπαν..!"

Όπως είπε όμως και ο κος Καραντής, η συζήτηση έκανε τον κύκλο της και με το παραπάνω.
Κλείνω με την ελπίδα ότι την επόμενη φορά, η έκφρασή σας "Είμαι από αυτούς που σκέφτονται και μετά διατυπώνουν την άποψή τους", δεν θα είναι κούφια λόγια και δεν θα ακούγεται ως "κύμβαλον αλαλάζον" προερχόμενη από εσάς.


Υ.Γ. "Γελά ο μωρός καν τι μη γελοίον ει"... Χαίρομαι που το επιβεβαιώνετε!
Ωστόσο είναι άδικος κόπος, αφού ήταν ξεκάθαρο από τα πρώτα σας σχόλια...
Παράθεση
 
 
0 #27 Άγγελος Θαλασσινός 13-08-2011 11:46
Κύριε Μπουρδούκο,
Κάθε νοήμων(!) άνθρωπος οφείλει να κατανοεί και λαμβάνει υπόψη του τα επιχειρήματα των συνομιλητών του, κι ας μη συμφωνεί μαζί τους. Ώστε να καταλαβαίνει έγκαιρα πότε έχει χάσει το δίκιο του.
Το παραλήρημά σας όμως δείχνει ότι ακόμα και τώρα, δεν αντιλαμβάνεστε πόσο έχετε εκτεθεί...

1) Η άποψή σας όταν στηρίζεται σε αστεία και αίολα επιχειρήματα, αποκτά μηδενική βαρύτητα.
Τα συγκεκριμένα τραγούδια δεν είναι σκουπίδια. Είναι καλά σύγχρονα τραγούδια, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Προφανώς όχι αριστουργήματα, αλλά επ' ουδενί δεν είναι κακά.
Αντικειμενικά είναι πολύ ανώτερα στιχουργικά από το μέσο όρο των τραγουδιών του Ρέμου και του Πλούταρχου. Τι να λέμε τώρα...

Προς πληροφόρησή σας, ο Γ.Νταλάρας έχει παίξει live 2-3 τραγούδια από αυτά.
Πράγματι στο κοινό του Νταλάρα μπορεί να μην προσέφεραν τίποτα καινούριο.. Όμως από προσωπική μου εμπειρία (κρίνοντας από το οικογενειακό, φιλικό και επαγγελματικό μου περιβάλλον), μπορώ να σας επιβεβαιώσω ότι με αφορμή τα δύο τραγούδια του Χατζηγιάννη, αρκετοί νέοι άνθρωποι ήρθαν σε πρώτη γνωριμία με σπουδαία τραγούδια (Ξαρχάκου, Μαρκόπουλου, Λάγιου κλπ).. Γεγονός που "δικαιώνει" την ύπαρξη αυτών των δύο τραγουδιών.

Τέλος, δεν ξέρω τι κάνουν οι άλλοι ακροατές του Γ.Νταλάρα, ωστόσο εμένα θα μου έλειπαν πάρα πολύ.


(συνεχίζεται...)
Παράθεση
 
 
0 #26 Mπουρδούκος Χάρης 10-08-2011 15:22
3)Τα βιντεάκια τα ξανάδα αν και ήμουν ενήμερος. Όλα αυτά λέγονται χάριν ευγενείας, συφωνώ με το σχόλιο του κ. Καραντή (με αφορμή τα διθυραμβικά σχόλια του Πάριου για τον Οικονομόπουλο) ότι στα πλαίσια των ζωντανών εμφανίσεων λέγονται τα καλύτερα από τον έναν για τον άλλον.

Ειδικότερα, Ο Μίκης υποστηρίζει ότι ο Νταλάρας, για τα στάνταρ των τραγουδιστών είναι καλός μουσικός. Αυτό, κύριε Θαλασσινέ, δεν τον κάνει σπουδαίο μουσικό. Αλίμονο αν είναι σπουδαίος μουσικός αυτός που καταλαβαίνει πότε φαλτσάρει η ορχήστρα, ή αυτός που ξέρει να ξεχωρίζει το νιαβέντ από το σαμπάχ. Σας πληροφορώ δεν είναι δύσκολο...

Ακούσατε πουθενά τον Meola να λέει ότι είναι μεγάλος κιθαρίστας ο Νταλάρας;;;

Ο Μικρούτσικος αποθεώνει τον Νταλάρα όπως κάνει και για τους πάντες. Αν και τον εκτιμώ απέραντα σαν συνθέτη (προς θεού όχι σαν πιανίστα...) η γενικότερη του στάση είναι ανάλογα υποκριτική με αυτήν του Νταλάρα...

Υγ1. Να μην ξεχάσω να αναφέρω ότι το πρώτο μου σχόλιο έγινε γιατί θέλησα να παρατηρήσω ότι ο κ. Καραντής δεν χάνει ευκαιρία να πλέκει το εγκώμιο του Νταλάρα και να στηλιτεύει όσους με τα λεγόμενα τους προσπαθούν να χαλάσουν την εικόνα του.
Υγ2. Κύριε Θαλασσινέ, όταν τελείωσετε την μελέτη του «κιθαρίστα» Νταλάρα σας προτείνω να ακούσε κάποιον από τους κιθαρίστες που προανέφερα, μπας και καταλάβετε τίποτα... (κανονικά θα πρέπει να πάθετε πολιτισμικό σοκ...)
Υγ3. Το επιθετικό στιλάκι και τις προσβολές τα δανείστηκα από σας...
Υγ4. « Γελᾷ δ' ὁ μωρός, κἄν τι μὴ γέλοιον ᾖ»... Είναι το μόνο για το οποίο συμφωνούμε...
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Όποιος δεν έχει τίποτα μονάχα αυτός ξέρει το τίποτα.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

23/10/1925 Γεννήθηκε στην Ξάνθη ο συνθέτης Μάνος Χατζιδάκις
24/10/2010 Έφυγε από τη ζωή ανήμερα των γενεθλίων της η τραγουδίστρια του Νέου Κύματος Καίτη Χωματά

ΤΥΧΑΙΑ TAGS