133 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
14.12.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Καλή Βανδώρου

Η μουσική κρίση της εποχής

Εύφωνα και παράφωνα

Καλή Βανδώρου

Για μία ακόμα φορά στην τεράστια ιστορία της η Ελλάδα περνάει οικονομική κρίση. Κάθε φορά που συμβαίνει αυτό, μειώνονται τα έσοδα όλων των πολιτών, με αποτέλεσμα να υπάρχει πάντα πτώση στην παραγωγή νέων αγαθών. Με άλλα λόγια, ο κόσμος δεν έχει το ανάλογο ποσό χρήματος για οτιδήποτε καινούριο.
Να, όμως, που η ελληνική δισκογραφία δεν υπακούει στους κανόνες. Πού στηρίζεται αυτό; Στην έκδοση πάρα πολλών καινούριων cd και μάλιστα, από νέους καλλιτέχνες. Αυτό εννοείται πως είναι καλό για τη μουσική ως ιδέα, αφού δίνεται από τις εταιρίες η ευκαιρία σε φερέλπιδες τραγουδιστές και δημιουργούς να μοιραστούν τις μελωδικές τους δυνατότητες με το κοινό. Από την άλλη, στο 2011 το διαδίκτυο έχει διεισδύσει σε τεράστιο ποσοστό στις ζωές όλων μας που σημαίνει πως, αν υπάρχει τρόπος να αγοραστεί οτιδήποτε από εκεί, τότε είναι ευπρόσδεκτο από τους περισσότερους, αφού το κόστος είναι πολύ λιγότερο. Μέχρι εδώ, όλα καλά, αφού και οι καλλιτέχνες «πουλούν» τα cd τους έστω και με χαμηλότερο κέρδος, αλλά και ο κόσμος έρχεται σε επαφή μαζί τους πιο άμεσα.
Τι γίνεται, όμως, όταν υπάρχουν δεκάδες – ίσως και εκατοντάδες – ιστοσελίδες μέσα από τις οποίες μπορεί ο καθένας να «κατεβάσει» ΔΩΡΕΑΝ καινούρια και παλιά τραγούδια είτε νόμιμα είτε παράνομα; Από πού βγαίνει το όφελος της εταιρείας και των καλλιτεχνών; Κι αφού τα περισσότερα site είναι παράνομα, γιατί δε γίνεται κάτι για να κλείσουν; Αυτά είναι κάποια αναπάντητα ερωτήματα που βασανίζουν εκείνους που νοιάζονται πραγματικά για τη μουσική, τους μουσικούς, τους στιχουργούς, τους ερμηνευτές, αλλά και τους εργαζόμενους στις δισκογραφικές εταιρίες.
Το χειρότερο, όμως, είναι ότι όλη αυτή η «δωρεάν» τάση έχει εξελιχθεί και στον ραδιοφωνικό τομέα. Ο καθένας από εμάς μπορεί χρησιμοποιώντας έναν κωδικό που έχει μάθει από το εξωτερικό να ανοίξει το δικό του διαδικτυακό ραδιόφωνο, στο οποίο παίζει ό,τι τραγούδι θέλει, ενώ με το μικρόφωνο του υπολογιστή κάνει κανονικά εκπομπές. Εννοείται πως η αναφορά είναι για εκείνους που δεν έχουν την άδεια της ΑΕΠΙ για να το κάνουν αυτό.
Κάποτε για να αποκτήσει κάποιος έναν καινούριο δίσκο έπρεπε να πάει στο δισκοπωλείο και να τον αγοράσει. Αργότερα, με ένα κλικ και τη χρήση της πιστωτικής του κάρτας το αγόραζε από το σπίτι του. Επίσης, κάποτε για να γίνει κάποιος παραγωγός στο ραδιόφωνο (όχι να ανοίξει ραδιόφωνο) έπρεπε να πάει σε μια σχολή δημοσιογραφίας – ή κάτι αντίστοιχο -, να κάνει κάποια demo και εφόσον κρινόταν κατάλληλος από τους ανωτέρους του να δοκιμάσει την τύχη του στο ραδιοφωνικό μικρόφωνο. Πλέον, το μόνο που χρειάζεται είναι ένας κωδικός. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, αν όλη αυτή η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι πραγματική εξέλιξη ή… υποβιβασμός της τέχνης και της οικονομίας γενικότερα…
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Άλογα περήφανα οι επιθυμίες μου γονάτισαν κάθισαν χάμω.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

14/12/1883 Γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας ο μουσουργός Μανώλης Καλομοίρης
15/12/1933 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο συνθέτης Άκης Πάνου

ΤΥΧΑΙΑ TAGS