86 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
14.12.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Τάσος Π. Καραντής

Η «αρρώστια» πουλάει ...

Εύφωνα και παράφωνα

Τάσος Π. Καραντής

Χαμός, για να το πω λαϊκά, γίνεται στις εμφανίσεις της Αρλέτας, μαζί με τον Λάκη Παπαδόπουλο, τα Δευτερότριτα στο «Σταυρό του Νότου». Πραγματική κοσμοσυρροή κοινού, δημοσιογράφων και συναδέλφων καλλιτεχνών! Αναφέρω, με τη σειρά εμφάνισης, τα ονόματα όσων θα συμμετάσχουν: Βαγγέλης Γερμανός, Φοίβος Δεληβοριάς, Ευανθία Ρεμπούτσικα, Δημήτρης Μητροπάνος, Διονύσης Σαββόπουλος, Μανώλης Μητσιάς, Δημήτρης Πουλικάκος, Γιώργος Μαρίνος. Πανστρατιά, όπως βλέπετε, και “προσκύνημα”!
Η Αρλέτα, είναι μια πολύ συμπαθής ερμηνεύτρια, με διαυγή κι όλο φρεσκάδα, παρά τα κάποια χρόνια της, φωνή, που σημάδεψε μια εποχή. Κι ήταν πάντα σεμνή και χαμηλών τόνων, παρότι δεν της  έλειψαν ακόμα και τα σουξέ. Σαφώς λοιπόν και της πρέπει ο σεβασμός, η εκτίμηση κι αγάπη.

Αλλά γιατί τώρα, ξαφνικά, έτσι συσσωρευμένα; Έβγαλε κάποιον σπουδαίο δίσκο – γεγονός; Παρουσίασε κάποιο πρωτοποριακό ή ανατρεπτικό live;  Έκανε έστω ένα πανελλήνιας εμβέλειας σουξέ; Είναι οι εμφανίσεις αυτές αποχαιρετιστήριες ή επετειακές; Συνέβη, θέλω να πω, κάτι το καλλιτεχνικό που να εξηγεί αυτόν τον χαμό;  Όχι! Πέρασε όμως ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, το οποίο δημοσιοποιήθηκε κι έγινε θέμα, όπως πάντα γίνεται ο ανθρώπινος πόνος. Κι ο πόνος πουλάει! Το γράφει και στο δελτίο Τύπου των εμφανίσεων της: είναι συγκινητικές …
Κι αφού πουλάει λοιπόν ας τρέξουμε όλοι, κοινό, δημοσιογράφοι και καλλιτέχνες, να δώσουμε το παρόν, στο in πρόγραμμα, στα φώτα, τις κάμερες και τη δημοσιότητα. Αν δεν είχε αρρωστήσει η Αρλέτα κι έκανε κάποιες εμφανίσεις απλά, πόσοι από όλους αυτούς θα συμμετείχαν; Πόσο θα ασχολούμασταν με τις εμφανίσεις της εμείς οι δημοσιογράφοι; Θυμάμαι, είχα πάει, το 1985, στο ΣΕΦ, σε μια συναυλία για φιλανθρωπικό σκοπό(ήταν “της μόδας” τη δεκαετία του ’80), όπου συμμετείχαν 15 – 20 τραγουδιστές, λέγοντας από 3-4 τραγούδια ο καθένας τους, ανάμεσά τους κι Αρλέτα. Δεν είχε προλάβει λοιπόν να φτάσει στο 2ο τραγούδι και κάποιοι αγενείς τις φώναξαν από τις κερκίδες “τελείωνε”! Το θυμάμαι σαν τώρα, καθώς και την απάντησή της, “εύχομαι οι μέρες σας να είναι ατέλειωτες”! Τώρα όλοι την αγαπήσαμε και τρελαινόμαστε για την Αρλέτα!
Αναρωτηθείτε πόσοι άλλοι συνάδελφοί της, της ίδιας γενιάς(αλλά και νεότεροι), εμβέλειας κι αξίας, είναι ακόμα ενεργοί, βγάζουν δίσκους κι εμφανίζονται ζωντανά; Το μαθαίνετε; Πάτε; Συμμετέχουν τόσοι πολλοί συνάδελφοι τους στα live τους; Πρέπει να αρρωστήσουν δηλαδή για να τρέξουν όλοι;
Τα ίδια συνέβησαν πριν λίγα χρόνια και με τον Μητροπάνο. Σπουδαίος λαϊκός τραγουδιστής, το ξέρουμε από τη δεκαετία του ’70. Αρρώστησε όμως ο άνθρωπος, δημοσιοποιήθηκε το πρόβλημα κι “άγιασε”! Όλοι πια τον είχαν στο στόμα τους, όλοι ήθελαν να συνεργαστούν μαζί του, όλοι ήταν έτοιμοι να συγχωρήσουν και τα όποια λάθη του. Κι όμως, ακόμα κι ο Μητροπάνος με τη μεγάλη δισκογραφία και τους  δίσκους – σταθμούς, δεν έβγαλε τα τελευταία χρόνια το δίσκο – γεγονός ή το μεγάλο σουξέ, ούτε έκανε κάποια σημαντική live καλλιτεχνική πρόταση, γιατί δεν θεωρώ ως τέτοια τη συνεργασία του – και για δεύτερη μάλιστα χρονιά (!) – με την Πέγκυ Ζήνα.
Εμπορικοί είναι οι λόγοι της κοσμοσυρροής, τόσο στην Αρλέτα, όσο και στον Μητροπάνο. Χρησιμοποιείται – όχι οργανωμένα θέλω να πιστεύω από τους ίδιους, αυτοί έχουν τη λαχτάρα του καλλιτέχνη να έρθει σε επαφή με το κοινό - η αρρώστια κι ο πόνος, ποντάροντας στη συγκίνηση και στο συναίσθημα. Και το εκμεταλλεύονται ανάλογα οι πάντες και παντοιοτρόπως. 
Αν ήταν, από κάθε άποψη, παντοδύναμοι, θα τους φθονούσαν και θα τους “έθαβαν”! Έχουμε αρκετά παραδείγματα! Τώρα που αρρώστησαν τους αγάπησαν!
Μου το είχε πει ένας γέροντας δημοσιογράφος. Ο άλλος όταν σε κοιτάει στα μάτια, δεν θέλει να τα στρέφει προς τα πάνω, ούτε καν στα ίσα, αλλά προς τα κάτω! Θέλει να σε βλέπει με οίκτο. Είμαστε μια κοινωνία μόνο του οικτίρειν κι όχι και του θαυμάζειν. Δυστυχώς.

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το γιαούρτι, που μια μέρα πριν από το ευρώ, έκανε 48 δραχμές και μια μέρα μετά τριακόσιες πενήντα – σε δραχμές – εμείς το φάγαμε αδιαμαρτύρητα. Το ίδιο γιαούρτι ήταν, ίσως και χειρότερο, αλλά εμείς το πληρώσαμε χωρίς να πούμε λέξη. Δηλαδή ως λαός είμαστε πολύ του γιαουρτιού.
Σταμάτης Κραουνάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

14/12/1883 Γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας ο μουσουργός Μανώλης Καλομοίρης
15/12/1933 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο συνθέτης Άκης Πάνου

ΤΥΧΑΙΑ TAGS