140 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
21.10.2017
Ορφέας | Main Feed
Τάσος Π. Καραντής

Το σπάσιμο των πιάτων και, κατόπιν, το πέταγμα των λουλουδιών, ήταν και είναι ένα κυρίαρχο στοιχείο της νυχτερινής λαϊκής διασκέδασης. Οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε και να το αποδεχτούμε, έτσι διασκεδάζει η πλειοψηφία των Ελλήνων. Το όποιο “πρόβλημα” όμως, νομίζω πως δεν είναι τα λουλούδια αυτά καθ’ αυτά, αλλά, μάλλον, η ανθρώπινη υπερβολή. Η προσφορά ενός λουλουδιού στον τραγουδιστή ή στην τραγουδίστρια ή στην/ον σύντροφό σου, κατά τη διάρκεια του κεφιού ή της συγκίνησης, θα έλεγα πως είναι μια ρομαντική πράξη, το γέμισμα όμως του τραπεζιού με σωρούς λουλουδιών κι οι ρίψεις τους ως ρουκέτες στην πίστα, αποτελεί, όντως, μια πράξη επίδειξης, αρκετά κιτς. Όλα λοιπόν είναι θέμα μέτρου, διαθέτουμε, εξάλλου και την σχετική παροιμία : «παν μέτρον άριστον».
Τα τελευταία χρόνια όμως - μ’ όλο αυτόν τον διαχωρισμό του τραγουδιού σε “κομματικά στρατόπεδα”(έντεχνο – σκυλάδικο, κλπ.) κι όλον αυτόν τον “θρησκευτικό δογματισμό και φανατισμό” που επικρατεί - η “μπάλα” έχει πάρει, συλλήβδην, τα νυχτερινά μαγαζιά και τα λουλούδια ως τρόπο διασκέδασης. Έτσι, δηλαδή, και πάει κάποιος σε νυχτερινό κέντρο να ακούσει λαϊκά τραγούδια, έχει κατηγορηθεί και καταδικαστεί από τους έντεχνους, ως “σκυλάς” και χαμηλής υποστάθμης άνθρωπος. Αντίθετα, αν πάει σε μουσικές σκηνές - όπου τα λουλούδια απαγορεύονται αλλά οι τιμές του μπουκαλιού επιτρέπονται να είναι, μαζί με το όλο σέρβις, ίδιες με τα “σκυλάδικα” – τότε είναι ποιοτικός και κουλτουριάρης. Κι όμως, ο περισσότερος κόσμος πηγαίνει και στα δυο, ανάλογα με τη διάθεσή του! Πως θα τον χαρακτηρίσουμε λοιπόν;
Κι ενώ αυτά δηλώνουν οι έντεχνοι πολέμιοι της λαϊκής νυχτερινής διασκέδασης, κάθε φορά που μας δίνεται η ευκαιρία να δούμε - στο τηλεοπτικό γυαλί - πως αυτοί οι ίδιοι διασκεδάζουν, μένουμε έκπληκτοι, από την ανακολουθία λόγων και πράξεων! Για παράδειγμα, σε γνωστή εβδομαδιαία μουσική εκπομπή, όπου καλούνται να συμμετάσχουν, κυρίως, έντεχνοι, βλέπουμε, ότι, κάθε φορά που φτάνουν στο τσακίρ κέφι, ζεϊμπέκικα και τσιφτετέλια χορεύουν κι αυτοί, το δε λουλούδι πέφτει σύννεφο! Γεμίζουν τα τραπέζια και το τηλεοπτικό πλατό με σωρούς λουλουδιών! Κι αν έτσι διασκεδάζουν μπροστά στην κάμερα, φανταστείτε ιδιωτικά τι γίνεται! Καλά κάνουν! Αλλά, αυτοί δεν είναι που κατηγορούν τα “σκυλάδικα” και τα νυχτερινά μαγαζιά κι όσους διασκεδάζουν χορεύοντας και ρίχνοντας λουλούδια; Αυτοί δεν συμβουλεύουν το ακροατήριό τους να αποφεύγει αυτό το ρεπερτόριο κι αυτόν τον τρόπο διασκέδασης γιατί είναι “αμαρτία”; Και οι ίδιοι που τα δηλώνουν αυτά, διασκεδάζουν ακριβώς με τον τρόπο τον οποίο κατηγορούν;!
Όταν λοιπόν ανέφερα – σε κουβέντα μου στα πλαίσια συνέντευξης – σε γνωστό ροκά τραγουδοποιό αυτήν τη διαπίστωσή μου, για τον ”τηλεοπτικό λουλουδοπόλεμο των εντέχνων”, μου απάντησε ως εξής : «Όλοι αυτοί χρειάζονται ψυχανάλυση»!
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το λαϊκό τραγούδι κάθεται απ’ έξω κρυώνει και πονάει και λεφτά δεν έχει να πληρώσει να μπει μέσα.
Θωμάς Γκόρπας

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

21/10/1907 Γεννήθηκε ο σουρεαλιστής ζωγράφος και ποιητής Νίκος Εγγονόπουλος
22/10/1937 Γεννήθηκε ο συνθέτης Μάνος Λοίζος