164 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
21.10.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Τάσος Π. Καραντής

Μόνικα: Η άλλη της πλευρά

Τάσος Π. Καραντής

Θα ήμουν ο τελευταίος που θα αμφισβητούσα το ταλέντο της Μόνικα. Υπάρχει. Το “Avatar” είναι πρωτότυπο, τρυφερό, ευαίσθητο κι, εξαρχής, δημιούργησε νέες ελπίδες στο χώρο που ονομάζουμε “ελληνική αγγλόφωνη ροκ σκηνή”. Τα υπόλοιπα, όσα ακολούθησαν το πρώτο αυτό βήμα της νεαρής τραγουδοποιού, είναι γνωστά : “το πρόσωπο που συζητήθηκε περισσότερο από κάθε άλλο μέσα στο 2008”, “αλλεπάλληλα sold out στις εμφανίσεις της” και, γενικότερα, ό,τι έπεται ενός επιτυχημένου ντεμπούτου.

Έτσι, σύντομα, ήρθαν κι οι συνεντεύξεις, μα εδώ, η Μόνικα μας έδειξε μια άλλη της πλευρά που δεν συνάδει με το τρυφερό κι ευαίσθητο αίσθημα που αποπνέουν τα τραγούδια της. Μεταφέρω τα λεγόμενά της(από τη συνέντευξή της στο crackhitler.com), για να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του και για να κάνω ένα μικρό σχολιασμό:

(Μιλώντας η Μόνικα για τη Δήμητρα Γαλάνη):
«Ναι, ειδικά αυτή έχει φρικάρει! Παίρνει συνέχεια τηλέφωνο και της λένε πως δεν είμαι διαθέσιμη και τσαντίζεται». (Δημοσιογράφος): «Δεν θα υποκύψεις δηλαδή;».
(Μόνικα): «Όχι ρε, σε ελληνικά;».

Ποια είναι η Γαλάνη, η διαδρομή της, η αξία της, το ρεπερτόριό της κι η καλλιτεχνική στάση της, το γνωρίζουν γενιές και γενιές Ελλήνων, δεν χρειάζεται να συμπληρώσω τίποτα. Κι ωραία, της έκανε μια τιμητική πρόταση συνεργασίας, είναι αυτή αντιμετώπιση από τη νεαρή Μόνικα; Κι αναφέρομαι τόσο στο ατόπημα της δημοσιοποίησης της πρότασης στη συνέντευξή της, όσο και στην απάντησή της, που είναι εντελώς απαξιωτική! Θα πω μόνο το εξής, καλλιτέχνες, σαν τη Μόνικα, με ένα τραγούδι - σουξέ ή έναν επιτυχημένο δίσκο, έχουν υπάρξει εκατοντάδες και μετά, μόλις πέρασε η φούρια, κατέληξαν στα αζήτητα και στη λήθη, ενώ, καλλιτέχνες σαν τη Γαλάνη, είναι μετρημένοι στα δάχτυλα. Γιατί, τον μεγάλο, με διάρκεια, καλλιτέχνη, δεν τον κάνει μόνο το ταλέντο, αλλά οι σωστές και σοβαρές επιλογές κι ο σεβασμός προς το χώρο του τραγουδιού και τους προγενέστερους σπουδαίους καλλιτέχνες. Φυσικά και δεν είναι η υποχρεωμένη η Μόνικα να συνεργαστεί με τη Γαλάνη, αλλά είναι απαράδεκτο, η όποια άρνηση, να παίρνει μια τόσο άτσαλη μορφή και, μάλιστα, να επεκτείνεται σε απαξίωση ολόκληρου του ελληνικού τραγουδιού! Όταν, παράλληλα, δηλώνει ότι από μικρή άκουγε Χατζιδάκι, ερμηνεύτρια τραγουδιών του οποίου έχει υπάρξει κι η Γαλάνη … έρχονται σε κωμικοτραγική αντίφαση τα λεγόμενά της.
Αν η Μόνικα δεν μπορεί ακόμα να διαχειριστεί σωστά την ξαφνική δόξα της, ας σιωπήσει, μερικές φορές “η σιωπή είναι χρυσός” κι ας μας μιλήσει μόνο μέσα από τα όμορφα τραγούδια της. Έχει καιρό για συνεντεύξεις. Ας προκαλεί την προσοχή μας μέσα από την τέχνη της κι όχι μέσα από τις ατυχείς δηλώσεις της. Θα είναι πολύ κρίμα, δίπλα στο “ταλαντούχα” να προστεθεί κι ο όποιος άλλος αρνητικός χαρακτηρισμός … Είναι μικρή ακόμα, ας επανορθώσει. Τα λάθη ανθρώπινα είναι, το ίδιο όμως κι η συγγνώμη!

Υ.Γ. Γράφοντας αυτό το σχόλιο, που η ουσία του είναι οι απαξιώσεις και τα ολέθρια αποτελέσματά τους, θυμήθηκα μια παλιά “προτροπή” του Πανούση, που κάπου εκεί στα 1985, έλεγε σε ένα τραγουδάκι του : «όχι άλλο Νταλάρα, Πάριο κι Αλεξίου»! Και σκεφτόμουν τότε, μα τι μας λέει; αν δεν άκουγα αυτούς, ποιους να άκουγα; Τον Σαλαμπάση με το “μέγα-σουξέ” «Σ’ αγαπάω μ’ ακούς;», τη Σακελλαρίου με το «Είναι γάτα ο κοντός με τη γραβάτα» ή τον Πανταζή; Γιατί, εκείνη την εποχή, μεσουρανούσαν κι αυτοί, τους οποίους, ο, δαιμόνιος, κατά τα άλλα, σατιρικός καλλιτέχνης, άφηνε ανέγγιχτους … οδηγώντας, όσους τον έπαιρναν τοις μετρητοίς, κυριολεκτικά, στο αντίθετο ρεύμα! Τελικά, ευτυχώς, το λαϊκό αισθητήριο, σε βάθος χρόνου, δεν κάνει ποτέ λάθος κι έτσι, ο πολύς ο κόσμος συνέχισε και συνεχίζει, 25 σχεδόν χρόνια μετά, να ακούει Νταλάρα, Πάριο κι Αλεξίου, γράφοντας την “προτροπή” του Πανούση, για να το εκφράσω με το δικό του σατιρικό τρόπο, εκεί – όπως έλεγε κι η γιαγιά μου – που δεν πιάνει μελάνι

 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Αν δεν είχαμε τους ποιητές σ' αυτή τη χώρα, δεν ξέρω με ποιον άλλο τρόπο θα έβρισκαν δρόμο τα δάκρυα.
Στέλλα Βλαχογιάννη

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

21/10/1907 Γεννήθηκε ο σουρεαλιστής ζωγράφος και ποιητής Νίκος Εγγονόπουλος
22/10/1937 Γεννήθηκε ο συνθέτης Μάνος Λοίζος