85 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
10.12.2018
Ορφέας | Main Feed

Ελεύθερος σκοπευτής

Τάσος Π. Καραντής

Είναι οι απλοί ψηφοφόροι της Χ.Α. συναυτουργοί της;

Γράφει ο : Τάσος Π. Καραντής

Όταν μπήκε η Χρυσή Αυγή στο κοινοβούλιο, έγραψα, στον «ΟΡΦΕΑ», ένα σχόλιο (Updated: ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΑΤΑΣΣΑΣ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ), όπου εστίαζα και προσπαθούσα να εμβαθύνω στις δηλώσεις της Νατάσσας Μποφίλιου, γράφοντας το εξής: «Αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις της Νατάσσας Μποφίλιου εναντίον της «ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ», των μελών της και των ψηφοφόρων της, μέσα από το twitter. Συγκεκριμένα έγραψε: «Κτήνη, αλήτες, σας δόθηκε και σημασία. Να πεθάνετε φασίστες, μέλη και ψηφοφόροι, προς ένδειξη σεβασμού στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.».
Οι περισσότεροι την επαίνεσαν, για το θάρρος της, να τα βάλει, δημόσια, με τα ακραία ναζιστικά και φασιστικά στοιχεία, ενώ, άλλοι – επικαλούμενοι τις δημοκρατικές τους ευαισθησίες – χαρακτήρισαν τις δηλώσεις της απαράδεκτες, διότι χρησιμοποιεί την ίδια νοοτροπία και λεξιλόγιο με την ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ».

Παρακάτω σημείωνα: «Είναι οι 400.000 που τους ψήφισαν φασίστες; Σαφώς κι όχι! Ήταν τα 80 εκατομμύρια του Γερμανικού λαού στο β’ παγκόσμιο πόλεμο ναζιστές; Ήταν τα 10 εκατομμύρια των Ελλήνων, το 1967-1974, χουντικοί; Όχι βέβαια. Έσκυψαν το κεφάλι σε μια τρομοκρατική εξουσία! Κι εδώ είναι το θέμα! Με ποιο τρόπο εναντιώνεσαι στη δημαγωγία των φασιστών και ναζιστών;».
Πρόσφατα, κυκλοφόρησε το βιβλίο του, καθηγητή της Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόι, Πήτερ Φρίτσε «Ζωή και θάνατος στο τρίτο Ράιχ»(εκδ. ΘΥΡΑΘΕΝ/2013), σε μετάφραση της Βασιλείας Αβραμίδου και του Κώστα Δεσποινιάδη. Διαβάζοντάς το, αλλά, κυρίως, διαβάζοντας δυο βιβλιοκριτικές του, του Αναστάση Βιστωνίτη(«ΤΟ ΒΗΜΑ», 30-6-2013) και του Σωτήρη Βανδώρου(www.bookpress.gr), είδα με περισσότερο σκεπτικισμό το παραπάνω σκεπτικό μου, για να μην πω ότι άλλαξα και γνώμη…


Το ερώτημα που θέτουν οι δυο βιβλιοκριτικοί είναι το εξής : «Γνώριζαν οι  Γερμανοί τα εγκλήματα  του  Γ'  Ράιχ;».

Ας το δούμε, όπως το αναλύουν, με τεκμήρια, προσπαθώντας, στο τέλος, να το μεταφέρουμε στα σημερινά ελληνικά δεδομένα, όπου οι δημοσκοπήσεις δίνουν στη Χ.Α. 15%, φέρνοντάς την τρίτο κόμμα!

Ερώτημα
Γνώριζαν οι Γερμανοί τα φριχτά εγκλήματα στα οποία προέβη το Γ΄ Ράιχ σε όλη τους την έκταση; Κι ακόμη χειρότερα, τα ενέκριναν και τα υποστήριξαν;(Βιστωνίτης).



Η ναζιστική ιδεολογία


Οι ναζιστές έβλεπαν την πολιτική με όρους κοινωνικού δαρβινισμού. Επομένως, η εξόντωση των κατώτερων φυλών ήταν συστατικό της ιδεολογίας τους. Είναι επίσης γνωστή η θεωρία τους περί ζωτικού χώρου. Ότι για να επιβιώσει ένας λαός κι ένα έθνος έχει κάθε δικαίωμα να καταλάβει τα εδάφη που του είναι αναγκαία. (Βιστωνίτης)

Δεν επιτρέπεται πλέον να ακολουθούν τις ψευδεπίγραφες χριστιανικές αξίες της ευσπλαχνίας και του ελέους. Θα καθαρίσουμε το δρόμο χωρίς τύψεις συνείδησης και στη συνέχεια ο κόσμος θα ειρηνεύσει…(Βανδώρος).

Με ιδέες κοινωνικού δαρβινισμού ανατιμά τη βία όχι απλώς σε επιβεβλημένο μέσο, αλλά σε πρωταρχική αξία και κινητοποιό δύναμη: Μόνο η απόλυτη διαθεσιμότητα για πάλη μπορεί να εγγυηθεί τη ζωή. Προϋπόθεση της υγείας και της ίδιας της ζωής του σώματος της κοινότητας καθίσταται έτσι η εξολόθρευση των εχθρών της.

Επομένως, το να ανήκει κανείς ή να μην ανήκει στη λαϊκή κοινότητα όχι απλώς του προσδίδει την ιδιότητα του συντρόφου ή, αντίστροφα, του εχθρού (εξαφανίζοντας ενδιάμεσες εκδοχές και κάθε διαμεσολάβηση), αλλά μετατρέπεται κυριολεκτικά σε ζήτημα ζωής ή θανάτου.

Ο απαράμιλλα φονικός χαρακτήρας του εθνικοσοσιαλισμού εδράζεται στη διατύπωση αυτού του σκεπτικού με βιολογικούς, φυλετικούς και ιατρικούς όρους. Η λαϊκή κοινότητα οφείλει να μετατραπεί σε μια φυλετικά «καθαρή», ομοιογενή μάζα κι αυτό το σχέδιο εντέλει είναι που, αν μιλήσουμε με σύγχρονους όρους, αναγάγει την πολιτική σε βιοπολιτική αλλά εξίσου σε θανατοπολιτική.

 Οι υγιείς άριοι διαχωρίζονται από τους βιολογικά ξένους, οι ζωές που χρήζουν υποστήριξης (π.χ. προγράμματα επιλεκτικού ζευγαρώματος, επιδόματα μητρότητας κ.ο.κ.) διακρίνονται από τις ανάξιες ζωές (π.χ. προγράμματα ευθανασίας σωματικά ή διανοητικά πασχόντων, στείρωση ομοφυλόφιλων κ.ά., υποχρεωτικές αμβλώσεις από μια ηλικία και άνω, και βεβαίως εξολόθρευση των Εβραίων που κι αυτοί εκλαμβάνονται με φυλετικούς όρους, εφόσον για τους Ναζί σημασία έχει η βιολογική τους καταγωγή και είναι αδιάφορο αν ορισμένοι είναι πια στο θρήσκευμα Καθολικοί ή Προτεστάντες κτλ.) – (Βανδώρος).

Με αυτή την έννοια, θεωρήθηκε ο ρατσισμός ως μια επιστημονικά θεμελιωμένη, σύγχρονη μορφή πολιτικής οργάνωσης. Κι έτσι, μπροστάρηδες σε αυτό τον αγώνα μέχρις εσχάτων ήταν «...οι μορφωμένοι ιδεολόγοι επαγγελματίες, υψηλόβαθμα στελέχη των Ες-Ες, που θεωρούσαν εαυτούς ως τη φυλετική προφυλακή του εθνικοσοσιαλισμού. Ήταν ο μοντέρνος, επιστημονικός κόσμος των «εθνοκρατών» και ειδημόνων της βιοϊατρικής, αυτοί επινόησαν τα πιστοποιητικά γενετικής υγείας, αυτοί αξιολογούσαν τη γενετική αξία των ατόμων…(Βανδώρος).

Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος δεν ήταν το τρομακτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ξεσπούσαν πογκρόμ και κτηνωδίες. Ήταν κάτι ακόμη πιο φοβερό: ένας υπαρξιακός πόλεμος των Εθνικοσοσιαλιστών, που στόχευαν να επιβάλουν μια νέα φυλετική τάξη πραγμάτων, όπου η υγεία του γερμανικού σώματος ισοδυναμούσε με την καταστροφή των μη γερμανικών εθνών της ανατολικής Ευρώπης και τη φυσική εξόντωση των Εβραίων(Βανδώρος).

Απαντήσεις – «Η οικειότητα της συνενοχής»

Από την επιχειρηματολογία του(σ.σ. του Πήτερ Φρίτσε) προκύπτει ότι, ανεξαρτήτως της ποικιλίας των κινήτρων, ακόμη κι εκείνοι που στην αρχή δεν υποστήριξαν τους ναζιστές, πολύ σύντομα «αλλαξοπίστησαν»(Βιστωνίτης).

Το καθεστώς το επέτυχε αυτό μέσω των λαϊκών κοινοτήτων, των τοπικών οργανώσεων και των στρατοπέδων της νεολαίας. Γι’ αυτό και το να πιστεύουμε ότι τα ναζιστικά σχέδια έγιναν πραγματικότητα εξαιτίας της δικτατορίας και της τρομοκρατίας είναι λάθος. Πρέπει να πάρει κανείς πολύ σοβαρά το πώς χρησιμοποιήθηκαν οι έννοιες του έθνους και της φυλής και πως μέσα από αυτές οι ναζιστές όρισαν τη συλλογική συνείδηση(Βιστωνίτης).

Αλλιώς δεν εξηγείται το πώς μέσα σε δύο χρόνια στειρώθηκαν 400.000 ανάπηροι ή «αντικοινωνικά» άτομα (Βιστωνίτης).

Λαϊκισμός, ρατσισμός και εθνικισμός συνδυάστηκαν προκειμένου να πειστεί ο γενικός πληθυσμός ότι το ναζιστικό κόμμα ήταν νεανικό, ήταν η νέα γενιά που θα δημιουργούσε το μέλλον(Βιστωνίτης).

Εντυπωσιακές είναι οι μαρτυρίες των γερμανών στρατιωτών και αμάχων που παραθέτει. Από αυτές προκύπτει ότι οι ναζιστές επέτυχαν ένα φαινόμενο μοναδικό στα παγκόσμια χρονικά: να καταστήσουν τη συντριπτική πλειονότητα του λαού συναυτουργούς στα σχέδιά τους, «στο όνομα μιας νέας, αναγεννημένης Γερμανίας»(Βιστωνίτης).

Μέσα από επιστολές, προσωπικά ημερολόγια κι άλλες αυτοβιογραφικές μαρτυρίες «απλών», κυρίως, Γερμανών πολιτών και στρατιωτών, θυτών και θυμάτων, το γενικό συμπέρασμα είναι ότι οι Γερμανοί δρούσαν εν συνειδήσει κι εσκεμμένα(Βανδώρος).

Η ιδεολογία του εθνικοσοσιαλισμού κατάφερε να κινητοποιήσει έναν ολόκληρο λαό και να τον καταστήσει συμμέτοχο στο καταστροφικό του πρόγραμμα(Βανδώρος).

Όσο περισσότερο οι Γερμανοί εξοικειώνονταν και τελικά υιοθετούσαν το φυλετικό τρόπο σκέψης, τόσο περισσότερο πρόθυμοι ήταν να συμμετέχουν ενεργά στα παρακολουθήματά του. Ας πούμε, σύμφωνα με επιστολές προς τους οικείους τους, οι ίδιοι οι φαντάροι στο μέτωπο θεωρούσαν ότι συμμετέχουν σε κοσμοϊστορικά γεγονότα κι αντιμετώπιζαν τους εχθρούς, π.χ. τους Ρώσους, με ρατσιστικά στερεότυπα, κάτι που διευκόλυνε και τη συστηματική εξόντωση εκ μέρους τους του άμαχου πληθυσμού(Βανδώρος).

  



Η πρότυπη βιομηχανική πόλη Άουσβιτς!


Το ίδιο εύκολο φάνηκε πως ήταν, όχι μόνο για τους σχεδιαστές, αλλά και για τους Γερμανούς κατοίκους, η μετατροπή του Άουσβιτς σε πρότυπη βιομηχανική πόλη, με οικογενειακές μονοκατοικίες και γκαράζ, ακριβώς την περίοδο που στο στρατόπεδο συστηματοποιήθηκε η δολοφονία των Εβραίων(Βανδώρος).


Χρυσή Αυγή: ναζισμός στο ακέραιο!


Η ιδεολογία της Χρυσής Αυγής, δείχνει ότι η εκδοχή του «εθνικισμού» που πρεσβεύει σήμερα, είναι ο εθνοφυλετισμός, δηλαδή στην ουσία του ο εθνικοσοσιαλισμός στο ακέραιο. Αλλά ο πειρασμός είναι μεγάλος και θα διατυπώσω μια μόνο σκέψη με μορφή ερωτήματος. Μήπως η καμπάνια που προωθεί «Αίμα μόνο για Έλληνες», δεν είναι απλώς μια ψευδοακτιβιστική δράση, αλλά συμβολίζει κυρίως την ιδέα ότι το όμαιμον κάνει τους Έλληνες Έλληνες; Κι ότι, επιπλέον, εφόσον η μετάγγιση αίματος σώζει ζωές, αξιοβίωτες μπορούν να θεωρηθούν μόνον οι «δικές μας»;(Βανδώρος)


Το πονηρό λογοπαίγνιο της Χρυσής Αυγής


Η Χρυσή Αυγή, διά στόματος Μιχαλολιάκου κι όχι μόνο, «διαρρηγνύει τα ιμάτιά της», ότι, δεν είναι ναζιστές, αλλά εθνικιστές!

Τι σημαίνει όμως ο εθνικισμός; Ας στο δούμε από το λεξικό, ενός (συντηρητικού πολιτικά) γλωσσολόγου, του Μπαμπινιώτη: «η υπερβολική κι αποκλειστική προσήλωση προς την ιδέα του έθνους και των εθνικών ιδεωδών, με κύριο χαρακτηριστικό την διάκριση των εθνών σε ανώτερα και κατώτερα και τη διάθεση επιβολής των πρώτων στα δεύτερα». Τα ίδια, δηλαδή, που ευαγγελίζεται ο ναζισμός, υπό άλλη ταμπέλα. «Όχι Γιάννης, Γιαννάκης», που λέει κι ο λαός μας. Αντίθετα, πατριωτισμός είναι ο εθνισμός : «η συνείδηση ότι ανήκει κανείς σε συγκεκριμένο έθνος και το πατριωτικό αίσθημα που προκύπτει από αυτήν». Κάντε τις σκέψεις σας, δείτε τις ομοιότητες του εθνικισμού με το ναζισμό και τη διαφορά του από τον εθνισμό και βγάλτε τα συμπεράσματά σας…


Συναυτουργοί;


Η Χρυσή Αυγή, με τη νεοναζιστική ιδεολογία της, τους τραμπουκισμούς και την τρομοκρατία τους(εντός κι εκτός Βουλής), είναι πλέον γνωστή σε όλους! Δεν υπάρχει, πλέον, η δικαιολογία, της τυφλής αντίδραση του ψηφοφόρου -  ενάντια στο υπάρχον σάπιο κοινοβουλευτικό σύστημα και σε όλα τα δεινά που υφίσταται απ’ αυτό – ψηφίζοντας ένα «αντισυστημικό κόμμα». Γιατί, η Χρυσή Αυγή – και το έχει αποδείξει με την κοινοβουλευτική στάση της – κάθε άλλο παρά αυτό είναι! Επίσης, η Χρυσή Αυγή δεν μπορεί να κρυφτεί πια, πίσω από κανένα λογοπαίγνιο και καμιά μάσκα. Άρα, όποιος δεν παραδέχεται πως πρόκειται για μια ναζιστική οργάνωση, ή είναι ηλίθιος, ή έχει συμφέροντα(κοινώς κομματόσκυλο), ή είναι συνειδητός ναζιστής!

Δυστυχώς, το σχεδόν μισό εκατομμύριο των ψηφοφόρων της, δεν διαμαρτύρεται στις απάνθρωπες επιθέσεις τους, σ’ ένα φάσμα συνανθρώπων μας, που όλο και πλαταίνει(μετανάστες – ομοφυλόφιλοι – αριστεροί/ακτιβιστές – έφηβοι – παιδιά!...), άρα, ακόμα, κι αν δεν έχουν φτάσει στο στάδιο της συναυτουργίας, βρίσκονται, σίγουρα, στο στάδιο της οικειότητας με τη ναζιστική τρομοκρατία.

Επομένως, είναι, εκ του πονηρού ή ανεγκέφαλος, ο όποιος προσεταιρισμός, δήθεν, με τους ψηφοφόρους της Χρυσής Αυγής.

Με τη σιωπή τους(τουλάχιστον) στην τρομοκρατία του κόμματός τους, επιβεβαιώνουν, πως βρίσκονται στο στάδιο που έχει επισημάνει ο Βολταίρος: «Όσο θα υπάρχουν άνθρωποι που θα πιστεύουν σε ανοησίες θα διαπράττονται φρικαλεότητες».


Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Τη δουλειά της σάτιρας την κάνουν οι εξουσιαστές. Θέλει μεγάλο ταλέντο υποκριτικής να βγαίνεις στην TV και να τσακώνεσαι για το ποιος είναι ο μεγαλύτερος μαλάκας και ο ικανότερος κλέφτης.
Τζίμης Πανούσης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

10/12/1954 Γεννήθηκε ο τραγουδοποιός Διονύσης Τσακνής
10/12/1963 Απονεμήθηκε το βραβείο Νόμπελ λογοτεχνίας στο Γεώργιο Σεφέρη
11/12/1922 Γεννήθηκε στον Πειραιά ο τραγουδιστής Γρηγόρης Μπιθικώτσης
11/12/1948 Γεννήθηκε ο συνθέτης Σταμάτης Σπανουδάκης
11/12/2011 Έφυγε από τη ζωή η στιχουργός Σώτια Τσώτου.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS