177 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
19.10.2017
Ορφέας | Main Feed

Θέατρο

Κώστας Πατσαλής

Ήταν  περίπου τέτοια εποχή, αλλά το 1998, που είχα την τύχη να δω στη σκηνή του θεάτρου «Κοτοπούλη-Ρεξ» την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου «Βίρα τις άγκυρες» των Θανάση Παπαθανασίου & Μιχάλη Ρέππα  σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή με θέμα την Επιθεώρηση. Η Επιθεώρηση, τότε, έκλεινε 100 χρόνια.  Η παράσταση εκείνη έκανε, δικαίως, μεγάλη επιτυχία. Ιδανική διανομή, υπέροχα σκηνικά, κοστούμια, μοναδικές  χορογραφίες, ανεπανάληπτες μουσικές. Άφησε εποχή!... Φέτος, πριν λίγο καιρό, ανέβηκε στο θέατρο BADMINTON μια νέα φιλόδοξη παραγωγή με τίτλο «Θα σε πάρω να φύγουμε»  και θέμα την ιστορία της Ελλάδας (1930-1967) μέσα από την Επιθεώρηση.  Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγή  που  την κάνει ακόμα πιο σημαντική, ως τόλμημα, η χρονική στιγμή που πραγματοποιείται. Σε μια Ελλάδα που μαστίζεται από την κρίση και τη μιζέρια  οι συντελεστές του BADMINTON δεν φείδονται εξόδων και δίνουν στο κοινό μια άρτια παράσταση.
Τα κείμενα του Άγγελου Πυριόχου είναι εξαιρετικά και φτιαγμένα με πολλή αγάπη και σεβασμό για την επιθεώρηση και τους ανθρώπους της. Οι χορογραφίες  του Φωκά Ευαγγελινού είναι ευρηματικές  και δεν αφήνουν νότα να πάει χαμένη. Η ευχάριστη έκπληξή μου , για τον Φωκά Ευαγγελινό, ήρθε από την ομολογουμένως εμπνευσμένη σκηνοθεσία του, σε ένα πόστο που δεν τον έχουμε συνηθίσει.  Τα σκηνικά και τα κοστούμια της Εύας  Νάθενα γέμιζαν με χρώμα κι αντιθέσεις στη σκηνή και μας ταξίδευαν στις  περασμένες δεκαετίες. Ο μαέστρος και συνθέτης Γιώργος Κατσαρός διεύθυνε τη ζωντανή ορχήστρα με τον τρόπο που μόνο εκείνος  ξέρει, αφού υπηρέτησε το είδος πολλές δεκαετίες  πλάι στα ιερά τέρατα της Επιθεώρησης. Ειδικά για την παράσταση , μάλιστα, έγραψε και νέα  τραγούδια που ακούγονται μαζί με τα κλασικά κι αγαπημένα τραγούδια των παλιών Επιθεωρήσεων. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ο συνθέτης γύρισε και διεύθυνε το κοινό που σιγοτραγουδούσε όλα αυτά τα αγαπημένα τραγούδια. Οι ηθοποιοί είναι φανερό πως διαλέχτηκαν ένας- ένας  ώστε να μπορέσουν ν’ ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της παράστασης. Οι ηθοποιοί παίζουν , χορεύουν και τραγουδούν με εξαιρετική άνεση και προσδίδουν στην παράσταση το κύρος που της πρέπει. Από τη σκηνή του BADMINTON περνούν μεγάλες μορφές της επιθεώρησης όπως οι Καίτη Μπελίντα, Μάγια Μελάγια, Σοφία Βέμπο, Σπεράντζα Βρανά, Ζαζά Μπριλλάντη, Αδερφές Καλουτά, Ρένα Βλαχοπούλου, Ζωζώ Σαπουντζάκη,  Πέτρος Κυριακός, Γεωργία Βασιλειάδου, Μίμης Φωτόπουλος, Κώστας Χατζηχρήστος, Νίκος Σταυρίδης κ.α. Βέβαια, οι συγκρίσεις των νέων ηθοποιών με τα μεγαθήρια αυτά είναι αναπόφευκτες… Ο Γιώργος Καπουτζίδης, ως κομπέρ, είναι απολαυστικός. Η Τάνια Τρύπη απόδειξε ακόμα μια φορά (πριν λίγους μήνες πρωταγωνιστούσε με μεγάλη επιτυχία στο  μιούζικαλ «Chigago») πόσο μεγάλη θεατρίνα είναι και πόσο εξελίσσει την τέχνη της. Εξαιρετικοί και οι Μέμος Μπεγνής, Ελισάβετ Μουτάφη και  Μιχάλης  Μαρίνος. Αυτός βέβαια που στη κυριολεξία τα σαρώνει όλα στο πέρασμά του είναι ο Αντώνης Λουδάρος, ως γιαγιά-Επιθεώρηση.  Ο Λουδάρος κλήθηκε να ερμηνεύσει  ένα δύσκολο ρόλο κι ένα επικίνδυνο εγχείρημα για κείνον. Ο Λουδάρος που αποδέχτηκε το ρόλο αυτόν , ενώ κάποιες κυρίες της Επιθεώρησης αρνήθηκαν, έπρεπε να κερδίσει το στοίχημα. Και το κέρδισε! Ερμήνευσε τη γιαγιά-Επιθεώρηση με αξιοθαύμαστη μαεστρία , χωρίς να θυμίζει τραβεστί (δεν έχω τίποτα με τους ανθρώπους αυτούς, αλλά δεν ήταν κάτι που ζητούσε ο ρόλος), χρησιμοποιώντας όλα τα γυναικεία καμώματα και νάζια αλλά και την καπατσοσύνη της ελληνίδας  κι έχτισε ίσως έναν από τους πιο σημαντικούς ρόλους της καριέρας του. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αυτοσχεδίασε στη σκηνή παρέα με τον Καπουτζίδη  με απίστευτο χιούμορ που έκανε τον κόσμο να πέσει κάτω από τα γέλια.
Στα θετικά θα έπρεπε να προστεθεί και το πολύ καλό και κατατοπιστικό έντυπο πρόγραμμα της παράστασης. Και βέβαια πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στον παραγωγό αυτού του εγχειρήματος  κ. Μιχάλη Αδάμ.
Με άλλα λόγια, μη χάσετε αυτή την παράσταση!

  
  

 

Φωτογραφίες: Κώστας Πατσαλής

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Ο Έρωτας είναι ο θάνατος.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

19/10/1969 Ο Μίκης Θεοδωράκης μεταφέρεται από τη χούντα στο στρατόπεδο Ωρωπού
19/10/1993 Έφυγε από τη ζωή χτυπημένος από την επάρατη νόσο ο τραγουδιστής Διονύσης Θεοδόσης
20/10/1854 Γεννήθηκε ο Γάλλος ποιητής Αρθούρος Ρεμπώ. Πέθανε στις 10.11.1891

ΤΥΧΑΙΑ TAGS