97 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
24.04.2018
Ορφέας | Main Feed

Μουσική αρχειοθήκη

Τάσος Π. Καραντής

Τα κουσκούς, δηλαδή τα καλλιτεχνικά (μουσικά στην περίπτωσή μας) κουτσομπολιά, ανέκαθεν, κανείς δεν τα έπαιρνε στα σοβαρά. Τα θεωρούσαν –και ήταν– ανάλαφρες κουβέντες, πληροφορίες και σχόλια. Ειδικά, στην εποχή μας, όπου έχουν κατακλύσει τις πρωινές και μεσημεριανές ζώνες της τηλεόρασης, καθώς και δεκάδες, κουτσομπολίστικα και life style περιοδικά, εφημερίδες, ραδιόφωνα, ιντερνετικά περιοδικά, μπλογκς κλπ., έχουν απαξιωθεί ακόμα περισσότερο.
Όπως θα έχετε παρατηρήσει και θα ξέρετε, ο «ΟΡΦΕΑΣ» δεν έχει ανάλογη στήλη, παρά μόνο μια στήλη μουσικών σχολίων («ΕΥΦΩΝΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΦΩΝΑ») για σοβαρά κι ουσιαστικά μουσικά θέματα.
Έχετε αναλογιστεί όμως, τι ιστορικό ρόλο μπορούν να παίξουν, τα απαξιωμένα στην εποχή τους, κουσκούς, μετά από 20, 30, 50 χρόνια ή και έναν αιώνα;! Αποτελούν ιστορία! Έστω μικροϊστορία, από πολλές πλευρές. Από το πως εξελίσσεται η κοινή γλώσσα(που συνήθως χρησιμοποιείται στα κουσκούς), αλλά κι η δημοσιογραφική ματιά και γραφή. Επίσης, αποτελούν φωτογραφίες ντοκουμέντα(με λόγια κι εικόνες) άλλων εποχών, αποτυπώνοντας τους καλλιτέχνες και τους σταρ της κάθε εποχής, από το καλλιτεχνικό τους έργο, αλλά κι από άλλες πλευρές, από το ντύσιμο και τις δηλώσεις τους, ως τις κοινωνικές τους συνήθειες και συμπεριφορές. Έχουμε δηλαδή μια ατόφια, λαική εικόνα(χωρίς θεωρίες, ταμπέλες και “επιστημονικές κοινωνιολογικές ταξινομήσεις”), των καλλιτεχνικών και εξωκαλλιτεχνικών δρωμένων, των σημαντικότερων και γνωστότερων καλλιτεχνών του τραγουδιού μας περασμένων δεκαετιών κι άλλων εποχών.
Έτσι, στα πλαίσια της ενότητας «Μουσική Αρχειοθήκη», θα παρουσιάζουμε στον «ΟΡΦΕΑ» τα «Μουσικά κουσκούς άλλων εποχών».
Κουσκούς, του 1983 & 1984, λοιπόν, αυτή τη φορά. Από τον Λευτέρη Πανταζή και την Άντζελα Δημητρίου (όπου, πριν 28 χρόνια, δεν αντιμετωπίζονταν, ως κιτς, για να σπάμε πλάκα, αλλά ως ανερχόμενοι τραγουδιστές) ως την, τότε, σόουγούμαν Μαίρη Αλεξοπούλου, που, σήμερα, είναι μοναχή σε μοναστήρι! Ακόμα, η συμμετοχή του Γιώργου Σαλαμπάση στην επιθεώρηση «Μπρος ΠΑΣΟΚ και πίσω ρέμα» (1983), ο οποίος, προερχόταν από την επιτυχία του («Σ’ αγαπάω μ’ ακούς;» -  της περασμένης χρονιάς (1982), κλασικό παράδειγμα, του τραγουδιστή του ενός τραγουδιού – σουξέ, στην καριέρα του. Και, βέβαια, μια άλλη πλευρά του Γιώργου Νταλάρα, τα «νυχτοπερπατήματά» του, που δείχνουν τις επιλογές του, στα ατόφια λαϊκά και τις ορίτζιναλ λαϊκές φωνές, όπως του Ηλία Κλωναρίδη, του Γιώργου Σαρρή και του Λεωνίδα Βελή.
 
Άλλαξαν τα πάντα, ακόμα και τ’ όνομά του
«O Λευτεράκης Παγκοζίδης, το προσφυγάκι πού ήρθε το '66 από την Τασκένδη, μην ξέροντας παρά λίγα ρώσικα, λίγα ποντιακά και λιγότερα ελληνικά, δεν θα πίστευε σίγουρα πως κάποια μέρα Θα γινόταν «φίρμα» στο λαϊκό τραγούδι με το όνομα Λευτέρης Πανταζής. Όχι βέβαια πως άνοιξαν αμέσως οι πόρτες της επιτυχίας. Ο Λευτέρης πάλεψε σκληρά κι έκανε ακόμα και το λουστράκι για να επιζήσει. Και τώρα ποζάρει με τρεις μεγάλους δίσκους - επιτυχίες. Ο τελευταίος μάλιστα με τίτλο «Δυο λέξεις» έβγαλε και την επιτυχία «Να πεθάνουν οι γυναίκες», που θεωρείται το πιο ... φεμινιστικό τραγούδι - σουξέ της εποχής. Άλλωστε, στα κέντρα και στο ραδιόφωνο το ζητάνε πιο πολύ οι γυναίκες ... Καμιά φορά ο τίτλος ενός τραγουδιού είναι παραπλανητικός. Στη φωτογραφία, ο τραγουδιστής στο στούντιο ηχοληψίας.».
(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «ΡΟΜΑΝΤΣΟ», τεύχος 2089, Τρίτη 19 Απριλίου 1983, σελ. 55).
 
Και δυο ταινίες για την Άντζελα
«Ένας φτασμένος και μια νεοφώτιστη της μικρής και μεγάλης οθόνης. Ο τέως «Ρόκκος Χοϊδάς» Λάκης Κομνηνός και η νεαρή τραγουδίστρια Άντζελα Δημητρίου τα λέγανε προ ημερών συναδελφικά στο κέντρο της, όπου και τους βρήκε το φλας. Η Άντζελα Δημητρίου, από τις πετυχημένες νέες τραγουδίστριες, ύστερα από τις εμφανίσεις της στις τηλεοπτικές εκπομπές «Πυραμίδα» και «Μουσικές στιγμές», τραγούδησε στις ταινίες «Ο παπά-Σούζας» με τον Γκιωνάκη, το Ρίζο, τη Ζώη και τον Παπαναστασίου και «Ο βιασμός μιας μοναχής» που θα δούμε το Πάσχα. Παράλληλα βρίσκεται στο στούντιο ετοιμάζοντας το νέο της άλμπουμ. Με άλλα λόγια, πολλή δουλειά για μια τόσο νέα. Και οι συμβουλές του Λάκη πολύτιμες...»
(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «ΡΟΜΑΝΤΣΟ», τεύχος 2089, Τρίτη 19 Απριλίου 1983, σελ. 55).
 
Και σε σήριαλ μπαίνει η Μαίρη Αλεξοπούλου
«Πάνω στους λεπτούς ώμους της κράτησε κι αυτή τη σαιζόν που φεύγει, ολόκληρο το πρόγραμμα ενός κοσμικού κέντρου, παρουσιάζοντας ένα μοναδικό σώου. Ο λόγος για τη σώου - γούμαν Μαίρη Αλεξοπούλου, που είναι περιζήτητη και για τις θερινές πίστες.
Τη μάχη της πίστας την κέρδισε με σκληρή δουλειά η Αλεξοπούλου, μη ανήκοντας σε κανένα κύκλωμα και από καιρό τώρα και σε καμία εταιρεία, που συνήθως προωθεί τους καλλιτέχνες της στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση.
- Αυτά που κατάφερα στη μάχη της πίστας δε μου τα πρόσφερε κανείς και τίποτα, λέει η καλλιτέχνιδα. Τα κέρδισα με τη δική μου δύναμη. Ελάχιστοι είναι οι δίσκοι που ηχογράφησα και πιο ελάχιστες είναι οι τηλεοπτικές μου εμφανίσεις. Όμως προτιμώ να ενεργώ ελεύθερα και σύμφωνα με τις δικές μου εκτιμήσεις παρά ν' ανήκω σ' ένα κύκλωμα κατευθυνόμενο για να εξασφαλίσω λίγη δημοσιότητα. Ύστερα, δεν είμαι κοσμική και δεν τρέχω πίσω από τα φλας ...
Μάθαμε όμως ότι η Μαίρη, που όπως λίγοι ξέρουν είναι και ηθοποιός πρόκειται να παίξει και να τραγουδήσει σε μια νέα σειρά που γράψει ο Βαγγέλης Κατσάνης με τίτλο «Οι ρεπόρτερς». Νεότερα προσεχώς ...»(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «ΡΟΜΑΝΤΣΟ», τεύχος 2089, Τρίτη 19 Απριλίου 1983, σελ. 55).
 
«Μπρος ΠΑΣΟΚ και πίσω ρέμα – 100 παραστάσεις
«0 Ντίνος Ηλιόπουλος και ο Γιώργος Οικονομίδης οδηγούνται κάθε βράδυ υποχρεωτικά στο «Αστυνομικό τμήμα» της Πλατείας Συντάγματος, πού βρίσκεται στη γωνία Πανεπιστημίου και Βουκουρεστίου και ακριβώς ... μέσα στο Θέατρο Βρετάνια. Το τι γίνεται μέσα σ’ αυτό το αστυνομικό τμήμα, δεν περιγράφεται. Ο πάντα απολαυστικός Ντίνος Ηλιόπουλος συλλαμβάνεται εξ απροόπτου από τον Γιώργο Οικονομίδη, με αποτέλεσμα να δημιουργείται διατάραξη της τάξης από τα πολλά γέλια.
Όπως θα καταλάβατε, πρόκειται για ένα νούμερο από την πετυχημένη επιθεώρηση «Μπρος ΠΑΣΟΚ και πίσω ρέμα», που παίζεται από τα Χριστούγεννα στο Θέατρο «Βρετάνια» από έναν μουσικό θίασο πού απαρτίζεται από παλιά και νέα αστέρια τού μουσικού μας θεάτρου. Εκτός από το Ντίνο Ηλιόπουλο και το Γιώργο Οικονομίδη επανεμφανίζεται η Ζωζώ Σαπουντζάκη η πάντα μπριόζα Νινή Τζάνετ, ο Αλέκος Τζανετάκος ο Μπάμπης Ανθόπουλος, ο Γιώργος Σαλαμπάσης, ο Κάρολο Παυλάκης και άλλοι.
Οι 100 πετυχημένες παραστάσεις της επιθεώρησης που έγραψαν οι Ναπ. Ελευθερίου και Γ. Οικονομίδης, Θα γιορταστούν με μια επίσημη παράσταση όπου θα δοθούν αναμνηστικά δώρα και ... γραμματόσημα.
Στη φωτογραφία, ο Γιώργος Οικονομίδης, η Ζωζώ Σαπουντζάκη και ο Γιώργος Σαλαμπάσης στη σκηνή του «Βρετάνια»
(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «ΡΟΜΑΝΤΣΟ», τεύχος 2089, Τρίτη 19 Απριλίου 1983, σελ. 54).
 
Τα «νυχτοπερπατήματα του Γιώργου Νταλάρα»
Του άρεσε η «Νέα Αθηναία»
«Μόλις άνοιξε η «Νέα Αθηναία» ο Γιώργος Νταλάρας δεν έχασε ευκαιρία. Πήγε για να απολαύσει και να διασκεδάσει στους φίλους και συναδέλφους του. Στη φωτογραφία τον βλέπουμε να «παίζει» με τον Γιώργο Σαρρή και τον Ηλία Κλωναρίδη. Στη «Νέα Αθηναία» τραγουδούν ακόμη : Χαρούλα Ντάνου, Αννούλα Βασιλείου, Καίτη Αμπάβη κ.ά. Σώου : Τζόη Μιχαηλίδου»
(εφημερίδα «Η Βραδυνή»/1984).

Ο Γιώργος Νταλάρας πήγε στο «Play boy»
 «Κάθε βράδυ το κοσμικό «» φιλοξενεί πολλούς επώνυμους της νύχτας και μεταξύ τους και πολλούς καλλιτέχνες. Ένας από αυτούς είναι ο Γιώργος Νταλάρας που βλέπουμε στη φωτογραφία με τον Λεωνίδα Βελή, ο οποίος συνεχίζει με προσωπική επιτυχία τις εμφανίσεις του στο κέντρο. Στο «Play boy», σ’ ένα πρόγραμμα που επιμελείται ο Χάρης Λυμπερόπουλος, θα απολαύσετε ακόμα τους : Άντζελα Δημητρίου, Άγγελο Διονυσίου, τον Γιώργο Γερολυμάτο σε ξεχωριστή θέση, την Καρολίνα Στάμου κ.ά.»
(εφημερίδα «Η βραδυνή»/1984).
 

 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Άσκησα την όραση για μακριά κι έχασα τα κοντινά μου.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS