138 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
21.06.2018
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Τάσος Π. Καραντής

Μουσικά κουσκους άλλων εποχών: 1975

Μουσική αρχειοθήκη

Τάσος Π. Καραντής

Τα κουσκούς, δηλαδή τα καλλιτεχνικά (μουσικά στην περίπτωσή μας) κουτσομπολιά, ανέκαθεν, κανείς δεν τα έπαιρνε στα σοβαρά. Τα θεωρούσαν – κι ήταν – ανάλαφρες κουβέντες, πληροφορίες και σχόλια. Ειδικά, στην εποχή μας, όπου έχουν κατακλύσει τις πρωινές και μεσημεριανές ζώνες της τηλεόρασης, καθώς και δεκάδες, κουτσομπολίστικα και life style περιοδικά, εφημερίδες, ραδιόφωνα, ιντερνετικά περιοδικά, μπλογκς κλπ., έχουν απαξιωθεί ακόμα περισσότερο.
Όπως θα έχετε παρατηρήσει και θα ξέρετε, ο «ΟΡΦΕΑΣ» δεν έχει ανάλογη στήλη, παρά μόνο μια στήλη μουσικών σχολίων («ΕΥΦΩΝΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΦΩΝΑ») για σοβαρά κι ουσιαστικά μουσικά θέματα.
Έχετε αναλογιστεί όμως, τι ιστορικό ρόλο μπορούν να παίξουν, τα απαξιωμένα στην εποχή τους, κουσκούς, μετά από 20, 30, 50 χρόνια ή και έναν αιώνα;! Αποτελούν ιστορία! Έστω μικροϊστορία, από πολλές πλευρές. Από το πως εξελίσσεται η κοινή γλώσσα(που συνήθως χρησιμοποιείται στα κουσκούς), αλλά κι η δημοσιογραφική ματιά και γραφή. Επίσης, αποτελούν φωτογραφίες ντοκουμέντα(με λόγια κι εικόνες) άλλων εποχών, αποτυπώνοντας τους καλλιτέχνες και τους σταρ της κάθε εποχής, από το καλλιτεχνικό τους έργο, αλλά κι από άλλες πλευρές, από το ντύσιμο και τις δηλώσεις τους, ως τις κοινωνικές τους συνήθειες και συμπεριφορές. Έχουμε δηλαδή μια ατόφια, λαική εικόνα(χωρίς θεωρίες, ταμπέλες και “επιστημονικές κοινωνιολογικές ταξινομήσεις”), των καλλιτεχνικών και εξωκαλλιτεχνικών δρωμένων, των σημαντικότερων και γνωστότερων καλλιτεχνών του τραγουδιού μας περασμένων δεκαετιών κι άλλων εποχών. Έτσι, στα πλαίσια της ενότητας «Μουσική Αρχειοθήκη», θα παρουσιάζουμε στον «ΟΡΦΕΑ» τα «Μουσικά κουσκούς άλλων εποχών». Κουσκούς, λοιπόν, του 1975:
 
Ντέμης Ρούσος – Βίκυ Λέανδρος – Γιώργος Ρωμανός
«Η Βίκυ Λέανδρος θα ηχογραφήση στο Νάσβιλ του Τένεσση το νέο της μεγάλο δίσκο. Εν τω μεταξύ, κυκλοφόρησε στην Ευρώπη το πρόσφατο άλμπουμ της «Μάυ σονγκ φορ γιου». Εξ’ άλλου, κυκλοφόρησε στη Γαλλία ο πρώτος δίσκος που ηχογράφησε ο Γιώργος Ρωμανός στο Παρίσι. Τέλος, μέσα στο Φεβρουάριο προβλέπεται να κυκλοφορήση το άλμπουμ του Ντέμη Ρούσου»
(Γιάννης Πετρίδης, περιοδικό «Επίκαιρα», τεύχος 341, 13-19/2/1975, σελ. 69).

Τι απέγιναν οι παλιοί «ΝΟΣΤΡΑΔΑΜΟΣ»
«Μόνον ένα μέλος υπάρχει στο συγκρότημα από τους παλιούς «Νοστράδαμος», το συγκρότημα που τόση επιτυχία είχε σημειώσει το 1972 στο φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης με το τραγούδι «Δος μου το χέρι σου». Τι έγιναν τα άλλα τρία μέλη; Η Δέσποινα Γλέζου κάνει, όπως γράψαμε στο προηγούμενο τεύχος μας, ατομική καριέρα, όπως και στο παρελθόν. Ο Τσάρλυ δεν εμφανίζεται πουθενά μολονότι έχει πολλές κι ενδιαφέρουσες προτάσεις από πολλά κέντρα. Η Κρίστι, που ήταν Αγγλίδα, έφυγε για την πατρίδα της, αφού παντρεύτηκε με τον ντραμίστα των «Άϊντολς» Νίκο Κωνσταντινίδη. Ζουν στο Λονδίνο και είναι ιδιοκτήται ενός καταστήματος. Μόνον ο Σ. Φωτιάδης παραμένει από τους παλιούς «Νοστράδαμος», που με νέα μέλη συνεχίζει την ιστορία του συγκροτήματος. Στη φωτογραφία οι «Νοστράδαμος» όπως ήσαν στην ακμή της επιτυχίας τους.»
(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «Βεντέτα», τεύχος 522, 8-5-1975, σελ. 54).

Γιάννης Πάριος: Πώς να μην είσαι χαζομπαμπάς;
«Πώς να μην είσαι χαζομπαμπάς, όταν έχης έναν τέτοιο γυιό. Ο τετράχρονος Πάριος τζούνιορ είναι ο πιο θερμός θαυμαστής του μελωδικού πατέρα του. Τον έχει χειροκροτήσει άπειρες φορές στο κέντρο του και ξέρει απ’ έξω όλα τα τραγούδια του. Αυτές τις ημέρες όμως ο μικρούλης Πάριος θα αποχαιρετήση για ακόμα μια φορά τον πατέρα του που φεύγει για διακοπές στο Λονδίνο και εμφανίσεις στο Μόντρεαλ του Καναδά.
- Θα μπορούσα να μείνω πολύν καιρό στο εξωτερικό, αφού οι προτάσεις δεν σταματούν ποτέ, μας είπε ο Γιάννης Πάριος. Η νοσταλγία, όμως, για τον γυιό μου, με κάνει να επιστρέψω σε μερικές ημέρες.
- Και ο φακός μας, που εισέδυσε στα οικογενειακά του τραγουδιστή, μας έδωσε αυτό το τρυφερό στιγμιότυπο, που δεν είναι σκηνοθετημένο.»
(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «Βεντέτα», τεύχος 522, 8-5-1975, σελ. 54).

Κινδύνεψε ο Δημήτρης Ευσταθίου να κατασπαραχθή
«Είναι γνωστή η μανία του Βασίλη Βασιλειάδη για τα σκυλιά. Όχι τα τόσο ευγενικής καταγωγής, αλλά τα λυκόσκυλα και τα μπουλντόγκ. Τελευταίο απόκτημα του λαϊκού συνθέτη είναι ένας σκύλος τεραστίων διαστάσεων, κατάμαυρος, απ’ αυτούς που υπηρετούν στη γερμανική αστυνομία! Ως εδώ όλα καλά … Πριν από μερικές ημέρες όμως, ο απληροφόρητος λαϊκός τραγουδιστής Δημήτρης Ευσταθίου, που βρισκόταν στο σπίτι του Βασιλειάδη, κάνοντας πρόβα στα τελευταία τραγούδια τους, δέχθηκε τη νύχτα την επίθεσι του αστυνομικού σκύλου, που τον έστειλε στο νοσοκομείο με βαριά τραύματα και κατάγματα.
- Αν δεν άκουγε τις φωνές μου ο Βασιλειάδης και δεν έτρεχε να μας χωρίση, τώρα δεν θα ζούσα, λέει έντρομος ακόμη, ο συμπαθής τραγουδιστής, που κυκλοφορεί ακόμη με το χέρι του στο γύψο.
Το τραγούδι που ετοίμασαν εκείνο το βράδυ πριν από το επεισόδιο και που κυκλοφόρησε ήδη σε δίσκους έχει τίτλο «Αν θα μου πουν πως πέθανες»…
Στη φωτογραφία ο Βασιλειάδης σ’ ένα παλιότερο επεισόδιο με τα σκυλιά του και κάτω δεξιά, το νέο θύμα της κυνοφιλίας του συνθέτη, ο τραγουδιστής Δημήτρης Ευσταθίου.»
(Ν.ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «Βεντέτα», τεύχος 522, 8-5-1975, σελ. 54).

Γιώργος Ζαμπέτας : «Ντοκουμέντα»
«Με τον καινούργιο δίσκο του τα «Ντοκουμέντα», ο Γιώργος Ζαμπέτας δεν επιχειρεί μια ανανέωσι στο λαϊκό μας τραγούδι, αλλά μια αναδρομή στο παρελθόν. Μερικά τραγούδια του είναι εμπνευσμένα από την σκλαβωμένη Αθήνα του 1941-1944. Ο Ζαμπέτας είναι ο τραγουδιστής και ο σολίστας στο μπουζούκι των «Ντοκουμέντων», ενώ τους στίχους έγραψαν έξη στιχουργοί»(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «Βεντέτα», τεύχος 522, 8-5-1975, σελ. 54).

Το καλοκαιρινό ρεπό του Μπιθικώτση
«Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης δεν κυνηγά πια το μεροκάματο, όσο ψηλό κι αν είναι. Έτσι δεν δίστασε να πει «όχι» σε πολλές προτάσεις που του έγιναν από τους επιχειρηματίες κοσμικών κέντρων, προκειμένου να ηγηθή προγραμμάτων για τη θερινή σαιζόν. Λέγεται, μάλιστα ότι μία πρότασι ήταν τόσο δελεαστική, ώστε πολλοί νόμισαν πως ο λαϊκός τραγουδιστής δεν θα την απέρριπτε. Μολονότι ο Μπιθικώτσης δεν έχει στα χέρια του κανένα συμβόλαιο με κοσμικό κέντρο, έχει ένα πολύ γεμάτο καλοκαίρι. Θα τραγουδήση σε ξένες μεγαλουπόλεις, όπου έχει προσκληθή και θα ετοιμάσει δύο μεγάλους δίσκους του. Ο ένας θα είναι με τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη. Στη φωτογραφία, ο Μπιθικώτσης, με τον δεύτερο Χρυσό του Δίσκο, που του απενεμήθη για την επιτυχία του σαν ερμηνευτού στο έργο «Ρωμιοσύνη».
(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «Βεντέτα», τεύχος 522, 8-5-1975, σελ. 55).

Γιώργος Κοινούσης: Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Γιοχάνεσμπουργκ
«Αεικίνητος, ακούραστος και πάντα δημοφιλής, ο Γιώργος Κοινούσης, ύστερα από τη χειμερινή του δουλειά στην Πλάκα, πετάχτηκε μέχρι τη Θεσσαλονίκη, εισέπραξε το θερμό χειροκρότημα των συμπρωτευουσιάνων και γραμμή για το εξωτερικό. Αυτές τις μέρες ο ιδιότυπος τραγουδιστής πρέπει να βρίσκεται στο Γιοχάνεσμπουργκ, προσκεκλημένος ενός μεγάλου κοσμικού κέντρου της μεγάλης αυτής νοτιοαφρικανικής πόλεως. Λίγο πριν αναχωρήση για το μακρινό ταξίδι του, ο Γιώργος Κοινούσης, μας είπε ότι «νοιώθει πολύ ευτυχής που θα βρη εκεί καλούς φίλους που δεν συνάντησε ποτέ στη ζωή του…»
- Πιστεύω, πρόσθεσε, πως το τραγούδι είναι ο καλύτερος δεσμός για την ειλικρινή φιλία ανάμεσα σε όλους τους λαούς. Θα κάνω ότι μπορώ για να προσφέρω λίγη χαρά και την αγάπη της πατρίδας μας στους ξενητεμένους της.
Το καλοκαίρι ο Κοινούσης θα εμφανίζεται σε κοσμικό κέντρο του Παλαιού Φαλήρου επικεφαλής λαϊκού προγράμματος.»
(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «Βεντέτα», τεύχος 522, 8-5-1975 σελ. 55).

Κουβεντούλα με το Σπύρο Σερεμέτη
«Πριν ακόμη τελειώση η χειμερινή σαιζόν, ο Σπύρος Σερεμέτης, βρισκόταν με δυο συμβόλαια στα χέρια. Ένα για εμφανίσεις σε κέντρο της Θεσσαλονίκης κι ένα για το καλοκαίρι σε μεγάλο παραλιακό κέντρο.
Ο Σερεμέτης που λανσάρει μ’ επιτυχία τη σύνθεσι του Κατσαρού «Άλλαξε ο κόσμος Βιργινία», είναι βέβαια ευχαριστημένος, για την μέχρι τώρα εξέλιξή του, αλλά δεν παραλείπει κάθε φορά να εκφράση την πικρία του για τα πρόσωπα και τα πράγματα γύρω από τον κόσμο του τραγουδιού.
- Λυπάμαι που το λέω, μας είπε, αλλά υπάρχει κακότητα ανάμεσα στους συναδέλφους μου. Πολλές φορές χωρίς να σε ξέρουν προσωπικά, κάνουν ατυχείς κρίσεις σε τρίτους. Άλλο ανταγωνισμός κι άλλο εχθρότητα.
- Δηλαδή θα σε αρκούσαν μόνο λόγια κολακευτικά; Παρατηρούμε.
- Προς Θεού, όχι. Πρέπει νάχης  «αντιπολίτευσι» για να βαδίζης σωστά. Αν όλα κυλούσαν ομαλά, θα μπορούσες να κάνης λάθη. Αλλά η κριτική από την κακοήθεια απέχουν πάρα πολύ …
- Το καλοκαίρι ο Σπύρος Σερεμέτης(φωτογραφία) θα εμφανίζεται με τον Κόκοτα, τη Δούκισα και τον Μενιδιάτη.»
(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «Βεντέτα, τεύχος 522, 8-5-1975, σελ. 55»).

Ακούσαμε
- Λαϊκός τραγουδιστής, ερωτευμένος με ενζενύ του θεάτρου, ετοιμάζει ένα τουριστικό ξενοδοχείο…
- Ο Πασχάλης, που βρίσκεται τώρα στη Γερμανία παρακολουθώντας μαθήματα γερμανικής γλώσσας, διέψευσε την πληροφορία ότι στην πρόσφατη περιοδεία του κέρδισε 2.000.000 δρχ.
- Πτώσις των ημερομισθίων των λαϊκών καλλιτεχνών προβλέπεται ύστερα από την απόφασι πολλών νυχτερινών κέντρων να παρουσιάζουν ξένα καλλιτεχνικά προγράμματα, που θεωρούνται πιο συμφέροντα.
- Ένα μάτσο χιλιάρικα έβαλε στον κόρφο χυμώδους νεαρής λαϊκής τραγουδίστριας, επίσης νεαρός, που διασκέδαζε με την συντροφιά του, σε λαϊκό κέντρο της Πλάκας.
- «Τα λεφτά της Θεσσαλονίκης, είναι πιο χοντρά» είπε λαϊκός τραγουδιστής που για 20 μέρες εισέπραξε(προκαταβολικά) 400.000 δρχ.
- Το Ε.Ι.Ρ.Τ. εγκαινιάζει μια νέα σειρά εκπομπών, με τον γενικό τίτλο «Ποπ Κλαμπ», αφιερωμένων στη νεολαία. Θα τις παρουσιάζουν ο Γιάννης Πετρίδης, ο Γιώργος Παπαστεφάνου και ο Λευτέρης Κογκαλίδης.
- Υπεύθυνος των μουσικών προγραμμάτων στο Ε.Ι.Ρ.Τ. ανέλαβε ο Μάικ Ροζάκης. Διευθυντής του μουσικού προγράμματος είναι ως γνωστόν ο Μάνος Χατζηδάκις.
- Δύο από τα μέλη του μοντέρνου Ελληνικού συγκροτήματος «Άϊντολς», άνοιξαν δυο πολυτελή καταστήματα στην Αθήνα».
- Το ασύρματο μικρόφωνο που κρατάει η Αλέκα Κανελλίδου, τραγουδώντας στο «Ακροπόλ», δεν είναι ψεύτικο. Πάντως η φωνή της είναι γραμμένη σε μαγνητοταινία, όπως επίσης και οι φωνές της ανύπαρκτης στο θέατρο χορωδίας…
(Ν. ΚΥΤΑΡΗΣ, περιοδικό «Βεντέτα», τεύχος 522, 8-5-1975, σελ. 55). 

Κώστας Καφάσης: Ιωνάθαν – αλερετούρ
«Πολλοί ηθοποιοί που παίζουν σε σήριαλ αλλά εμφανίζονται σε άλλες πόλεις, κάνουν αερογέφυρα για να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Ανάμεσα σ’ αυτούς κι ο Κώστας Καφάσης(Ιωνάθαν) που τραγουδάει σε κέντρο της Θεσσαλονίκης. Παίρνει το αεροπλάνο, πετάγεται στην  Αθήνα, φοράει την ποδιά του για το σήριαλ «Γειτονιά», παίρνει στα χέρια τον δίσκο του καφενείου, γυρίζει την τηλεοπτική σκηνή του και γραμμή στο αεροδρόμιο για να είναι το βράδυ στο κέντρο του.
Στο στιγμιότυπο, το Ιωναθάκι ενώ δέχεται ένα γαρύφαλο από νεαρό θαυμαστή του.»
(περιοδικό «Ρομάντσο», τεύχος 1689, Τρίτη 15 Ιουλίου 1975, σελ. 18).

Το χόμπυ της Ελένης Βιτάλη
«Δεν είναι – λένε – η εποχή μας κατάλληλη για χόμπυ. Τα άγχη και οι λογής αγωνίες δεν αφίνουν περιθώρια για τέτοιες πολυτέλειες. Κι όμως, κάθε φορά, βλέπουμε και μια διάψευσι. Το μεράκι είναι μεράκι. Και η νεαρή τραγουδίστρια Ελένη Βιτάλη έχει μανία με τα ψάρια. Έτσι, διατηρεί στο σπίτι της ένα πλούσιο ενυδρείο που, κάθε φορά, το πλουτίζει με σπάνια ψαράκια. Και κάθεται με τις ώρες και τα παρακολουθεί…»
(περιοδικό «Ρομάντσο», τεύχος 1689, Τρίτη 15 Ιουλίου 1975, σελ. 20).

Ο Τόλης Βοσκόπουλος βγάζει το άχτι του στη θάλασσα
«Κατάμαυρος έγινε ο Τόλης Βοσκόπουλος από τα καθημερινά μπάνια και το ψάρεμα. Βγάζει, βλέπετε, το άχτι του, τώρα που δεν εργάζεται τη νύχτα και μπορεί να περνάει τη μέρα του χωρίς να κοιμάται. Υπολογίζει, μάλιστα, να κάνει και τα μπάνια του … περασμένου καλοκαιριού …
Σύντομα θα έχουμε και στιγμιότυπα του Τόλη με τα δίχτυα του πάνω στο μικρό του πλεούμενο.
Στο μεταξύ, βλέπετε τον Τόλη Βοσκόπουλο με την σύζυγό του Μαρινέλλα, σ’ ένα στιγμιότυπό τους»
(περιοδικό «Ρομάντσο», τεύχος 1689, Τρίτη 15 Ιουλίου 1975, σελ. 20).

Πως περνούν τις … ψευτοδιακοπές τους
«Όλοι σχεδόν οι εργαζόμενοι κάνουν κάθε καλοκαίρι χρήσι της κανονικής τους αδείας. Για τον καλλιτεχνικό κόσμο, όμως, ούτε λόγος, για διακοπές. Με την εξής διαφορά. Οι πιο πολλοί δεν μένουν … στο χειμωνιάτικο σπίτι τους. Νοικιάζουν ένα σπιτάκι εξοχικό κάπου κοντά στη θάλασσα ή στο βουνό και κάνουν τις ψευτοδιακοπές τους, αφού το βράδυ πρέπει να πάνε στις δουλειές τους. Ιδού μερικά παραδείγματα:
-  Ο Τόλης Βοσκόπουλος και η Μαρινέλλα έχουν νοικιάσει μια «καμπάνα». Έτσι βρίσκονται όλη μέρα στη θάλασσα.
- Η Τζένη Βάνου πετάχτηκε για μια εβδομάδα στην Χαλκιδική. Εκεί, σε κάποιο τουριστικό ξενοδοχείο κάνει τα μπάνια της και … τις πρόβες για τις εμφανίσεις στην Συμπρωτεύουσα.
- Ο Γιώργος Κοινούσης .. πατάει φρένο και παραθερίζει όπου θέλει … Χρησιμοποιεί, βλέπετε, το τροχόσπιτό του, που τώρα το διακόσμησε εσωτερικά με αφίσσες…
- Ο Φίλιππας Νικολάου νοίκιασε για όλο το καλοκαίρι μια σουίτα σε παραθαλάσσιο ξενοδοχείο και σπάνια ανεβαίνει στην Αθήνα, αφού και το κέντρο όπου εμφανίζεται είναι παραλιακό …
- Κάπου στο Λαγονήσι έχει στρατοπεδεύσει η Βίκυ Μοσχολιού οικογενειακώς. Οι κόρες της, εκτός από το ποδόσφαιρο, λατρεύουν και την θάλασσα.»
(περιοδικό «Ρομάντσο», τεύχος 1689, Τρίτη 15 Ιουλίου 1975, σελ. 20).
 
 
 
 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Ο καλλιτέχνης δεν είναι ο πιο ευαίσθητος άνθρωπος. Η αποστολή του είναι να εκφράζει τη ζωή με αισθητικό τρόπο.
Γιάννης Ζουγανέλης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

22/6/1973 Ανέβηκε στο θέατρο "Αθήναιον" η θεατρική παράσταση "Το Μεγάλο μας Τσίρκο" του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Κώστα Καζάκου, με το ίδιο και τη Τζένη Καρέζη στους πρώτους ρόλους και το Νίκο Ξυλούρη στα τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου. Ένα έργο καταδίκη της χούντας, λίγο πριν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και την πτώση της

ΤΥΧΑΙΑ TAGS