80 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
18.10.2017
Ορφέας | Main Feed

Δελτία τύπου

Ορφέας

Ο ένας ιδεολόγος, ο άλλος τυχοδιώκτης. Συναίσθημα και ραδιουργία. Οικογενειάρχης και τσόγλανος. Λάθη, τεχνάσματα, κουτοπονηριές και μεγαλοϊδεατισμός συνθέτουν το παζλ της ψυχοσύνθεσης του Έλληνα που κουβαλάμε μέσα μας από αρχαιοτάτων χρόνων. Λίγο η θάλασσα, λίγο οι πολλοί θεοί που κατοικούν σ’ αυτόν τον τόπο, λίγο η φτώχεια, μια δόση μίσος, λίγο η μοίρα μας που δεν ακουμπάει στον ήλιο, πόσο θέλει ο άνθρωπος να βγάλει το αλλοπρόσαλλο του χαρακτήρα του; Ασσόδυο οι ζαριές του Έθνους. Οι εξάρες γι’ άλλους. Εμείς, λες και χρωστάμε στους πάντες! Τζόγος, λαχεία, εθνικό, λαϊκό, κρατικό, τζόκερ, προπό, λόττο, πρώτο, extra5, στοίχημα, χαρτιά, πρέφα, μπουρλότο, τάβλι, μπας και δούμε άσπρη μέρα γιατί με το σταυρό στο χέρι, σ’ αυτό το οικόπεδο του πλανήτη ποτέ δεν πας μπροστά! Κάτι η αναξιοκρατία, κάτι οι ημέτεροι, κάτι ο διχασμός, κάτι το φραγκολεβαντίνικο πνεύμα, κάτι το μπαξίσι χάσαμε τη μπάλα. Ποιοι είμαστε, πού πάμε και με ποιο δρομολόγιο; Από πού φεύγει το λεωφορείο;! Δεν ξέρω, κανείς δεν ξέρει.


Τη σκηνοθεσία του έργου υπογράφει ο Θεόφιλος Λάλος.
Σκηνικά – κοστούμια | Χριστίνα Καραογλάνη  -  Κατερίνα Καραογλάνη
Φωτισμοί | Γρηγόρης Μόσχου
Τεχνικός – προπομπός | Δημήτρης Δήμου
Μακιγιάζ | Μάγδα Μπαραχάνου
Βοηθός σκηνοθέτη | Σμαρώ Τσιφουτίδου
Διανομή:
Κόλιας | Στέργιος Κωνσταντζίκης
Φώντας | Γιάννης Θεοδωρίδης, Θεόφιλος Λάλος

Βιογραφικό Σημείωμα συγγραφέα
Ο Δημήτρης Κεχαΐδης (1933-2005) ήταν από τις πιο εξέχουσες μορφές της νεότερης ελληνικής θεατρικής δραματουργίας. Γεννήθηκε στα Τρίκαλα και σπούδασε Nομικά στην Αθήνα. Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο με τα μονόπρακτα «Μακρινό λυπητερό τραγούδι» και «Παιχνίδια στις αλυκές», τα οποία παίχτηκαν στο Θέατρο Τέχνης το 1958. Από τότε συνέδεσε τη θεατρική του ζωή με το υπόγειο του Κουν, και όλα τα έργα του, μέχρι το 1985 παρουσιάστηκαν στο Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν. Τα έργα που ακολούθησαν είναι: «Ο μεγάλος περίπατος»(1959), «Το Πανηγύρι» (1964), τα μονόπρακτα « Η Βέρα», «Το τάβλι» (1972) και «Δάφνες και πικροδάφνες» (1979) έργο που συνυπέγραψε με τη σύντροφο της ζωής του Ελένη Χαβιαρά. Το τελευταίο έργο του που παρουσιάστηκε στις ελληνικές θεατρικές σκηνές είναι το «Με δύναμη από την Κηφισιά» (1995), που έδωσε την πρεμιέρα του στο Θέατρο της Oδού Kυκλάδων σε σκηνοθεσία Λευτέρη Bογιατζή.
«Τα θέματα των έργων του είναι καίρια και σαφή, η γραφή του αποτέλεσμα βασανισμού και απόσταξης, οι χαρακτήρες του πλήρεις και με πρισματική τεχνική δομημένοι. Η δραματουργία του Κεχαΐδη διερευνά τον κοινωνικό χώρο του νεοελληνικού μικροαστισμού και καταγράφει με ακρίβεια τις ατομικές και συλλογικές στρατηγικές που επιλέγει κάθε φορά η κοινωνική μικροομάδα, την οποία μελετά, για να επιβιώσει μέσα σε μια κοινωνία αντιφατική, παράλογη, άνιση, συντηρητική, αδιέξοδη και παγιδευμένη», σημειώνει ο Kώστας Γεωργουσόπουλος.
Δεν έγραψε πολλά έργα ο Δημήτρης Κεχαΐδης. Ο ίδιος, σε παλαιότερη συνέντευξή του, το ερμήνευε ως εξής: «Ένας από τους λόγους που αργώ να γράψω είναι γιατί θέλω καιρό για ν’ αποχωριστώ απ’ τους ήρωες των έργων μου. Και μετά θέλω πάλι καιρό για να μπω στη μοναξιά και στην ανάγκη να γράψω, να βυθιστώ στον κόσμο το δικό μου. Εγκυμονώ τη γραφή μέσα από τη μοναξιά. Η απομόνωση, το γύρισμα στους απλούς καιρούς σου φρεσκάρει την αφέλεια -και η αφέλεια πιστεύω είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία των έργων τέχνης- και μαζί την ωρίμανση. Σ’ εμποδίζει να πέσεις σε μια συνεχιζόμενη σκληρότητα. Σε βοηθά να ξαναβρείς τις ρίζες, τους ανθρώπους απ’ όπου και για όπου γράφεις. Ή πιο σωστά γράφουμε, αφού όλη η δουλειά γίνεται με την Ελένη Χαβιαρά. Γιατί αν δεν απομονωθείς με αυταπάρνηση απ’ το καθημερινό, σημερινό σου περιβάλλον, χάνεις αυτά από τα οποία πιάνεσαι». Παρ’ ότι ολιγογράφος, οι περισσότερες ελληνικές σκηνές έχουν παρουσιάσει οπωσδήποτε ένα από τα έργα του. Και δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι μεταπολιτευτικά οι Nεοέλληνες διαπαιδαγωγήθηκαν θεατρικά από τα έργα του Δημήτρη Κεχαΐδη. «Η ζωή και η αλήθεια είναι πολύ θολά νερά. Και νομίζω ότι καθήκον του συγγραφέα είναι να βοηθήσει στο ξεκαθάρισμα των νερών για να βλέπεις στο βάθος. Στην απογύμνωση των πραγμάτων» έλεγε ο ίδιος

Καλλιτεχνική Διεύθυνση Θεάτρου | Θεόφιλος Λάλος
Γραμματεία Θεάτρου | Σοφία Ιεροδιακόνου
Υπεύθυνη παραγωγής | Αντωνία Χαντζή

Θεατρική Ομάδα Δήμου Θέρμης
«Θεάτρου Όραμα»
Δημήτρη Κεχαΐδη  «ΤΟ ΤΑΒΛΙ»
Παρασκευή 13 Σάββατο 14 Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2012
Δημοτικό Θέατρο Θέρμης  -  Ώρα έναρξης 20.30
Τιμές εισιτηρίων: Προπώληση 4 Ευρώ – Είσοδος 6 ευρώ


 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Βαραίνουν τα σώματα μέσα στο χρόνο, σηκώνοντας απάνω τους τη θλίψη τους την ακατάλυτη, σηκώνοντας τη μοναξιά.
Γιώργος Θέμελης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

18/10/1920 Γεννήθηκε στην Αθήνα η ηθοποιός και επί σειρά ετών υπουργός Πολιτισμού Μελίνα (Μαρία Αμαλία) Μερκούρη
18/10/1931 Πέθανε ο αμερικανός εφευρέτης του φωνογράφου Τόμας Έντισον
18/10/1979 Ο ποιητής Οδυσσέας Ελύτης τιμάται από τη Σουηδική Ακαδημία με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας
19/10/1969 Ο Μίκης Θεοδωράκης μεταφέρεται από τη χούντα στο στρατόπεδο Ωρωπού
19/10/1993 Έφυγε από τη ζωή χτυπημένος από την επάρατη νόσο ο τραγουδιστής Διονύσης Θεοδόσης

ΤΥΧΑΙΑ TAGS