120 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.03.2017
Ορφέας | Main Feed

Μουσικά ρεπορτάζ

Τάσος Π. Καραντής

Ο Γιώργος Μαργαρίτης τραγουδά για τη φανέλα του λαϊκού τραγουδιού στο «Γυάλινο»

Ρεπορτάζ: Τάσος Π. Καραντής


«Παίζουμε για τη φανέλα»,  θα λέγεται ο νέος δίσκος του Γιώργου Μαργαρίτη, που θα κυκλοφορήσει σύντομα, κι αυτός είναι κι ο τίτλος του προγράμματος που ηγείται – κάθε Σάββατο – στο «ΓΥΑΛΙΝΟ», έχοντας δίπλα του την Άσπα Θεοφίλου, ενώ μια – έκτακτη/γκεστ εμφάνιση – κάνει ο Λάκης Παπαδόπουλος, δίνοντας, αφενός, την ηλεκτρική πινελιά στο πρόγραμμα, κι, αφετέρου, συναντιέται σε κλασικά τραγούδια - σε ντουέτα/έκπληξη - με τον Μαργαρίτη.

Στον κάθε άλλο, παρά «γυάλινο», διαμορφωμένο χώρο του «ΓΥΑΛΙΝΟΥ», η 6μελής ορχήστρα, υπό τη διεύθυνση του βετεράνου μαέστρου Νίκου Στρατηγού, στηρίζει ένα πρόγραμμα – επιλεγμένο, τραγούδι το τραγούδι, ιδανικά, από τον Άγγελο Σφακιανάκη, σε μια επιμέλεια – υπόδειγμα, που περιλαμβάνει από τα ηλεκτρικά κομμάτια του Λάκη Παπαδόπουλου και φτάνοντας ως την εποχή του ρεμπέτικου, του Τσιτσάνη και παλιών λαϊκών απαιτήσεων!

Το πρόγραμμα ανοίγει η Άσπα Θεοφίλου, μια πάρα πολύ καλή, ευρείας ερμηνευτικής γκάμας, σκηνικής και φυσικής ομορφιάς, τραγουδίστρια, η οποία, μετρά ήδη 15 ενδιαφέροντα και γεμάτα χρόνια στο τραγούδι μας. Δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζεται με τον Μαργαρίτη, αφού ήταν μαζί του και στην μουσική παράσταση «Τσίρκο ηλεκτρικό»(Σαββόπουλος – Πορτοκάλογλου - Μαργαρίτης). Με μεγάλη, φωνητική κι ερμηνευτική άνεση, ερμηνεύει, υπέροχα και με την αρμόζουσα θηλυκότητα, επί σκηνής, τραγούδια απαιτήσεων, που τα έχουν πει φωνές σαν της Μαίρης Λίντα και της Τζένης Βάνου(κορυφαία η ερμηνεία της στο «Αν είναι η αγάπη αμαρτία»). Με μια φράση, το μέρος της Άσπας Θεοφίλου δεν λειτουργεί ως «εναρκτήριο», αλλά περιέχει ουσία, που απαιτεί(και την κερδίζει!) την προσήλωση του θεατή.

Ο Λάκης Παπαδόπουλος, είναι, εκτός από η ηλεκτρική πινελιά του προγράμματος, κι η ροκ στιγμή του, αφού με τον «ροκ χαβαλέ» του και τη χαρακτηριστική του αμεσότητα και χιούμορ, ξεναγεί το κοινό στο ρεπερτόριό του, ένα ρεπερτόριο, στο οποίο εναλλάσσονται οι χιουμοριστικές, με τις ατμοσφαιρικές, συγκινητικές κι εκρηκτικές νότες. Τον ακούμε σε τραγούδια, που έχει γράψει, είτε έχει γράψει και τραγουδήσει ο ίδιος. Ενδεικτικά ακούμε : «Βρώμικα φιλιά», «Γυριστρούλα», «Έλα γοριλάκι», «Πάρε πασά μου», «Το παλιό μου παλτό», «Και θα χαθώ», «Σε ζητάω», «Σερενάτα» κ.ά.

Ο Μαργαρίτης ολοκληρώνει, ας το πούμε, το πρώτο μέρος του προγράμματος(δεν υπάρχει διάλειμμα), με τα πιο νέα του τραγούδια, που μας έρχονται από τις – επιτυχημένες – συνεργασίες του με τραγουδοποιούς ή από τις πιο θαρρετές και πρωτότυπες δουλειές του. Ξεκινά, δηλαδή, με το «Πεθαίνω για σένα» και συνεχίζει με το «Δρόμοι του πουθενά» και το «Μεθυσμένα δειλινά», αλλά, δεν ξεχνά και το κλασικό, «Μα τι λέω», που δίνει πάσα στο κλασικό μαργαριτικό ρεπερτόριο, όπου ακούμε τραγούδια του Άκη Πάνου(«Ο τελευταίος πυρετός»), του Χρήστου Νικολόπουλου(«Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω») του Τάκη Μουσαφίρη, του Τάκη Σούκα(«Εσύ μου μιλάς στην καρδιά μου»), του Αντώνη Ρεπάνη, των Θανάση Πολυκανδριώτη – Μάνου Ελευθερίου(«Τα δικαστήρια») και του Αντώνη Κατινάρη(«Λάρισα - Θεσσαλονίκη»). Επανέρχεται σε νεότερα του δίδυμου Πέτρου  Βαγιόπουλου – Γιάννη Λογοθέτη/ΛΟΓΟ(«Ο ποιητής» & «Το καλύτερο μπεγλέρι»),  για να μας παρουσιάσει – τα ανέκδοτα ακόμα – τραγούδια, από το νέο του δίσκο, σε μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου, του Λάκη Παπαδόπουλου, που η υποδοχή τους από το κοινό είναι θερμότατη, προϊδεάζοντάς μας, για την προσθήκη τους στο μεγάλο του ρεπερτόριο. Και, βέβαια, το ήδη, γνωστό, από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά, «Διά ταύτα», σε μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη και σε στίχους του Λάκη Λαζόπουλου.


Έχει έρθει πλέον η ώρα, για τα ντουέτα του με τον Λάκη Παπαδόπουλο, όπου ακούμε από το, αναμενόμενο, «Για να σε εκδικηθώ», ως το «Ζεϊμπέκικο» του Διονύση Σαββόπουλου, ενώ τη σκυτάλη παίρνει και πάλι η Άσπα Θεοφίλου, για να μας σεργιανίσει στο καλό ελληνικό τραγούδι, με άψογες ερμηνείες κι εξαιρετικό στήσιμο στη σκηνή. Με κέρδισε – το ομολογώ – και σας τη συνιστώ, ως μια πολύ ουσιαστική παρουσία στο πρόγραμμα. Θα επανέλθουμε και στον «ΟΡΦΕΑ», με την Άσπα.


Έχει έρθει, πλέον, η ώρα, για το – τυπικά δεύτερο μέρος, όπου ο Μαργαρίτης, για να σας προλάβω από την αρχή, δίνει ρέστα! Ναι! Παίζει – τραγουδάει μοναδικά – για τη φανέλα του λαϊκού τραγουδιού! Από εδώ και πέρα το πρόγραμμα απευθύνεται στους γνώστες του ρεπερτορίου του Μαργαρίτη, στους λάτρεις του ρεμπέτικου, αλλά και της διαδρομής του λαϊκού μας ως τα ‘60ς, με τον Θεοδωράκη(«Δραπετσώνα») και τον Ξαρχάκο.
Το ρεμπέτικο κομμάτι του προγράμματος, έχει και το δικό του σκηνοθετικό – σκηνικό κομμάτι, όπου Μαργαρίτης και Θεοφίλου κάθονται δίπλα – δίπλα, σε καρέκλες καφενείου, ξεκινώντας από την «Αχάριστη» του Τσιτσάνη και το σεργιάνι ανοίγεται σε καλά τραγούδια, που δεν χρειάζεται να σας τα αποκαλύψουμε κι όλα…

  
  
  
  
  
  

Φινάλε – ωριαίο δηλαδή – ορίτζιναλ μαργαριτικό, όπου τα αίματα, αυτών που ξέρουν γιατί ήρθαν, και τι και πως θα το ακούσουν, έχουν ανάψει. Ο Μαργαρίτης, καλύτερος από ποτέ, τα τελευταία χρόνια, ανοίγεται στο πέλαγος του ρεπερτορίου του και τα δίνει όλα, θυμίζοντας, στο 2014, πως, που και πότε γίνεται η τσαλκάντζα, που μπαίνει ο αμανές, ενώ μας «αποτελειώνει», με κομμάτια σαν τα «Στο κελί τριάντα τρία» και τα νεότερα – χασικλίδικα «Στου παράδεισου την πόρτα» & «Το βοτάνι του διαβόλου», αλλά και του παλιότερου ρεπερτορίου του, όπως τα «Γυναίκες με ρημάξατε», «Οι ναυτικοί», «Βάστα καρδιά μου», «Σε ποιον να πω τον πόνο μου», «Σαν κι απόψε», ε μας λέει και το «Πέντε Έλληνες στον Άδη», που είναι για να τα σπάσεις και μέσα σου κι έξω σου! Έκπληξη, το ξεχασμένο «Το μοιραίο ραντεβού» (από το δίσκο «Ο άγνωστος»/1988 του Τάκη Μουσαφίρη), με το στίχο του :
«Το θησαυρό σε μένα
τον έταξε η ζωή
όταν είχε πια κλειστεί κάθε δρόμος
μα τελικά
ο θησαυρός
ήταν μονάχα ο πόνος»

 να μας θυμίζει τι θησαυρός είναι το λαϊκό μας τραγούδι.

Μην χάσετε αυτές τις – συλλεκτικές, θα τις χαρακτήριζα – εμφανίσεις του Γιώργου Μαργαρίτη! Στο «ΓΥΑΛΙΝΟ» το αυθεντικό λαϊκό τραγούδι, ακούγεται ακόμα, μέσα από τα μοναδική φωνή του, κι ο Μαργαρίτης παίζει για τη φανέλα του, χτυπώντας φλέβα και καρδιά!


Φωτογραφίες: Κωνσταντίνα Μακρογιάννη

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Ο καλλιτέχνης δεν είναι ο πιο ευαίσθητος άνθρωπος. Η αποστολή του είναι να εκφράζει τη ζωή με αισθητικό τρόπο.
Γιάννης Ζουγανέλης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS