85 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
20.08.2017
Ορφέας | Main Feed

Μουσικά ρεπορτάζ

Έλενα Κοσμά

ΕΥΣΤΑΘΙΑ
Τον αποκαλεί: Δάσκαλο – Την αποκαλεί: Μάικλ Τζάκσον

Ρεπορτάζ: Έλενα Κοσμά

Στην σκηνή του Ιανού ανέβηκε, την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, η Ευσταθία. Εκεί συνάντησε τον αγαπημένο σε όλους μας και πιστό στο είδος του «ελαφρού» τραγουδιού, μαέστρο, Δαυίδ Ναχμία και χάρισαν μια ξεχωριστή βραδιά, σε όλους όσους ήταν περίεργοι να ακούσουν πως θα μπορέσουν αυτοί οι δύο καλλιτέχνες να ταιριάξουν το μοντέρνο με το ειδικό βάρος, εκείνης της εποχής.
Το αποτέλεσμα εξαιρετικό! Τα τραγούδια αποδείχτηκε πως ήταν πολύ συγγενή  με το ύφος της Ευσταθίας, μια και οι συνθέτες της εποχής ήταν πολύ προχωρημένοι, όπως ακριβώς είναι και εκείνη…
Οι επιρροές της τζαζ που έχουν τα κομμάτια, έρχονται και δένουν απόλυτα με το ηχόχρωμα της φωνής της, ίσως γι’ αυτό όπως μας είπε η ίδια «Με τα τραγούδια αυτά αισθάνομαι οικεία. Αισθάνομαι ότι στην προηγούμενη ζωή μου τα έλεγα. Τα ακούω με τόση αγάπη τόσα χρόνια και ήταν κάτι που πίστευα πως θα μου πηγαίνει σίγουρα».
Βέβαια δεν έλειψαν και οι εκπλήξεις, η Μάνια Παπαδημητρίου, που τραγούδησε με το μοναδικό θεατράλε ύφος της, αλλά και ο Νίκος Παπαδιώτης που μας ταξίδεψε στο Παρίσι του τότε…



 

Ευσταθία τι είναι όμως αυτό που σε συνδέει με αυτό το είδος της μουσικής, που σήμερα αποκαλούμε ρετρό;

Αυτό που μας συνδέει είναι το πνεύμα των στίχων. Οι στίχοι ταυτίζονται με τους δικούς μου, όσο κι αν αυτό ακούγετε τελείως ξένο και κόντρα, και αυτό γιατί είναι γραμμένοι με την η ίδια ειλικρίνεια που γράφω και εγώ τα δικά μου τραγούδια. Έτσι λοιπόν έχω ταυτιστεί πλήρως με αυτή την εποχή και με αυτές τις προσωπικότητες των δημιουργών.

Και ύστερα βρέθηκε στο δρόμο σου ο Δαυίδ Ναχμίας…

Ναι, βρέθηκε στο δρόμο μου ο Δαυίδ Ναχμίας, ο οποίος είναι ταγμένος σε αυτό το είδος  χρόνια και τον ξέρει ο κόσμος μέσα από αυτό. Είναι ένας πολύ χαρισματικός άνθρωπος και σαν μουσικός και σαν καλλιτέχνης αλλά και σαν προσωπικότητα, γιατί είναι και δημοσιογράφος, είναι μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, είναι άνθρωπος των γραμμάτων και υποστηρίζει με πάθος κάποια πράγματα που πιστεύει και αυτό με βοήθησε πάρα πολύ.

Ο Δαυίδ ήταν αυστηρός μαζί σου;

Καθόλου αυστηρός. Μου υπέδειξε πράγματα και με έμαθε πολλά. Οι ουσιαστικές σχέσεις της ζωής είναι αυτές δασκάλου και μαθητή και για εμένα ο Δαβίδ είναι δάσκαλος.

Μίλησε μας και για τον «Διάδρομο» και πως προέκυψε;

Ο «Διάδρομος»  είναι το πρώτο μου θεατρικό έργο. Παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στο θέατρο του Νέου Κόσμου. Το έργο το παίζει και το σκηνοθετεί η Μάνια Παπαδημητρίου, που έκανε γκεστ σε αυτή την βραδιά μας εδώ στον Ιανό, και η μουσική είναι της Λένα Πλάτωνος.  Είμαι πολύ περήφανη γι’ αυτό.
Όλο αυτό είναι μια προέκταση της διεργασίας που κάνω γράφοντας τους στίχους. Οι στίχοι μου είναι σαν ταινίες μικρού μήκους, οπότε αυτό ήτανε μια απόπειρα που μου πέτυχε. Το να γράψω ένα ολόκληρο θεατρικό έργο και μάλιστα σε χαλεπούς καιρούς, όταν εκείνη την εποχή μάλιστα δεν είχα δουλειά, με χαροποιεί ιδιαίτερα.  Ήταν κάτι που βγήκε αβίαστα και χωρίς να ξέρω την τύχη του. Είναι έργο που στρίμωξα μέσα τους φόβους μου, το φόβο για το μέλλον και την τύχη των ηρώων των τραγουδιών μου…
Καταφέρνεις και παραμένεις αισιόδοξη μέσα σε αυτή την δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε;
Σαν άνθρωπος είμαι αισιόδοξη, αλλά έτσι όπως τα βλέπω τα πράγματα, όχι, δεν είμαι. Το να είσαι αισιόδοξος είναι και λίγο ηλίθιο με όλα αυτά που βλέπεις. Δεν μπορεί να είσαι αισιόδοξος όταν δεν βλέπεις μπροστά σου τίποτα, κάποιο φως στο τούνελ, απλά δεν χάνω το μαχητικό μου πνεύμα, συνεχίζω να αγωνίζομαι και να υποστηρίζω αυτά που πιστεύω και ας ξέρω ότι μπορεί να μην βγει πουθενά όλο αυτό. Έχω όμως χρέος να το κάνω, δεν νομίζω ότι γίνεται διαφορετικά, δηλαδή αισθάνομαι πολύ καλύτερα όταν μάχομαι για κάτι παρά από το να κάτσω με σταυρωμένα τα χέρια.

  
  
  
  

Βέβαια δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε με έναν άνθρωπο που και μόνο η μορφή του προκαλεί σεβασμό. Όσο δε για την πορεία του την καλλιτεχνική, όσοι γνωρίζουν το Δαυίδ Ναχμία δεν βρίσκουν κανένα λόγο να τον αμφισβητήσουν.

Ήσασταν αυστηρώς με την Ευσταθία;

Ψάχνω να βρω ανθρώπους που να είναι πολύ - πολύ αυστηροί μόνο με τον εαυτό τους και με την τέχνη και η Ευσταθία είναι πολύ αυστηρή η ίδια και αυτό που περιμένει από τον εαυτό της είναι πολύ αυστηρό. Είναι από τους λίγους καλλιτέχνες που για να πετύχουν ένα μικρό αποτέλεσμα κάνουνε πάρα πολλές πρόβες, για να πετύχουν ένα μεγαλύτερο αποτέλεσμα λυσσάνε στις πρόβες, η ίδια είναι Μάικλ Τζάκσον, δεν σταματάει να κάνει πρόβες, ως εκ τούτου ταιριάζουμε πάρα πολύ σε αυτό.

Τι διαφορετικό έχει η Ευσταθία;

Η Ευσταθία έχει μια μεγάλη διαφορά από τους τραγουδιστές ροής, είναι πάρα πολύ μορφωμένη η ίδια και έτσι με πολύ μεγάλη ευκολία μπορεί να συνδεθεί με το ειδικό βάρος της εποχής αυτής. Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις σήμερα, διότι πολλοί άνθρωποι γεννιούνται με την ιδιότητα να μπορούν να τραγουδήσουνε και επαναπαύονται σε αυτό, η Ευσταθία είναι ένας άνθρωπος ο οποίος δεν επαναπαύεται καθόλου, δεν βολεύτηκε γι’ αυτό ψάχνει να βρει οτιδήποτε είναι κακοτράχαλο, δύσκολο, σαν να προσπαθεί να εκβιάσει το μυστικό του, γι’ αυτό το λόγο βρήκε αυτό. Δεν θα μπορούσε να μην το συναντήσει αργά η γρήγορα.  

Παρατηρούμε πως αυτή η εποχή αναδεικνύει αυτό το είδος του τραγουδιού.

Η λογοτεχνία αυτή γράφτηκε σε δύσκολες αποχές για να επουλώσει μεγάλες πληγές. Η εποχή αυτή αναδεικνύει αυτό το τραγούδι, ακριβώς γιατί έχει αντιξοότητες, οι οποίες βεβαίως πιέζουν τον κόσμο από την μια, από την άλλη ως προς την τέχνη είναι ευλογημένες, διότι κακοτράχαλες εποχές ζητάνε τα καλά πράγματα, δεν μπορούν να επιβιώσουν οι επιφάνειες. Μια τέτοια εποχή ζούμε και τώρα. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο έρχεται στην επιφάνεια αυτό το είδος τέχνης, το πιο βαθύ. Έτσι κι αλλιώς για αυτό το λόγο γράφτηκαν αυτά τα τραγούδια. Είναι ιαματικά. Η εποχή ζητάει τα ιάματά της.


*Την Ευσταθία & τον Δαυίδ Ναχμία μπορείτε θα έχετε την ευκαιρία να τους δείτε ξανά στον Ιανό την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, μαζί τους στη κιθάρα ο Γιώργος Πατσιώτης.
Γκεστ την Παρασκευή(29/11) θα είναι η Δόμνα Κουντούρη.
IANOS | τηλ. 210 32 17 810, Σταδίου 24 – Αθήνα | Οι πόρτες ανοίγουν στις 21:00

 


Φωτογραφίες: Έλενα Κοσμά

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το λαϊκό τραγούδι κάθεται απ’ έξω κρυώνει και πονάει και λεφτά δεν έχει να πληρώσει να μπει μέσα.
Θωμάς Γκόρπας

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

20/8/1949 Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο τραγουδοποιός Νικόλας Άσιμος
21/8/1903 Γεννήθηκε ο συνθέτης Κώστας Γιαννίδης (Γιάννης Κωνσταντινίδης)
21/8/1976 Γεννήθηκε ο τραγουδιστής Νίκος Βέρτης
21/8/2008 Έφυγε από τη ζωή νικημένος από τον καρκίνο ο στιχουργός και φιλόλογος Ηλίας Κατσούλης

ΤΥΧΑΙΑ TAGS