89 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
18.04.2019
Ορφέας | Main Feed

Μουσικά ρεπορτάζ

Καλή Βανδώρου

Πόσο δημιουργική μπορεί να είναι η μοναξιά; Στην ερώτηση αυτή, την καλύτερη απάντηση την έδωσε ο Γιάννης Πάριος στις επτά συνολικά (αφού οι δύο ήταν παρατάσεις) παραστάσεις που έδωσε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τις 14 έως τις 21 Φεβρουαρίου. Για μία ακόμα φορά, όλοι όσοι κατάφεραν να βρουν το πολυπόθητο εισιτήριο ώστε να παρακολουθήσουν από κοντά τον τόσο ταλαντούχο, ανθρώπινο και χαμογελαστό Γιάννη Πάριο, έφυγαν με ένα ευχάριστο «αχ» στη σκέψη και το πρόσωπο. Ένα «αχ» που σημαίνει πολλά. Ένα «αχ» ξεχωριστό για τον καθένα.
Ο ερωτικότερος Έλληνας τραγουδιστής, με τη χαρακτηριστική φωνή του, ερμήνευσε κάποιες από τις μεγάλες του επιτυχίες («Το τραγούδι του χάρη ΙΙ», «Για πάντα μαζί», «Τι θέλεις να κάνω», «Αδιέξοδο». «Τόσα γράμματα» κ.α.), αλλά δεν παράλειψε να τραγουδήσει με τον δικό του, μοναδικό τρόπο κομμάτια συναδέλφων του («Είσαι εσύ ο άνθρωπός μου», «Έλα σε μένα», «Ποια νύχτα σ’ έκλεψε», «Όλα σ’ αγαπάνε» κ.α.). Ιδιαίτερη στιγμή σε όλες τις βραδιές ήταν η παρουσία του Γιώργου Κατσαρού, που παρέα με το σαξόφωνό του συνόδευσε τον Γιάννη Πάριο στο τραγούδι «Δεν ξεχνιέσαι».  Το φινάλε έγινε με το πασίγνωστο «Μάτια μπλε», το οποίο ο Πάριος ερμήνευσε μαζί με τον μαέστρο της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ, Ανδρέα Πυλαρινό, κάνοντας τον κόσμο να χειροκροτεί ασταμάτητα.
Επίσης, οι παραβρισκόμενοι στάθηκαν τυχεροί σε κάτι ακόμα, στο πρώτο άκουσμα του καινούριου τραγουδιού του Γιάννη Πάριου με τον τίτλο «Έτσι είμαι εγώ». Το συγκεκριμένο τραγούδι είναι μια μοναδική και απόλυτα επιτυχημένη διασκευή του παγκόσμιου τραγουδιού «My way», το οποίο μάθαμε με τη φωνή του Frank Sinatra…. Μάλιστα, όπως είπε ο ίδιος ο καλλιτέχνης, είναι ένα κομμάτι που τελικά, είναι αυτοβιογραφικό του…. Στο πρόγραμμα της παράστασης αναφέρονται οι στίχοι του συγκεκριμένου τραγουδιού, κάποιοι από τους οποίους λένε «Μετά από όλα αυτά και τόσα χρόνια επιτυχίας, να ζω μια μοναξιά…. πολυτελείας…». Και ναι, αυτό το είδος μοναξιάς είναι εποικοδομητικό.

 

 
 

 

 ΓΝΩΜΗ

Μπορεί ο τίτλος «Ο Μεγάλος Ερωτικός», να έχει ταυτιστεί με το σπουδαίο έργο του Μάνου Χατζιδάκι, αλλά, κάθε φορά, που ακούω τον Γιάννη Πάριο να τραγουδάει, καταλαβαίνω, γιατί στη συνείδηση του ελληνικού λαού, αυτός είναι ο «Μεγάλος Ερωτικός» τραγουδιστής του!
Ό,τι έχει γραφτεί για τον όγκο της φωνής του Καζαντζίδη(ότι μπορεί να περάσουν κι 100 χρόνια για να ξαναβγεί τέτοια φωνή), τα ίδια ισχύουν και  για τον Πάριο(όσον αφορά την χροιά, αλλά και την έκταση). Από εκεί και πέρα, έρχονται τα  άλλα, μοναδικά, συν του : αλήθεια, συναίσθημα, έκφραση, ερμηνεία, ψυχή … Δεν κέρδισε, τυχαία, αλλά, με το σπαθί του, τον τίτλο του τραγουδιστή της αγάπης!
Τον είδα, για άλλη μα φορά, στις, sold out, παραστάσεις του – με τον τίτλο «Ο κύκλος του έρωτα»(συγκεκριμένα την Τρίτη 21/2) - στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Πραγματικά ανεπανάληπτος! Μοναδικές ερμηνείες, ρεσιτάλ φωνής, αίσθημα, συγκίνηση(όχι μελό!), πάθος … στα 66 του χρόνια! Τραγουδούσε και δάκρυζε, τον άκουγα και δάκρυζα! Σκεφτόμουνα, πόσους τραγουδιστές βάζει στο τσεπάκι του - ακόμα και τώρα(!) – με μια του κορώνα, μ’ έναν του ψίθυρο, μ’ έναν λυγμό, με μια ερωτική κραυγή! Δεν νομίζω να έχει – τραγουδιστικά – αποτυπωθεί πειστικότερα το «Σ’ αγαπώ», πέρα από τον Γιάννη Πάριο, στο ελληνικό τραγούδι! Γι’ αυτό και τον ονομάζω «Ο Μεγάλος Ερωτικός των Ελλήνων»!
Ένας στίχος, από τραγούδι του, τον περιγράφει απόλυτα, και δίνει, εδώ και δεκαετίες, το σταθερό σύνθημά του  : «Μόνο αγάπη χρειάζεται η ζωή μας»! Και δεν είναι μόνο ένα ερωτικό τσιτάτο!  Από εκεί ξεκινάνε όλα, για μια καλύτερη κι ανθρωπινότερη κοινωνία …
Να τον έχει πάντα καλά, ο θεός του Έρωτα!

Τάσος Π. Καραντής 

 


Οι φωτογραφίες είναι του Παπαδάκη, ευχαριστούμε την ΕΜΙ για την παραχώρηση τους.

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γι’ αυτό που είμαι σίγουρη για μένα είναι πως αγαπάω με ερωτικό πάθος τον Άνθρωπο.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

18/4/1961 Ο Μάνος Χατζιδάκις κερδίζει το βραβείο Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού για το τραγούδι του «Τα παιδιά του Πειραιά» που ακουγεται στην ταινία "Ποτέ την Κυριακή", σε σκηνοθεσία Ζυλ Ντασέν και με ερμηνεύτρια τη Μελίνα Μερκούρη

ΤΥΧΑΙΑ TAGS