97 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.04.2019
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Έλλη Ρουμπέν

Μια δόση Cotton Club στο Badminton

Μουσικά ρεπορτάζ

Έλλη Ρουμπέν

Έχω μια αδυναμία στις αστυνομικές και στις  νομικού περιεχομένου σειρές της μεταμεσονύκτιας τηλεόρασης!  Μία από τις αγαπημένες μου είναι το «Law & Order». Όπως αντιλαμβάνεστε, ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα δω έναν από τους πρωταγωνιστές της σειράς , τον Wayne Pretlow (τον εύσωμο  μαύρο αστυνομικό) να φιγουράρει στους πρωταγωνιστές του μιούζικαλ «Ain’t Misbehavin» που έκανε πρεμιέρα στο Badminton, την περασμένη Τρίτη. Δεν ήταν αυτός βέβαια ο λόγος που αποφάσισα να καλύψω τη συγκεκριμένη παράσταση, αλλά η μεγάλη μου αγάπη για τις μουσικές της δεκαετίας του ’20 και του ’30 του Harlem, τους African – American ήχους και για το Swing.

Ένας επιπλέον  λόγος ήταν ότι ο Μίμης Πλέσσας, μεγάλος γνώστης εκείνης της εποχής και της μουσικής της, μου είχε περιγράψει πώς μεσουρανούσε στην Αμερική ο Thomas Wright «Fats» Waller (από το διάσημο τραγούδι που έγραψε ο ίδιος το 1929 πήρε το έργο το όνομά του ) μέχρι που εμφανίστηκε ο Duke Ellington και τα σάρωσε όλα … ‘Αλλωστε, ο Μίμης Πλέσσας ήταν ένας από τους πολλούς καλλιτέχνες που βρέθηκαν στην πρεμιέρα του μιούζικαλ. Η Καλλιόπη Βέττα, η Νίνα Λοτσάρη, ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Σεραφείμ Σύλλας, ο Λάμπρος Λιάβας και πολλοί άλλοι, ήταν επίσης εκεί.
Ωραίο και λιτό σκηνικό που θύμιζε νυχτερινό κέντρο του Μανχάταν των δεκαετιών εκείνων, κοστούμια και φορέματα της εποχής, ένας εξαίρετος πιανίστας που ‘γάζωνε’ στο πιάνο (πάντα με την πλάτη στο κοινό, όπως συνηθιζόταν, και σε όρθιο πιάνο) και μια ορχήστρα από καταπληκτικούς μουσικούς, με πολλές δεκαετίες εμπειρίας στην πλάτη τους.
Τα αστέρια της βραδιάς, πέρα από τον μόνο αναγνωρίσιμο στο πλατύ κοινό λόγω τηλεόρασης, Wayne Pretlow, ήταν οι ερμηνεύτριες Yvette Monique Clark (που είχε διαπρέψει στα μιούζικαλς Hairspray, Crowns και Chicago), η υποψήφια για βραβείο Grammy Patricia Covington, o Milton Nealy (που συμμετείχε στα Dreamgirls, The Full Monty, Jesus Christ Superstar, La Cage Aux Folles) και η Rebecca Covington (γνωστή από τα Mamma Mia και Thoroughly Modern Millie), μπορεί να μην ήταν γνωστοί σε εμάς, αλλά πραγματικά μας κέρδισαν με το ταλέντο, τις φωνές, το μπρίο, τα χορευτικά και το κέφι τους.
Τα τραγούδια ήταν ιδιαίτερα χιουμοριστικά, κάποια με πονηρά υπονοούμενα, είχαν να κάνουν με όλα τα θέματα που απασχολούσαν τότε την μαύρη και όχι μόνο κοινότητα της Αμερικής. Ερωτικά προβλήματα (εξαιρετικά τα τραγούδια «I’ve got a feeling I’m falling», «How Ya Baby»,  «Mean to me»), επαγγελματικά προβλήματα, για τις νεαρές και άφωνες στάρλετ να ‘παίρνουν’ τις δουλειές μόνο λόγω εμφάνισης (μετά την μοναδική ερμηνεία της    Rebecca Covington στο «Yacht Club Swing» ο Milton Nealy είπε χαρακτηριστικά στο κοινό, σε άπταιστα ελληνικά … ‘από κορμί φωνάρα’ … και ξεσήκωσε το κοινό στα γέλια …) αλλά και τα θέματα ρατσισμού που αντιμετώπιζαν οι έγχρωμοι της Αμερικής και αποδόθηκαν υπέροχα στο τραγούδι «Black & Blue».
Στο τραγούδι «The Vipper’s song», «Το τραγούδι του χασικλή» σε ελεύθερη μετάφραση, ο εξαιρετικός Milton Nealy κατέβηκε στο κοινό και έπαιξε μαζί του, με ένα δήθεν τσιγαριλίκι …. Ήταν από τις ωραιότερες στιγμές της βραδιάς, που απόλαυσε το κοινό. Ένα κοινό, που το κερδίσανε επάξια οι συντελεστές, παροτρύνοντάς το, σε πολλά σημεία της βραδιάς, να συμμετέχει, χτυπώντας παλαμάκια στους ήχους της μουσικής. Ωραία η πρωτοβουλία του Badminton να φιλοξενήσει μια αθηναϊκή σχολή χορού swing στο διάλειμμα, στο φουαγιέ του θεάτρου.









Η αλήθεια είναι πως αυτού του είδους η παράσταση ‘χάθηκε’ κάπως στην μεγάλη σκηνή του Badminton. Μια παράσταση που επιχειρεί να σε βάλει στο κλίμα της εποχής του ’20 και του ’30 χρειαζόταν έναν πιο μικρό και ζεστό χώρο για να λάμψει. Τεχνικά προβλήματα ήχου δεν μας άφησαν να απολαύσουμε απερίσπαστοι το show, καθώς πολύ συχνά χάναμε τη φωνή του ερμηνευτή, με τις διακοπές των μικροφώνων. Βέβαια, αυτά συμβαίνουν στις ζωντανές παραστάσεις … Η παρουσία περισσότερων χορευτών, εκτός των πέντε πρωταγωνιστών, θα ήταν επίσης επιθυμητή, καθώς το swing θέλει χορό και πολλά ζευγάρια επί σκηνής, για να το ευχαριστηθεί κανείς. Για πολλούς η μετάφραση των τραγουδιών που περιορίστηκε μόνο στους πρώτους στίχους κάθε τραγουδιού, ήταν επίσης ένα θέμα, καθώς σε έβαζε επιγραμματικά μόνο στο νόημα. Έτσι, μέρος του κοινού δεν καταλάβαινε τους στίχους πλήρως και άρα δυσκολευόταν να μπει στο κλίμα της παράστασης.
Αξίζει όμως τον κόπο, με το δεδομένο πως δεν είναι εύκολο για το ελληνικό κοινό να βλέπει τέτοιες παραστάσεις στην Ελλάδα (και μπράβο στο Badminton που τολμά ακόμα και στις δύσκολες μέρες που περνάμε να φιλοξενεί τέτοιες παραγωγές) να επισκεφτείτε, όσοι προλάβετε, το μιούζικαλ του Harlem Swing, ένα μιούζικαλ που παίζεται σε όλο τον κόσμο από το 1978, έχει τιμηθεί με Grammy και Tony και έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές όπου και αν παρουσιάστηκε.

Φωτογραφίες: Έλλη Ρουμπέν

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γι’ αυτό που είμαι σίγουρη για μένα είναι πως αγαπάω με ερωτικό πάθος τον Άνθρωπο.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

27/4/1932 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος.
27/4/1975 Πέθανε ο ρεμπέτης Νίκος Μάθεσης (Τρελάκιας)
27/4/2008 Έφυγε από τη ζωή ο Κύπριος μουσικοσυνθέτης Μάριος Τόκας

ΤΥΧΑΙΑ TAGS