98 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
17.09.2019
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Εύη Αργυρίου

Η Τάνια Τσανακλίδου και η Ελευθερία Αρβανιτάκη στο Θέατρο Βράχων

Εύη Αργυρίου

Δυο φωνές που έχουν σημαδέψει την ιστορία του ελληνικού τραγουδιού συναντιούνται στην ίδια σκηνή. Η Τάνια Τσανακλίδου και η Ελευθερία Αρβανιτάκη ενώνουν τις πορείες τους και δημιουργούν ένα από τα ωραιότερα καλλιτεχνικά σχήματα  του φετινού καλοκαιριού.
Η  παρουσία τους στο χώρο της μουσικής είναι πολύχρονη και το έργο που έχουν αφήσει και συνεχίζουν να αφήνουν, σημαντικό. Αυτός είναι και ο λόγος που τέτοιες συναυλίες δεν αποτελούν μια ακόμη επανάληψη του προφίλ τους αλλά μια ακόμη ευκαιρία συνάντησης με το αυθεντικό ελληνικό τραγούδι. Η συναυλία  στο Θέατρο Βράχων ήταν ένα ραντεβού με το παρελθόν και το παρόν των δυο αυτών καλλιτέχνιδων. Η Τάνια Τσανακλίδου τραγούδησε παλιά αγαπημένα κομμάτια της όπως τα «Αν μ’ αγαπάς», «Μοίρες», «Ζελατίνα» αλλά και τραγούδια από την τελευταία της δουλειά όπως το «Αυτό είμαι» και «Εγώ για δυο». Απλή και άμεση πάνω στην σκηνή, με την εσωτερική εκφραστικότητα που την χαρακτηρίζει.
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη με την σειρά της τραγούδησε και εκείνη παλαιότερα κομμάτια της όπως το «Με το ίδιο μακό», « Το μηδέν», «Δυνατά» αλλά και νεότερα όπως το «Δεν μιλώ για μια νύχτα εγώ», «Μην ορκίζεσαι». Στις πιο ξεχωριστές στιγμές της βραδιάς ανήκει η ερμηνεία της στο συνδυασμό τριών τραγουδιών, του « Ain’t no sunshine», «Αν σ’ αρνηθώ» και του «Mercy». Στο μεγαλύτερο μέρος της βραδιάς βρίσκονταν μαζί στην σκηνή, ανεξάρτητα από τις στιγμές που τραγουδούσε η κάθε μια ξεχωριστά. Ακόμη και τότε, όμως, η μια σιγοτραγουδούσε τα τραγούδια της άλλης δημιουργώντας μια αρμονική σκηνική παρουσία και δηλώνοντας  τον σεβασμό τους απέναντι στο τραγούδι. Δεν υπήρχε χώρος για κακοήθειες και μικρότητες περί μεγέθους των ονομάτων, όπως συνηθίζουν να λένε σε τέτοιες συνεργασίες.
Ο κόσμος είχε καλύψει κάθε γωνιά του συναυλιακού  χώρου. Άνθρωποι κάθε ηλικίας, κατά κύριο λόγο νέοι, είναι η ζωντανή απόδειξη πως το καλό ελληνικό τραγούδι δεν θα ξεχαστεί όσο ο κόσμος στηρίζει εκείνους που το αντιπροσωπεύουν, είτε ανήκουν στην παλαιότερη γενιά είτε στην νεότερη.





Φωτογραφίες: Εύη Αργυρίου
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Σαλπάρω ήρεμος για τον άλλο κόσμο. Αυτόν που αφήνω πίσω μου σίγουρα δεν είναι πια η Ελλάδα μου. Αυτός είναι άλλος τόπος με ανθρώπους άλλης φυλής. Δε με αφορούν. Τί θέλω εγώ ανάμεσά τους; Να ‘στε όλοι καλά. Στον τάφο μου να γράψετε: «Αντιστάθηκε το 1941 - 1944 στη ναζιστική κατοχή, το 1967 - 1974 στη στρατιωτική δικτατορία και το 1989 - 1996 στην ηθική σήψη». Μετά, στην πλημμύρα του άνοου, δεν υπάρχει αντίσταση και το μετά από την πλημμύρα αυτή δεν υπάρχει πια.
Γεώργιος Αλέξανδρος Μαγκάκης (1922 - 2011), νομικός

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

17/9/1982 Πέθανε σε νοσοκομείο της Ρωσίας ο συνθέτης Μάνος Λοίζος
17/9/1988 Παρουσιάστηκε στο Ηρώδειο, το Άξιον Εστί του Μίκη Θεοδωράκη με τους Γιώργο Νταλάρα, Ανδρέα Κουλουμπή, Νικήτα Τσακίρογλου
18/9/1970 Πέθανε στο Λονδίνο ο αμερικανός κιθαρίστας Τζίμυ Χέντριξ (Τζέιμς Μάρσαλ Χέντριξ), πιθανότατα από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS