121 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
25.08.2019
Ορφέας | Main Feed

Μουσικά ρεπορτάζ

Έλλη Ρουμπέν

Χατζηνάσιος, ΠλέσσαςΟ Μίμης Πλέσσας και ο Γιώργος Χατζηνάσιος είναι δύο μεγάλοι Έλληνες συνθέτες. Δεν είναι η πρώτη φορά που βγαίνουν μαζί στη σκηνή … έχουν ξανασυνεργαστεί πριν πολλά χρόνια στο «TABOO» με μεγάλη επιτυχία και το επιχειρούν ξανά φέτος, μια που η χημεία τους και η φιλία τους φαίνεται ξεκάθαρα πάνω στη σκηνή.
Σε έναν καινούργιο χώρο στην Ιερά Οδό, καλαίσθητο και άνετο σε γενικές γραμμές, καλούν τους φίλους των τραγουδιών τους να τους απολαύσουν, μαζί με νέους ερμηνευτές και τον τίτλο «Εδώ τραγουδάμε».
Το πρόγραμμα ξεκίνησε γύρω στις 11.45, σε ένα γεμάτο μαγαζί, παρ’ όλους τους χαλεπούς καιρούς που βιώνουμε και εν μέσω καταρρακτώδους βροχής, που έκανε πολύ δύσκολη την προσέλευση του κόσμου.
Η φούξια κουρτίνα που κάλυπτε το πάλκο σηκώνεται σιγά - σιγά και πρώτοι στη σκηνή βγήκαν οι αδελφοί Μυλωναδάκη (Γιώργος και Σταύρος) με ένα κομμάτι του Bob Dylan (“Knockin’ on heaven’s door”), για να συνεχίσουν με διάφορα σύγχρονα κομμάτια και από την έντεχνη και από την ποπ σκηνή, με τις κιθάρες τους και την ορχήστρα να τους ακολουθεί.
Δύο νέα παιδιά, κάπως πιο ροκ όμως και στην ερμηνεία και στο ντύσιμο, σε σχέση με αυτό που απαιτούσε η παράσταση και το κοινό που την παρακολουθούσε. Αν ακολουθήσουν τις συμβουλές των συνθετών μαζί με τους οποίους έχουν τη τύχη να πρωτοτραγουδάνε, μπολιαστούν με μεγάλα τραγούδια και πολύ δουλειά, έχουν κάθε δυνατότητα να κάνουν καριέρα στο μέλλον. Από ένα τραγούδι είπαν οι υπόλοιποι ερμηνευτές για να κλείσει πάλι η σκηνή και να ετοιμαστεί για τους δύο συνθέτες μας.
«Όσα παίρνει ο άνεμος» οπτικό υλικό στο φόντο και το μουσικό του θέμα ακούγεται από τον Μίμη Πλέσσα και τον Γιώργο Χατζηνάσιο που έχουν πάρει τη θέση τους στα δύο πιάνα. Συνέχεια με οπτικό υλικό από το «Love Story» , το «Δόκτωρ Ζιβάγκο» και το «Μπορσαλίνο», τα οποία απέδωσαν εξαίρετα οι δύο συνθέτες και σολίστες στο πιάνο, άλλωστε, βάζοντας το κοινό σε ένα ρομαντικό κλίμα. Σηκώνονται, αγκαλιάζονται, ανταλλάσσουν αστεία εκατέρωθεν και μένει ο Γιώργος Χατζηνάσιος στη σκηνή, να δώσει μια πρώτη γεύση των υπέροχων τραγουδιών του.
Πλέσσας, Χατζηνάσιος Πλέσσας, Χατζηνάσιος
Πλέσσας, Χατζηνάσιος
Αφιερώνει το πρόγραμμα στους κατά καιρούς μεγάλους ερμηνευτές με τους οποίους συνεργάστηκε (Γιάννης Πάριος, Μαρινέλλα, Δήμητρα Γαλάνη, Τάνια Τσανακλίδου) και ξεκινάει να παίζει, ενώ πίσω στο φόντο περνάνε εικόνες από τη ζωή του (τη προσωπική και την επαγγελματική).
Πλέσσας, ΧατζηνάσιοςΤραγούδια που έχουμε αγαπήσει και τραγουδήσει όλοι, με τον Γιώργο Χατζηνάσιο να τα σιγοψιθυρίζει στο μικρόφωνο … «Άνοιξε το παράθυρο» (στίχοι Ερ. Θαλασσινός), «Ο ανθρωπάκος» και «Πόσο σ’ αγαπώ» ( στίχοι Λ. Παπαδόπουλος), «Ζω» (στίχοι Κ. Τριπολίτης), «Σ’ όποιον αρέσουμε» και «Παιχνίδι για δύο» (στίχοι Λ. Νικολακοπούλου), «Καμιά φορά» (στίχοι Μ. Μπουρμπούλης), «Γιαρέμ» (στίχοι Ν. Γκάτσος), «Συγνώμη που σ’ αγάπησα πολύ», «Τα γαλάζια σου γράμματα» και «Να ‘χα τα χρόνια σου» (στίχοι Γ. Κανελλόπουλος), «Ποιος να συγκριθεί μαζί σου»(στίχοι Ντέλλα Ρούνικ), «Κρίμα το μπόι σου» (στίχοι Σ. Τηλιακού), «Γι’ αυτό σου λέω πάμε» (στίχοι Γ. Πάριος), «Τι θέλεις να κάνω»(στίχοι Κ. Ρουβηνέτης), «Αφιλότιμη»(στίχοι Τ. Οικονόμου) και τόσα άλλα, πολύ ωραία κομμάτια, που τα τραγούδαγε μαζί με τους ερμηνευτές όλος ο κόσμος που είχε γίνει από την αρχή μία παρέα, ανεξαρτήτου ηλικίας.
Στη συνέχεια βγήκε ο Μίμης Πλέσσας στη σκηνή, με φόντο, επίσης, ανάλογο οπτικό υλικό με σκηνές από την πολύχρονη καριέρα του. Αφιέρωσε συγκινημένος το πρόγραμμα στην αγαπημένη του Δανάη … “τη μούσα του”, όπως χαρακτηριστικά είπε, «που ταξιδεύει πια με τους “μεγάλους” στον ουρανό» … Τα τραγούδια του «Δρόμου» είχαν την τιμητική τους … «Γέλαγε η Μαρία», «Ξημερώνει Κυριακή», «12 μαντολίνα», «Πρώτη φορά», «Μέθυσ’ απόψε το κορίτσι μου», «Πρώτη φορά», «Το άγαλμα», όλα σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου. Και πάλι Παπαδόπουλος με τα τραγούδια «Το φεγγάρι πάνωθέ μου», «Θα πιω απόψε το φεγγάρι», «Σταμάτησε του ρολογιού», «Άμα δείτε το φεγγάρι», «Τι σου ΄κανα και πίνεις», «Άνοιξε πέτρα» και «Μην του μιλάτε του παιδιού», «Βρέχει πάλι απόψε» (στίχοι Ά. Δασκαλόπουλος), «Σε βλέπω στο ποτήρι μου» (στίχοι Η. Λυμπερόπουλος), «Η πρώτη μας νύχτα» (στίχοι Κ. Πρετεντέρης) και τόσα άλλα, που χρειάζομαι σελίδες για να τα αναφέρω …
Να σημειώσω ότι, στο «Αν σ’ αρνηθώ αγάπη μου», με έξυπνο τρόπο και πρωταγωνιστή το σαξόφωνο, το οποίο παίζει ο Θάνος Γεωργουλάς (πολύ καλός μουσικός, συνθέτης και ο καλλιτεχνικός επιμελητής του προγράμματος) παρεμβλήθηκε το γνωστό μουσικό θέμα του Χένρι Μαντσίνι από την ταινία «Ροζ Πάνθηρας», στο οποίο έδωσε και μια πολύ ωραία αυτοσχεδιαστική νότα η φυσαρμόνικα, την οποία έπαιξε ένας εκ των δυο αδελφών Μυλωναδάκη. Πάλι μαζί οι δύο συνθέτες στη σκηνή, να ανταλλάσσουν αβρότητες και αστεία και να δοκιμάζουν στο πιάνο ο ένας κομμάτια του άλλου … Ένα διαφορετικό και συγκινητικό στιγμιότυπο ήταν η στιγμή που ο Γιώργος Χατζηνάσιος τραγούδησε την εισαγωγή από την «Καμαρούλα» (στίχοι Λ. Παπαδόπουλος), με τη συνοδεία του Μίμη Πλέσσα στο πιάνο.
Πλέσσας, Χατζηνάσιος
Πλέσσας, Χατζηνάσιος
Πλέσσας, Χατζηνάσιος

Το πρόγραμμα συνεχίστηκε αρκετή ώρα ακόμα, με τους ερμηνευτές ανά δύο, ανά τρεις και όλοι μαζί να τραγουδάνε κομμάτια των δύο συνθετών, αλλά και πολλά καλά λαϊκά, κινηματογραφικά και κομμάτια Ελλήνων συνθετών. Από τους ερμηνευτές που ξεχώρισα ήταν σίγουρα ο Σπύρος Κλείσσας, με μεστή και ζεστή φωνή και μια σκηνική παρουσία μετρημένη, που περνούσε στο κοινό με άνεση. Ο Χρήστος Παπαχρήστος, με ωραία χροιά και παρουσία, που σίγουρα θα προχωρήσει στο χώρο της μουσικής και η Γιώτα Νικολάου που ήταν σίγουρα η καλύτερη από τις τραγουδίστριες, με πολύ καλή φωνή (ερμήνευσε τα τραγούδια της Μαρινέλλας αξιοπρεπέστατα), άνετη σκηνική παρουσία και μετρημένο ντύσιμο, όπως ταίριαζε στο πρόγραμμα και στο χώρο.
Στα πρώτα τραπέζια του μαγαζιού διέκρινα τον Τέρενς Κουίκ, την Μπήλιω Τσουκαλά, τον Γρηγόρη Βαλτινό και πολλά στελέχη της ΕΡΤ, που δεν σταμάτησαν να τραγουδάνε και σίγουρα πέρναγαν καλά. Είναι παρήγορο και ελπιδοφόρο να βλέπεις έναν γεμάτο χώρο και τον κόσμο να περνάει καλά με τραγούδια που έχουν αντέξει στο χρόνο, ξένοιαστος και χαρούμενος, σε μια εποχή που περνάει κρίση η νυχτερινή διασκέδαση. Αυτές οι εποχές όμως θα δείξουν και ποιος αντέχει να παραμείνει στο προσκήνιο, χωρίς απώλειες …
Και στο προσκήνιο θα μείνουν σίγουρα οι μεγάλοι συνθέτες με τα μεγάλα τραγούδια, σε πείσμα των καιρών της ευκολίας, της ξεσηκωμένης μουσικής και του ευτελούς στίχου …
Και αυτό μας δημιουργεί σίγουρα μια αισιοδοξία για το μέλλον της μουσικής στη χώρα μας και την αισθητική του Έλληνα, που τόσο κατηγορούμε καθημερινά … Όψομεν!

Φωτογραφίες: Ασημίνα Μπούρα

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Όταν αγαπάς η μισή αγάπη είναι φόβος για το χαμό της αγάπης, η άλλη μισή είναι μίσος για τη σκλαβιά της αγάπης, όλη η αγάπη είναι πόνος που λείπει η αγάπη.Που ’ναι η χαρά της αγάπης; Που ’ναι η αγάπη;
Γιάννης Ρίτσος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

25/8/1934 Γεννήθηκε ο τραγουδιστής Γιάννης Βογιατζής
26/8/1943 Γεννήθηκε ο τραγουδιστής Δάκης (Βρασίδας Χαραλαμπίδης)