161 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
21.02.2017
Ορφέας | Main Feed

Δισκοκριτικές

Τάσος Π. Καραντής

Ο Γιώργος Θεοφάνους είναι – αποδειγμένα, με ρεπερτόριο – ένας από τους πιο ικανούς και πολυσύνθετους δημιουργούς της εποχής μας. Έχει ταλέντο, γνώση, έμπνευση κι ικανότητα ο άνθρωπος! Γι’ αυτό κι έχουν συνεργαστεί τα μεγαλύτερα (ιστορικά και σύγχρονα) ονόματα μαζί του.
Η Νατάσα Θεοδωρίδου είναι, σήμερα, η καλύτερη λαϊκή  ερμηνεύτρια που διαθέτουμε. Το λέω για τον εξής και μόνο λόγο : χρονολογικά βρίσκεται στην καλύτερη, φωνητική κι ερμηνευτική, ωριμότητα, από τα παλιότερα θρυλικά γυναικεία ονόματα του λαϊκού μας τραγουδιού(με ελαχιστότατες εξαιρέσεις), που, πλέον, ο χρόνος, έχει κάνει τη, φυσιολογική(για το ανθρώπινο είδος), φθορά στη φωνή τους … Σε συνδυασμό, με τα προσόντα, που της έδωσε η ίδια η φύση(γνήσια λαϊκή φωνή, με πανέμορφα λαϊκά ηχοχρώματα), την κατατάσσουν, κατά τη γνώμη μου, στην κορυφαία, ίσως, καθαρόαιμη λαϊκή τραγουδίστριά μας! Χωρίς να της λείπει, βέβαια, η ερμηνευτική γκάμα, βλ. π.χ. (δισκογραφικά & live ) τις συνεργασίες της με την Ευανθία Ρεμπούτσικα και τον Μίκη Θεοδωράκη!
Η ερμηνεύτρια, σαφώς, έχει επιλέξει το δρόμο της(τόσο δισκογραφικά, όσο και στις ζωντανές εμφανίσεις της), δηλαδή, να υπηρετήσει το σύγχρονο λαϊκό τραγούδι(όπως κι αν το ερμηνεύει ο καθένας), και το κάνει με την μέγιστη εμπορική – και καλλιτεχνική, στα πλαίσια του είδους – επιτυχία. Ο τελικός απολογισμός γίνεται πάντα στο τέλος(μιας καριέρας). Τα, άλλα, λόγια, είναι περιττά.
Θεοφάνους – Θεοδωρίδου, έχουν την επιτυχημένη χημεία, διδύμων, όπως Κουγιουμτζής – Νταλάρας και Κραουνάκης – Πρωτοψάλτη, για παράδειγμα. Βέβαια τα δίδυμα κλείνουν κύκλους, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορούν και να ξανανοίγουν, κι αυτό, πάλι, μας το δείχνει η ιστορία του τραγουδιού μας.
Με το «Απέναντι» (SONY/2012), ξανασμίγουν, σε μια ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά, 10 τραγουδιών, αλά παλαιά, ένας συνθέτης – μια ερμηνεύτρια – ένας στιχουργός. Εδώ, να πούμε, ότι ο Θάνος Παπανικολάου, ικανός στιχουργός, με ευχέρεια γραφής, και προσαρμοστικότητα στην κάθε είδους συνεργασία, έχει πετύχει, κι εδώ, το στάνταρ αποτέλεσμα, των στίχων ερωτικής θεματολογίας, που, φαντάζομαι, θα ήταν και το ζητούμενο της όλης δουλειάς.
Περνώντας στο υλικό λοιπόν (στα τραγούδια), είναι τα αναμενόμενα, που θα περίμεναν, οι γνώστες κι οι φαν, του διδύμου. Βρίσκονται, δηλαδή, στα στάνταρ του Θεοφάνους και της Θεοδωρίδου. Όλα τα κομμάτια ακούγονται με ροή, δεν υπάρχει κάτι που το προσπερνάς, αλλά λείπει και το τραγούδι που θα σε συνταράξει και θα περάσει, διαχρονικά, στο ρεπερτόριο της νύχτας, αν δικαιούμαι, να ρισκάρω μια πρόβλεψη.
Τα υποψήφια σουξέ(για τα ραδιόφωνα και τα live της τραγουδίστριας) είναι εδώ : «Απέναντι», «Για κανένα», «Δεν σ’ έχω ανάγκη» …
Ξεχωριστή μνεία, πρέπει να γίνει για το ντουέτο Μαρινέλλας - Θεοδωρίδου, που έγινε, λόγω της ζωντανής συνεργασίας τους, αλλά μας άφησε, ένα όμορφο τραγούδι(«Τα χατίρια»).
Από ‘κει και πέρα, υπάρχουν χασάπικα, ζεϊμπέκικα, αλλά και μπαλάντες, καθώς και τραγούδια με ποπ στοιχεία. Νομίζω, όμως, πως, συνολικά, ο δίσκος ανήκει στην κατηγορία του σύγχρονου λαϊκού.
Πολύ χαρακτηριστικά τραγούδια του διδύμου είναι τα : «Το δηλητήριο της καρδιάς», «Δεν σ’ έχω ανάγκη», «Αγάπη είναι», ενώ στα «Θα ‘ρθω να σε δω» & «Αυτό που λέει η καρδιά μου», η Νατάσα Θεοδωρίδου, μας καταθέτει τις μεγάλες ερμηνευτικές ικανότητές της.
Αυτό είναι νομίζω, και το δυνατότερο σημείο του – καλού – δίσκου : οι εξαιρετικές κι άψογες ερμηνείες της. Θα της πρότεινα – για την ιστορία – να επιδιώξει έναν δίσκο με την κλασική τετράδα(όλους μαζί σ’ έναν δίσκο όμως!) του λαϊκού μας τραγουδιού μας(Νικολόπουλος, Σούκας, Πολυκανδριώτης, Μουσαφίρης), και, μετά, ας προχωρήσει, παρακάτω, στο σήμερα, δεν είναι κακή, μια τιμητική δισκογραφική δουλειά, στις ρίζες των ‘80ς του νεότερου λαϊκού τραγουδιού μας.    
Προς το παρόν, βέβαια, ας απολαύσουμε το «Απέναντι», που το ακούς και το ευχαριστιέσαι ολόκληρο, αλλά – δεν θα το κρύψω – κάτω από την σκιά της «Κόκκινης γραμμής».

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
1. ΑΠΕΝΑΝΤΙ
2. ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ
3. ΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
4. ΤΑ ΧΑΤΙΡΙΑ (ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ)
5. ΘΑ 'ΡΘΩ ΝΑ ΣΕ ΔΩ
6. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΑΓΑΠΗ
7. ΔΕΝ Σ' ΕΧΩ ΑΝΑΓΚΗ
8. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ
9. ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ
10. ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ

 

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Ο Έρωτας είναι ο θάνατος.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS