86 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.04.2019
Ορφέας | Main Feed

Δισκοκριτικές

Γιώργος Τζαγάκης

Ένας δίσκος δύο ακροάσεις
Ο Σαμάνος | από το Μιχάλη Τσαντίλα
Ο Σαμάνος Και να που φτάσαμε αισίως στην 10η δισκογραφική παρουσία του ιδιαίτερα παραγωγικού Θανάση Παπακωνσταντίνου. Ο οποίος, σαν να ήθελε να το γιορτάσει, κάλεσε τον Διονύση Σαββόπουλο, που κάτι ξέρει από γιορτές, να ερμηνεύσει τα καινούργια του τραγούδια. Όσοι παρακολουθούσαν τις συνεντεύξεις των δύο δημιουργών, ήξεραν το θαυμασμό που έτρεφαν ο ένας για τον άλλο και η μεταξύ τους συνεργασία έμοιαζε να είναι θέμα χρόνου. Οι κοινές εμφανίσεις τους το χειμώνα στο Polis Theatre, όπου δοκίμασαν ζωντανά το υλικό αυτό, υπήρξαν το κεντρικό θέμα συζήτησης των μουσικόφιλων για πολλούς μήνες και το ερώτημα είναι κατά πόσο ο δίσκος δικαιώνει αυτή τη συνεργασία. Η απάντηση προκύπτει από τα παρακάτω.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο πατέρας των ελλήνων τραγουδοποιών καλείται να ερμηνεύσει τραγούδια που έχει γράψει κάποιος άλλος (βλέπε Βαγγέλης Γερμανός, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Ορφέας Περίδης μεταξύ πολλών άλλων) αλλά είναι η πρώτη που εμφανίζεται ως κύριος ερμηνευτής μιας πλήρους δισκογραφικής δουλειάς. Φαίνεται πάντως ότι το απόλαυσε ιδιαίτερα καθώς οι συγκεκριμένες ερμηνείες είναι από τις μεστότερες και πιο ψυχωμένες που μας έχει χαρίσει. Ευθύνονται βέβαια για αυτό και τα τραγούδια του Παπακωνσταντίνου.
Ο οποίος για άλλη μια φορά κάνει αυτό που ξέρει πολύ καλά: μας χαρίζει έναν ακόμα «μαγικό κύκλο τραγουδιών» (λόγια του ίδιου του Σαββόπουλου στο &7 της Ελευθεροτυπίας). Ο δίσκος αρχίζει δυνατά με το «Ασπρομόντε» που σε αρπάζει απ’ τα μαλλιά με τα κρουστά του Πέτρου Κούρτη, τις φάνκι-wah κιθάρες του Jimmy Mahlis και τον Σαββόπουλο σε μια ιδιαίτερα κεφάτη ερμηνεία εν μέσω χορωδιακών φωνητικών. Το «Attinse», εμπνευσμένο και αυτό, όπως και το προηγούμενο, από ένα ταξίδι του Παπακωνσταντίνου στα ελληνόφωνα χωριά της Κάτω Ιταλίας, είναι πιο ατμοσφαιρικό και επικό, με σπουδαίους στίχους («Σκιά κι ο χρόνος, τώρα γεννιέται, μα έχει γίνει κιόλας χτες») και ιδιαίτερη ενορχήστρωση που παντρεύει ηλεκτρική κιθάρα και τσέλο με μπουζούκι και ακορντεόν.
Μια δεύτερη ενότητα με θέμα επαναστάτες της Λατινικής Αμερικής αποτελείται από τα τραγούδια «Ο Φορτίνο Σαμάνο» και «Ramon». Το πρώτο, με λάτιν ηχοχρώματα (ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες από τη Βάσω Δημητρίου, πνευστά από τους Αντώνη Ανδρέου και Παντελή Στόικο) και τον Θανάση Παπακωνσταντίνου να «συνάδει» σε ρόλο αφηγητή-ραδιοφωνικού εκφωνητή, αναφέρεται στις τελευταίες στιγμές του Μεξικανού Φορτίνο Σαμάνο ενώ το δεύτερο περιγράφει την εμφάνιση σε όραμα του «αντάρτη Ramon» που δεν είναι άλλος από τον θρυλικό Τσε Γκεβάρα. Εξαιρετικές οι ενορχηστρώσεις, σπουδαία μουσική και συγκινητικοί στίχοι και στα δύο.
Το «Αυτό» είναι ένα ακουστικό ροκ θηρίο αλά Θανάσης, στα 6/8, με καταιγιστικά τύμπανα από τον Satnam Ramgotra, σπουδαίο μπάσο (ακουστικό και ηλεκτρικό) από τον Γιώτη Κιουρτσόγλου και ακορντεόν από τον Ηρακλή Βαβάτσικα. Στίχοι γεμάτοι εικόνες και μια διαολεμένη ερμηνεία από τον Σαββόπουλο συμβάλλουν έτσι ώστε να μιλάμε για μια από τις πιο δυνατές στιγμές του δίσκου. Άλλη μια τέτοια είναι άλλωστε και το «Ζεϊμπέκικο Της Κυριακής», ό,τι πιο κοντινό σε «λαϊκό τραγούδι» υπάρχει εδώ. Εξαιρετικά πνευστά ενορχηστρωμένα από τον Νίκο Κυπουργό και στίχοι («Ζεϊμπέκικο της Κυριακής, μες στο δωμάτιο μόνος. Χέρια χτυπά γονατιστός ο σταυρωτής ο χρόνος») που αποδεικνύουν ότι ο Παπακωνσταντίνου είναι σπουδαίος ποιητής. Η ματιά του μοιάζει να διασχίζει με άνεση το σύνορο μεταξύ του κόσμου μας και ενός παράλληλου, αλλά πολύ διαφορετικού, σύμπαντος.
Δεν είναι όμως όλα τα τραγούδια εδώ καινούργια αφού τρία από αυτά πρωτοεμφανίστηκαν στη Βροχή Από Κάτω (2006). Τα «Ορυχεία» μετατρέπονται από χαμηλότονη μπαλάντα σε μια λαχταριστή φέτα μονολιθικού ροκ πασπαλισμένη με νταούλι, ζουρνά και πολίτικη λύρα, κάτι σαν οι Nirvana του Kurt Cobain να τζαμάρουν με Έλληνες παραδοσιακούς μουσικούς διασκευάζοντας Bob Dylan. Η «Sara» δεν αλλάζει ιδιαίτερα από την προηγούμενη εκτέλεση, απλώς γίνεται ακόμα πιο χαμηλότονη με τη βιόλα του Φώτη Σιώτα και το τσέλο του Τάσου Μισυρλή. Το «Σαν Αστραπή» είναι το «Ό,τι Δεν Μπόρεσε» μελοποιημένο και με συμπληρωματικούς στίχους. Το ερμηνεύει ο Παπακωνσταντίνου συνοδευόμενος από τάμπλας, ούτι, κιθάρες, τσέλο και πιάνο με το αποτέλεσμα να είναι μια ταξιδιάρικη μπαλάντα. Υπάρχουν και άλλα «δάνεια» στο δίσκο όπως η εισαγωγή στο «Ζεϊμπέκικο Της Κυριακής» που θυμίζει την αντίστοιχη του «Πεχλιβάνη», τα samples του «Φορτίνο Σαμάνο» που παραπέμπουν στην «Αγρύπνια» και οι εισαγωγές στα «Ramon» και «Attinse» που παραπέμπουν στο «Άστρο Του Πρωινού». Το μοτίβο των επανεκτελέσεων και των «εσωτερικών δανείων» επαναλαμβάνεται σταθερά σε όλη τη δισκογραφία του Θανάση Παπακωνσταντίνου.
«Το Κάλεσμα» θυμίζει κλασσικό πανηγυριώτικο Σαββόπουλο αλλά υστερεί μάλλον σε σχέση με τη ζωντανή ηχογράφησή του που υπήρχε μέχρι πρότινος στη σελίδα του στο MySpace, «Ο Μεθυστής» ερμηνεύεται από τον Γιάννη Χαρούλη και τον δημιουργό του και πρόκειται για μελλοποιημένους στίχους του Πτωχοπρόδρομου από την Πόλη του 16ου αιώνα, με το βυζαντινό χρώμα να δίνεται από τα φωνητικά με τη βοήθεια του Βασίλη Χατζηνικολάου ενώ η αυλαία πέφτει με «Όλα Τα Πρωινά», ένα χαμηλότονο αλλά αισιόδοξο κλείσιμο με μελιστάλαχτη ερμηνεία από τον Νιόνιο.
Ο Σαμάνος κερδίζει με τα χέρια κάτω το στοίχημα. Δυνατό σύνολο τραγουδιών, απίθανη ομάδα μουσικών με τη Βάσω Δημητρίου στην επιμέλεια των ενορχηστρώσεων (οι οποίες κρατούν τις αποστάσεις τους από το τολμηρό πνεύμα του Βραχνού Προφήτη), μουσικότητα και λεπτές αποχρώσεις ηχοχρωμάτων (έννοιες των οποίων τη σημασία μοιάζει να αγνοεί μεγάλο κομμάτι της ελληνικής δισκογραφικής παραγωγής), κρυστάλλινος ήχος (το mastering έγινε στο Sterling Sound της Νέας Υόρκης), άρτια παραγωγή υπό τη διεύθυνση του Σαββόπουλου (η καλύτερη που είχε ποτέ σε δίσκο του ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου), μαγικό το εξώφυλλο από τον Θοδωρή Δασκαλάκη και εξαιρετικό το, σε στυλ παλιάς εφημερίδας, ένθετο.
Παραμένουν βέβαια και κάποια αναπάντητα ερωτήματα. Πόσα στιχάκια «πείραξε» και πόσες συγχορδίες πρόσθεσε ο Σαββόπουλος; Πότε θα βαρεθεί να παριστάνει τον εθνικό μας Αη Βασίλη και θα μας χαρίσει άλλη μια μεταμόρφωση, άλλη μια καινούργια δουλειά; Πότε επιτέλους θα ξεθαρέψει ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και θα εμπιστευτεί τη δική του φωνή; Θα ακούσουμε ποτέ δισκογραφημένη την «Μπουμπού» που έγραψαν μαζί και παρουσίασαν ζωντανά; Με το χρόνο ίσως πάρουμε τις απαντήσεις. Προς το παρόν μπορούμε να απολαμβάνουμε τους δύο σημαντικότερους τραγουδοποιούς μας μαζί στον ίδιο δίσκο. Η ζωή είναι πολυ γενναιόδωρη μερικές φορές...
Ο Σαμάνος
Ο Σαμάνος | από το Γιώργο Τζαγάκη
Η πολυαναμενόμενη καλλιτεχνική συνεργασία του Διονύση Σαββόπουλου, με τα 45 χρόνια προσφοράς στο ελληνικό τραγούδι, με το Θανάση Παπακωνσταντίνου, τον πιο χαρισματικό τραγουδοποιό της νεότερης γενιάς, είχε ως αποτέλεσμα το δίσκο ‘’Ο Σαμάνος’’, ο οποίος αφού αποτέλεσε την κοινή συνισταμένη της δημιουργικότητας των δύο καλλιτεχνών,δοκιμάστηκε στις κοινές εμφανίσεις τους πριν πάρει την τελική του μορφή στο στούντιο και παραδοθεί στην ακρόαση του κοινού.
Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου αυτή τη φορά επέλεξε να παραμερίσει τους μουσικούς πειραματισμούς του δίσκου ‘’Η βροχή απο κάτω’’ που ξένισαν ακόμα και το κοινό που τον παρακολουθεί πιστά και να βαδίσει σε εκείνους τους περπατημένους δρόμους της εξαιρετικής προσωπικής ποιητικής και μουσικής δημιουργίας, δρόμοι που δίκαια τον οδήγησαν στη σημαντική θέση που κατέχει σήμερα στο ελληνικό μουσικό τοπίο. Η διάθεση του να απενοχοποιήσει τους προαναφερόμενους πειραματισμούς του καταδεικνύεται κι απο την επιλογή του να παρουσιάσει ξανά στο κοινό κάποια τραγούδια που είχαν ηχογραφηθεί για πρώτη φορά στο δίσκο ‘’Η βροχή απο κάτω’’, αυτή τη φορά σε πιο συνηθισμένες μουσικές φόρμες. Επίκεντρο όμως της προσοχής σ’ αυτή τη συνεργασία αποτελεί η επιλογή του Διονύση Σαββόπουλου να αποτελέσει τον αποκλειστικό ερμηνευτή μιας σειράς τραγουδιών ενός άλλου τραγουδοποιού, μοναδική εξαίρεση στη συνήθη πρακτική του,-όταν δε γράφει τα δικά του τραγούδια-να συμμετέχει επιλεκτικά με κάποιες ερμηνείες του σε δίσκους καλλιτεχνών που εκτιμά. Παρά την πρωτοτυπία του εγχειρήματος ο Δ.Σαββόπουλος με την ιδιαίτερη χροιά της φωνής του και τις αξιόλογες ερμηνείες του δίνει ένα ιδιαίτερο τόνο στα τραγούδια του Θ.Παπακωνσταντίνου,δικαιώνοντας -κατα κάποιο τρόπο -την επιλογή αυτής της συνεργασίας.
Η αισθητική και ιδεολογική συγγένεια των δυο αδιαμφισβήτητα σημαντικών καλλιτεχνών δεν είναι καθόλου προφανής απο τη μέχρι τώρα πορεία τoυς. Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου με την εως τώρα απολύτως προσωπική ,ανεξάρτητη και πρωτοπόρα στάση του στη δημιουργία αλλά και στη δημόσια παρουσία του στο μουσικό χώρο,φαίνεται να περπατάει σε δρόμους παράλληλους με το Διονύση Σαββόπουλο,που ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια φαίνεται να μην έχει τη διάθεση να παρουσιάσει κάτι σημαντικό και πρωτοπόρο που να παραπέμπει στην επαναστικότητα,την πρωτοτυπία και την δυναμική των πρώτων χρόνων της μουσικής του δημιουργίας. Και πάντως οι αφορμές που θα μπορούσαν να δώσουν αυτό το χαρακτήρα στις πρόσφατες δημιουργίες του δε λείπουν απο τη σύγχρονη κοινωνική κατάσταση...Αυτή η προηγούμενη παράλληλη διαδρομή των δύο καλλιτεχνών αφήνει τα κατάλοιπά της και σ΄ αυτή τη συνεργασία αφού δεν οδηγεί σε μια ουσιαστική συνύπαρξη των δυο καλλιτεχνών. Αυτή η ιδιαιτερότητα δεν εμπόδισε βέβαια τη δημιουργία μιας αξιόλογης δισκογραφικής παραγωγής, που δικαιωματικά κέρδισε την προσοχή του κοινού και των ανθρώπων του χώρου, χωρίς βεβαίως να αποτελεί καμιά ιδιαίτερη τομή ή πρωτοτυπία στο σύγχρονο μουσικό τοπίο.
Ξεχωρίζουν το εξαιρετικό ‘’Αυτό’’ -με τους εξαιρετικούς στίχους του Θανάση Παπακωνσταντίνου και την υπέροχη ερμηνεία του Διονύση Σαββόπουλου- αλλά και τα τραγούδια ‘’Ο Φορτίνο Σαμάνο’’ και το ‘’Ζεϊμπέκικο της Κυριακής’’. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στις εξαιρετικές ενορχηστρώσεις με την επιμέλεια της Βάσως Δημητρίου και το δημιουργικό παίξιμο εξαιρετικών μουσικών διεθνούς εμβέλειας.
Τα τραγούδια του δίσκου:
01. Ασπρομόντε
Ένα ρυθμικό ως προς τη μελωδία τραγούδι,με τα φωνητικά να συνοδεύουν μια αξιοπρεπή ερμηνεία του Δ.Σαββόπουλου σε στίχους του Θ.Παπακωνσταντίνου.
02. Αυτό
Οι εξαιρετικοί αυτοί στίχοι του τραγουδιού δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά σε άρθρο του Λαρισαίου τραγουδοποιού στο περιοδικό πολιτισμού ‘’Ως3’’ ,στην ενότητα ‘’Λόγια στο χαρτί’’ όπου ο ίδιος ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου προλογίζοντας τους στίχους αυτούς εξηγεί την πηγή της έμπνευσης και της θεματολογίας τους: ‘’Στην προσπάθεια να εξηγήσω τι είναι αυτό που με κάνει και εκτίθεμαι ανεπανόρθωτα τραγουδώντας δεξιά κι αριστερά, οδηγήθηκα στον παρακάτω στίχο…’’. H ερμηνεία του Διονύση Σαββόπουλου -που συνοδεύεται απ΄ αυτή του Θανάση Παπακωνσταντίνου- είναι εξαιρετική και στους χαμηλούς τόνους και στις εξάρσεις της. Πρόκειται για μια εξαιρετική στιγμή του δίσκου.
03. Ο Φορτίνο Σαμάνο
Η εισαγωγή του τραγουδιού παραπέμπει στο τραγούδι ‘’Αγρύπνια΄΄ απο τον ομότιτλο δίσκο του Θανάση Παπακωνσταντίνου.Οι στίχοι με έντονο ιδεολογικο-πολιτικό υπόβαθρο αποτελούν έναν ύμνο στην ελευθερία και τη ζωή...
04. Ζειμπέκικο της Κυριακής
Ένα τραγούδι με διακριτή υπόσταση ανάμεσα στα υπόλοιπα του δίσκου, εξαιτίας της λαϊκής μελωδίας του και των επίσης ‘’λαϊκών ‘’ στίχων του ,που περιγράφουν την ψυχολογία του ανθρώπου στη διάρκεια της εβδομάδας.
05. Ορυχεία
ωΣτίχοι συγγενικοί ως προς τη θεματολογία τους με το τραγούδι ‘’Αυτό’’ ,περιγράφουν κι αυτοί τη δυσκολία της έκθεσης του ερμηνευτή στο κοινό με την ερμηνεία των τραγουδιών. Το τραγούδι αυτό δισκογραφήθηκε για πρώτη φορά στο δίσκο ‘’Βροχή απο κάτω’’ του Θανάση Παπακωνσταντίνου με διαφορετική μελωδία κι ενορχήστρωση, που σ΄αυτή τη διασκευή παρουσιάζουν έναν ιδιαίτερο δυναμισμό.
06. Ramon
Άλλο ένα τραγούδι με ιδεολογικο-πολιτικό υπόβαθρο, με μια απλή μελωδία και τη βασική ερμηνεία του Διονύση Σαββοπούλου.
07.Σαν αστραπή
Ένα τραγούδι που διακρίνεται για την έντονη ποιητικότητα των στίχων του Θανάση Παπακωνσταντίνου με μια απλή συνοδευτική μελωδία.Το τραγούδι αυτό (εκτός της τελευταίας στροφής )δισκογραφήθηκε για πρώτη φορά στο δίσκο του Θ.Παπακωνσταντίνου ‘’Βροχή απο κάτω΄΄ με τον τίτλο ΄΄Ότι δε μπόρεσε’’ σε απαγγελία των δύο γιών του Θ.Παπακωνσταντίνου,Αριστοτέλη και Κωνσταντή.Εδώ με την ερμηνεία του ίδιου του Θανάση Παπακωνσταντίνου.
08. Sara
H πρώτη εκτέλεση του τραγουδιού βρίσκεται στο δίσκο ‘’Η βροχή απο κατω’’ του Θ.Παπακωνσταντίνου.Ο Θ.Παπακωνσταντίνου στο δίσκο αυτό προσπαθεί να αναδείξει το τραγούδι εμπιστευόμενος την ερμηνεία του στον Δ.Σαββόπουλο.
09. Το Κάλεσμα
Πανηγυρική μελωδία με χαρακτηριστικά φωνητικά και τους αξιόλογους στίχους και την ερμηνεία του Δ.Σαββόπουλου.
10. Ο μεθυστής
Η απρόβλεπτη ερμηνεία του Γιάννη Χαρούλη πάνω στη μελωδία απο παραδοσιακά κάλαντα στην εισαγωγή δίνει ένα ιδιαίτερο χρώμα στο τραγούδι,το οποίο συνεχίζει να εκτυλίσσεται απρόβλεπτα ως μια ρυθμική απαγγελία συνοδευόμενη απο φωνητικά.
11. Attinse
Μια ιδιαίτερα μελωδική μπαλάντα με την ερμηνεία του Διονύση Σαββόπουλου πάνω σε αξιόλογους στίχους του Θ.Παπακωνσταντίνου.
12.Όλα τα πρωϊνά
Ένα τραγούδι με στιχουργική θεματολογία για τη ματαίωση των ονείρων και την δύσκολη μετάβαση απο τον θελκτικό κόσμο τους στο ρεαλισμό της καθημερινότητας που πραγματοποιείται με το πρωϊνό ξύπνημα.Συμπαθητική μελωδία κι ερμηνεία απο το Δ.Σαββόπουλο.
Ο δίσκος ‘’Ο Σαμάνος’’ κυκλοφορεί απο τη Lyra
Η ταυτότητα του δίσκου:
Μουσική - στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Ερμηνεία: Διονύσης Σαββόπουλος
Ενορχήστρωση: Συνεργατική (των μουσικών του εκάστοτε τραγουδιού και των Θ. Παπακωνσταντίνου και Δ. Σαββόπουλου) Διεύθυνση παραγωγής: Διονύσης Σαββόπουλος
Επιμέλεια ενορχηστρώσεων: Βάσω Δημητρίου Επιμέλεια παραγωγής: Φάνης Κιρκινέζος Artwork: Αλέξανδρος Παπαλέξης Ζωγραφικό έργο εξωφύλλου: Θοδωρής Δασκαλάκης
Φωτογραφία: Γιώργος Λιζάρδος
Εκτύπωση: Μιχάλης Ορφανός
Ηχογραφήσεις: Δεκέμβριος 2007 στο Studio Odeon από την Ηλία Λάκκα και Μάρτιος - Ιούνιος 2008 στο Studio Sierra από τον Βαγγέλη Λάππα ο οποίος συμμετείχε και με ενορχηστρωτικές ιδέες.
Μίξεις: Βαγγέλης Λάππας, Studio Sierra
Mastering: Grec Calbi, Sterling Sound, Νέα Υόρκη
Παραγωγός: ΕΤΑΙΡΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ Α.Ε.

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Εν αρχή ην ο ήχος κι όχι ο λόγος.
Σταύρος Ξαρχάκος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

27/4/1932 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος.
27/4/1975 Πέθανε ο ρεμπέτης Νίκος Μάθεσης (Τρελάκιας)
27/4/2008 Έφυγε από τη ζωή ο Κύπριος μουσικοσυνθέτης Μάριος Τόκας

ΤΥΧΑΙΑ TAGS