75 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
30.03.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Δημήτρης Βαγενάς

Μέλισσες: Άκου | Universal, 2011

Δισκοκριτικές

Δημήτρης Βαγενάς

Μετά τον επιτυχημένο εμπορικά και αισθητικά αμφίβολο «Κινέζο» -όπου ο στίχος «Έχω ερωτευτεί την αδερφή σου δεν παίζω / πες της κάτι μη μου κάνεις άλλο τον Κινέζο» ενέπνευσε το συγκρότημα να ενορχηστρώσει το κομμάτι μ' ένα όργανο που παραπέμπει στο κινέζικο έγχορδο pipa και να γυρίσει ένα video clip όπου τα μέλη του γκρουπ τρώνε με ξυλάκια και κάνουν κινέζικες χορευτικές φιγούρες -  οι ΜΕΛΙSSES επιστρέφουν με το album «Άκου». Το «Άκου» μοιάζει να απευθύνεται αποκλειστικά στο νεανικό κοινό και συγκεκριμένα στο κοινό των Onirama, του Μύρωνα Στρατή και φυσικά του  Μιχάλη Χατζηγιάννη.
Μουσικά, τα κομμάτια κινούνται σε pop και dance ρυθμούς, με κάποια να έχουν και μερικά ροκ στοιχεία, και κάποια άλλα να στηρίζονται κυρίως στα ψηφιακά όργανα, ενώ οι στίχοι καταπιάνονται -ως συνήθως- με ερωτικά θέματα και απευθύνονται -ως συνήθως- σε δεύτερο πρόσωπο. Όσον αφορά το ερμηνευτικό κομμάτι, η απλώς συμπαθητική φωνή που τραγουδάει άλλοτε προσπαθεί να γίνει ροκ, και άλλοτε θυμίζει τη φωνή του Χατζηγιάννη.
Τα τραγούδια «Σαν σκιά», «Άκου», «Ό, τι άφηνες μισό» και «Κράτα τα μάτια σου κλειστά» (στο οποίο συμμετέχει η Ήβη Αδάμου), δεν έχουν τίποτα που να τα διαφοροποιεί από τις άφθονες ποπ επιτυχίες που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα: χορευτικοί ρυθμοί και τετριμμένοι στίχοι. Η «Βροχή» και το «Παραμύθι» φαίνεται πως είναι τα δύο κομμάτια που ξεχωρίζουν: μελωδικά,  προσεγμένα ως προς την ενορχήστρωση, πιο εσωστρεφή, και κυρίως πιο ειλικρινή από τα υπόλοιπα ως προς τους στίχους, με αποτέλεσμα οι όποιες στιχουργικές και φωνητικές ατέλειες να παραμερίζονται. Υπάρχουν επίσης τρία τραγούδια με αγγλικούς στίχους («Joanna», «Lovers fall», «More than that»), με το «Lovers fall» να ξεχωρίζει, αφού σε επίπεδο στίχων τουλάχιστον φαίνεται πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από τα υπόλοιπα του δίσκου. Το «More than that» θυμίζει έντονα ξένα κομμάτια που ακούγονταν στις discο τις περασμένες δεκαετίες και ανεξάρτητα από το αν αυτό το μουσικό είδος χαίρει εκτιμήσεως στην Ελλάδα, αναμφίβολα είναι δύσκολο για κάποιον Έλληνα εν έτει 2011 να καταφέρει να γράψει ένα τέτοιο τραγούδι. Για το τέλος άφησα δύο κομμάτια που θα προτιμούσα να μην υπήρχαν στο δίσκο: το «Πίκι Πίκι», του οποίου τον τίτλο δεν μπόρεσα ακόμα να αποκρυπτογραφήσω, με τη μελωδία να προσπαθεί ανεπιτυχώς να ενσωματώσει hip hop στοιχεία, και το στιχουργό να αποτίει φόρο τιμής στο κλισέ με στίχους του τύπου «Κι η νύχτα αυτή / θα 'ναι δικιά μας / θα σε κρατώ ως το πρωί / κι όταν το φως / θα σ' αγκαλιάζει / θα σε ξυπνώ / μ' ένα φιλί» και τον «Κινέζο 2»: στον πρώτο μέρος ο τραγουδιστής του συγκροτήματος ερωτεύεται την αδερφή του φίλου του, στο δεύτερο προσπαθεί να την προσεγγίσει, ενημερώνοντας στους ακροατές πως «την πιάνω και τη φιλάω ξαφνικά / και μου ρίχνει μια μπουνιά». Εύχομαι μετά την απόρριψη να τα παρατήσει, γιατί φοβάμαι πως αν αυτή η κοπέλα τού γίνει εμμονή θα έχουμε και τρίτο τραγούδι!
 
Το ένθετο του δίσκου περιλαμβάνει εκτός από τους στίχους και πλούσιο φωτογραφικό υλικό με τα μέλη του συγκροτήματος να φωτογραφίζονται με τα μουσικά τους όργανα, φορώντας πολύχρωμα σακάκια και παπιγιόν. Επίσης, δεν αναφέρονται πουθενά τα ονόματα των μελών του γκρουπ, ούτε ποιος τραγουδάει και ποιος έχει γράψει τη μουσική και τους στίχους, γι' αυτό άλλωστε δεν παρέθεσα παραπάνω κανένα ονοματεπώνυμο.
 
Τα τραγούδια
01. Σαν σκιά
02. Άκου
03. Βροχή
04. Ό,τι αφήνεις μισό
05. Κράτα τα μάτια σου κλειστά (feat. Ήβη Αδάμου)
06. Παραμύθι
07. Joanna
08. Πίκι πίκι
09. Ο Κινέζος 2
10. Lovers fall
11. More than that
 
Μουσική, στίχοι: ΜΕΛΙSSES 
Ενορχήστρωση, ηχοληψία, μίξη: ΜΕΛΙSSES
Διεύθυνση παραγωγής: ΜΕΛΙSSES
Υπεύθυνη παραγωγής: Άννα - Μαρία Αντίππα
Artist management: PIARISTA
 
 
 

 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #4 giangian 01-01-2012 01:40
Na toniso kai go oti to tragoudi "kinezos" den einai to pio petyximeno tragoudi apo melisses...min sinexizeis na to anafereis...dektes oi apopseis sou alla na leme ta pragmata opos einai...to pio petyximeno an de kano lathos prepei na einai to "krufa" giati me afto eginan kai gnwstoi...kai an krino kai apo ta views sto youtube etsi prepei na einai...to pio wraia tragoudia gia mena anikoun sto proigoumeno disko(blepe "i mpalanta ton asterion" k "pos na se afiso") xoris na simainei pos kai aftos de exei exisou kala kai epitiximena tragoudia!!!
Παράθεση
 
 
0 #3 Ανδρέας 01-12-2011 04:10
Το πιο πετυχημένο τραγούδι τους είναι το "Κρυφά", όχι ο "Κινέζος". ;-)
www.youtube.com/.../
Παράθεση
 
 
0 #2 Δημήτρης 29-11-2011 22:41
Λευτέρη, δεν ποινικοποιώ ούτε την ποπ ως μουσική ούτε τα αντρικά συγκροτήματα. Αυτό που γράφω είναι πως στα περισσότερα ποπ κομμάτια στην Ελλάδα οι μουσικές είναι παρόμοιες και οι στίχοι τυποποιημένοι. Αυτό δε σημαίνει πως υποτιμώ την ποπ μουσική ως είδος, άλλωστε και οι θρυλικοί Beatles (που ήταν και boyband) έχουν τραγουδήσει ποπ. Το πρόβλημά μου είναι οι ανέμπνευστες μελωδίες και οι τετριμμένοι στίχοι -όπως είχε πει κι ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, πλέον το νόημα των περισσότερων τραγουδιών είναι "Μη μου φύγεις, γιατί θα τρελαθώ". Επίσης δεν ανέφερες πως γράφω καλά λόγια για το «More than that», το οποίο είναι ένα disco κομμάτι, και παρόλο που τέτοια τραγούδια θεωρούνται ευτελή από τους περισσότερους, αναφέρω πως είναι πετυχημένο στο είδος του. Επίσης, πουθενά δε γράφω πως οι Onirama και ο Χατζηγιάννης γράφουν χαζά τραγούδια για πιτσιρίκια, αυτή είναι δική σου άποψη! Βάζοντας στο ίδιο τσουβάλι τους Onirama και τις Μέλισσες, εννοώ πως και τα δύο συγκροτήματα πάσχουν από έλλειψη πρωτοτυπίας, αφού ξεκαθαρίζω πως αυτό είναι το βασικό πρόβλημα του "Άκου". Τέλος, ανεξάρτητα από το πόσο πετυχημένος καλλιτεχνικά ήταν ο "Κινέζος", είναι εμφανές πως οι Μέλισσες επαναπαύτηκαν και ακολούθησαν την πεπατημένη, από τη στιγμή που αποφάσισαν να ηχογραφήσουν τη συνέχεια του πιο πετυχημένου τους τραγουδιού.
Παράθεση
 
 
+1 #1 Λευτερης 28-11-2011 02:48
ηξερα τις μελισσες απο 2-3 "χιτακια" που ειχαν κανει στο παρελθον. δεν ειχα μπει στη διαδικασια να ακουσω ομως κατι παραπανω απο αυτους. πριν λιγες μερες ακουσα ενα κομματι στον διεση. πηρα τηλεφωνο να ρωτησω ποιο ειναι αυτο το υπεροχο τραγουδι που ακουω. μου απαντησαν "σαν σκια απο μελισσες"... μου εκανε μεγαλη εντυπωση που οι μελισσες ειχαν γραψει ενα τετοιο κομματι και εψαξα στο youtube να ακουσω τι αλλο εχουν κανει. ακουσα ολα τα τραγουδια απο αυτο το cd που κρινεται παραπανω. εμεινα αφωνος.. ειναι η καλυτερη ολοκληρομενη δουλεια που εχω ακουσει τα τελευταια χρονια στην Ελλαδα! το ιδιο αφωνος εμεινα οταν διαβασα αυτη την κριτικη που αδικει τοσο αυτο το αλμπουμ. κριμα να μην αναγνωριζεται η αξια ενος γκρουπ επειδη καποιοι τους εχουν κολλησει μια ταμπελα που γραφει "ποπ" ή "boyband¨ή δεν ξερω κι εγω τι αλλο.. αυτος που εκανε την κριτικη μαλλον δεν ειναι ο καταλληλος για να κανει αυτη τη δουλεια.. γουστα ειναι αυτα αλλα δεν μπορεις οταν εχεις ακουσει αυτο το cd να βαζεις τις μελισσες στο ιδιο τσουβαλι με ολους τους αλλους που γραφουν χαζα τραγουδακια για πιτσιρικια. κι εγω πριν απο αυτο δεν ειχα την καλυτερη γνωμη για αυτο το συγκροτημα αλλα δεν εμεινα στον κινεζο (που προσωπικα το ειχα βρει πολυ αστειο και εξυπνο...). οταν εισαι κριτικος πρεπει να μην εχεις προκαταληψεις και κολληματα... αυτα απο μενα... και μπραβο στις μελισσες για αυτη τη δουλεια!!
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το γιαούρτι, που μια μέρα πριν από το ευρώ, έκανε 48 δραχμές και μια μέρα μετά τριακόσιες πενήντα – σε δραχμές – εμείς το φάγαμε αδιαμαρτύρητα. Το ίδιο γιαούρτι ήταν, ίσως και χειρότερο, αλλά εμείς το πληρώσαμε χωρίς να πούμε λέξη. Δηλαδή ως λαός είμαστε πολύ του γιαουρτιού.
Σταμάτης Κραουνάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

30/3/2011 Πέθανε στο νοσοκομείο ΝΙΜΤΣ ο συγγραφέας Μπάμπης Τσικληρόπουλος
31/3/2008 Πέθανε στην Αθήνα, πλήρης ημερών, ο φιλέλληνας σκηνοθέτης και σύζυγος της Μελίνας Μερκούρη Ζυλ Ντασέν

ΤΥΧΑΙΑ TAGS