167 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
28.07.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Μιχάλης Τσαντίλας

Empty Frame: They Think We Are Eskimos | Legend, 2011

Δισκοκριτικές

Μιχάλης Τσαντίλας

Η ελληνική αγγλόφωνη σκηνή, σε ιδιαίτερη άνθιση τα τελευταία χρόνια, έχει αποθεωθεί αλλά και απαξιωθεί πολλάκις, από διάφορες πλευρές. Οι κατήγοροι θεωρούν ότι πίσω από τη χρήση αγγλικών στίχων κρύβεται η αδυναμία έκφρασης ουσιαστικού λόγου ενώ οι υπερασπιστές της εστιάζουν στο μουσικό κομμάτι, το οποίο, καθώς αντλεί από το τεράστιο εύρος των διεθνών ρευμάτων, πλεονεκτεί όταν συγκρίνεται με τελματωμένες περιοχές όπως το λεγόμενο «έντεχνο» τραγούδι. Κι όμως, αν θέλει κανείς να είναι δίκαιος και να λαμβάνεται η άποψή του στα σοβαρά, θα πρέπει να αποφεύγει τις γενικεύσεις και να εξετάζει κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
Να, πάρτε για παράδειγμα τους Empty Frame. Βρίσκονται κάμποσα χρόνια στο κουρμπέτι έχοντας δώσει πολλές συναυλίες, αλλά μόλις φέτος κυκλοφορούν το ντεμπούτο τους. Πρόκειται για ένα πολυμελές σχήμα, που, πέρα από τα συνήθη όργανα (κιθάρες, μπάσο, τύμπανα, πιάνο), περιλαμβάνει στη σύνθεσή του και βιολί, τσέλο και μαντολίνο. Διαθέτει έτσι ευρύ ηχοχρωματικό πεδίο, το οποίο και χρησιμοποιεί μαεστρικά. Ανήκουν στην αγγλόφωνη σκηνή αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν το «κλασικό» αγγλόφωνο σχήμα – η ομαδοποίησή τους με το σύνολο θα τους αδικούσε κατάφορα.
Το They Think We Are Eskimos περιλαμβάνει 13 τραγούδια από τα οποία δεν μπορείς να πετάξεις τίποτα. Δεν υπάρχει καμιά στιγμή που να σε αφήνει αδιάφορο, που να θέλεις να παρακάμψεις κατά την ακρόαση. Κι αυτό γιατί οι συνθέσεις των Empty Frame διαθέτουν δυνατές μελωδίες και κατορθώνουν να συνδυάζουν ετερόκλητα ακούσματα, φτιάχνοντας ενδιαφέροντα κράματα. Είναι πράγματι εντυπωσιακός ο τρόπος που διαχειρίζονται την πηγαία μελωδικότητα των Beatles (Falling In Love), το πώς μεταπηδούν από την americana στο new wave μέσα στο ίδιο τραγούδι (No Borders), το πώς «απαντούν» στο The End των The Doors μέσω των πρώιμων Pink Floyd (Child’s Play) ή το πώς βουτούν με χάρη και πυγμή στους βάλτους του boogie της Νέας Ορλεάνης (The Caravan).
Εντάξει, ίσως κάποιοι έχουν και πάλι ενστάσεις σχετικά με τους στίχους. Έχουμε συνηθίσει στο ελληνικό τραγούδι ο λόγος να έχει τον πρώτο λόγο, να βαραίνει περισσότερο. Καλό είναι να μη μας ξεφεύγει, βέβαια, ότι στα μέρη μας ήταν πάντα λιγότεροι αυτοί που μπορούσαν να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν τη μουσική. Οι Empty Frame δεν εντυπωσιάζουν με τους στίχους τους ούτε όμως προσβάλλουν την αισθητική μας. Σίγουρα τα λόγια δεν είναι ο κύριος λόγος για να τους ακούσει κανείς αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Είναι τόσο ισχυρό το μουσικό μέρος που εξισορροπεί με το παραπάνω τις όποιες μικρές αδυναμίες τους στο «έλλογο» μέρος.
Καθόλου άδειο, λοιπόν, το κάδρο των Empty Frame. Αντιθέτως, είναι γεμάτο με ηχοχρώματα, υπέροχες ενορχηστρώσεις και γάργαρες μελωδίες. Αν είστε καλοπροαίρετοι σκεπτικιστές απέναντι στους αγγλόφωνους καλλιτέχνες, ίσως αυτός να είναι ο δίσκος που πρέπει να ακούσετε για να αλλάξετε γνώμη. Αν πάλι ανήκετε στους λεγόμενους «εναλλακτικούς», αγνοήστε το γεγονός ότι αυτό το άλμπουμ δεν κυκλοφορεί μέσω κάποιας από τις γνωστές «χιπ» εταιρείες και αναζητήστε το. Κι έχετέ το καλά στο νου σας: αν ετούτη η παρέα καταφέρει να πάει ένα βήμα παραπέρα, αν κατορθώσει να «αλιεύσει» από τον συλλογικό ψυχισμό της ένα πιο προσωπικό στίγμα διατηρώντας παράλληλα την παιχνιδιάρικη διάθεσή της, είναι σίγουρο ότι θα έχουμε να λέμε πολλά γι’ αυτούς στο μέλλον.
 
Tracklist
01. Looking Up
02. Take Over The City
03. No Borders
04. Little Ghosts
05. Eternity
06. Falling In Love
07. Lullaby
08. Freeway
09. Funerals For The Living
10. The Caravan
11. The Hangman’s Son
12. Child’s Play
13. All The Way
 
 
 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Εν αρχή ην ο ήχος κι όχι ο λόγος.
Σταύρος Ξαρχάκος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

29/7/1919 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο ποιητής Μίλτος Σαχτούρης
29/7/1925 Γεννήθηκε στη Χίο ο Μίκης Θεοδωράκης
29/7/2004 Πέθανε η ηθοποιός και τραγουδίστρια Ρένα Βλαχοπούλου