88 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
27.06.2017
Ορφέας | Main Feed

Δισκοκριτικές

Τάσος Π. Καραντής

Κοινωνικόν | Ερωτικόν | Χορευτικόν
Μου έλεγε ένας γνωστός έντεχνος συνθέτης, ότι, για δυο μόνο λαϊκούς τραγουδιστές πίστας θα μπορούσα να γράψω τραγούδια και να συνεργαστώ μαζί τους, τον Πασχάλη Τερζή και το Νότη Σφακιανάκη. Πραγματικά, ο Νότης Σφακιανάκης είναι μια από τις καλύτερες λαϊκές φωνές της τελευταίας 20ετίας, φωνή που διαθέτει, πέρα από φωνητικά κι ερμηνευτικά προσόντα, και μια ωραία λαϊκή χρειά. Επέλεξε, εξαρχής, να υπηρετήσει – δισκογραφικά αλλά και live - το σύγχρονο λαϊκό τραγούδι πίστας, aς το πω έτσι, απολαμβάνοντας τη μεγαλύτερη δυνατή δημοφιλία κι εμπορικότητα, αφού κατάφερε, με το δίσκο του «ΧΧΧ Ενθύμιον» (1999) και τις 365.000 πωλήσεις του, να μπει στο ΤΟΠ-10 (7ος) των δίσκων με τις υψηλότερες πωλήσεις της ελληνικής δισκογραφίας.

Από εκεί και πέρα - στα πλαίσια της γενικότερης κρίσης της δισκογραφίας και των πτώσεων των πωλήσεων - καταφέρνει, να συντηρεί το κοινό του, χωρίς όμως να φτάνει στα ύψη που έφτασε τη δεκαετία του ’90.
Σαφώς κι άφησε τραγούδια επιτυχίες στο είδος του και στο χώρο του, αλλά δεν νομίζω με την ίδια συχνότητα τα τελευταία χρόνια, που το παιχνίδι της κορυφής έχει περάσει σε νεότερους εκπροσώπους του είδους, σαν τον Πλούταρχο και τον Βέρτη.
Στα τέλη του 2009, ο Νότης Σφακιανάκης προσπάθησε να ταράξει τα δισκογραφικά νερά, ξεκινώντας (αρχικά μέσα από το «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» και κατόπιν από τα δισκοπωλεία) την κυκλοφορία μιας τριλογίας υπό τον γενικό τίτλο «Ματωμένο δάκρυ». Το όλο μεγαλεπήβολο σχέδιο θα περιλάμβανε τρία cd, τρεις, δηλαδή, ενότητες των 7 τραγουδιών, με τους τίτλους «Κοινωνικόν», «Ερωτικόν» & «Χορευτικόν» και με τραγούδια κοινωνικού, ερωτικού και χορευτικού περιεχομένου αντίστοιχα. Το «Κοινωνικόν» κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2009, το «Ερωτικόν» τον Απρίλιο του 2010 και το «Χορευτικόν», πρόσφατα, το Νοέμβριο του 2010, όπου κι ολοκλήρωσε την τριλογία.




Εμπορικά η τριλογία πήγε καλά, αφού δόθηκε μέσα από μεγάλης κυκλοφορίας κυριακάτικη εφημερίδα («ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»), αλλά κι από τα δισκοπωλεία επίσης. Δεν θα έλεγα όμως ότι έγινε δισκογραφικό γεγονός, όπως διαφημίστηκε, κι αυτό γιατί, πέρα από τις όποιες καλές προθέσεις και τις έξυπνες ιδέες, μετράει αυτό καθαυτό το υλικό, τα τραγούδια δηλαδή. Και δε νομίζω ότι τα 21 αυτά τραγούδια θα κερδίσουν το στοίχημα του χρόνου, αποτελούν απλά άλλη μια δισκογραφική δουλειά του Σφακιανάκη. 
Όταν θέλεις να κάνεις κοινωνικά, ερωτικά και χορευτικά τραγούδια, μέσα από μια τριλογία κιόλας, που να αποτελέσουν όντως μια πρόταση, κάνεις την έκπληξη και την υπέρβαση κι αναζητάς τις καλύτερες υπογραφές του κάθε είδους, προσπαθώντας να τιθασεύσεις τα εντελώς διαφορετικά τραγούδια και θεματολογίες, με τη φωνή και την ερμηνεία σου και να αφήσεις κάτι το πρωτότυπο και διαφορετικό που θα μείνει και θα γίνει κλασικό. Αντίθετα, ο Σφακιανάκης απευθύνθηκε, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, σε γνωστούς δημιουργούς που υπηρετούν το σύγχρονο λαϊκό τραγούδι πίστας, δίνοντάς τους παραγγελιά για την μουσική και στιχουργική θεματολογία του. Δεν είναι τυχαίο που και στις τρεις ενότητες συναντάμε αρκετά κοινά ονόματα δημιουργών (Βασίλης Δήμας, Χριστόφορος Γερμενής, Γιώργος Μουκίδης, Βασίλης Γιαννόπουλος κ.ά.). Οι ίδιοι δηλαδή υπέγραψαν και τα κοινωνικά και τα ερωτικά και τα χορευτικά … Κι έτσι έχουμε τραγούδια του γνωστού ύφους του Σφακιανάκη, τα οποία δεν φέρνουν κάτι το καινούριο. Ε, εντάξει, θα ακουστούν για λίγο και τα ραδιοφωνικά σουξέ, μέχρι να κλείσει ο σύντομος κύκλος της ζωής τους … 
Τι απομένει; Η πολύ καλή λαϊκή φωνή του Σφακιανάκη - στα καλύτερά της θα έλεγα – σε τραγούδια όμως μια από τα ίδια. Πολύς ο ντόρος δηλαδή για την τριλογία, αλλά και το «Ματωμένο δάκρυ», με τον μελό τίτλο του, απευθύνεται βασικά στους θαυμαστές του δημοφιλούς τραγουδιστή, τροφοδοτώντας τους τις ανάγκες για νέα τραγούδια με τη φωνή του αγαπημένου τους τραγουδιστή.




Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Οι υπάλληλοι όλοι λιώνουν και τελειώνουν σαν στήλες δύο - δύο μες στα γραφεία.
Κώστας Καρυωτάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS