175 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
25.02.2017
Ορφέας | Main Feed
Τάσος Π. Καραντής

Ο Χρήστος Νικολόπουλος κι ο Μανώλης Ρασούλης δεν χρειάζονται συστάσεις, αφού όλοι γνωρίζουν το έργο των δυο σημαντικών αυτών δημιουργών, καθώς και τα έργα - σταθμούς της κοινής δισκογραφίας τους («Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα η αγάπη μένει» & «Παίξε Χρήστο επειγόντως»).
Σέβομαι, ανεξαιρέτως, όλους εκείνους τους καλλιτέχνες, που έχουν προσφέρει το δικό τους λιθαράκι στο τραγούδι μας, αλλά τους “κρίνω”, πάντα, σε συνάρτηση με την ηλικία τους, γιατί, όπως και να το κάνουμε, οι κορυφές χρειάζονται νιάτα για να τις ανεβούν και να τις κατακτήσουν. Κι είναι καταγεγραμμένο στην ιστορία του τραγουδιού, ποιοι κατέκτησαν, στον καιρό τους, ο καθένας την δική του κορυφή, ανάμεσά τους, φυσικά, συγκαταλέγονται ο Νικολόπουλος κι ο Ρασούλης. Απ’ τη στιγμή όμως που – καλώς – συνεχίζουν να παράγουν έργο και να το δημοσιοποιούν, καλούμαστε να πούμε τη γνώμη μας και γι’ αυτό, ελεύθερα μεν, αλλά χωρίς να ξεχνάμε ποτέ το παρελθόν και την προσφορά τους.

Η τελευταία δουλειά του Νικολόπουλου και του Ρασούλη «Με τον Ομπάμα αντάμα» (SONY), προσπαθεί να μας μιλήσει χιουμοριστικά για το σήμερα και να σχολιάσει την επικαιρότητα. Ο τίτλος είναι χαρακτηριστικός “ρασουλικός” και το εξώφυλλο ευρηματικό και γουστόζικο, ίσως μάλιστα, κάποτε, να θεωρηθεί, λόγω του Αμερικανού Προέδρου, και καλτ. Τα τραγούδια είναι τα περίτεχνα λαϊκά που ξέρει πάντα να φτιάχνει ο Νικολόπουλος, υπάρχουν αρκετά που ξεχωρίζουν, αλλά λείπει το σουξέ, ενώ, υπάρχει ένα “τραγούδι – μανιφέστο”, που σε συνδυασμό με το στίχο και την ερμηνεία του, μάλλον, ήρθε για να μείνει.
Οι στίχοι του Ρασούλη δεν ήταν ποτέ της αισθητικής μου (δεν μου αρέσει το ειρωνικό χιούμορ, αλλά το αυτοσαρκαστικό), μα και μόνο το «Τίποτα δεν πάει χαμένο» και το «Όλα σε θυμίζουν», να είχε γράψει ο Ρασούλης, την έχει κερδίσει τη “στιχουργική αθανασία”! Δεν μπορώ όμως να μην επισημάνω και κάποιους στίχους του από την πρόσφατη αυτή δουλειά του («Κούνια μπέλα/κούνια μπέλα/ο Αλέξανδρος/ γεννήθηκε στην Πέλλα», «Του έρωτα ο εχθρός/ είν’ η απάθεια/ χρειάζεται μια διαρκής προσπάθεια», «Η
σχέση μας μωρό μου/ βρήκε θήκη/ σκουριάζει θλιβερά στην αποθήκη», «Άμα με ξαναπροδώσεις/ θα φας μπουνιές/ όχι στον Πούτιν πουτινιές/και βρωμοαμερικανιές», «Τρία δις γυναίκες ζούνε/ πάνω στον πλανήτη Γη/κι όμως διάλεξα εσένα/αγάπη μου παντοτινή», «Στο αεροδρόμιο Ντεγκόλ/ είναι περίπου σαν το Μολ») που, αν τους είχε γράψει ομότεχνός του, από άλλο “τραγουδιστικό στρατόπεδο”, θα τα ’χε ακούσει!
Η δουλειά αυτή, μαζί με το περσινό live του Νικολόπουλου «Το περιβόλι τ’ ουρανού», μας συστήνει(μ’ ένα καινούριο τραγούδι) τη νέα καλή λαϊκή φωνή του Γιώργου Αιγιώτη. Αντίθετα, ο Παντελής Θεοχαρίδης κι ο Απόστολος Στεργίου μιμούνται δύο σπουδαίους Έλληνες τραγουδιστές, τόσο φανερά, που δεν χρειάζεται να αναφέρω καν ποιους, αφού είναι πασιφανές. Το τραγούδι μας, όμως, ποτέ δεν είχε ανάγκη από μιμήσεις και υποκατάστατα, αλλά από νέα πρόσωπα με τη δική τους ερμηνευτική ταυτότητα. Ο Μπάμπης Τσέρτος βρίσκεται σταθερά στο ύψος των περιστάσεων, ενώ η Σοφία Παπάζογλου είναι μια τραγουδίστρια απ’ την οποία, πάντα, περιμένεις την ευχάριστη έκπληξη, απολαύστε την, λοιπόν κι εδώ στο «Γεγονός», που το ερμηνεύει υπέροχα. Το καλύτερο, κατά τη γνώμη μου, κομμάτι του δίσκου, είναι «Το Μανιφέστο», ένα πολύ όμορφο – μουσικά & στιχουργικά – τραγούδι, που το λέει υποδειγματικά ο Κώστας Σμοκοβίτης, αναδεικνύοντάς το με την μαεστρία του και την ταυτότητα της φωνής και της ερμηνείας του.
«Με τον Ομπάμα αντάμα» λοιπόν κι, όντως, έχουμε ένα χαρακτηριστικό - μέσα απ’ τη γνωστή ματιά του και τους στιχουργικούς νεολογισμούς του – “χρονογράφημα” του Ρασούλη, ντυμένο, με το γνώριμο, τα τελευταία χρόνια, μουσικό ύφος του Νικολόπουλου. Σίγουρα το “χρονογράφημα” είναι σημερινό, αλλά η επικαιρότητά του αυτή, νομίζω πως, ταυτόχρονα, βάζει σε κίνδυνο τη διαχρονικότητά του.
01 ΜΕ ΤΟΝ ΟΜΠΑΜΑ ΑΝΤΑΜΑ | Όλοι
02 Η ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ | Παντελής Θεοχαρίδης
03 ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ | Μπάμπης Τσέρτος
04 Ο ΕΦΡΑΙΜΑΚΟΣ | Μανώλης Ρασούλης
05 ΤΕΛΜΑ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ | Σοφία Παπάζογλου
06 ΤΟ ΠΑΛΗΟ | Χρήστος Νικολόπουλος
07 Η ΣΚΟΠΙΑΝΗ | Παντελής Θεοχαρίδης
08 ΤΙ ΗΤΑΝ ΤΟΤΕ | Μανώλης Ρασούλης
09 Η ΚΥΠΡΙΑ | Μπάμπης Τσέρτος
10 ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ | Κώστας Σμοκοβίτης
11 ΑΥΤΗ Η ΕΠΟΧΗ | Γιώργος Αιγιώτης
12 ΤΟ ΝΤΙΒΙΝΤΙ | Μπάμπης Τσέρτος
13 ΠΗΡΑΝ ΦΩΤΙΑ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ | Χρήστος Νικολόπουλος
14 ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ | Σοφία Παπάζογλου
15 ΜΟΝΟ ΕΣΥ | Απόστολος Στεργίου
16 ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΝΤΕΓΚΟΛ | Μπάμπης Τσέρτος
17 ΕΝΑ ΟΥΖΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΚΑΡΟΥΖΟ | Χρήστος Νικολόπουλος, Μανώλης Ρασούλης
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Στην άμμο τα έργα στήνονται μεγάλα των ανθρώπων και σαν παιδάκι τα γκρεμίζει ο Χρόνος με το πόδι.
Κώστας Καρυωτάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

25/2/1943 Γεννήθηκε ο κιθαρίστας του συγκροτήματος Μπητλς Τζωρτζ Χάρισον
25/2/1973 Ο Νίκος Κοεμτζής σκοτώνει τρεις αστυνομικούς για μία "παραγγελιά" στο κέντρο Νεράϊδα. Ο Διονύσης Σαββόπουλος με αφορμή το περιστατικό θα γράψει το τραγούδι "Μακρύ ζεϊμπέκικο για το Νίκο"
26/2/1969 Κάνει πρεμιέρα η ταινία "Ζ" του Κώστα Γαβρά με θέμα τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Βασίλη Βασιλικού και με τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη

ΤΥΧΑΙΑ TAGS