166 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
29.05.2017
Ορφέας | Main Feed

Η δισκογραφία σήμερα

Δημήτρης Βαγενάς

ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΛΑΝΗ: Η προσωπική της δισκογραφία

(Γ’ ΜΕΡΟΣ – ΔΕΚΑΕΤΙΑ ’90)

Γράφει ο Δημήτρης Βαγενάς



Η Δήμητρα Γαλάνη μπήκε στη δισκογραφία το 1969 με το τραγούδι των Δήμου Μούτση – Νίκου Γκάτσου «Κάποιο τρένο». Ούσα μόλις 16 ετών,  κατάφερε να κάνει αισθητή την παρουσία της, συνεργαζόμενη με τους σημαντικότερους συνθέτες και υπηρετώντας ένα ρεπερτόριο εξαιρετικό. Στο τρίτο από τα τέσσερα αφιερώματα στην προσωπική της δισκογραφία, θα εξετάσουμε έναν – έναν όλους τους δίσκους της, από το 1990 έως το 1999.

1990 -1999
Έχοντας σημαδέψει με τη φωνή της δύο δεκαετίες, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 η Δήμητρα Γαλάνη αποφάσισε να παρουσιάσει την πρώτη της ολοκληρωμένη συνθετική δουλειά, το δίσκο «Φως» σε στίχους Παρασκευά Καρασούλο, ενώ, λίγα χρόνια μετά, η Λίνα Νικολακοπούλου έντυσε με τους στίχους της τις μελωδίες της στο δίσκο «Ανάσα η τέχνη της καρδιάς». Την ίδια δεκαετία διέπρεψε στο «Χάραμα», τραγουδώντας αγαπημένα της λαϊκά κομμάτια, και ηχογράφησε τον πρώτο της – ουσιαστικά – λαϊκό δίσκο, τα «Χάρτινα» σε μουσική Τάκη Σούκα.  

1990 «Για πιάνο και φωνή»

Στις 15.2.1989 η Δήμητρα Γαλάνη και ο Θάνος Μικρούτσικος βρέθηκαν στις Βρυξέλλες, ξεδιπλώνοντας το ταλέντο τους σ’ ένα μοναδικό ρεσιτάλ «για πιάνο και φωνή». Τα πρώτα έξι τραγούδια που περιλαμβάνονται στο δίσκο είναι των Μ. Χατζιδάκι, Μ. Θεοδωράκη, Β. Τσιτσάνη, Μ. Λοΐζου και Δ. Μούτση, ενώ τα υπόλοιπα πέντε είναι σε μουσική Θάνου Μικρούτσικου, μεταξύ των οποίων είναι και τα «Ο τυμβωρύχος» & «Κιλκίς Χαλκίς» (σε στίχους Κώστα Λαχά) που δισκογραφούνται για πρώτη φορά. Οι ερμηνείες της Γαλάνη είναι, ομολογουμένως, εξαιρετικές, ιδιαίτερα στα κομμάτια «Αχάριστη» (Β. Τσιτσάνη) και «Πάει έφυγε το τρένο» (Μ. Χατζιδάκι – Ν. Γκάτσου). Αντίστοιχα, ο Θάνος Μικρούτσικος κάνει το πιάνο του ν’ ακούγεται σαν ολόκληρη ορχήστρα, και καταφέρνει να μαγέψει, ερμηνεύοντας με το γνωστό διακριτό του ύφος τους «Επτά νάνους στο S/S Cyrenia», σε ποίηση Νίκου Καββαδία.  

1991 «Φως»
Η δεύτερη συνεργασία της με τον Παρασκευά Καρασούλο και η πρώτη ολοκληρωμένη συνθετική της δισκογραφική δουλειά κυκλοφορεί το 1991 και περιέχει δέκα τραγούδια, το ένα σε στίχους Φίλιππου Γράψα. Όπως και στην «Παλίρροια», έτσι κι εδώ ο Καρασούλος καταθέτει ποιητικούς και προσεγμένους στίχους κυρίως υπαρξιακού περιεχομένου, από τους οποίους δεν λείπουν, βέβαια, οι κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις. Ξεχωρίζουν η «Περιουσία», «Του κύκλου η αρχή», «Ο λόγος της σιωπής» & το «Έτσι θέλω» (σε στίχους Φίλιππου Γράψα), ενώ επιτυχίες του δίσκου αποτέλεσαν το αισθαντικό και βαθύτατα μελαγχολικό «Στο πάτωμα τα ρούχα σου» και, φυσικά, το «Δυο μέρες μόνο», που θεωρείται ακόμα και σήμερα ένα από τα δημοφιλέστερα τραγούδια της Γαλάνη – αν όχι το πιο δημοφιλές. Όσον αφορά τις συνθέσεις, αν και είναι ικανές να συνοδεύουν τους καλογραμμένες στίχους, σε γενικές γραμμές δεν μπορούν να αναδείξουν το περιεχόμενό τους, γεγονός οφειλόμενο και στις συμβατικές ενορχηστρώσεις του Νίκου Κούρου, ο οποίος φαίνεται πως «σεβάστηκε» υπέρ του δέοντος τις συνθέσεις της Γαλάνη, αποφεύγοντας να καταθέσει τις δικές του προτάσεις. Εξαιρέσεις αποτελούν, σαφέστατα, οι δύο ερωτικές μπαλάντες («Στο πάτωμα τα ρούχα σου», «Δυο μέρες μόνο»), που είναι πολύ κοντά στο ερμηνευτικό προφίλ της Γαλάνη, επομένως φαίνεται πως ήξερε να τις αντιμετωπίσει και ως συνθέτρια, και «Ο λόγος της σιωπής» (σε ενορχήστρωση Βασίλη Γκίνου) & «Έτσι θέλω», δυο κομμάτια με ροκ στοιχεία, στα οποία κυριαρχεί η ηλεκτρική κιθάρα του Αντώνη Μιτζέλου. Παρά τις όποιες αδυναμίες του, ο δίσκος «Φως» είναι ένας από τους καλύτερους και πιο χαρακτηριστικούς της Γαλάνη, ενώ άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως στα φωνητικά συμμετέχουν δημοφιλείς καλλιτέχνες, όπως η Σοφία Βόσσου, ο Κώστας Μακεδόνας και η Ελευθερία Αρβανιτάκη.
1991 «Μύθοι της Ευρώπης»
Ένα χρόνο μετά το «Για πιάνο και φωνή», η Δήμητρα Γαλάνη κυκλοφορεί έναν ακόμα δίσκο που καταγράφει μία ιδιαίτερη ζωντανή της εμφάνιση. Οι «Μύθοι της Ευρώπης» ηχογραφήθηκαν στο Αρχαίο Ωδείο Πάτρας και περιλαμβάνουν ξενόγλωσσα τραγούδια, όπως η «Gelsomina» του Nino Rota, το «Imagine» του John Lennon, αλλά και τα «In the cool of the day» & «All alone am I» του Μάνου Χατζιδάκι. Ανέκαθεν η Γαλάνη συνήθιζε να καταπιάνεται με ήδη γνωστά τραγούδια και τις περισσότερες φορές κατάφερνε ν’ αναδείξει διαφορετικές πτυχές τους, ας θυμηθούμε τα «Τραγούδια της χτεσινής μέρας» ή ακόμα πιο παλιά τις «Λεπτομέρειες», το συγκεκριμένο ρεπερτόριο, όμως, το αντιμετωπίζει με κάποια αμηχανία και το γεγονός πως είναι τεχνικά άρτια δεν σημαίνει πως μπορεί ν’ ανταποκριθεί απόλυτα και στις ερμηνευτικές απαιτήσεις των κομματιών. Την ενορχήστρωση και τη διεύθυνση της ορχήστρας έχει αναλάβει η Λένα Πλάτωνος, η οποία συμμετέχει μάλιστα στο «Because» των John Lennon – Paul McCartney, ένα τραγούδι που ταιριάζει απόλυτα με το ερμηνευτικό και συνθετικό της ύφος.

1992 «Μ’ ένα γλυκό αναστεναγμό»

Αρχικά η Δήμητρα Γαλάνη σκεφτόταν να ηχογραφήσει ξανά τραγούδια της που είχαν κυκλοφορήσει σε δίσκους 45 στροφών και ήταν εκτός εμπορίου, εν τέλει όμως ο Κώστας Χατζηδουλής τήν έπεισε να ηχογραφήσει έναν δίσκο με πολύ παλιά τραγούδια, που είτε δεν είχαν δισκογραφηθεί ποτέ, είτε ήταν εξαιρετικά δυσεύρετα. Στο «Μ’ έναν γλυκό αναστεναγμό» ακούμε, λοιπόν, μεταξύ άλλων, το ανέκδοτο τραγούδι του Μπαγιαντέρα «Γιατί δεν ήρθες [Καναρινάκι μου]», το «Θέλω να δω τον Πάπα» από την ομώνυμη οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, στο οποίο συμμετέχουν οι «Τρεις Χάριτες» (Άννα Παναγιωτοπούλου, Μίνα Αδαμάκη, Νένα Μέντη), καθώς και τη «Νύχτα χλωμή», όπου η Λίνα Νικολακοπούλου ντύνει με τους στίχους της μια μελωδία του  Amani γραμμένη το 1932, και τα «Χάρτινα καράβια», όπου ο Μάνος Ελευθερίου βάζει στίχους σε μια μουσική που συνοδεύει την έκδοση του Ισκεντέρ Σαμλί «Κωνσταντινούπολις 1836». Πρόκειται, επομένως, για έναν δίσκο με συλλεκτικό και σπάνιο υλικό, ειδικά αν αναλογιστούμε το συνοδευτικό ένθετο, που περιλαμβάνει ιστορικές πληροφορίες για τα τραγούδια, σπάνιες φωτογραφίες, διαφημίσεις και αφίσες περασμένων δεκαετιών – όλα από το αρχείο του Κώστα Χατζηδουλή.

1994 & 1996 «Η Δήμητρα Γαλάνη στο Χάραμα»
Αναζητώντας τον κατάλληλο χώρο για να παρουσιάσουν τα τραγούδια του δίσκου «Μ’ ένα γλυκό αναστεναγμό», η Δήμητρα Γαλάνη και η Λίνα Νικολακοπούλου αποφάσισαν πως το «Χάραμα» ήταν ο ιδανικός χώρος, όχι μόνο για την παρουσίαση του δίσκου, αλλά και για να δοθεί η ευκαιρία στη Γαλάνη να ερμηνεύσει λαϊκά κομμάτια που αγαπούσε. Αν και η σημαντική ερμηνεύτρια έχει τραγουδήσει ελάχιστα λαϊκά σε πρώτη εκτέλεση και ουδέποτε συνδέθηκε με το λαϊκό τραγούδι, είχε συνεργαστεί με το Βασίλη Τσιτσάνη στους δίσκους του «Σκοπευτήριο» & «Τα ωραία του Τσιτσάνη» (το 1973 και το 1975 αντίστοιχα) και το 1978 είχε εμφανιστεί μαζί του στο «Θεμέλιο». Όταν είχαν γνωριστεί μάλιστα, ο μεγάλος δημιουργός τής είχε πει πως είναι λαϊκή τραγουδίστρια και δεν το ξέρει, ενώ το 1977 δήλωσε πως  «η Γαλάνη είναι η πιο σημαντική φωνή από τη νέα γενιά». Επομένως, οι εμφανίσεις της Γαλάνη στο «Χάραμα» της έδωσαν την ευκαιρία να τιμήσει το Βασίλη Τσιτσάνη και να κάνει ένα εκτενές αφιέρωμα στο λαϊκό και στο ρεμπέτικο τραγούδι. Το μεγάλο αυτό αφιέρωμα διήρκησε συνολικά τρία χρόνια, με μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία, αποτελώντας σταθμό στην καριέρα της Γαλάνη και έχοντας ως συνέπεια να κυκλοφορήσουν δύο δίσκοι, «Η Δήμητρα Γαλάνη στο Χάραμα» (1994), όπου συμμετέχουν ο Γεράσιμος Ανδρεάτος και η Ελένη Τσαλιγοπούλου,  και «Η Δήμητρα Γαλάνη στο Χάραμα – Μέρος Δεύτερο» (1996), με τη συμμετοχή της Έλλης Πασπαλά, του Γεράσιμου Ανδρεάτου και του Φίλιππου Πλακιά. Το 1999 κυκλοφόρησε και η ολοκληρωμένη έκδοση των δύο δίσκων, «Live at Harama».

  
  
  
  
  
 

 
 

 
 

 


1995 «Ανάσα η τέχνη της καρδιάς

Μετά τον Παρασκευά Καρασούλο, ήρθε η σειρά της Λίνας Νικολακοπούλου να υπογράψει τους στίχους σε μια ολοκληρωμένη συνθετική δουλειά της Γαλάνη. Στους ευρηματικούς και εμπνευσμένους στίχους της, ο έρωτας περνάει σε δεύτερο πλάνο, και πρωταγωνιστούν εγκεφαλικοί στίχοι με σκληρά νοήματα, κοινωνικού και υπαρξιακού περιεχομένου. Οι συνθέσεις της Γαλάνη βρίσκονται σε πλήρη αρμονία με τους στίχους, ενσωματώνοντας ροκ στοιχεία όπου χρειάζεται (π.χ. «Black forest») και θυμίζοντας, ορισμένες φορές, τα τραγούδια της τη δεκαετία του ’70 με το Σπανό και το Χατζηνάσιο (π.χ. «Έφυγα»). Στο συνθετικό κομμάτι συμμετέχουν, επίσης, με ένα τραγούδι ο Θάνος Μικρούτσικος και η ίδια η στιχουργός, και με δύο ο Σταμάτης Κραουνάκης. Ως επιτυχία του δίσκου αναδείχθηκε η «Ατομική μου ενέργεια», σε μουσική Θάνου Μικρούτσικου, ένα τραγούδι με λαϊκή μελωδία που έγινε αμέσως γνωστό. Ωστόσο, ο δίσκος περιλαμβάνει εξαιρετικά κομμάτια, που μπορεί να μην έκαναν ποτέ «τρανταχτή» επιτυχία, εξακολουθούν όμως να παίζονται στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, ν’ ανακαλύπτονται από το κοινό (όπως φαίνεται από τα βίντεο στο YouTube και τα αντίστοιχα σχόλια) και ν’ ακούγονται στις συναυλίες της Γαλάνη. Ενδεικτικά, αναφέρω το «Εγώ μιλάω για δύναμη», ένα από τα πιο δυνατά κομμάτια της Νικολακοπούλου, το τραγούδι «Άρτεμις» που ερμηνεύει συγκλονιστικά ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και θίγει μ’ έναν μοναδικό τρόπο τις σχέσεις των δύο φύλων, και φυσικά το «Εμένα με συμφέρει» (μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης), ένα από τα καλύτερα τραγούδια που έχει ερμηνεύσει ποτέ η Δήμητρα Γαλάνη.

1997 «Τα χάρτινα»

Οι εμφανίσεις της Γαλάνη στο «Χάραμα» φαίνεται πως έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην απόφασή της να ηχογραφήσει τον πρώτο της, ουσιαστικά, λαϊκό δίσκο, ο οποίος φλερτάρει βέβαια και με το έθνικ. Τα περισσότερα τραγούδια του δίσκου υπογράφει ο συνθέτης Τάκης Σούκας, ενώ βασικός στιχουργός είναι ο πρωτοεμφανιζόμενος – τότε – Νίκος Μωραΐτης. Πρόκειται για έναν δίσκο που φαίνεται ν’ αγαπάει ιδιαίτερα τόσο η Γαλάνη, αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός πως τα περισσότερα τραγούδια του συμπεριλαμβάνονται στο box set «Δήμητρα Γαλάνη: Εφ’ όλης της ύλης 1969 -1999», όσο και το μουσικό κοινό, αφού το ομότιτλο κομμάτι αγαπήθηκε αμέσως και περιλαμβάνεται σε όλες, σχεδόν, τις συναυλίες της ερμηνεύτριας. Ακούστηκαν, επίσης, αρκετά το ζεϊμπέκικο «Μήπως» (στίχοι: Β. Παπαδόπουλος), η λαϊκή μπαλάντα «Ανακαλύπτω» (στίχοι: Ν. Λουκάς) και το «Όσες φωτιές (μουσική: Eldar Mansurov). Προσωπικά ξεχωρίζω και τις ατμοσφαιρικές μπαλάντες «Φλόγα στην καρδιά» και «Φεύγω σαλπάρω στα βαθιά», την οποία υπογράφει ο Μανώλης Λιδάκης.

1998 «Χορός με τη σκιά μου»
Αν και η ερμηνευτική ταυτότητα της Γαλάνη καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από το Μάνο Χατζιδάκι, τη δεκαετία του ’80 ο μεγάλος δημιουργός αντιμετώπιζε την ερμηνεύτρια με μία ψυχρή τυπικότητα, αποκαλώντας την μάλιστα «κυρία Γαλάνη». Ο Διονύσης Σαββόπουλος κατάφερε εν τέλει να τους συμφιλιώσει, με αποτέλεσμα το 1987 η Γαλάνη να τραγουδήσει στο ΣΕΙΡΙΟ τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι, ενορχηστρωμένα από τον ίδιο. Μεταξύ άλλων, ερμήνευσε δύο κομμάτια από το θρυλικό «Χαμόγελο της Τζοκόντας»: το «Χορό με τη σκιά μου» και την «Προσωπογραφία της μητέρας μου», που ο συνθέτης είχε ντύσει με στίχους του ειδικά για να τραγουδηθούν από τη Γαλάνη. Να σημειώσουμε, επίσης, πως ο Νίκος Γκάτσος είχε αποπειραθεί παλιότερα να βάλει στίχους σε όλες τις μελωδίες της «Τζοκόντας» με σκοπό να τούς τραγουδήσει η Γαλάνη, αλλά αυτή η ιδέα δεν έγινε τελικά πραγματικότητα. Εν πάση περιπτώσει, οι εμφανίσεις της Γαλάνη στο ΣΕΙΡΙΟ της άφησαν τις καλύτερες αναμνήσεις, αφού, όπως γράφει η ίδια, ένιωσε σαν να μπαίνει στην κολυμπήθρα του Σιλωάμ και να βγαίνει καθαρή για να ξαναξεκινήσει τα πράγματα. Δυστυχώς, ο δίσκος με την καταγραφή των ζωντανών, αυτών, εμφανίσεων δεν κατάφερε να κυκλοφορήσει τότε, ωστόσο, τη δεκαετία του ’90, η μεγάλη ερμηνεύτρια, σε συνεργασία με τον κληρονόμο του Χατζιδάκι, Γιώργο Χατζιδάκι – Θεοφανόπουλο, άρχισε ν’ αναζητά τις ηχογραφήσεις της στο ΣΕΙΡΙΟ, με αποτέλεσμα το 1998 να κυκλοφορήσει ο δίσκος «Χορός με τη σκιά μου». Στην εν λόγω δισκογραφική δουλειά περιλαμβάνεται, φυσικά, το ομότιτλο τραγούδι, άλλα 8 κομμάτια από διάφορους κύκλους τραγουδιών του συνθέτη («Ο Μεγάλος Ερωτικός», «Reflections» κ.ά.), σε ενορχήστρωση δική του και ηχογραφημένα στο ΣΕΙΡΙΟ το 1987, καθώς και το «All alone am I», ερμηνευμένο από τη Γαλάνη και τον Αλκίνοο Ιωαννίδη το 1998 στο Ηρώδειο.  Υπάρχουν, επίσης, και τρία τραγούδια ηχογραφημένα στο studio σε στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου, που γράφτηκαν ειδικά για την κυκλοφορία του δίσκου. Συγκεκριμένα, το 1961 ο συνθέτης έγραψε τρία μουσικά θέματα για την ταινία «The 300 Spartans» και το 1967 τούς έδωσε μια πρώτη μορφή με αγγλικούς στίχους. Εν τέλει, έμειναν στο αρχείο του και ενορχηστρώθηκαν από το Νίκο Κυπουργό, δίνοντας στη Λίνα Νικολακοπούλου τη δυνατότητα να γράψει τρία μοναδικά κομμάτια: η «Εποχή της αγάπης» αποτελεί ένα τραγικό ερωτικό τραγούδι που αναφέρεται στον ερωτικό πόνο («Κάποιος άλλος φόραγε και μ’ έκανε συντρίμμι / τ’ άρωμά σου κι έφυγα χλωμή»), η «Σκάλα τ’ ουρανού» είναι ένα συμβολικό τραγούδι γεμάτο βιβλικές εικόνες, θυμίζοντας τους στίχους του Νίκου Γκάτσου («Αγάπη αν έχεις αλλουνού / τη σκάλα πάρε τ’ ουρανού / μα πέτα τ’ όνειρο απ’ το νου / αλλιώς δεν ανεβαίνει») και η «Οριζόντια εικόνα» είναι ένα «κωδικοποιημένο» ποιητικό κομμάτι («Μια φορά σ’ ένα βράχο / του κόσμου οι γλάροι πρόσμεναν λευκά»),  αντιπροσωπευτικότατο της πένας της Νικολακοπούλου.

1999 «Να μείνουν μόνο τα τραγούδια»
Στα τέλη της δεκαετίας του ’90, η Δήμητρα Γαλάνη αποφασίζει ν’ ανεβάσει μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση και, βλέποντας την παράσταση των Μιχάλη Ρέππα – Θανάση Παπαθανασίου «Βίρα τις άγκυρες», τους προτείνει να τη σκηνοθετήσουν, με σκοπό να την ανεβάσουν στη «Μέδουσα». Στην παράσταση «Να μείνουν μόνο τα τραγούδια» συμμετείχε ο σημαντικός ερμηνευτής Κώστας Μακεδόνας και μια ομάδα νέων ηθοποιών – ερμηνευτών, όπως ο Κρατερός Κατσούλης, η Βασιλική Ανδρίτσου, ο Γιάννης Μαθές, η Φαίδρα Δρούκα κ.ά. Στο δίσκο ακούμε τόσο γνωστά λαϊκά κομμάτια, όπως το «Σ’ έχω κάνει πέρα» του Βασίλη Τσιτσάνη και το «Μαθητή» του Γιώργου Ζαμπέτα, όσο και τραγούδια από τη δισκογραφία της Γαλάνη, όπως η «Κουτσή κιθάρα» και τα «Γαλάζια σου γράμματα». Χάρη στις εκτελέσεις των ερμηνευτών και στο γεγονός πως τα κομμάτια είναι γνωστά κι αγαπημένα, ο δίσκος ακούγεται ευχάριστα, ωστόσο το γεγονός πως η κυκλοφορία των τραγουδιών του «Χαράματος» έγινε λίγα χρόνια πριν, μας κάνει, αναπόφευκτα, να σκεφτούμε πως η αποτύπωση των τραγουδιών της «Μέδουσας» σε δίσκο επιχειρεί να επαναλάβει τη σίγουρη επιτυχία των δίσκων του «Χαράματος». Γενικότερα, θεωρώ πως η δισκογράφηση του συγκεκριμένου live έγινε πιο πολύ «από συνήθεια» – πλέον όλα, σχεδόν, τα επιτυχημένα live δισκογραφούνται – και όχι επειδή οι ερμηνευτικές και ενορχηστρωτικές προσεγγίσεις έχουν ενδιαφέρον, όπως, για παράδειγμα, στο «Για πιάνο και φωνή».

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γι’ αυτό που είμαι σίγουρη για μένα είναι πως αγαπάω με ερωτικό πάθος τον Άνθρωπο.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

29/5/1927 Γεννήθηκε στο Φάληρο ο αγαπημένος ηθοποιός του κινηματογράφου Θανάσης Βέγγος

ΤΥΧΑΙΑ TAGS