88 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.09.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Δελτίο τύπου | MINOS - EMI

Ο «Άξιος Λόγος» συνεχίζεται με τον Ηλία Κατσούλη

Η δισκογραφία σήμερα

Ορφέας

Ηλίας Κατσούλης: «Φεύγουν τα τραγούδια».
Το τέταρτο CD της σειράς «Άξιος Λόγος» που επιμελούνται ο Γιώργος Νταλάρας και ο Μιχάλης Κουμπιός είναι αφιερωμένο στον Ηλία Κατσούλη. Τον στιχουργό που διαπέρασε θριαμβικά τη δεκαετία του ’90 με τραγούδια όπως τα «Χαλκίδα», «Με τα φτερά του έρωτα», «Εισιτήριο στην τσέπη σου», «Σμυρναίικα τραγούδια», «Κράτα για το τέλος» και πολλά άλλα. Το «Φεύγουν τα τραγούδια» είναι ένα άλμπουμ που ξεκίνησε να ηχογραφείται πριν φύγει από τη ζωή ο Ηλίας Κατσούλης (21/08/2008) νικημένος από την επάρατη νόσο. Για ότι συμβαίνει εδώ είχε τον πρώτο λόγο, όπως συνέβη και με τους άλλους τρεις δίσκους αυτής της σειράς, όπου πρωταγωνιστές είναι οι ίδιοι οι στιχουργοί.
Τα τραγούδια μελοποίησαν οι: Γιώργος Αρσενίδης, Ηρακλής Βαβάτσικας, Αλέξης Βάκης, Γιάννης Γερογιάννης, Παναγιώτης Γιατράκος, Τάσος Γκρους, Παντελής Θαλασσινός, Ανδρέας Κατσιγιάννης, Μιχάλης Κουμπιός, Ηλίας Λιούγκος, Κώστας Μπραβάκης, Νίκος Τάτσης, Μιχάλης Τερζής.
Τραγουδούν: Γεράσιμος Ανδρεάτος, Ελεωνόρα Ζουγανέλη, Παντελής Θαλασσινός, Λιζέτα Καλημέρη, Αρετή Κετιμέ, Χάρης Μακρής, Δημήτρης Μπάσης, Γιώργος Νταλάρας,  Μπάμπης Στόκας,  Ασπασία Στρατηγού,  Πασχάλης Τερζής,  Μάρθα Φριντζήλα.
 

Γιώργος Νταλάρας: Φεύγουν τα τραγούδια
στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
μουσική: Μιχάλης Τερζής


 
 
Ο Γιώργος Νταλάρας στο στούντιο – συνέχεια του «Άξιου Λόγου» με Ηλία Κατσούλη
 
γράφει ο Τάσος Π. Καραντής
Στο στούντιο ODEON, στη Μεσογείων, βρέθηκα τον περασμένο Φλεβάρη, μιας κι ο «Ορφέας» προσκλήθηκε από τον Γιώργο Νταλάρα και τον Μιχάλη Κουμπιό να παρακολουθήσει τις ηχογραφήσεις για το αφιέρωμα στον αείμνηστο Ηλία Κατσούλη, με τον οποίο συνεχίζεται – ύστερα μια 3ετή σχεδόν διακοπή – η σειρά του «Άξιου Λόγου».
Το περιοδικό μας στήριξε εξ’ αρχής τη σειρά του «Άξιου Λόγου» του Γιώργου Νταλάρα και του Μιχάλη Κουμπιού, η οποία μετρά μέχρι σήμερα 3 cd: «Σπάει το ρόδι - Λευτέρης Παπαδόπουλος» (2006), «Οι τροβαδούροι της καρδιάς μου – Άλκης Αλκαίος» (2007), «Πάντα κάτι μένει – Μάνος Ελευθερίου» (2008). Ο Γιώργος Νταλάρας μου είχε πει – σε συνέντευξή του (περιοδικό «Αυλαία», τεύχος 36, σελ. 22-29) – το σκεπτικό της σειράς του «Άξιου Λόγου»: «Η φιλοδοξία είναι σε μια περίοδο τόσο φτωχή από λόγο, να δώσουμε την ευκαιρία στους σπουδαίους στιχουργούς να εκφράσουν συνολικά το έργο τους μέσα από ένα δίσκο και σε διαφορετικούς συνθέτες από διαφορετικές αφετηρίες και μουσικές επιρροές να «αναγνώσουν» τους στίχους αυτούς.».
Στα πλαίσια του ρεπορτάζ για την προετοιμασία του δίσκου για τον Ηλία Κατσούλη, παρακολούθησα τις ηχογραφήσεις του Γιώργου Νταλάρα, ο οποίος – πέρα από τη διεύθυνση παραγωγής που έχει μαζί με τον Μιχάλη Κουμπιό - θα συμμετέχει ερμηνεύοντας και κάποια τραγούδια, ανάμεσά τους και το ομότιτλο («Φεύγουν τα τραγούδια») σε μουσική του Τερζή.
Ανήμερα λοιπόν του Αγίου Βαλεντίνου (14/2/2011) βρέθηκα στο στούντιο Odeon και λόγω της ημέρας, ευχήθηκα, με χιούμορ στον Γιώργο Νταλάρα  «χρόνια πολλά», ο οποίος, ανταποδίδοντας στο χιούμορ μου, με ρώτησε «αν η Αθήνα είναι σημαιοστολισμένη λόγω του ερχομού του ξένου αγίου»! Για όσους δεν γνωρίζουν, θα πρέπει να αναφέρω ότι τον Νταλάρα τον διακρίνει μια απλότητα και λαϊκότητα ως άνθρωπο (καμιά σχέση με την έπαρση άλλων δημοφιλών καλλιτεχνών) σε συνδυασμό με ένα έντεχνο χιούμορ. Την συγκεκριμένη μέρα πάντως ήταν κι εξαιρετικά ευδιάθετος, γιατί, στα διαλλείματα των ηχογραφήσεων, μιλούσε συνεχώς για τη μεγάλη του αγάπη, τις μηχανές. Έτσι, εγώ, που η μόνη σχέση μου μαζί τους, ήταν ένα παπάκι YAMAHA που είχα στα 16 μου, βρέθηκα να ακούω και να μαθαίνω για μεγάλους κυβισμούς, εξατμίσεις, ροπές κι επιταχύνσεις. Η κουβέντα περιλάμβανε ακόμα και την αφήγηση ενός περιστατικού, όπου ο Νταλάρας βρήκε δυο τραυματισμένα, από αυτοκίνητο, σκυλάκια στο δρόμο και τα περιμάζεψε ψάχνοντας, σαββατιάτικα, να βρει κτηνίατρο για να τα πάει για τις πρώτες βοήθειες.
Αυτό που μου έμεινε, για άλλη μια φορά, από την παρακολούθηση της ηχογράφησης, είναι η λεπτομέρεια στην ερμηνεία(κυριολεκτικά σε κάθε συλλαβή) του Γιώργου Νταλάρα κι οι πολλαπλές ερμηνευτικές εκδοχές ενός κουπλέ, ενός ρεφρέν ή μιας έστω φράσης, για να επιλεχτεί, ανάμεσά τους, το καλύτερο. Αφού ολοκληρώθηκε η κυρίως ηχογράφηση, μετά έβαλε, σε κάποια τραγούδια, και τα σεγόντα με μιας και με τέτοια ακριβή εφαρμογή της φωνής στη φωνή του, που έκανε τον έμπειρο ηχολήπτη Ηλία Λάκκα να μονολογεί το πόσο «φοβερός κολλητηρτζής» είναι!
Όταν κατά την ακρόαση του αποτελέσματος, στην αίθουσα της κονσόλας, μονολόγησα για το τραγούδι του Ηρακλή Βαβάτσικα, που ερμήνευσε ο Νταλάρας, πόσο ωραίο τραγούδι είναι, ο Νταλάρας μου απάντησε πως «είναι ένα κλασικό κομμάτι». Ακούγοντας το ομότιτλο «Φεύγουν τα τραγούδια» (του Μιχάλη Τερζή) ο Νταλάρας αναφέρθηκε τόσο στο κομμάτι αυτό καθαυτό, το οποίο, όπως είπε, «θυμίζει Τσιτσάνη» και συνέχισε, λέγοντας «πως παρότι ως άκουσμα μας πάει στη δεκαετία του ’50, εκείνος τέτοια τραγούδια θεωρεί σημερινά!». Μίλησε, ακόμα, με τα καλύτερα λόγια για τον συνθέτη του τραγουδιού, τον Μιχάλη Τερζή, λέγοντας ότι «πάντα γράφει πολύ ωραία τραγούδια».
Αργά το απόγευμα όταν όλα είχαν τελειώσει, ο Νταλάρας θα έφευγε να πάει σπίτι του να πάρει την δωδεκάχορδη κιθάρα του και να ξαναγυρίσει για να συνεχίσει μόνος του. Ήθελε να κάνει κάποια κεντήματα ακόμα … Τον αποχαιρέτησα κι εγώ κι ανέβηκα τα σκαλιά από το υπόγειο στούντιο Odeon, βγαίνοντας στη πολύβουη Λεωφόρο Μεσογείων. Η αντιδιαστολή των ήχων στ’ αυτιά μου ήταν ακραία, κάτω όμως από τη επιφανειακή φασαρία, πάντα θα γεννιούνται κάποιες άξιες μελωδίες που θα ντύνουν άξια λόγια, παίρνοντας σάρκα και οστά από εξίσου άξιες φωνές. 
 
 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #2 Στ.Στέλλας 15-01-2012 00:12
Αγαπητέ Θύμιο
Μόλις σήμερα διάβασα το σχόλιο σου, αν και δεν συνηθίζω να παρεμβαίνω δημόσια,ειδικά για τον Κατσούλη να σου γράψω τα παρακάτω. Έχεις απόλυτο δίκιο ο Ηλίας ηταν ενας ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.Ειχα την τύχη και ευτυχία να έχω τον Ηλία φίλο και καθηγητή 3 χρόνια στο τότε 17ο γυμνάσιο Παγκρατίου, σε μια πολύ δύσκολη περίοδο ( δικτατορία).Σε πληροφορώ οτι ο Ηλίας καθόρισε και διαμόρφωσε μια σειρά παιδιών τόσο μέσα στη δικτατορία όσο και μετά.Ειδικά τη χρονιά του 1973 (πολυτεχνείο)και με προσωπικό κόστος.Ο ίδιος ηταν σημείο αναφοράς.Καθε επίσκεψη στο σπίτι του ηταν μια μυσταγωγία, με την καθιερωμένη ανάγνωση απο τον ίδιο, των στίχων του. Το ανθρώπινο στοιχείο της παρουσίας του δεν μπορεί να περιγραφεί.Το να συζητάς, να διαφωνείς, να δημιουργείς μαζί του ηταν κάτι ανεπανάληπτο. Για όλους εμάς ειναι μια ΜΕΓΑΛΗ απώλεια και βέβαια για την οικογένεια του. Αλλά για όλους τους μεγάλους η θύμηση ειναι αυτή που θα τους φέρνει πάντα κοντά μας.Σ.Στέλλας
Παράθεση
 
 
+1 #1 Θύμιος 05-12-2011 23:09
Να υπάρχουν πάντα σημαντικοί καλλιτέχνες, για να τιμούν και να διαιωνίζουν το ποιητικό του έργο.
Μεγάλος στιχουργός και απ' οτι φαίνεται και από τους στίχους του, σπουδαίος άνθρωπος.
Το τραγούδι ''τα θαύματα'', απλά συγκλονηστικό και ελπιδοφόρο για τις εποχές που ζούμε, ελπίζοντας να φτάσει η μέρα που θα έχουμε καθαρή ψυχή και θα κοιτάζουμε εκεί ψηλά, στ' ουρανού τ' αλώνια και θα ξέρουμε ποιο σύννεφο θα φέρει τη βροχή!
Δισκογραφική κίνηση ματ θα έλεγα, μπράβο στους εμπνευστές της.
Θύμιος Λυμπέρης.
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Εμένα δε με νοιάζει να μην έχω τίποτα, ίσα - ίσα μάλιστα, γιατί αλλιώς θα ντρεπόμουνα κιόλας.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS