117 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
30.05.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Θεοδόσης Βαφειάδης

Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, Ευανθία Ρεμπούτσικα: Cantini

Θεοδόσης Βαφειάδης

Αυτή τη φορά ο «Ορφέας» στη στήλη «Δισκογραφία» φιλοξενεί ένα αφιέρωμα στην δισκογραφική εταιρεία «Cantini» του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου και της Ευανθίας Ρεμπούτσικα, που μέσα σε επτά περίπου χρόνια (2003-2010) έχει μια αξιόλογη παραγωγή δίσκων. Συνολικά, έως σήμερα, κυκλοφόρησαν 19 δουλειές. Επτά της Ευανθίας, έξι του Παναγιώτη και έξι δισκογραφικές εργασίες άλλων δημιουργών.

«Τo Cantini είναι η πιο λεπτή χορδή της κιθάρας, η χορδή που παίζει τη μελωδία. Το Cantini είναι μία νέα ανεξάρτητη ελληνική εταιρεία που εκδίδει μουσική και βιβλία. Cantini λοιπόν σημαίνει μελωδίες, ηχογραφήσεις, καφέδες, στίχους, στούντιο, διαλείμματα, λογαριασμούς … μετά από καιρό μακάρι να γυρίσουμε και να κοιτάξουμε πίσω και να έχουν μείνει μερικές μουσικές και μερικά τραγούδια, κάτι σαν μανταλάκια στο χρόνο, που θ’ αξίζουν τόσο για σας όσο και για μας».
Παναγιώτης και Ευανθία

Κατάλογος


2010: PALYRRIA : Electrifying Nature
Με νέα μέλη και έναν καταιγισμό πρωτοποριακών συνθέσεων ο νέος 4ος δίσκος των Palyrria – Electrifying Nature κυκλοφορεί από την Cantini και διανομή από το Μουσικό Ταχυδρομείο.

2009: Φθινοπωρινή Ιστορία – Ευανθία Ρεμπούτσικα
12 οργανικά και 1 τραγούδι σε στίχους Ερρίκου Μπελιέ και ερμηνεία Κατερίνας Μαραγκού, που γράφτηκαν για τις ανάγκες της θεατρικής παράστασης «Φθινοπωρινή Ιστορία» του Αλεξέϊ Αρμπούζωφ με τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο και την Κατερίνα Μαραγκού.

2009: Μεγάλοι Έλληνες – Ευανθία Ρεμπούτσικα
Μουσικές εικόνες που σκιαγραφούν Μεγάλους Έλληνες, μελωδίες και θέματα που εμβαθύνουν στην προσωπικότητα, τα στιγμιότυπα της ζωής αλλά και την παρακαταθήκη του καθενός από αυτούς, συνθέτουν με λεπτομέρειες και πανοράματα την πρωτότυπη μουσική της Ευανθίας Ρεμπούτσικα για την ομώνυμη μεγάλη τηλεοπτική παραγωγή του ΣΚΑΪ που μαζί με το βιβλίο «Μεγάλοι Έλληνες: Λέξεις και Σκέψεις» κυκλοφορεί από τον ΣΚΑΪ.

2008: Film Noir – Φιλμ Νουάρ
Οι ΦΙΛΜ ΝΟΥΑΡ είναι ένα σχήμα που ίδρυσαν ο Ανδρέας Συμβουλόπουλος και η Μαρία Ρεμπούτσικα με συνθέσεις τους, τραγούδια και οργανικά που συνδυάζουν Ταγκό, χασάπικο και τζαζ αυτοσχεδιασμούς. Το σχήμα συμπληρώνουν ο Θανάσης Σοφράς και ο Γιάννης Ρούσσος.

2008: Summertime in Prague – Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
Ορχηστρική μουσική και ένα υπέροχο τραγούδι που ερμηνεύει η Έλλη Πασπαλά

2008: Ulak – Ευανθία Ρεμπούτσικα
Το soundtrack για την τουρκική ταινία του Gagan Irmak «Ο Αγγελιοφόρος»

2008: ΥΔΩΡ – Παναγιώτης Καλατζόπουλος
Τέσσερα οργανικά κομμάτια του συνθέτη. Ηχοχρώματα που σε ταξιδεύουν, για άλλη μια φορά, από τον ταλαντούχο δημιουργό.

2007: Ο Χορός των άστρων – Ευανθία Ρεμπούτσικα
10 τραγούδια σε στίχους Ελένης Ζιώγα και ερμηνεία Έλλης Πασπαλά

2007: Maraveyas Ilegal – Κωστής Μαραβέγιας
Δεύτερος δίσκος του ξεχωριστού τραγουδοποιού με 11 τραγούδια.

2007: Σαν χελιδόνι – Σωκράτης Σινόπουλος
Τρία τραγούδια σε μουσική και στίχους του Σωκράτη Σινόπουλου. Τα δύο ερμηνεύει η Κατερίνα Παπαδοπούλου και ένα ο ίδιος. Ένα πέρασμα από την ελληνική παράδοση στον σύγχρονο ήχο. Από τους πιο εκφραστικούς μουσικούς του τόπου μας ο Σινόπουλος και η Παπαδοπούλου μια λυρική φωνή που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα.

2006: URANYA – Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
H μουσική που έγραψε για την ταινία του Κώστα Καπάκα "URANYA". Στο ομώνυμο τραγούδι τους στίχους έγραψε η Λίνα Νικολακοπούλου και τραγουδάει η Άλκηστις Πρωτοψάλτη.

2005: Babam ve Oglum – Ευανθία Ρεμπούτσικα
Το soundtrack με τη μουσική που έχει γράψει για την τούρκικη ταινία: «Ο πατέρας μου και ο γιος μου» του σκηνοθέτη Çagan Irmak.

2004: Πέμπτη Απόγευμα – Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
10 νέα λαϊκά τραγούδια, σε στίχους και μουσική του ίδιου. Τα τραγούδια ερμηνεύει η Σοφία Παπάζογλου και το «Με τα μάτια κλειστά» ο Αλέξης Παρχαρίδης.

2004: Το βέλος – Βαγγέλης Κορακάκης
10 νέα λαϊκά τραγούδια σε στίχους και μουσική του ίδιου με ερμηνεύτρια τη Γιώτα Νέγκα.

2004: Φωνή Αιγαίου – Ευανθία Ρεμπούτσικα
Μουσική για την ταινία της Λυδίας Καρρά και τέσσερα τραγούδια σε στίχους Μιχάλη Γκανά και ερμηνεία Έλλης Πασπαλά

2004: PALYRRIA
Η Palyrria είναι μια κολεκτίβα από ανθρώπους διαφορετικών καταβολών που δημιουργεί και παίζει μουσική. Συνδυάζει ρυθμούς και δρόμους από όλο τον κόσμο με ηλεκτρονικά ηχοχρώματα και σύγχρονη τεχνολογία. Με αφετηρία τον πειραματισμό και μια αυτοσχεδιαστική διάθεση η μουσική της απλώνεται σε ένα μεγάλο φάσμα προσπαθώντας να ξεπεράσει τα όρια μεταξύ δύσης και ανατολής, παλιού και νέου

2003: Πολίτικη Κουζίνα – Ευανθία Ρεμπούτσικα
Ένα από τα πιο επιτυχημένα soundtrack, καλλιτεχνικά και εμπορικά, της ελληνικής δισκογραφίας. Η συνθέτρια ισορροπεί ανάμεσα στη δυτική μουσική έκφραση και τον ανατολίτικο μουσικό πλούτο. Οι φωνές της Ντιλέκ Κότς και της Νατάσσας Θεοδωρίδου, στα δυο τραγούδια του soundtrack, υπηρετούν και χρωματίζουν αρμονικά το σύνολο του έργου.

2003: Peppermint – Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
Επανακυκλοφορία με νέο artwork και νέα τεχνική επεξεργασία της μουσικής που έγραψε ο Παναγιώτης Καλαντζόπουλος για τη συγκινητική κωμωδία του Κώστα Καπάκα Peppermint. Η φωνή του Άγγελου Παπαδημητρίου στο «Όπου κι αν πας» (το μοναδικό τραγούδι του soundtrack) προσφέρεται για όσους ψάχνουν για «κρυμμένους θησαυρούς» στην ελληνική δισκογραφία.

2003: Με τα μάτια κλειστά – Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
Ένα οργανικό και δυο τραγούδια που έγραψε για την φωνή της Γιώτας Νέγκα, μια φωνή που αγαπήσαμε από την πρώτη στιγμή και «με τα μάτια κλειστά».




















  
 
Μια σύντομη κουβέντα με τον Παναγιώτη Καλαντζόπουλο για το Cantini…

Ποιες ανάγκες δημιούργησαν το Cantini;
Π.Κ.: Η ανάγκη της ελευθερίας που έχει κάθε καλλιτέχνης να ορίζει στο μέγιστο δυνατό βαθμό τους καρπούς της δουλειάς του. Αυτός είναι ο ουσιαστικός λόγος που έγινε το ¨Cantini¨. Υπήρχε μια ανάγκη να ορίσουμε τις μουσικές μας και εγώ και η Ευανθία, γιατί βλέπαμε πως συγκεκριμένα συμφέροντα τραγουδιστών και δισκογραφικών εταιρειών μας είχαν αποκλεισμένους από οποιαδήποτε απόλαυση κέρδους ή φήμης.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι καλλιτέχνες και δημιουργοί του ελληνικού τραγουδιού κάνουν τις παραγωγές οι ίδιοι, ακόμα και τη διανομή της δουλειάς τους. Από τη δική σας εμπειρία τι κερδίζει ένας δημιουργός, ένας καλλιτέχνης από αυτή την διαδικασία; Και τι χάνει (αν χάνει κάτι); Είναι μεγάλο ρίσκο τελικά; 
Π.Κ.: Φυσικά και είναι μεγάλο ρίσκο. Εγώ δε το μετανιώνω πάντως Θεοδόση. Δηλαδή θα το ξανάκανα αν με ρωτούσες για τα μεγάλα ναι και τα μεγάλα όχι της ζωής μου! Πάντα κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις. Στη δική μας περίπτωση χάθηκε κυρίως χρόνος, γιατί έχει πολύ κόπο αυτή η προσπάθεια. Ένα από τα θετικά όμως είναι ότι κερδίσαμε σχέσεις και επαφές με τον κόσμο του εμπορίου, τον οποίο σέβομαι απόλυτα. Φάγαμε βέβαια και αρκετά χαστούκια με πτωχεύσεις…αλλά τελικά κερδίσαμε το στοίχημα και ενθαρρύναμε πολλούς άλλους συναδέλφους μας. Αυτό είναι το σημαντικότερο όλης της ιστορίας.

Πέρα από τις δικές σας δουλειές, έχετε κυκλοφορήσει και έξι δίσκους συναδέλφων σας. Αν αύριο έρθει ένας νέος δημιουργός ή κάποιο συγκρότημα και σας πει: «Γεια σας…έχω γράψει τραγούδια και θέλω να τα κυκλοφορήσω, μπορώ να το κάνω αυτό από το Cantini;». Τι θα του πείτε; Είστε ανοιχτοί στις καινούργιες προτάσεις από νέα παιδιά;
Π.Κ.: Δυστυχώς, είμαστε σχεδόν κλειστοί. Ο μόνος λόγος για να κάνεις κάτι, όπως τώρα με το συγκρότημα Palyrria, είναι η συνειδητή απόφαση ότι σχεδόν θα χάσουμε οικονομικά, αλλά θέλαμε να το κάνουμε…γιατί μας άρεσε ο δίσκος και θαυμάζουμε την δουλειά αυτών των παιδιών, που το παλεύουν και αυτοί δέκα χρόνια τώρα. Παλαιότερα με τη Νέγκα, τον Κορακάκη και τον Μαραβέγια υπήρχε μια προσωπική σχέση, η οποία έφερε τότε σαν αποτέλεσμα εκείνους τους δίσκους. Μας βοήθησαν και τους βοηθήσαμε. Αλλά αυτή τη στιγμή τα πράγματα είναι όπως σε όλη τη χώρα! Είναι αδύνατο να βγάλεις χρήματα από το λιανικό εμπόριο της δισκογραφίας. Το Cantini είναι ένα πράγμα που τρέχει στον αυτόματο πια και δεν ξέρω τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια. Όλες οι κυκλοφορίες μας έχουν μια διαρκή αξία, μας σέβεται εκεί έξω όλη η αγορά. Το Cantιni απέκτησε πιστοποίηση ποιότητας! Έχει χαρακτήρα, αλήθεια και ψυχή! Αυτό το πράγμα κερδήθηκε μέσα στα χρόνια και τούτο είναι το μεγαλύτερο κέρδος όλης αυτής της ιστορίας. Αλλά στην παρούσα φάση δε με απασχολεί πολύ… Μ’ ενδιαφέρει περισσότερο η μουσική μου και η μουσική των φίλων μου, που προσπαθώ πάντα να απολαμβάνω.

Τι ετοιμάζετε αυτή την εποχή Παναγιώτη;
Π.Κ.Γράφω τη μουσική για μια γαλλική ταινία σε σκηνοθεσία Olivier  Ohorlait και με πρωταγωνιστή τον Κουστορίτσα. Πριν μερικές εβδομάδες ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της ταινίας στην Ελλάδα. Υπάρχει και ένας έλληνας συμπαραγωγός, ο Γιάννης Ιακωβίδης. Το σάουντρακ θα κυκλοφορήσει πιστεύω μέχρι το τέλος του χρόνου σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο από το Cantini και διεθνώς από μια γαλλική εταιρεία. Μέσα στο καλοκαίρι θα κάνουμε και κάποιες συναυλίες με την Ευανθία Ρεμπούτσικα!

 
Για περισσότερες πληροφορίες και παραγγελίες : http://www.cantini.gr
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Χτύπος γλυκόλαλης καμπάνας, μια πασχαλιά που κουβαλά μαζί της και το αεράκι του Επιτάφιου είναι για τους Έλληνες ο Πάριος. Μια ηχώ από τις γυναίκες που αγάπησε. Ένα φωτόδεντρο στην αυλή του ελληνικού τραγουδιού. Δεν είναι τυχαίο πως από πολύ νωρίς ο Καζαντζίδης μου είχε εμπιστευτεί ότι αυτόν θαύμαζε περισσότερο από τη γενιά του. Δεν είναι τυχαίο ότι Φλέρυ Νταντωνάκη, η μεγαλύτερα για μένα Ελληνίδα τραγουδίστρια, τρελαινόταν με τον Πάριο
Γιώργος Λιάνης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

31/5/1938 Ξεκινά τις εκπομπές του το Ελληνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας (ΕΙΡ)

ΤΥΧΑΙΑ TAGS