115 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
23.01.2018
Ορφέας | Main Feed

Οι δίσκοι που αγαπήσαμε

Θύμιος Λυμπέρης

«Έτσι κι εγώ, δεν θα σου πω ποτέ μου, πως πάντα θα σε αγαπώ»
Πάντα με γέμιζε χαρά η επιτυχία των συγκροτημάτων της παραδοσιακής ελληνικής γειτονιάς και της ανθρώπινης συνοικίας. Τη χρονιά του 1995, ένας καλός μου φίλος που έχει και αυτός στο αίμα του το « βινυλιακό μικρόβιο», μου έδωσε στον απογευματινό μας καφέ μία κασσέτα. «Το συγκρότημα ονομάζεται υπόγεια ρεύματα» μου είπε «και στην 90άρα που σου δίνω, έχω γράψει τους δύο πρώτους δίσκους τους. Άκουσέ τη και περιμένω σχόλια.» Του έγνεψα καταφατικά, αλλά τη κασσέτα την άκουσα δύο μήνες αργότερα και δεν του είπα ποτέ τα σχόλιά μου, μιας και τον φίλο μου εκείνη την εποχή τον πήρανε στρατιώτη και μοιραία χαθήκαμε.

Η Ά πλευρά  της 90άρας είχε γραμμένο τον πρώτο δίσκο του συγκροτήματος και σιγοψιθύρησα τον τίτλο που μου άρεσε « ο μάγος κοιτάζει τη πόλη». Η φαντασία μου άρχισε να τρέχει, σκεπτόμενος τον μάγο να επιβλέπει και τη δική μου πόλη και μ’ ένα ξόρκι να σκορπούσε τα κακώς κείμενά της….. μάταια όμως! Από την ( όχι πια υπάρχουσα) δισκογραφική εταιρεία « Έβδομη διάσταση», κυκλοφόρησε τη χρονιά του 1994, ένας από του πιο σημαντικούς δίσκους της ελληνικής ροκ μουσικής σκηνής, που καθιερώθηκε στη μουσική συνείδηση των υποστηρικτών αυτού του είδους, σαν ένα μικρό θαύμα.
Από την άλλη πλευρά, ο δίσκος αυτός έμελλε να είναι για τους συλλέκτες, ένα από τα πιο σπάνια βινύλια και cd’ s  που έχουν κυκλοφορήσει στη χώρα μας και όποιος τον έχει στη κατοχή του, είναι πάρα πολύ τυχερός. Συνέχεια στην ακρόαση όμως…. Πατημένο το play και το καθιερωμένο « φύσημα» του κασσετοφώνου με την εισαγωγή του  «M’ αρέσει να μη λέω πολλά»  να μου υπόσχεται μία διαφορετική ακρόαση.
Το «Eιρωνικόν» για όσους τους αρέσουν τα τραγούδια που μιλάνε με εικόνες, για να ακολουθήσει το «Kοιτάς μακρυά» , έτσι, για να σιγουρευτώ, πως αυτό το συγκρότημα θα μας κρατάει συντροφιά με υπέροχα τραγούδια, για πάρα πολλά χρόνια.
«Σαν φως» και «Aνδρείκελα» για τη συνέχεια, σε παρουσίαση του χάους των ατελών προσωπικών σχέσεων και της απαισιόδοξης ρομφαίας του ποιητή Κώστα Καρυωτάκη.
Με τη «Bροχή» (που πολύ αργότερα έμαθα πως είναι ποίημα του Μπόρχες) και το πέρασμά της, για εμένα κάπου εκεί τελείωσε ο δίσκος, μιας και το μυαλό μου είχε κολλήσει στα προηγούμενα τραγούδια και αδυνατούσε να συγκεντρωθεί για τη συνέχεια. Rewind και μετά από 25 λεπτά, ξανά στη «βροχή» και συνεχίζουμε!....
«Πολιτεύεσαι» ΡΕ, και δε ντρέπεσαι, το ερώτημα των νέων αυτών ανθρώπων για τη χρονιά του 1994….. σίγουρα στο κατώφλι του 2012 αν ξαναγράφονταν οι ίδιοι στίχοι, πάλι το ίδιο ερώτημα θα απήυθυναν προς άπαντες πολιτικά δωσίλογους, που με περίσσιο θράσος, διεκδικούν και αναδρομικά!
«Νύχτα, «όνειρα σιλικόνης» και «Mεσημέρι», για να ακούσουμε την καθημερινότητά μας και τις παράξενες ψυχές που πέρασαν από τη ζωή μας, όπως καταγράφτηκαν από μία άλλη οπτική γωνία.
Για το τέλος, ένα μικρό στιχουργικό παραλήρημα στο τραγούδι «Νατάσα», στίχοι που φαίνεται ξεκάθαρα πως κωδικοποιημένα γράφτηκαν για κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο και μόνο αυτό μπορεί να τους αποκρυπτογραφήσει!
Όσοι παίρνουν το ρίσκο να εκτεθούν καλλιτεχνικά στο ευρύ κοινό, σίγουρα κρίνονται από τη πορεία τους στο χρόνο, με τη μουσική τους παρακαταθήκη και τις ελπίδες που μας δίνουν για το μέλλον. Το συγκρότημα «υπόγεια ρεύματα», μετά από 18 χρόνια παρουσίας στην ελληνική δισκογραφία, αντέχει και μας το δείχνει- με αξιόλογες δουλειές, που πάντα έχουν και κάτι από το άρωμα της πρώτης (και κατά τη γνώμη μου, αξεπέραστης) δισκογραφικής δουλειάς.

 


 

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το παραμύθι της τέχνης λέει πάντα την αλήθεια
Διονύσης Σαββόπουλος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

24/1/2012 Πέθανε σε νοσοκομείο της Αθήνας, λίγες ώρες μετά από τροχαίο δυστύχημα ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS