397 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
30.03.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Τάσος Π. Καραντής

Η Νατάσσα Μποφίλιου στο e-orfeas

Τα πρόσωπα

Τάσος Π. Καραντής

Η ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ ΣΤΟ E-ORFEAS
«ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ»

Κείμενο : Τάσος Π. Καραντής


«Τελευταίο Πέρασμα απόψε. Ένας μεγάλος κύκλος κλείνει. Οι Μάγοι μας έφεραν πολλά, μας πήραν κάποια, μας υπόσχονται καινούργια. Να 'μαστε γεροί κι αγαπημένοι για τα παρακάτω. Αυτό μετράει. Σας περιμένουμε!».
Αυτά έγραψε ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος, στο προσωπικό του f/b, για την τελευταία παράσταση του «Περάσματος Των Μάγων» στον «ΚΥΚΛΟ». Και, με αφορμή, τη συγκίνηση αυτής της φράσης, αλλά και τη συμπλήρωση μιας σχεδόν δεκαετίας(για την ακρίβεια 9 χρόνια) της Νατάσσας Μποφίλιου στη δισκογραφία(2004), σκέφτηκα, να σκαλίσω κι εγώ τα δημοσιεύματα, στο e-orfeas και να τα παρουσιάσω, σ’ ένα «Ανθολόγιο».
Έχει και μια μορφή απολογισμού αυτή η ανθολόγηση, τόσο ως περιοδικό, όσο και προσωπική. Κι αυτό, γιατί, από το 2004, που γνώρισα, την 21χρονη τότε, Νατάσσα Μποφίλιου, μέσα από τη «Δεύτερη ακρόαση της Μικρής Άρκτου»(2004) κι ακολούθως, με τις «Εκατό μικρές ανάσες»(2005), τράβηξε το ενδιαφέρον μου η φωνή της κι η ερμηνεία της. Παρακολουθώντας το πρώτο live της, με κέρδισε, αμέσως(η πρώτη φορά ήταν αρκετή!), ως καλλιτεχνική περσόνα και, πολύ σύντομα, την λάτρεψα, αναγνωρίζοντάς την ως μια κορυφαία ερμηνεύτρια της γενιάς της, αλλά και των ημερών μας, γενικότερα.
Αυτή η χρονιά(2013) είναι κι επετειακή, αφού η μεγάλη ερμηνεύτρια συμπλήρωσε τα 30της χρόνια και συνηθίζονται οι απολογισμοί σε τέτοιες περιπτώσεις.
Λοιπόν, έχουμε και λέμε : Από το 2007 που πρωτολειτούργησε ο «ΟΡΦΕΑΣ», έχουμε φιλοξενήσει 5 συνεντεύξεις της, έχουμε κάνει 8 ρεπορτάζ για εμφανίσεις της, έχουν γραφτεί 3 δισκοκριτικές για δίσκους της κι έχουν γίνει 3 σχολιασμοί. Συνολικά(συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντος) 10 συντάκτες μας έχουν γράψει για τη Νατάσσα Μποφίλιου.
Όλο αυτό το υλικό, παρουσιάζεται παρακάτω, κατά ενότητες και με χρονολογική σειρά των δημοσιεύσεων. Να διευκρινίσω ότι ανθολόγησα μόνο ότι αφορά τη Μποφίλιου κι όχι και τους άλλους δυο του δημιουργικού τρίου(Γεράσιμο Ευαγγελάτο & Θέμη Καραμουρατίδη), οι οποίοι κι αυτοί, φυσικά, έχουν τη δική τους θέση, με συνεντεύξεις τους κι άλλη αρθρογραφία στο e-orfeas .
Σταχυολόγησα, επίσης και τα προσωπικά μου σχόλια, που έχω γράψει για τη Νατάσσα Μποφίλιου, κατά καιρούς, στον «ΟΡΦΕΑ» και τα μεταφέρω, έτσι, απείραχτα, διατηρώντας την χρονολογική – κι όχι μόνο -  σειρά της καταγραφής τους :
«Η Μποφίλιου είναι τραγουδίστρια με, μεγάλων δυνατοτήτων, ευλύγιστη κι ευέλικτη φωνή και διαθέτει ευρεία ερμηνευτική γκάμα, αποδίδοντας, με απαράμιλλη εκφραστικότητα, από τα πιο δραματικά μέχρι τα πιο εξωστρεφή κομμάτια. Τα δε ερμηνευτικά της αυτά χαρίσματα, συνδυάζονται με μια εξαίρετη σκηνική παρουσία, που ολοκληρώνει το προφίλ της μεγάλης ερμηνεύτριας.»(29-1-2009)
«Νατάσσα Μποφίλιου : κορυφαίες ερμηνείες κι υψηλές συγκινήσεις στο «Σταυρό του Νότου». Φωνητικά κι εκφραστικά, η Νατάσσα Μποφίλιου είναι μια μεγάλη ερμηνεύτρια. Με το πρώτο κιόλας άκουσμα της φωνής της, σε οποιοδήποτε τραγούδι, αυτό είναι πασιφανές. Εκείνο όμως που την ξεχωρίζει ως την σπουδαιότερη, κατά τη γνώμη μου, ερμηνεύτρια της γενιάς της, είναι ο μοναδικός συνδυασμός των φωνητικών κι ερμηνευτικών προσόντων της, με την εξαιρετική σκηνική παρουσία της, που την διακρίνει η θεατρικότητα, η δραματικότητα, το πάθος κι η αλήθεια των συναισθημάτων που εκπέμπει πάνω στη σκηνή ως καλλιτέχνης αλλά κι ως γυναίκα!   
Η Νατάσσα Μποφίλιου μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει σταθερά, αλλά συνάμα και τολμηρά βήματα. Σταθερά, γιατί δεν ακολούθησε την ευκολία του σουξέ και της υπερπροβολής με κάθε τίμημα και τολμηρά, γιατί ό,τι έχει καταφέρει μέχρι τώρα, δηλαδή αναγνωρίσιμο ρεπερτόριο και δικό της ενθουσιώδες κοινό, το έχει κερδίσει με το σπαθί της, αφού δεν συνεργάστηκε με κάποιο μεγάλο όνομα και δεν τραγούδησε κάποιον μεγάλο συνθέτη.
Στο «Σταυρό του Νότου» η Νατάσσα Μποφίλιου εμφανίζεται ως ανοιχτό βιβλίο! Αληθινή, μοναδική, συγκλονιστική! Έχεις την αίσθηση ότι τραγουδάει για τον καθένα χωριστά και τα δίνει όλα! Φωνητικά, ερμηνευτικά, ψυχικά και σωματικά! Γι’ αυτό και γεμίζει ασφυκτικά το χώρο και έχει το δικό της ενθουσιώδες κοινό που την αποθεώνει σε κάθε ερμηνεία της. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την προίκα της, δηλαδή τα εξαιρετικά τραγούδια του Τσίρκα, του Ευαγγελάτου και του Καραμουρατίδη, αλλά και μια σειρά μεγάλων κι απρόβλεπτων, υψηλών ερμηνευτικών απαιτήσεων, τραγουδιών στα οποία δίνει την προσωπική της σφραγίδα.
Με εκρηκτική σκηνική παρουσία - με στοιχεία από τη γατίσια θηλυκότητα της Βουγιουκλάκη και τον τσαμπουκά της Μελίνας Μερκούρη - και με μια μεγάλης έκτασης και πλούσιων ηχοχρωμάτων φωνή, η Νατάσσα Μποφίλιου είναι η αυριανή κορυφαία Ελληνίδα ερμηνεύτρια! Και στο προσωπικό αυτό ρεσιτάλ της στο «Σταυρό του Νότου», τέτοιο, κορυφαίων επιδόσεων και συγκινήσεων, δείγμα γραφής δίνει! Σπεύσατε κι απολαύστε το!»(24-10-2009).
«Νατάσσα Μποφίλιου : Το ραντεβού με την Ιστορία κλείστηκε στην «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ» : Από την πρώτη στιγμή που την άκουσα, είπα, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια μεγάλη φωνή! Αλλά, η Νατάσσα Μποφίλιου, δεν είναι μόνο μια μεγάλη φωνή, μεγάλες φωνές είχαμε κι έχουμε, πάντα, στο τραγούδι μας. Και, δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν είναι, μόνο, το μέγεθος της φωνής που κάνει έναν τραγουδιστή σπουδαίο. Είναι κι άλλα πολλά, που τα έχουν λίγοι : χροιά, ισχυρή προσωπική ταυτότητα, ευρεία ερμηνευτική γκάμα, ρεπερτόριο, σκηνική παρουσία, συνέπεια κι επαγγελματισμός, ορθές επιλογές, κι εκείνη η μαγική σχέση με το μεγάλο κοινό. Η Νατάσσα Μποφίλιου τα έχει όλα αυτά, κερδίζοντάς τα, βήμα – βήμα, με το σπαθί της!
Δεν έγινε ποτέ της μαϊντανός στην τηλεόραση, ούτε άρχισε να εκφράζει γνώμη στις συνεντεύξεις της επί παντός επιστητού και να συμμετέχει σε όλα και δεν κόλλησε δίπλα σε κάποιον μεγάλο συνθέτη ή τραγουδιστή. Τα κατάφερε μόνη της ή, πιο σωστά, μαζί με τον Τσίρκα(αρχικά), τον Καραμουρατίδη και τον Ευαγγελάτο, όπου και καθιερώθηκαν, ως η πιο δημιουργική κι ελπιδοφόρα τριάδα στο τραγούδι μας σήμερα. Και με τραγούδια, πλέον, αναγνωρίσιμα κι αγαπημένα. Κι ακόμα είμαστε στην αρχή, μια κι όλοι τους, είναι , μόλις, 20 και κάτι!
Στο ραντεβού της στην «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ», την Τετάρτη 30/6, ήμουν εκεί. Και γιατί ο «ΟΡΦΕΑΣ» ήταν χορηγός επικοινωνίας, αλλά κι επειδή ήθελα να παρακολουθήσω, ούτως ή άλλως, τη συναυλία της. Τη μισή συναυλία παρατηρούσα τη Νατάσσα και την άλλη μισή κυκλοφορούσα μέσα στον, πολύ - και στη, συντριπτική πλειοψηφία του, νεανικό - κόσμο, παρατηρώντας πως αυτοί την παρακολουθούν! Η Νατάσσα Μποφίλιου πάνω στη σκηνή αποδείκνυε, το κάθε λεπτό, πόσο σπουδαία καλλιτεχνική περσόνα είναι. Πατούσε γερά στα πόδια της κι ερμήνευε τόσο ξεχωριστά το κάθε τραγούδι, υποδυόμενη ρόλους, ώστε είχε μετατρέψει το stage σε θεατρικό σανίδι! Κι έτσι, δεν απολάμβανες μόνο τη φωνή ή την ερμηνεία, αλλά και την κάθε κίνηση, έκφραση και βλέμμα! Κι όχι μόνο, αλλά περίμενες κι εισέπραττες την έκπληξη, την ανατροπή, βιώνοντας την εκτόξευση, είτε μέσα από τη δραματικότητά της, είτε μέσα από το πάθος, τη θηλυκότητα και την ενέργειά της. Σε μαγνήτιζε να μην ξεκολλάς από πάνω της, όχι μόνο τα μάτια και τ’ αυτιά σου, μα όλες τις αισθήσεις σου, καθ’ όλη τη διάρκεια της συναυλίας. Κι αυτό έκανε κι όλο το κοινό, την παρακολουθούσε με προσήλωση – σε αντιδιαστολή με το οφθαλμόλουτρο που γίνεται με τις καλλονές της πίστας -  από την κορυφή ως τα νύχια! Και βέβαια συμμετείχε, σιγοτραγουδούσε, χειροκροτούσε με ενθουσιασμό το κάθε τραγούδι, την αποθέωνε! Αυτό το γεύονται μόνο οι κορυφαίοι καλλιτέχνες και τέτοια είναι η Νατάσσα Μποφίλιου, μπορεί, πια, να το πει κανείς με σιγουριά. Το ραντεβού με την Ιστορία, κλείστηκε, συμβολικά εννοώ, στην «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ» την Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010.
Το ελληνικό τραγούδι, μετά από δεκαετίες, και, συγκεκριμένα, μετά τη χρυσή γενιά των ’70ς, απέκτησε την σημερινή κορυφαία ερμηνεύτριά του!»(4-7-2010)
«Τα τελευταία χρόνια, δεν έχω σταματήσει να γράφω, σε υπερθετικό βαθμό - αλλά με αντικειμενικότητα - για τη Νατάσσα Μποφίλιου. Την θεωρώ την κορυφαία τραγουδίστρια της γενιάς της, στο λεγόμενο έντεχνο τραγούδι, όπου μαζί με το εμπνευσμένο δίδυμο δημιουργών(Καραμουρατίδης - Ευαγγελάτος), κατάφεραν – με το σπαθί τους και την ιδανική αναμεταξύ τους χημεία – να κάνουν, κυριολεκτικά, άλματα!
Σήμερα, η Μποφίλιου, στο είδος της, είναι η κορυφαία από πλευράς, ποιότητας ρεπερτορίου, δημοφιλίας κι εμπορικότητας. Έχει, δηλαδή, το «χρυσό πακέτο». Κι η αξία της; Εμφανέστατη : φωνάρα, εκρηκτική περσόνα(μια θεατρίνα με φωνή που υποδύεται δεκάδες ρόλους), από τον πιο δραματικό ως τον πιο εξωστρεφή κι από τον πιο μελαγχολικό ως τον πιο ερωτικό και αισθησιακό, Και μάνα και δυναμική γυναίκα κι αισθησιακή ερωμένη. Μια μίξη Βουγιουκλάκη και Μερκούρη(θηλυκότητας και τσαμπουκά), με φωνή με έκταση, εξαιρετική χροιά κι ευρείας γκάμας, τουλάχιστον πενταθλητή, για να μην πω δεκαθλητή!
Την Μποφίλιου την παρακολουθώ ανελλιπώς στα live της. Πέρσι(2010) στην «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ» διαπίστωσα, πέρα από τη συνεχή άνοδο, των ερμηνευτικών και σκηνικών της αρετών, και την προσήλωση του κόσμου, που ήταν χιλιάδες! Προσήλωση, που θα την σύγκρινα με τις μεγάλες συναυλίες στα ‘80ς των κορυφαίων εκπροσώπων της γενιάς του ’70.
Στην πρεμιέρα των φετινών εμφανίσεών της στο «ΜΕΤΡΟ», έμεινα άναυδος, κι εκστασιασμένος, είχε κάνει κατακόρυφο άλμα!»(8 - 7 - 2011).
 

 


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Νατάσσα Μποφίλιου: Η γενιά μου θα οδηγήσει την ελληνική ... - Ορφέας

Ν. Μποφίλιου, Θ. Καραμουρατίδης, Γ. Ευαγγελάτος: Τα δικά μας τραγούδια είναι στιγμές βιωμένες
Νατάσσα Μποφίλιου: Δε φθηναίνεις αν δεν είσαι φθηνός
Νατάσσα Μποφίλιου: Μέρες του φωτός

Νατάσα Μποφίλιου «Η μουσική είναι η σωτηρία μου»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αντωνοπούλου, Ζουγανέλη, Μποφίλιου στην Τεχνόπολις | Ορφέας

Νατάσσα Μποφίλιου : Ηλεκτρικό cabaret μ ρετρό αναφορές - Ορφέας

Η Νατάσσα Μποφίλιου στην Τεχνόπολις | Ορφέας | e-orfeas.gr. Με ...

Η Νατάσσα Μποφίλιου στο Μετρό: «...το 'χει τ' αστέρι της...» | Ορφέας ...

Η Νατάσσα Μποφίλιου στην Τεχνόπολη: Δυναμική ... - Ορφέας

Η Νατάσσα Μποφίλιου στο Gazoo - Μέρες του φωτός: Απόλυτη επιτυχία

Η Νατάσσα Μποφίλιου γέμισε την Τεχνόπολη με φως...!

Το «Πέρασμα των Μάγων» κι η μάγισσα Μποφίλιου

ΔΙΣΚΟΚΡΙΤΙΚΕΣ

Κώστας Τσίρκας, Γεράσιμος Ευαγγελάτος, Νατάσσα Μποφίλιου: Εκατό μικρές ανάσες | Μικρή Άρκτος, 2005
Νατάσσα Μποφίλιου: Εισιτήρια διπλά | Lyra | Ορφέας | e-orfeas.gr ...
Νατάσσα Μποφίλιου - Οι μέρες του φωτός


ΣΧΟΛΙΑ
Νέες φωνές, νέες ελπίδες
Όταν άκουσα ζωντανά πρώτη φορά τη Νατάσσα Μποφίλιου
Updated: ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΑΤΑΣΣΑΣ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το γιαούρτι, που μια μέρα πριν από το ευρώ, έκανε 48 δραχμές και μια μέρα μετά τριακόσιες πενήντα – σε δραχμές – εμείς το φάγαμε αδιαμαρτύρητα. Το ίδιο γιαούρτι ήταν, ίσως και χειρότερο, αλλά εμείς το πληρώσαμε χωρίς να πούμε λέξη. Δηλαδή ως λαός είμαστε πολύ του γιαουρτιού.
Σταμάτης Κραουνάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

30/3/2011 Πέθανε στο νοσοκομείο ΝΙΜΤΣ ο συγγραφέας Μπάμπης Τσικληρόπουλος
31/3/2008 Πέθανε στην Αθήνα, πλήρης ημερών, ο φιλέλληνας σκηνοθέτης και σύζυγος της Μελίνας Μερκούρη Ζυλ Ντασέν

ΤΥΧΑΙΑ TAGS