105 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
19.08.2017
Ορφέας | Main Feed

Τα πρόσωπα

Τάσος Π. Καραντής

Η Ντέπη Σακελλαρίου είναι μια πανέμορφη perfomer του σύγχρονου τραγουδιού μας! Δεν είναι όμως μόνο αυτό! Στον απόηχο των, επιτυχημένων, Κλασικών Κυριακάτικων απογευμάτων  στο «Half Note» και λίγο πριν την εμφάνισή της, τη Δευτέρα 15/4, στο ίδιο κλαμπ(«DEPY AND MELODIES PROJECT, Sing the jazz, swing …»), είχα τη χαρά, να έχω μια εξ’ ολοκλήρου μουσική κουβέντα μαζί της, για την κλασική μουσική, την τζαζ, το σύγχρονο τραγούδι και τόσα άλλα ενδιαφέροντα, από μια εξαιρετική περσόνα του μουσικού μας τοπίου, όπου, χωρίς παρωπίδες και με πολλές ανησυχίες, συνδυάζει όλα τα μουσικά είδη μοναδικά κι άρτια. 

 

 

 

 

Ντέπη προέρχεσαι από μουσική οικογένεια και μάλιστα της κλασικής μουσικής παιδείας. Από τα πέντε σου χρόνια ξεκίνησες τα μαθήματα πιάνου κι έφτασες στις ανώτερες μουσικές σπουδές. Ήταν θέμα «οικογενειακής συνέχειας», ή ένιωσες κάτι δυνατό μέσα σου να σε οδηγεί στη μουσική και τι ήταν αυτό, αν θα μπορούσες να το προσδιορίσεις;
Σαφώς το οικογενειακό περιβάλλον έπαιξε σημαντικό ρόλο, γιατί  μεγάλωσα με αυτά τα ακούσματα, αλλά  ένιωσα την αγάπη για τη μουσική και εγώ η ίδια. Ήθελα συνέχεια να παίρνω μέρος στις θεατρικές παραστάσεις του σχολείου και να μην χάνω καμία συναυλία στο ωδείο. 

Παρότι έχεις κλασική παιδεία (είσαι μια σπουδαία πιανίστρια), δεν έμεινες μόνο σ’ αυτό, αλλά προχώρησες και σε σπουδές σύγχρονου τραγουδιού. Είναι μια άλλη σου ανάγκη μουσικής έκφρασης;
Μετά από τα πολλά χρόνια σπουδών στο κλασσικό πιάνο και στα ανώτερα θεωρητικά, ένιωσα την ανάγκη να εκφραστώ μέσα από το τραγούδι σε πιο μοντέρνα ακούσματα. Μου αρέσει πολύ η τζαζ μουσική και έτσι ασχολήθηκα με το σύγχρονο τραγούδι. Στην αρχή είχαμε δημιουργήσει με φίλους το γκρουπ «Black Coffee Quartet»  με πολλές εμφανίσεις σε διάφορες μουσικές σκηνές στην Αθήνα και τώρα έχω δημιουργήσει το δικό μου σχήμα «Depy and Melodies Project», όπου συνεργάζομαι με σπουδαίους μουσικούς όπως ο Άγγελος Παπαδάτος (κοντραμπάσο), Στέλιος Παρασκευάς (κιθάρα), Σαμ Μαρλιέρι (σαξόφωνο) και Νίκος Παπαβρανούσης (τύμπανα). Πρόσφατα συνεργάστηκα με τον Γιώργο Φακανά, όπου ήταν για μένα μεγάλη τιμή και έμαθα και πολλά πράγματα. Στο παρελθόν έχω συνεργαστεί με τον Γιώργο Ψυχογιό στο «Παράφωνο με τον Νίκο Καπηλίδη κ.ά.            

Μάλιστα, ξέφυγες, από το ρόλο, μόνο της κλασικής πιανίστριας και μπήκες, επαγγελματικά, στο χώρο του τραγουδιού, με ζωντανές εμφανίσεις σε μουσικές σκηνές, δίπλα σε γνωστά ονόματα (Γιώργος Κατσαρός, Δημήτρης Μητροπάνος, Αλέκα Κανελλίδου). Είχες αποφασίσει να ακολουθήσεις καριέρα τραγουδίστριας; Ή πάντα θέλεις να συνδυάζεις, παράλληλα, τις δυο σου αυτές μουσικές εκφάνσεις(τραγούδι – κλασικό πιάνο);
Νομίζω, ότι ένας καλλιτέχνης όταν έχει ανησυχίες, μπορεί να τα συνδυάζει όλα. 

Τα 2009 κυκλοφόρησες κι ένα cd-single («Θυμάμαι») σε ποπ- ροκ ύφος! Πως προέκυψε αυτή η επιλογή και η δισκογραφική σου κίνηση;
Μου έγινε μια πρόταση από γνωστή δισκογραφική εταιρεία και την αποδέχτηκα. Μου άρεσαν πολύ τα κομμάτια κι ας ήταν σε πιο ποπ ύφος. Η ενορχήστρωση όμως είχε κλασσικά στοιχεία και την επιμελήθηκα εγώ η ίδια προσωπικά, με συμμετοχή σπουδαίων μουσικών που έπαιξαν βιολί, τσέλο, ηλεκτρική κιθάρα κτλ. Το τελευταίο τραγούδι του cd,  με τίτλο «Τι άλλο μένει»,  κινείται σε τζαζ ύφος και, στο τέλος, παίζω κι εγώ η ίδια πιάνο, σε μια δικιά μου διασκευή.  

Αυτοπροσδιορίζεσαι ως perfomer του σύγχρονου τραγουδιού. Πως θα το εξηγούσες στον απλό αναγνώστη; Ποια, δηλαδή, η διαφορά, από τον τίτλο  ερμηνεύτρια – τραγουδίστρια;
Perfomer για μένα σημαίνει ότι μπορεί κάποιος να τραγουδήσει από μιούζικαλ κομμάτια, γαλλικά, ιταλικά, swing, blues, funk, τζαζ, ελληνικά, όλα τα είδη του τραγουδιού και να τα εκφράσει, να τα ερμηνεύσει σωστά  και να τα παρουσιάσει στο κοινό. 

Συνάμα λατρεύεις και την τζαζ. Σε μια τέχνη, όπως η μουσική, που έχει τη θέση της κι η εξειδίκευση, δεν σε φοβίζει αυτή η διάχυση; Πως θα περιέγραφες, εσύ η ίδια, την Ντέπη Σακελλαρίου;
Δεν με φοβίζει καθόλου αυτή η διάχυση όπως την αναφέρεις, γι’ αυτό και ασχολούμαι με τη τζαζ. Για μένα η μουσική έχει όλα τα είδη που την εκπροσωπούν, κλασική, ποπ, ροκ, τζαζ κτλ., γι’ αυτό κι είναι ωραία και πάντα ενδιαφέρουσα. Γενικά, σαν άνθρωπος, δεν φοράω παρωπίδες. Επειδή σπούδασα κλασσική μουσική, δεν πάει να πει ότι δεν θα ασχοληθώ με κάποιο άλλο είδος. Αντίθετα, αυτό με βοηθάει να κατανοήσω καλύτερα και το άλλο είδος, διότι υπάρχουν βάσεις. 

Σε τι θέση βρίσκεται η κλασική μουσική σήμερα στο ελληνικό ακροατήριο;
Η κλασσική μουσική είναι λίγο αδικημένη στο ελληνικό ακροατήριο. Υπάρχει όμως μια μερίδα κοινού που τη ακολουθεί πάντα.

Ο περισσότερος κόσμος στην Ελλάδα, έχει συνδυάσει την κλασική μουσική, με χώρους άλλου είδους, μεγάλες αίθουσες συναυλιών, το Μέγαρο Μουσικής κλπ. Πως σας γεννήθηκε η πρωτότυπη ιδέα να την παρουσιάσετε σ’ ένα κλαμπ(«Half Note»);
Ο κόσμος είναι ο ίδιος και πηγαίνει παντού. Ο κόσμος αγκάλιασε τα Κλασσικά Κυριακάτικα στο «Half Note», γιατί  οι καλλιτέχνες που πήραν μέρος ήταν όλοι εξαιρετικοί  και με μεγάλο βιογραφικό. Έγιναν δύο κύκλοι, ο β' τελείωσε τώρα, πρόσφατα, στις 7 Απριλίου, μετά κι από ένα μεγάλο αφιέρωμα που έγινε στις 31 Μαρτίου στους Έλληνες Συνθέτες, όπως  Κωνσταντινίδης, Τενίδης, Καλομοίρης, Σπάθης, Παλλάντιος, Μπαλτάς, Σκαρβέλης, Θεοδωράκης κ.ά. και στην αφήγηση κειμένων ήταν ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, η Ειρήνη Μπαλτά, Ορέστης Τρίκας και τα βίντεο - κείμενα τα επιμελήθηκε ο Νικόλας Μίχας.

Ο στόχος ήταν να φέρετε το κοινό της κλασικής μουσικής στο κλαμπ, ή να αυξήσετε το κοινό της, μέσα από την πρωτοτυπία, προσελκύοντας κι ακροατές που δεν είχαν, μέχρι τώρα, επαφή με την κλασική μουσική;
Και τα δύο, το ένα δεν απορρίπτει το άλλο. 

Τη Δευτέρα, 15 Απριλίου, εμφανίζεσαι στη σκηνή του «Half Note Jazz Club», μαζί με το γκρουπ σου «Depy and Melodies Project». Τι όμορφο, μουσικά, θα μας παρουσιάσετε;
Θα σας ταξιδέψουμε σε γνώριμα μονοπάτια της τζαζ σκηνής, σε ήχους swing, blues, funk, αλλά και με κάποιες διασκευές έκπληξη. Σας περιμένουμε, λοιπόν, 15 Απριλίου, στο «Half Note»!
    

                                                                                                                                       
Ακούστε:
http://www.youtube.com/watch?v=NC545_yE5r4
http://www.youtube.com/watch?v=ADgzwC5u_Xw


                                           
                                                                                

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Εμένα δε με νοιάζει να μην έχω τίποτα, ίσα - ίσα μάλιστα, γιατί αλλιώς θα ντρεπόμουνα κιόλας.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

19/8/1936 Δολοφονήθηκε από τις δυνάμεις του δικτάτορα Φράνκο ο Ισπανός λογοτέχνης Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
20/8/1949 Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο τραγουδοποιός Νικόλας Άσιμος

ΤΥΧΑΙΑ TAGS