131 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
29.05.2017
Ορφέας | Main Feed

Τα πρόσωπα

Κέλλυ Γκούνη

Ο Αλέξανδρος Μπελλές κυκλοφόρησε την πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Σαν έρθεις» από την εταιρεία Phonograph σε όλα τα Media Markt και στο Reload Store (Πανεπιστήμιου 54). Εννέα καινούργια τραγούδια και μία επανεκτέλεση του τραγουδιού «Ήλιος Θεός», πριλαμβάνονται στον δίσκο. Είναι ένας νέος ταλαντούχος καλλιτέχνης, με μία αστειρεύτη πηγαία αισιοδοξία για τα πράγματα. Αγαπά την Κρήτη και την μουσική της παράδοσης και όπως μας είπε «Εάν δεν ήμουν από την Χίο, θα ήμουν από την Κρήτη». Ο Ορφέας συνάντησε τον Αλέξανδρο, ο οποίος μίλησε όχι μόνο για την νέα του δισκογραφική δουλειά, αλλά ξεδίπλωσε και ένα μεγάλο κομμάτι του εσωτερικού του ψυχισμού ώστε να τον γνωρίσουν όλοι και ως άνθρωπο.

Μίλησε μου για την πρώτη σου δισκογραφική δουλειά. Πώς προέκυψε;

Πριν από 4-5 χρόνια, στην Αγγλία, όπου και έζησα για δύο χρόνια, γνώρισα τον Κωνσταντίνο Δημαρέση, ο οποίος αργότερα θα γινόταν και ο στιχουργός της δουλειάς αυτής. Πριν από δύο χρόνια, ο Κωνσταντίνος μου είχε στείλει δύο ποιήματα του, το «Να μου μιλάς» και το «Σαν έρθεις».  Κάθησα ένα βράδυ στο δωμάτιο μου, με την κιθάρα μου και προσπάθησα να ντύσω με μελωδία το «Σαν έρθεις». Έτσι μου βγήκε ένα ερωτικό ροκ ζεΐμπέκικο, και σκέφτηκα να προσπαθήσω να το ενορχηστρώσω. Το ένοιωσα, ήταν πολύ συγκεκριμένος ο ήχος που ήθελα να βάλω. Έτσι μπήκα στο στούντιο ώστε να το ολοκληρώσω. Ήταν η αφορμή για το επόμενο βήμα. Αυτό και σε συνάρτηση με την παρότρυνση από ανθρώπους που ήδη βρίσκονταν στον καλλιτεχνικό χώρο, προχώρησα στην υλοποιήση μια ολοκληρωμένης δισκογραφικής δουλειάς. Με τον Κωνστατίνο επιλέξαμε 7 κομμάτια από την ποιητική του συλλογή. Με την βοήθεια του παραγωγού Νίκου Μακράκη, το οργανώσαμε και έτσι καταφέραμε να κάνουμε τον πρώτο μας δίσκο. Στον δίσκο βοήθησαν πολλοί, όπως ο Παύλος Συνοδινός (κιθαρίστας του Γ. Χαρούλη), που με τον ήχο του και με την λογική του πήρε τα κομμάτια και τους έδωσε ένα πιο ροκ ύφος. Επίσης ο Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης, ο Θανάσης Πέτσας  και ο Γιάννης Παυλίδης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της δουλειάς.  

Ποια είναι τα κριτήρια ώστε να στεφθεί μια δισκογραφική δουλειά, ως επιτυχημένη;
Η ειλικρίνεια. Ένας καλλιτέχνης για να ξεχωρίσει πρέπει να σηκώνει σημαία για το ποιός πραγματικά είναι, να έχει την δική του ταυτότητα. Αν ένα κομμάτι δεν σε αντιπροσωπεύει καλό είναι να μη το βάλεις στο δίσκο. Διότι το ίδιο «κοστούμι» θα φορεθεί σε άλλο σώμα, εσύ όμως πρέπει να μάθεις το «κοστούμι» να το ράβεις πάνω σου.  Ο καλλιτέχνης πρέπει να ακολουθεί αυτά που λέει και να τα υποστηρίζει, διότι θα έρθει η στιγμή που ο κόσμος θα καταλάβει ότι υποκρίνεσαι. Από την αρχή λοιπόν πρέπει να εισαι ειλικρινής, να κάνεις αυτό που αγαπάς, να είσαι αληθινός και αυτό σίγουρα θα φέρει και την επιτυχία.

Ποιο χαρακτηριστικό δικό σου, πιστεύεις ότι μπορεί να σε κάνει να ξεχωρίσεις από άλλους πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες;
Ίσως η χροιά και το μέταλλο της φωνής μου, δε ξέρω.  Έχω κάνει δέκα χρόνια φωνητική και σε συνδυασμό με τις σπουδές μου στο κλασσικό τραγούδι αλλά και με τα ακούσματα μου στη ροκ μουσική και την παραδοσιακή, έχει γίνει μια περίεργη μίξη που ηχεί λίγο διαφορετικά από άλλους καλλιτέχνες. Είναι οξύμωρο όλο αυτό και δημιουργεί μια περίεργη σύγχιση. Αυτό διαφοροποιεί την δουλειά μου, σε συνδυασμό και με τους στίχους, φυσικά, που είναι λόγια όμορφα, απλά και αληγορικά.

Το μουσικό ύφος του δίσκου είναι έντεχνο ροκ. Κινείται στα μουσικά μονομάτια του Χ. Θηβαίου, του Θ. Μικρούτσικου, του Γ. Χαρούλη. Θα ήθελες να είσαι ο συνεχιστής αυτής της μουσικής παράδοσης;

Νομίζω ότι όλοι κάπου πατάμε. Μου αρέσει η μουσική της  δεκαετίας του ’70, και οι καλλιτέχνες όπως ο Ν. Ξυλούρης, Γ. Μαρκόπουλος, Μ. Θεοδωράκης, Σ.Ξαρχάκος, Θ. Μικρούτσικος κ.ο.κ. Πάνω εκεί πάταω, αυτά είναι τα ακούσματα μου, αυτά αγαπώ, αυτή είναι η βάση μου. Όλοι μας ξεκινάμε από μία βάση και βάζουμε δύο λιθαράκια ώστε να πάμε λίγο παρακάτω, να διαφοροποιηθούμε.

Η μουσική ήρθε και σε βρήκε ή πήγες εσύ σ’εκείνη;
Μάλλον ήρθε και με βρήκε. Στην οικογένεια μου δεν ακούγαμε ποτέ μουσική ούτε είχαμε κάποιο στενό συγγενή μουσικό. Κάποια στιγμή όταν άκουσα τον Ν. Ξυλούρη να ερμηνεύει τα «Ριζίτικα» ένοιωσα σαν κάτι να γεννήθηκε μέσα μου. Γενικότερα σε πολύ μικρή ηλικία άκουγα διαφορετικά πράγματα απ’ότι οι υπόλοιποι της ηλικίας μου. Ετσι, γύρω στα 17 μου ξεκίνησα κιθάρα και λίγο αργότερα ξεκίνησα τα μαθήματα φωνητικής. Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ να το κάνω επαγγελματικά, και δεν θεωρω τον εαυτό μου επαγγελματία αλλά ερασιτέχνη.  Παρ’ όλα αυτά είμαι πολύ χαρούμενος που έκανα το χόμπι μου, επάγγελμα.

Είναι αλήθεια ότι τα τραγούδια γράφονται στις πιο μοναχικές στιγμές;

Τα τραγούδια γράφονται στις έντονες και δυνατές στιγμές της ζωής μας. Παράδειγμα, το «Σαν έρθεις» το έγραψα μόνος μου ένα βράδυ, το «Αέρινη» γράφτηκε με παρέα, στο σπίτι του στιχουργού Κωνσταντίνου Δημαρέση. Ουσιαστικά, τα τραγούδια γράφονται όταν θες να πεις κάτι και δεν έχεις σε κάποιον να τα πεις, βρίσκεις διέξοδο είτε γράφοντας στίχους είτε δημιουργώντας μια μελωδία.

«Αυτά που κρύβω μέσα μου, αναζητούν πλημμύρες». Με ποιον τρόπο αφήνεις τα δικά σου συναισθήματα να ξεχειλίζουν;

Η μουσική είναι ο μόνος τρόπος που μπορώ να επικοινωνήσω. Οι πλημμύρες μέσα μας είναι όλες οι προσλαμβάνουσες που έχουμε καθημερινά και τις βγάζουμε μέσω του στίχου και της μελωδίας. Αν και είμαι πολύ επικοινωνιακός άνθρωπος, μου αρέσει να συνευρίσκομαι με καλή παρέα, να συζητώ και να ανταλλάσω απόψεις.

Δόξα, χρήμα και αγάπη. Βάλτα μου σε σειρά προτεραιότητας και αιτολόγησέ το.

Η αγάπη είναι πάνω απ’όλα, ίσως ακούγεται κάπως λαΐκίστικο, αλλά εάν δεν έχεις αγάπη στη ζωή σου είναι αποδεδειγμένο ότι θα είσαι βαθιά δυστυχισμένος. Η αγάπη, η καλοσύνη και η συντροφικότητα είναι αυτά που λείπουν απο την σημερινή εποχή. Μας γίνεται όμως μάθημα, γιατί η αγάπη είχε πάει λίγο πίσω και είχαν υπερισχύσει όλα τα υπόλοιπα, δόξα-χρήμα-ματαιοδοξία- και γι’αυτό οδηγηθήκαμε εκεί που είμαστε σήμερα. Οι σχέσεις ερωτικές ή φιλικές είναι πολύ σημαντικές. Τι να τα κάνεις τα χρήματα εάν είσαι μόνος σου; Τι να την κάνεις την δόξα, εάν δεν έχεις έναν άνθρωπο δίπλα σου,να σε προσγειώσει, όταν χαλάσουν οι  ισορροπίες σου; Είναι πολύ εύκολο να εκτροχιαστείς, επομένως είναι πολύ σημαντικό να έχεις από την αρχή δίπλα σου ανθρώπους που εμπιστεύεσαι, οι οποίοι όσο ψηλά κι αν φτάσεις θα μπορέσουν να σε ισορροπήσουν και σε κάποιο στραβοπάτημα να ακουμπήσεις πάνω τους. Σίγουρα τα χρήματα παίζουν ρόλο αυτή την περίοδο που διανύουμε, χωρίς αυτά δε μπορούμε να ζήσουμε.  Η δόξα είναι εξίσου όμορφη, όταν ο κόσμος αγκαλιάζει αυτό που έχεις δημιουργήσει με πολλή αγάπη. Αλλά προτιμώ να τραγουδώ σε μια μπουάτ έχοντας δέκα άτομα που αναγνωρίζουν την δουλειά μου παρά να έχω 10.000 άτομα από κάτω που θα σφυρίζουν αδιάφορα.

Γιάννης Μαρκόπουλος, σταθμός στην επαγγελμαική σου καριέρα. Μίλησε μου γι’αυτό.

Με τον Γιάννη Μαρκόπουλο γνωριστήκαμε πριν από 4 χρόνια, όταν ένας οικογενειακός μας φίλος ο Κώστας Μαρδάς (δημοσιογράφος), μου κανόνισε μια ακρόαση με τον συνθέτη. Έτσι όταν γύρισα από την Αγγλία, πήγα στο πολιτιστικό κέντρου Παπάγου να τον συναντήσω και να κάνω την ακρόαση. Είχα ετοιμάσει να πω το τραγούδι «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί», κάθησε λοιπόν στο πιάνο ο συνθέτης, εγώ αρκετά αγχωμένος και ψαρωμένος, μάλιστα μπήκα και στην εισαγωγή πιο γρήγορα απ'ότι έπρεπε, το τραγούδησα και όταν τελείωσα σηκώνεται ο συνθέτης μ'αγκαλιάζει, με φιλάει και μου λέει ότι από Δευτέρα ξεκινάμε πρόβες για την συναυλία στο Βόλο με σολίστες τον Α. Ιωαννίδη, το Γ. Ανδρεάτο κι εμένα. Έκτοτε συνεργαζόμαστε και για μένα είναι κάτι το πολύ μαγικό, καθώς ο Γιάννης είναι ένα τεράστιο σχολείο και ένας μεγάλος δάσκαλος.

Εμφανίζεσαι στον Σταυρό του Νότου Plus για τρεις παραστάσεις, μία από τις μεγαλύτερες μουσικές σκηνές της Αθήνας. Πώς νοιώθεις;
Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος γι’αυτές τις παραστάσεις. Θυμάμαι πέρισυ στην τελευταία παράσταση που έκανα στον  Πυρήνα -μια πολύ μαγική βραδιά-  είπα στον κόσμο «Καλή αντάμωση και εύχομαι την επόμενη φορά που θα ανταμώσουμε να υπάρχει μια έτοιμη δισκογραφική δουλειά» και ήρθε αυτή δουλειά. Ήταν στόχος μου να παίξω στον Σταυρό του Νότου. Μάλιστ,α τις τελευταίες μερες πριν την πρεμιέρα ένοιωθα σαν μικρό παιδάκι που του έχουν τάξει μια εκδρομή και την περίμενα πως και πως. Είμαι πολύ τυχερός επίσης, γιατί έχω στην μουσική μου παρέα έξι εξαίσιους μουσικούς, είμαστε φίλοι και έχουμε γίνει όλοι μια γροθιά.

Ένα από τα όνειρα σου εκπληρώθηκε, η κυκλοφορία της πρώτης σου δουλειάς. Το επόμενο όνειρο πιο είναι;
Δεν είναι κάτι συγκεκριμένο , είναι μακρινό και αόριστο. Απλά σε αυτό το όνειρο, υπάρχει ένα μονοπατάκι που υπάρχουν μικροί στόχοι που οδεύουν σιγά σιγά σε αυτό το άπειρο. Θα ήθελα όμως να πάρω ένα βανάκι να μπούμε όλοι οι μουσικοί μέσα και να κάνουμε ταξίδια σε όλη την Ελλάδα. Θα ήθελα επίσης να καταφέρω να παίξω στον δρόμο, κάτι που ακόμα δεν έχω τα κότσια να το κάνω.

Έχω καταλάβει ότι σου αρέσει η σταθερότητα στη ζωή σου.
Ναι, είμαι πολύ σταθερός άνθρωπος, σε σημείο αρρωστημένο. Πάντα έτσι ήμουν. Είμαι υπέρ της χημείας στις σχέσεις, εάν υπάρχει δε τις αλλάζω καθόλου εύκολα. Ακόμα και στη μουσική, θα ήθελα να έχω μία μπάντα εφ’όρου ζωής, να είμαστε φίλοι και να περνάμε καλά.Οι καλές σχέσεις είναι το πάν, είναι η αλήθεια, όλα τα άλλα είναι ψέμματα.

Με ποιούς καλλιτέχνες θα ήθελες να συνεργαστείς;
Με πάρα πολλούς. Θαυμάζω πολύ τους νέους καλλιτέχνες. Αν βγει μία δουλειά από έναν νέο καλλιτέχνη θα τρέξω να την ακούσω κάτι που μπορεί να μην κάνω για τους πιο παλιούς. Είναι χαρά μου και τιμή μου, να συνεργαστώ με καλλιτέχνες όπως την Νατασσα Μποφίλιου κα τον Γιάννη Χαρούλη, που παρολο που τους γνωρίζω ελάχιστα τα παιδιά αυτά διαθέτουν ένα πακέτο -μυαλό,οξύτητα, ταλέντο- και γι’αυτό έχουν ξεχωρίσει. Επίσης ξεχωρίζω την Μαριέττα Φαφούτη η οποία είναι φίλη και πολύ ξεχωριστή, τον Αλέξανδρο Εμμανουηλίδη, την Μαρία Παπαγεωργίου, τον Παύλο Συνοδινό, την  Βικτώρια Ταγκούλη η οποία είναι μια εξαιρετική φωνή,την Γιώτα Νέγκα.  Γενικότερα είμαι πολύ περήφανος για την δική μας την γεννιά και με πολύ χαρά θα συνεργαζόμουν μαζί τους. Εύχομαι να μην κάνει η γενιά μας τα ίδια λάθη που έκαναν οι παλιότεροι.

Νομίζω ότι πλέον υπάρχει ο συναγωνισμός και όχι ο αθέμιτος ανταγωνισμός που υπήρχε παλαιότερα.
Με αυτή την λογική φτιάξαμε την δική μας δισκογραφική εταιρεία την Phonograph, για να γίνει ουσιαστικά μια σκεπή για τους νέους καλλιτέχνες. Θα είμαι πολύ χαρούμενος και συγκινημένος αν μετά από πέντε χρόνια όλα αυτά τα παιδιά είμαστε κάτω από την ίδια εταιρεία. Να αισθανόμαστε ότι είμαστε όλοι μια ομάδα.

Πιο τραγούδι από τον δίσκο σου σε αγγίζει πιο πολύ και γιατί;
Το «Σαν έρθεις» γιατί ήταν η αιτία να δημιουργήσουμε όλο αυτό που φτιάξαμε. Το τραγούδι αυτό γεννήθηκε μέσα μου και περικλύει όλο τον ψυχικό μου κόσμο. Πολλοί μου έλεγαν, να αφαιρέσω την πρόζα που έχει μέσα γιατί δεν ειναι ραδιοφωνική και όντως δεν έχει παιχτεί στα ραδιόφωνα αλλά έχει τα περισσοτερα views στο YouTube. Είναι ένα τραγούδι που δε θα άλλαζα ούτε μία νότα, ούτε ένα στίχο.

Πολλές συναυλίες διοργανώνονται τον τελευταίο καιρό, με εθελοντικό χαρακτήρα. Πώς το βλέπεις αυτό;
Νομίζω ότι για τον καλλιτέχνη δεν είναι τίποτα να πει δέκα τραγούδια και να μαζευτεί ένα χρηματικό ποσό που θα βοηθήσει ευπαθείς ομάδες. Είναι το τελευταίο και συνάμα το πιο απλό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε. Ακόμα δεν μου έχει ζητηθεί να συμμετάσχω σε μία τέτοια συναυλία, αλλά το λέω και επίσημα, ότι όταν μου ζητηθεί θα το κάνω με όλη μου την καρδιά. Πρέπει να στηρίζουμε τέτοιες ενέργειες μέχρι τελικής πτώσεως, δεν κοστίζει τίποτα.

Τι ακούει ο Έλληνας σήμερα και τι δεν έχει μάθει να ακούει;

Νομίζω ότι ο Έλληνας βρίσκεται σε μία σύγχιση όλα αυτά τα χρόνια. Ο Έλληνας δεν έχει μια σωστή αντιμετώπιση. Στα μπουζούκια ο Έλληνας πάει για να φτιάξει μια ψεύτικη εικόνα, εκείνου του λεφτά, του άνετου, του γόη. Είναι μια παρανοΐκή ματαιοδοξία και η μουσική μπάινει σε δεύτερη μοίρα καθώς δεν ασχολείται κανείς με αυτή. Βλέπεις οι πίστες να γεμίζουν με 4.000 άτομα και σε μας θα είναι επιτυχία έαν έχεις 200 άτομα. Ή κάτι λάθος κάνουμε εμείς, ή κάτι σωστό κάνουν εκείνοι. Είναι σημαντικό όμως να το αναλύεις. Ίσως φταίμε κι εμείς σε ένα σημείο. Το έντεχνο έχει περάσει στον κόσμο σαν ψυχαγωγία και όχι σαν διασκέδαση. Θα ήταν όμορφο να έρθει ο κόσμος σε μια μουσική σκηνή και να του δίνεται η δυνατότητα να μπορεί να χορέψει. Νομίζω ότι εκεί πάσχουμε εμείς και σε συνδυασμό με την έλλειψη μουσικής παιδείας, την έλλειψη πολιτσμού ο Έλληνας δεν είναι σε θέση να διακρίνει την καλή μουσική. Υπάρχει εκπαίδευση και μόρφωση αλλά δεν υπάρχει παιδεία.

Δώσε μου τον ορισμό της λέξης «καλλιτέχνης».

Πολύ ωραία ερώτηση. Χρόνια ήθελα να το πώ και χαίρομαι που μου έκανες εσύ αυτό το ερώτημα. Καλλιτέχνης, λοιπόν, είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Όλοι μας είμαστε καλλιτέχνες και στεναχωριέμαι πολύ όταν μπαίνει η ταμπέλα ότι εκείνος που ξεχωρίζει εμφανισιακά από τους υπολοίπους, γιατί μπορεί να έχει μακρύ μαλλί ή σκουλαρίκι να θεωρείται ιδιόρρυθμος άρα λογικά θα είναι και καλλιτέχνης. Για μένα καλλιτέχνης είναι κάποιος που ασχολείται με την αγιογραφία ή με την γλυπτική, με την ζωφραγική ακόμα και με τον μοντελισμό. Είναι κάποιος που ασχολείται γενικότερα με την τέχνη είτε ώς επαγγελματίας είτε έχοντας την ως χόμπυ. Δεν ορίζω στερεότυπα, η ιδιορρυθμία δεν σε κάνει καλλιτέχνη.

 

 



Ο Αλέξανδρος Μπελλές εμφανίζεται με την εξαμελή μπάντα του και την Αντιγόνη Μπασακάρου στον Σταυρό του Νότου Plus στις 13, 20 και 27 Δεκεμβρίου. Τον Γενάρη του 2013 θα ταξιδέψει στην Νέα Υόρκη με τον Γιάννη Μαρκόπουλο, τον Μάριο Φραγκούλη και την Βασιλική Λαβίνα για τη βράβευση του μουσικοσυνθέτη, δίνοντας μια συναυλία που διοργανώνεται από τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό και είναι ήδη sold out. Ο Ορφέας του εύχεται καλή επιτυχία και καλή σταδιοδρομία.

 

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Η αλήθεια είναι ότι είμαστε στην πρώτη θέση της επικαιρότητας, όπως τον καιρό της χούντας. Με τη διαφορά ότι τότε ήταν όλοι μαζί μας, ήθελαν να μας βοηθήσουν. Τώρα είναι όλοι εναντίον μας
Νάνα Μούσχουρη

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

29/5/1927 Γεννήθηκε στο Φάληρο ο αγαπημένος ηθοποιός του κινηματογράφου Θανάσης Βέγγος

ΤΥΧΑΙΑ TAGS