135 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
13.12.2017
Ορφέας | Main Feed

Νέα πρόσωπα

Τάσος Π. Καραντής

Χάρης Πανόπουλος: «Η τέχνη στις μέρες μας λειτουργεί ως τρόπος διαφυγής»

Συνέντευξη στον Τάσο Π. Καραντή



Ο Χάρης Πανόπουλος είναι ένας νέος τραγουδοποιός – ερμηνευτής μόλις 21 χρονών - με μια πλούσια για την ηλικία του  καλλιτεχνική δραστηριότητα, που έχει αφήσει το στίγμα της σε πολλές μουσικές σκηνές της Δυτικής Αθήνας.

 

 

Χάρη για να τα πιάσουμε τα πράματα από την αρχή, πες μου πως θυμάσαι τον εαυτό σου στην πρώτη του επαφή με την μουσική. Παίζεις λαούτο και μπορείς να συνθέτεις. Πως ξεκίνησαν όλα;

Θυμάμαι τον εαυτό μου, στα έξι μου χρόνια, να θέλω σαν τρελός να μάθω ντραμς. Λόγω του πολύ μικρού της ηλικίας ο διευθυντής του ωδείου που με είχαν πάει οι γονείς μου, τους συμβούλεψε πως πρέπει να ξεκινήσω με κάποιο κλασσικό όργανο. Το πιάνο ήταν το πλησιέστερο, καθώς θεωρούσα πως έχει μια συνάφεια με τα ντραμς, διότι βάραγα τα πλήκτρα και άκουγα κάποιο είδος ήχου να παράγεται. Κάπως έτσι ξεκίνησε η ενασχόλησή μου με την μουσική. Στα δεκαοχτώ μου αποφάσισα να μάθω λαούτο, μετά από ένα κενό διάστημα έξι χρόνων που είχα σταματήσει την μουσική, και πλέον είναι ο καθημερινός μου σύντροφος σε χαρές και λύπες.



Ακούσαμε το ‘’Eσπέρα’’ και το ‘’Πράσινες γραμμές’’ τα singles που αγαπήθηκαν αμέσως μίλησέ μας για αυτή την δουλειά σου…


Οι ‘’Πράσινες γραμμές’’ ήταν η πρώτη μου ερμηνευτική απόπειρα και είχα την μεγάλη τύχη και χαρά να συνεργαστώ γι’ αυτό το αποτέλεσμα με δυο εξαιρετικούς ανθρώπους. Η Ελένη Σιούφτα, με την τρομερή της γραφή και ο δάσκαλός μου στο λαούτο Γιάννης Κακλής, με τις υπέροχες μελωδίες του, ήταν οι συντελεστές αυτού του τραγουδιού. Τώρα όσο αναφορά το εκπληκτικό ποίημα του Κ. Καρυωτάκη ‘’Εσπέρα’’, την μελοποίηση υπογράφει ο Γιώργος Καραμήτρος. Μου άρεσε πάρα πολύ η μουσική προσέγγιση του ποιήματος και η απάντηση μου όταν μου ζήτησε να το ερμηνεύσω ήταν πολύ εύκολη. Τους ευχαριστώ όλους μέσα απ’ την καρδιά μου για την εμπιστοσύνη τους στο πρόσωπό μου.

Ακούγοντας τα κομμάτια σου, αυτό που με κερδίζει όλο και περισσότερο, πέρα από την σύνθεση και το στίχο, είναι το ιδιαίτερο ύφος. Προφανώς κι αυτό έχει να  κάνει με την μουσική σου παιδεία αλλά και την αντίληψη σου για την μουσική, πόσο δύσκολο είναι ένας νέος καλλιτέχνης ‘’solo’’ να  αφήσει το δικό του στίγμα;

Δεν νομίζω πως ξεκινάει κανείς με την λογική να αφήσει κάποιου είδους στίγμα. Το ζητούμενο είναι να απολαμβάνεις αυτό που κανείς, να το επιτελείς με αξιοπρέπεια και σε κάθε σου επαφή με το κοινό να απευθύνεσαι στην παιδικότητα  που κρύβει ο καθένας μας μέσα του. Τουλάχιστον αυτά προσπαθώ να κάνω εγώ.  

Μουσικά σε ποιον χώρο εντάσσεις τον εαυτό σου;

Επιδιώκω και ακούω διάφορα πράγματα, για να μπορώ να παίξω με διάφορα μοτίβα στις συνθέσεις μου. Δεν νομίζω πως μπορώ να εντάξω τον εαυτό μου εγώ ο ίδιος σε κάποιον μουσικό χώρο. Καλύτερη  απάντηση μπορεί να δώσει κάποιος που θα με ακούσει.

Οι επιρροές σου πηγάζουν από πού;

Οι επιρροές μου είναι κυρίως απ’ την παραδοσιακή και έντεχνη μουσική. Θυμάμαι τον εαυτό μου από μικρό να ακούω από Θεοδωράκη, Ξυλούρη, Χατζιδάκι, Λοΐζο, μέχρι Μάλαμα, Περίδη, Θ. Παπακωνσταντίνου. Μεγαλώνοντας που άρχισα να  καταλαβαίνω την αξία και της παραδοσιακής μουσικής, την οποία αλώστε έχουμε μέσα μας σαν λαός, ένιωσα πιο κοντά και με τα πρώτα μου μουσικά ερεθίσματα. Την παράδοση άλλωστε περιέχουν οι δημιουργίες όλων των μεγάλων τραγουδοποιών και ερμηνευτών. Το μόνο που τους διαφοροποιεί είναι ο τρόπος προσέγγισης και αφομοίωσης της.

  
 
 

Σε απολαύσαμε σε πολλές ζωντανές εμφανίσεις ποια ήταν η κορυφαία για σένα;

Κάθε ζωντανή εμφάνιση είναι εντελώς διαφορετική από την προηγούμενη. Κοινό στοιχείο όλων είναι η ανυπομονησία να επικοινωνήσεις με τον κόσμο. Βέβαια θεωρώ πως η συναυλία που δώσαμε τον περασμένο Σεπτέμβρη στο Θέατρο Πέτρας, που έγινε στα πλαίσια του Διεθνούς Φεστιβάλ Πέτρας, ήταν ένας σταθμός  αν αναλογιστεί κανείς το βεληνεκές των καλλιτεχνών που έχουν πάρει μέρος σε αυτό το Φεστιβάλ.

Νέος άνθρωπος με όνειρα πόσο δύσκολα έρχεται η αναγνωρισιμότητα και η δισκογραφία;

Η δισκογραφία στην χώρα είναι σε πολύ δύσκολη κατάσταση. Έτσι πολύ συχνά συναντά κανείς μικρές παραγωγές που γίνονται ακόμα και σε home studios. Τώρα όσο αναφορά την αναγνωρισιμότητα, θεωρώ πως όποιος στοχεύει σε αυτήν μπορεί πολύ εύκολα να χάσει τον αρχικό του στόχο που κατ’ με θα πρέπει να είναι το να υπηρετούμε την τέχνη μας. Η δουλειά του καθενός μας κρίνεται κάθε μέρα και αν στο τέλος αξίζει κανείς σίγουρα θα ανταμειφθεί.

Στην χώρα μας πια κυβερνά μία οργή και μία αγανάκτηση πιστεύεις πως η τέχνη είναι τρόπος διαφυγής;
 
Όντως η τέχνη στις μέρες μας για κάποιους να λειτουργεί ως τρόπος διαφυγής. Η τέχνη μπορεί να δώσει το έναυσμα για περαιτέρω σκέψη και προβληματισμό, έως και να ωθήσει το άνθρωπο να αλλάξει ό,τι δεν του αρέσει, όπως πάρα πολλές φορές το έχει κάνει στο παρελθόν μπροστά και από πολύ σημαντικές κοινωνικοπολιτικές αναταράξεις. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να λειτουργεί ως μοχλός για την ψυχική ανάταση του ανθρώπου.

To star system έχει επιβάλλει ένα ανούσιο και εφήμερο τρόπο ζωής στους καλλιτέχνες. Έχει μείνει χώρος για την “ποιότητα” όπως κι αν την αντιλαμβάνεται αυτή ο καθένας μας;

Ποιότητα υπήρχε ανέκαθεν, εφόσον ανέκαθεν υπήρχε η υποκουλτούρα, όπως βέβαια αντιλαμβάνεται κανείς αυτούς τους δυο όρους. Προσωπικά κάθε καλλιτέχνης πρέπει να αντιληφθεί σωστά το ρόλο του, ο οποίος, για έμενα, είναι να υπηρετούμε την τέχνη μας με αξιοπρέπεια. Είμαστε απλοί εκφραστές της δημιουργίας, την οποία ο καθένας μας την αποτυπώνει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Δεν μπορούμε να θεωρούμε εαυτόν πάνω από αυτήν.

Να ευχηθούμε στον Χάρη τα καλύτερα, μοιράσου μαζί μας τα σχέδιά σου για το μέλλον…

Αρχικά θέλω να είμαι υγιής, για να μπορώ να κάνω σχέδια. Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο στούντιο για την ολοκλήρωση των τραγουδιών που θα περιλαμβάνει ο πρώτος μου δίσκος. Προετοιμαζόμαστε με την μπάντα μου για μια σειρά εμφανίσεων σε μουσικές σκηνές της Αθήνας. Οι ημερομηνίες και οι χώροι θα γίνουν γνωστοί σύντομα. Θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου να σας ευχηθώ υγεία και υπομονή σε αυτήν την όμορφη δουλεία που κάνετε.

 

 


Σύνδεσμοι

 Facebook page



Get Adobe Flash player

http://www.youtube.com/channel/UCf_lkQ473OzdBOtleWri_Dg


Get Adobe Flash player

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Υπερτερεί συντριπτικώς ο πόλεμος.
Γιώργος Σεφέρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

14/12/1883 Γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας ο μουσουργός Μανώλης Καλομοίρης