122 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
13.12.2017
Ορφέας | Main Feed

Νέα πρόσωπα

Σάκης Ιντζεβίδης

Τα μουσικά σχολεία είναι ότι καλύτερο επιχείρησε η ελληνική πολιτεία και ιδιαίτερα το Υπουργείο Παιδείας, αρκεί βέβαια να υπάρχει συνέχεια και στήριξη. Ξεκίνησε ως θεσμός πριν από 24 χρόνια με την ίδρυση του 1ου Μουσικού Σχολείου στην Παλλήνη Αττικής, το 1988, και σήμερα σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν ήδη 36 Μουσικά Σχολεία. Μέσα από αυτά τα σχολεία ξεπήδησαν νέα ταλέντα στον καλλιτεχνικό χώρο- και όχι μόνο.  Η συνεργασία, η ανιδιοτέλεια, και η ανταλλαγή απόψεων, μέσα από παρέες-ομάδες  και μουσικά σύνολα, έφερε εξέλιξη και πρόοδο για όλα αυτά τα παιδιά που αποφοίτησαν από ένα Μουσικό σχολείο. Οι σημερινοί φιλοξενούμενοι μου στα νέα πρόσωπα του Ορφέα, είναι οι Usurum, με κοινό σημείο αναφοράς τους το Μουσικό σχολείο Αλίμου.

 

 

Καλησπέρα. Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που ονομάσατε το γκρουπ σας Usurum.
Βασικά το όνομα μάς βρήκε κι όχι εμείς το όνομα. Εκεί κάπου στις αρχές του λυκείου ψάχναμε να βαφτίσουμε κάπως την πραγμάτωση των μουσικών μας ορέξεων. Το “Usurum” (απ το τραγούδι του Άσιμου) μας ηχούσε κάπως όμορφα. Το επιλέξαμε αμέσως εν μέσω άλλων ευφυών προτάσεων όπως “κατούρα να φύγουμε” κ.α. Όταν ανατρέξαμε στην ετυμολογία ανακαλύψαμε με πολύ ενδιαφέρον (εκτός από το ότι Γιουσουρούμ ήταν κάποιος Εβραίος έμπορος) η λέξη έχει επικρατήσει να αναφέρεται σε μια αγορά. Το παζάρι. Το παζάρι λοιπόν θεωρήσαμε ότι μας ταιριάζει λόγω των διαφορετικών μας επιρροών αλλά και αναλογιζόμενοι τη λογική που λειτουργούμε. Δηλαδή την εμμονή μας στην ανταλλαγή και σύμπτυξη διαφορετικών χρωμάτων, φωνών και ιδεών.      

Κοινό σημείο αναφοράς για όλα τα μέλη που απαρτίζουν το μουσικό σας σχήμα, είναι το Μουσικό σχολείο Αλίμου. Πόσα είναι τα μέλη σας, ποιος ο ρόλος του καθενός, και από ποια ηλικία γνωρίζεστε;
Βρεθήκαμε όλοι ως μαθητές γυμνασίου στο μουσικό σχολείο Αλίμου. Εκεί πρωτογνωριστήκαμε, κάναμε παρέα, παίξαμε μαζί και εν τέλει κάναμε τους Usurum.
Είμαστε πέντε βασικά μέλη, Γιώργος Σταυρίδης- τύμπανα, Λάμπρος Λαπίνας-φαγκότο, Σοφία Γιαννίτσιου- πιάνο, φωνή, Σταύρος Ρουμελιώτης- ηλ. Κιθάρα, Κοσμάς Λαμπίδης- φωνή, νέι,  και μαζί μας παίζει μπάσο ο Κώστας Πατσιώτης. Στον ήχο μαζί μας είναι πάντα και παντού ο Γιάννης Ταβουλάρης. Κάτι που θεωρούμε ενδιαφέρον στο γκρουπ είναι ο διαχωρισμός των ρόλων. Γιατί ουσιαστικά δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος. Φυσικά ο καθένας ασχολείται με το όργανό του, μα πάνω απ’ όλα ο καθένας ασχολείται με το όργανο του άλλου! Με λίγα λόγια, μετά την πρώτη σύνθεση ενός κομματιού, το κομμάτι ξανασυνθέτεται μέσω των ενορχηστρώσεων όπου ο καθένας έχει λόγο στην αρμοδιότητα του άλλου.  

Ως  θεσμός τα Μουσικά σχολεία, πιστεύετε ότι είναι πετυχημένα; Είναι καλό να υπάρχουν; Γνωρίζω ότι τα τελευταία δυο χρόνια κλονίζονται μέσα στο γενικό χάος της κρίσης.
Τα μουσικά σχολεία είναι ένας απ’ τους καλύτερους θεσμούς σε ένα πολύ σάπιο και εκφυλισμένο σύστημα παιδείας. Εμάς μας έδωσαν την ευκαιρία να αποκτήσουμε ένα αρκετά καλό επίπεδο μουσικής γνώσης μέσα από ένα σύστημα το οποίο στόχευε στην ουσία της μουσικής παιδείας. Το άσχημο είναι ότι παραμελούνται από το κράτος και αδικούνται με αποτέλεσμα την έλλειψη παροχών και οργάνωσης. Είναι κάποια σχολεία τα οποία είναι ήδη όαση μες στο σύστημα. Οπότε φανταστείτε τι θα ήταν αν τα πρόσεχαν κιόλας. Με την κρίση τα πράγματα χειροτερεύουν και η τέχνη και το δικαίωμα σ’ αυτήν γίνονται πλέον πολυτέλεια από απλή ανάγκη.

Πως καταφέρνετε να συνδυάσετε το Φαγκότο και το νέι, με την ηλεκτρική κιθάρα και τα τύμπανα;

Αυτό συμβαίνει επειδή όταν αρχίσαμε να παίζουμε δεν διαλέξαμε τι όργανα θα θέλαμε να έχουμε αλλά τι μουσικούς. Οπότε βρεθήκαμε μεταξύ μας, άτομα τα οποία όλοι πιστεύαμε ότι θα μπορούσαμε να συνδιαλλαγούμε μουσικά και όχι μόνο. Πιστεύουμε ο ένας τον άλλον σαν μουσικό, αλλά και σαν μονάδα μιας ομάδας η οποία εξυπηρετεί το σύνολο. Το σκοπό του συνόλου. Οπότε στην αρχή ο καθένας έπαιζε ότι ήξερε και όπως το ξερε. Στη συνέχεια αρχίσαμε να βρίσκουμε τα πατήματά μας και νιώσαμε πως και τι πρέπει να παίζει ο καθένας σε σχέση με το σύνολο ώστε να ακούγεται αυτό που θα θέλαμε. Φυσικά αυτό αλλάζει συνεχώς και επαναπροσδιορίζουμε συνεχώς το ύφος και το άκουσμα.    

Ποιες είναι οι επιρροές στον ήχο σας, και ποιο ύφος νομίζετε ότι σας ταιριάζει;

Σίγουρα λόγω σπουδών έχουμε ένα θεωρητικό υπόβαθρο το οποίο συναντά ευρωπαϊκά μονοπάτια. Όμως επειδή η παραδοσιακή μας μουσική είναι μπασταρδεμένη και έχει στοιχεία από αρκετούς πολιτισμούς (κυρίως ανατολίτικους) εντελώς αβίαστα εμφανίζονται και τέτοια στοιχεία στη μουσική μας. Το θέμα είναι ότι ο καθένας από εμάς, εκτός απ τις κοινές μουσικές επιρροές που μας συνδέουν, έχει κι άλλες δικές του τις οποίες περνάει στη μουσική μας. Είμαστε σε μια περίοδο που συνέχεια ανακαλύπτουμε νέα πράγματα και ανταλλάσουμε ακούσματα και εμπειρίες. Άλλωστε όλοι θεωρούμε πολύ σημαντικό το ότι σ’ όλη μας τη ζωή υπήρξαμε “ακροατές” καθώς θεωρούμε την ακρόαση ως ένα πολύ βασικό συστατικό της μουσικής μας εκπαίδευσης. Εκτός όλων των παραπάνω επιρροές για εμάς αποτελούν κι άλλες εκφάνσεις τέχνης όπως η ποίηση, η λογοτεχνία, το θέατρο, το σινεμά, η ζωγραφική. Τα ρεύματα στην τέχνη είναι αλληλοσυνδεόμενα και το ένα συχνά επηρεάζει το άλλο. Πέρα απ’ τη συναισθηματική επιρροή που ενδέχεται να έχει ένα άλλο είδος τέχνης στη μουσική μας υπάρχει περίπτωση να υπάρξει και αμιγώς τεχνική επιρροή.

Η πρώτη σας δισκογραφική δουλειά είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει. Πως θα τιτλοφορείται, και τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε μέχρι να τελειώσει;
Το όνομα του δίσκου θα είναι ομότιτλο του γκρουπ. Για όσους δεν κατάλαβαν, Usurum! Από δυσκολίες άλλο τίποτα. Αρχικά από μόνο του το γεγονός ότι πρώτη φορά μπήκαμε στη διαδικασία ηχογράφησης ενός δίσκου είναι μια δυσκολία. Η αλήθεια είναι ότι ήμασταν πρωτάρηδες και στην πραγματικότητα δεν ξέραμε που παν τα τέσσερα. Αλλά κι αυτό ακόμα είχε μια γοητεία. Για την ακρίβεια, ακριβώς επειδή ήμασταν άμαθοι σταθήκαμε αρκετά ανοιχτοί σε τρόπους και τεχνικές έτσι ώστε στο τέλος αυτής της διαδικασίας μάθαμε πολλά και πιστεύουμε ότι τελικά μας ωφέλησε. Συγκεκριμένα προβλήματα; Δικά μας πισωγυρίσματα σε ότι αφορά τον δίσκο, να κόβεται για καιρό το ρεύμα στο στούντιο, προσωπικά προβλήματα του καθενός και διάφορα άλλα που αφενός μας πήγαιναν πίσω, αφετέρου όμως μακροπρόθεσμα μας οδήγησαν σε σωστές επιλογές και κινήσεις. Τουλάχιστον έτσι θέλουμε να πιστεύουμε.

Εμπειρία από ζωντανές εμφανίσεις έχετε, αλλά στο Ρυθμός stage στην Ηλιούπολη, στις 9 και 16 Μαίου  θα παρουσιάσετε την πρώτη σας μουσική δουλειά. Πως νοιώθετε, αλλάζει κάτι;

Ουσιαστικά τα στοιχεία που διαφοροποιούν αυτά τα live είναι αρχικά ότι πρόκειται για την επίσημη παρουσίαση του δίσκου. Επιπλέον πρώτη φορά πρόκειται να επιχειρήσουμε μια “μουσική παράσταση” όπου δεν θα υπάρχει δικό μας σχόλιο ανάμεσα στα κομμάτια. Θα παίζονται με τη σειρά που είναι στο δίσκο, ενώ θα παρεμβάλλονται ηχητικά περιβάλλοντα και θα προβάλλονται βίντεο σχετικά με αυτό που ακούγεται. Επίσης είναι πολύ σημαντικό το ότι θα υπάρχει καλλιτεχνική συνεισφορά από φίλους καλλιτέχνες και ότι για πρώτη φορά ενσωματώνουμε στις παραστάσεις μας άλλες τέχνες. Η ζωγραφική, η φωτογραφία και το βίντεο είναι συστατικά στοιχεία αυτής της παράστασης και οι άνθρωποι που τα φροντίζουν συστατικά στοιχεία των Usurum.   

Τα ζωντανά σας θα συνδυαστούν με δυο ιδιαίτερες συμμετοχές, της Μαρίας Παπαγεωργίου και της Δανάης Παναγιωτοπούλου αντίστοιχα. Πόσο σημαντική είναι για εσάς αυτή η στήριξη, με την σύμπραξη σας επί σκηνής;

Είναι πολύ σημαντικό να δέχονται να βρεθούν επί σκηνής δυο άνθρωποι που θαυμάζεις τόσο ως καλλιτέχνες όσο και ως ποιότητα ανθρώπου. Στην πραγματικότητα είναι κάτι παραπάνω αφού δεν δέχονται απλώς την πρόσκληση, αλλά ανταποκρίνονται και στην πρόκληση να παίξουνε “εκτός έδρας” ενσωματωμένοι στα δικά μας πλαίσια. Και η Μαρία και η Δανάη είναι εξαιρετικές και είναι πολύ σημαντικό για εμάς να μας αφήνουν να “βάλουμε χέρι” στα δικά τους καλλιτεχνήματα αλλά και να δημιουργήσουμε εξ αρχής νέα από κοινού.

Σας ευχαριστώ για την όμορφη κουβέντα και εύχομαι καλή επιτυχία σε ότι κάνετε.
Ευχαριστούμε και εμείς για το ενδιαφέρον. Εδώ είμαστε να τα λέμε!

 

 

 

http://www.facebook.com/usurum.band

http://www.youtube.com/user/UsurumBand

 

Φωτογραφίες: Ελευθερία Άνθη (από το αρχείο του γκρουπ)

 

 



 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Ο Έρωτας είναι ο θάνατος.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

14/12/1883 Γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας ο μουσουργός Μανώλης Καλομοίρης