133 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
14.11.2019
Ορφέας | Main Feed
Δώρα Παπαδοπούλου

Ο Βαγγέλης Καζαντζής και η Μαρίνα Δακανάλη είναι δύο πολλά υποσχόμενοι εκπρόσωποι της νέας μουσικής καλλιτεχνικής γενιάς. Ο πρώτος, νέος και ταλαντούχος τραγουδοποιός από τη Λαμία, μας συστήθηκε την περασμένη χρονιά με τον πρώτο του δίσκο «Της γης το μυστικό». Έναν ιδιαίτερο δίσκο με τραγούδια σε στίχους του Γιώργου Γκώνια, με τις συμμετοχές του Ψαραντώνη, του Απόστολου Ρίζου και της Μαρίνας Δακανάλη, που δε θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητος. Η δεύτερη, ξεχωριστή ερμηνεύτρια, από τα Ανώγεια της Κρήτης έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό τραγουδώντας στο πλάϊ του Σωκράτη Μάλαμα, έχοντας παράλληλα κι άλλες σημαντικές συμμετοχές. Ο δίσκος «Της γης το μυστικό» τους ένωσε καλλιτεχνικά και το φετινό φθινόπωρο τους βρίσκει για δύο εμφανίσεις στον Πυρήνα της οδού Μιχαλακοπούλου, με τραγούδια γνωστά, αλλά και ακυκλοφόρητα, αλλά και αγαπημένες διασκευές του Μάλαμα, του Θανάση Παπακωνσταντίνου, των Χαΐνηδων και άλλων. Με αφορμή αυτές τις εμφανίσεις τους συναντήσαμε και είχαμε μία φιλική και περιεκτική κουβέντα. Η συνέχεια επί σκηνής, στον Πυρήνα, για μία ακόμη βραδιά. Είναι βέβαιο πως για δύο νέους και ταλαντούχους καλλιτέχνες έπεται συνέχεια.

Είστε ένας τραγουδοποιός και μία ερμηνεύτρια της νέας γενιάς. Πως βλέπετε το τραγούδι να εξελίσσεται στην εποχή μας;
Βαγγέλης Καζαντζής: Μέσα από αυτόν τον κοινωνικό αναβρασμό που υπάρχει σήμερα πιστεύω δημιουργούνται ευνοϊκές συνθήκες για να «γεννηθούν» σπουδαία πράγματα στις τέχνες γενικότερα. Μπορεί να μην είναι ευνοϊκές οικονομικά, αλλά αν γραφτούν τραγούδια με πραγματική ψυχή και στο «κλίμα» της εποχής ο κόσμος θα τα αγκαλιάσει, τα έχει ανάγκη.
Μαρίνα Δακανάλη: Το τραγούδι είναι μαζί η έκφραση της επικαιρότητας και η έκφραση του φανταστικού, του ονείρου. Το ίδιο έκανε πάντα, το ίδιο κάνει και σήμερα. Ενσωματώνει τα καίρια ζητήματα που μας απασχολούν με σκληρό ή γλυκό τρόπο, με ρεαλιστική ή παραμυθένια διάθεση

Μιλήστε μας για την καλλιτεχνική σας σχέση. Πως βρέθηκε ο ένας με τον άλλον και ποια ήταν αυτά τα στοιχεία που σας έφεραν κοντά και που  ένωσαν τους καλλιτεχνικούς σας δρόμους.
Β.Κ.
: Τη Μαρίνα την γνώρισα σε κάποια συναυλία με τον Μάλαμα, από τον Γιώργο Γκώνια και της ζητήσαμε να συμμετάσχει στο δίσκο, αφού πιστέψαμε ότι με την υπέροχη φωνή της, θα ταίριαζε απόλυτα στο ομώνυμο τραγούδι του δίσκου. Στην πορεία, αφού ταιριάξαμε και σαν άνθρωποι, φυσικό επακόλουθο ήρθε η συνεργασία μας και τα live στον Πυρήνα.   
Μ.Δ.: Μετά από τρία χρόνια συνεχούς συνεργασίας υπάρχει το ίδιο ενδιαφέρον κι ο ίδιος ενθουσιασμός. Ίσως επειδή δεν εμφανιζόμαστε τόσο συχνά, ίσως γιατί το ταίριασμα μας ήταν εξαρχής αβίαστο και μας ωθεί στο να ψάχνουμε και να κάνουμε νέα πράγματα. Ο δίσκος «Της γης το μυστικό» και το ομώνυμο τραγούδι που ερμηνεύουμε μαζί με τον Βαγγέλη ήταν η πρώτη μας επαφή μετά από πρόταση του κοινού μας φίλου και στιχουργού του δίσκου Γιώργου Γκώνια.

Εμφανίζεστε μαζί στον Πυρήνα, για δύο διαδοχικές Παρασκευές, στις 21 και στις 28 Οκτωβρίου. Μιλήστε μας λίγο για το χώρο που διαλέξατε και για τις εμφανίσεις αυτές. Τι να περιμένουν να δουν και να ακούσουν οι φίλοι που θα έλθουν να σας δουν;
Μ.Δ.: Ο Πυρήνας έχει γίνει το στέκι μας, μας ταιριάζουν όλα, από τον χώρο, τον ήχο, τον κόσμο του μέχρι και τον αξιόλογο ιδιοκτήτη του. Εκτός από τα τραγούδια του δίσκου «Της γης το μυστικό» και ένα-δυο από άλλες δικές μου συμμετοχές διαλέγουμε τραγούδια από αγαπημένα σχήματα όπως οι Χειμερινοί Κολυμβητές και οι Χαϊνηδες, από νεότερους καλλιτέχνες σαν εμάς, τραγούδια καθαρά παραδοσιακά ή με παραδοσιακή προέλευση και βέβαια τραγούδια από καλλιτέχνες που υπεραγαπάμε όπως ο Μάλαμας, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Απέργης, ο Ζερβουδάκης και άλλα πολλά.  
Β.Κ.: Ο Πυρήνας, είναι ένας όμορφος και ζεστός χώρος, ιδανικός για νέους καλλιτέχνες και όχι μόνο, τον οποίο διαλέξαμε για «πυρήνα» μας, απ’την αρχή των εμφανίσεων μας...και συνεχίζουμε...παίζοντας τραγούδια από τον δίσκο μου, απο τις συμμετοχές της Μαρίνας καθώς και πολλά άλλα, καλλιτεχνών του «έντεχνου» χώρου.

Ποιο είναι αυτό το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στον κόσμο με τα δικά σας τραγούδια και γενικά με τα τραγούδια που επιλέγετε να παίξετε;
Μ.Δ.: Να μεταδώσουμε κυρίως την δική μας ευχαρίστηση  όταν παίζουμε και τραγουδάμε τα τραγούδια που αγαπάμε, που μας συγκινούν και μας εκφράζουν. Να μεταφέρουμε στον κόσμο τους στίχους μέσα από την καλύτερη δυνατή ενορχήστρωση, σκηνική παρουσία και διάθεση.
Β.Κ.: Οι στίχοι των τραγουδιών μας εκφράζουν πλήρως και ποικίλουν, μιλάνε διακριτικά για μοναξιές, έρωτες, ανεκπλήρωτους έρωτες (χωρίς κλάψες και γαβ γαβ!), για εσωτερικές ανησυχίες, αλλά και για ανήσυχα πνεύματα, τρελούς, ελπιδοφόρους περπατητές που έρχονται και πάνε κόντρα στον καιρό...
 
Πώς βλέπετε τις μουσικές σκηνές μέσα στην εποχή της κρίσης; Σύμφωνα με όσα ακούμε και όσα γράφονται είναι ζόρικα τα πράγματα. Συμφωνούμε νομίζω πως πρέπει και είναι ανάγκη να αντέξουν. Τι χρειάζεται όμως για να αντέξουν;
Β.Κ.: Τα πράγματα είναι σίγουρα πολύ δύσκολα και οι μουσικές σκηνές είναι τα σημεία που μπορεί να μας γνωρίσει ο κόσμος. Αυτό που χρειάζεται είναι  να προσαρμοστούμε όλοι στις νέες οικονομικές συνθήκες, κυρίως όμως οι μαγαζάτορες ρίχνοντας τις τιμές ακόμη και καταργόντας την είσοδο, για να προσελκύσουν κόσμο (εδώ που τα λέμε μερικοί την χρειάζονται την κρίση τους!). Πως γίνεται στο Βερολίνο για παράδειγμα να λειτουργούν μαγαζια live με 3 ευρω μπύρα, χωρίς είσοδο και να βγαίνουν;
Μ.Δ.: Οι μουσικές σκηνές υπόκεινται κι αυτές στον νόμο της αγοράς αν και πιστεύω πως πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από επιχείρηση. Αυτό γίνεται όταν μπαίνει περισσότερο μεράκι από αυτό που απαιτεί μια απλή δουλειά. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο Πυρήνας. Δεν φείδονται κόπου, ρίχνουν τις τιμές τους, ρισκάρουν σε νέα σχήματα που έχουν κάτι να πουν, ποντάρουν στην διαφήμιση και Άγιος ο Θεός.

Πείτε μας δύο λόγια για το δίσκο “Της γης το μυστικό” που κυκλοφόρησε το 2010, σε μουσική δική σου Βαγγέλη, σε στίχους του Γιώργου Γκώνια και με τη συμμετοχή της Μαρίνας ερμηνευτικά, όπως και των Ψαραντώνη και Απόστολου Ρίζου. Επαληθεύθηκαν οι προσδοκίες σας από το δίσκο αυτό;
Β.Κ.: Με τον δίσκο πήγαν αρκετά καλά τα πράγματα. Σε γενικές γραμμές πήρε αρκετά καλές κριτικές από περιοδικά και ακόμα καλύτερες από τους ακροατές. Όσον αφορά στις πωλήσεις, το cd έχει εδώ και καιρό εξαντληθεί, παρά το γεγονός ότι δεν είχαμε την επιθυμητή ανταπόκριση από τους μεγάλους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Αθήνας (με εξαίρεση βέβαια κάποιους παραγωγούς).
Μ.Δ.: Για τη συμμετοχή μου στον δίσκο αυτό δε μετανιώνω στιγμή. Είναι ένας δίσκος νεανικός, φρέσκος κι αξιόλογος. Επίσης οδήγησε στην συνεργασία μου κι επί σκηνής με τον Βαγγέλη και τους θαυμαστούς υπόλοιπους μουσικούς, συνεργασία που καλά κρατεί και μου προσφέρει πολλές πολύτιμες στιγμές.

Ακολουθείτε έναν σχετικά δύσκολο δρόμο συνθετικά και ερμηνευτικά και οι δύο. Εννοώ πως δεν καταπιάνεστε με εύκολα τραγούδια και μελωδίες, ακολουθείτε το δικό σας ιδιαίτερο δρόμο. Δεν το φοβάστε;
Β.Κ.: Πρόκειται για μονόδρομο. Βγάζω απο μέσα μου ότι με εκφράζει μόνο. Δεν έχει νόημα και δεν θα μπορούσα να ξοδέψω τόση ενέργεια και χρόνο για κάτι που δε νιώθω και δε μου αρέσει πραγματικά κι ας μη ζήσω απο αυτό. Δεν θεωρώ απαραίτητα πως είναι ανώτερα, δυσκολότερα και πιο αντιεμπορικά τα τραγούδια μου από άλλα. Άν το πάρουμε συνολικά, πιστεύω πως υπάρχουν πολλοί πραγματικοί συνθέτες που γράφουν φοβερά και ιδιαίτερα πράγματα, που δεν φτάνουν ποτέ στα αυτιά του κόσμου.
Μ.Δ.: Περισσότερο θα φοβόμουν να λοξοδρομήσω από το να συνεχίσω στον δρόμο που έχω διαλέξει. Δεν είναι πάντα όλα ρόδινα, υπάρχουν στιγμές που αμφισβητώ τα πάντα αλλά υπάρχουν κι οι άλλες που η μαγεία τους σε συνεπαίρνει και κάτι τόσο πολύτιμο δεν μπορείς να το προδώσεις.

Βοηθούνται οι νέοι καλλιτέχνες σήμερα από τις δισκογραφικές, τους παραγωγούς, ακόμη και τους γνωστούς και διάσημους καλλιτέχνες; Η δική σας εμπειρία τι λέει; Βρεθήκατε πλάι σε σημαντικούς καλλιτέχνες στο ξεκίνημά σας (Μάλαμας, Ψαραντώνης, κ.α.).
Μ.Δ.: Η αποδοχή και η βοήθεια που πήρα εγώ εξαρχής από τον κύριο Μαμαγκάκη, από τον Σωκράτη Μάλαμα εδώ και τόσα χρόνια, αλλά και από Κρητικούς καλλιτέχνες είναι ανεκτίμητη. Με βοήθησαν και συνεχίζουν να συνδράμουν στο να χαράσσω τον δικό μου υποτυπώδη δρόμο. Τα υπόλοιπα βρίσκονται, και αν και πλέον είναι ορατή σε όλους η δυσλειτουργία των δισκογραφικών επιχειρήσεων διαφαίνονται νέες λύσεις για την διακίνηση και ανάδειξη μιας δισκογραφικής δουλειάς όπως π.χ. το ίντερνετ, η ιδιωτική παραγωγή δίσκου σε κάποιο μικρό ή home στούντιο.
Β.Κ.: Όσον αφορά στις μεγάλες εταιρείες και τους παραγωγούς, θεωρώ πως βοηθάνε και επενδύουν μόνο εκεί που πρόκειται να έχουν σίγουρο οικονομικό όφελος. Όσο για την ανιδιοτελή συμμετοχή του Ψαραντώνη, σίγουρα ήταν μεγάλη βοήθεια και τιμή για μένα, έδωσε κύρος στο cd.

Άλλοι υποστηρίζουν πως η εγχώρια μουσική βιομηχανία έχει κορεστεί, τόσο σε καλλιτέχνες όσο και σε έμπνευση. Άλλοι πάλι πως υπάρχει χώρος για όλους. Η γνώμη σας;
Β.Κ.: Η αλήθεια είναι πως βγαίνουν πολλοί περισσότεροι δίσκοι σε σχέση με παλιά και πολλοί από αυτούς είναι αδιάφοροι όμως από την άλλη, όλοι έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, έστω και από μικρές εταιρείες. Το κακό είναι πως μέσα σε όλον αυτό χαμό, δυστυχώς χάνονται κάποιες αξιόλογες δουλειές. Αν είναι δε, πρωτότυπες και περίεργες συνήθως δεν υποστηρίζονται από τις μεγάλες εταιρείες. Ο τόπος μας δεν υστερεί από ταλέντα, αλλά από σωστές εταιρείες.
Μ.Δ.: Η μουσική βιομηχανία με την μορφή των σημερινών εταιριών ναι, μπορεί να έχει κορεστεί. Η μουσική η ίδια όμως όχι. Πάντα θα υπάρχει χώρος για κάτι νέο και πάντα θα υπάρχει η δίψα από τη μεριά του ακουστικού κοινού αλλά και η δίψα των ίδιων των μουσικών να βγάλουν προς τα έξω το έργο τους. Και ιδέες για παραγωγή νέου μουσικού έργου δίνονται κάθε μέρα, κάθε στιγμή, πόσο μάλλον σε δυσχερείς συνθήκες  καθημερινότητας όπως αυτές του καιρού μας.

Μπορεί να ζήσει σήμερα ένας καλλιτέχνης από τη μουσική του και τα τραγούδια του;
Μ.Δ.: Μπορεί να ζήσει σήμερα ένας δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος, ένας υπάλληλος μερικής απασχόλησης από τη δουλειά του ή πόσο μάλλον ένας άνεργος; Αυτή η ερώτηση στις μέρες μας είναι σχετική. Οι μουσικοί είναι συνηθισμένοι να  ζουν πιο πολύ στο σήμερα, δεν μπορούν να κάνουν πολύ μακρινά σχέδια. Ήταν πάντα εποχιακοί, σήμερα εδώ αύριο εκεί. Υπάρχουν κάποιοι που τα καταφέρνουν κι έχουν έναν ικανό μισθό, λίγοι στις μέρες μας, άλλοι που κάνουν 2-3 δουλειές κι άλλοι που η κύρια εργασία τους δεν είναι η μουσική. Αυτοί νομίζω είναι που το διασκεδάζουν και περισσότερο.
Β.Κ.: Αν δεν παίζει το είδος της μουσικής που προβάλλεται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, είναι μάλλον δύσκολα τα πράγματα, χρειάζεται πολύ καλή προώθηση απο πίσω, σε συνδυασμό πιθανόν με χρήμα και με γνωριμίες.

Η μουσική ενημέρωση οδεύει ολοταχώς να γίνει αποκλειστικά διαδικτυακή, είναι δύσκολοι καιροί για τα έντυπα. Πως βλέπετε τα μουσικά περιοδικά στο διαδίκτυο τόσο ως καλλιτέχνες αλλά και ως μουσικόφιλοι. Σας καλύπτουν ως προς τη μουσική πληροφόρηση αλλά και την άποψη;
Β.Κ.: Τα διαδικτυακά μουσικά περιοδικά κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους. Σαν μουσικόφιλος νιώθω ότι ενημερώνομαι πλήρως, αλλά και σαν καλλιτέχνης ότι διαφημίζομαι πλήρως, αφού σχεδόν όλοι πλέον ενημερώνονται μέσω ίντερνετ.
Μ.Δ.: Προσωπικά αν και ενημερώνομαι πολύ από το ίντερνετ το θεωρώ ένα γρήγορο κι εφήμερο μέσο ενημέρωσης, ίσα ίσα να ρίξεις μια ματιά. Το περιοδικό είναι κάτι χειροπιαστό που χρειάζεσαι αν θέλεις να εμβαθύνεις και να καταπιαστείς λεπτομερώς με το τι συμβαίνει.  

Εκτός από τις εμφανίσεις στον Πυρήνα, ποια είναι τα επόμενα σχέδια και για τους δυο σας; Δισκογραφικά και συναυλιακά. Υπάρχει νέος δίσκος στον ορίζοντα και άλλες εμφανίσεις;
Β.Κ.: Δισκογραφικά, θέλω να πιστεύω πως μέχρι το Πάσχα θα έχει κυκλοφορήσει η επόμενη δουλειά, η οποία έχει ήδη αρχίσει και ηχογραφείται. Όσον αφορά τις εμφανίσεις, βρισκόμαστε υπό συζήτηση για να αρχίσουμε απο Δεκέμβρη αρκετές σε Αθήνα αλλά και επαρχία.
Μ.Δ.: Οι εμφανίσεις με τον Βαγγέλη πιστεύω πως έχουν ακόμα πολύ μέλλον. Κατά τ’ άλλα, ξεκινάμε για άλλη  μια χρονιά με τον Σωκράτη Μάλαμα μια σειρά εμφανίσεων πρώτα από Θεσσαλονίκη στις 4-5 του Νοέμβρη για τέσσερα ή πέντε διήμερα στην αποθήκη του Μύλου και μετά τις γιορτές Αθήνα στον Ζυγό. Ενδιάμεσα θα πάμε και σε διάφορα μέρη στην επαρχία. Δισκογραφικά εκτός από αρκετές συμμετοχές μέχρι τώρα που με έχουν ικανοποιήσει πολύ, κατευθύνομαι σιγά σιγά προς την υλοποίηση ενός προσωπικού δίσκου με φίλους πολύ καλούς μουσικούς.

 


Ο Βαγγέλης Καζαντζής και η Μαρίνα Δακανάλη εμφανίζονται στον Πυρήνα για μία ακόμη βραδιά, αύριο Παρασκευή 28/10/2011 ... περισσότερα

 

 


 

Πηγή φωτογραφιών: Facebook - Βαγγέλης ΚαζαντζήςFacebook - Μαρίνα Δακανάλη

 

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γελάω άμα ακούω για ελληνικό ροκ. Είναι σα να μου λένε αμερικάνικο τσάμικο.
Στέλλα Βλαχογιάννη

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

14/11/1949 Γεννήθηκε ο τραγουδοποιός Βαγγέλης Γερμανός
14/11/1952 Γεννήθηκε στην Αθήνα η τραγουδίστρια Δήμητρα Γαλάνη
14/11/1989 Ο Μάνος Χατζιδάκις ίδρυσε την Ορχήστρα των Χρωμάτων

ΤΥΧΑΙΑ TAGS