82 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.04.2019
Ορφέας | Main Feed

Νέα πρόσωπα

Σάκης Ιντζεβίδης

Πως αλήθεια αντιλαμβάνεται κάποιος την καθημερινότητα; Την ζωή στην πόλη, τις σχέσεις με τους γύρω του, το περιβάλλον που ζει, τις αγωνίες, το άγχος, την απαξίωση ή την επιβράβευση, την αγάπη ή το μίσος. Μήπως τελικά όλα αυτά είναι « η Ζωή στο Βασίλειο του Τίποτα ». Θα μπορούσα να γράψω περισσότερα για το πώς αντιλαμβάνομαι αυτό που άκουσα την πρώτη του μήνα, Σάββατο βράδυ στον Ιανό. Θέλω ωστόσο να εστιάσω την προσοχή μου γράφοντας  για την πρώτη παρουσία της Αρετής Κοκκίνου ως συνθέτριας - στιχουργού και βέβαια την ερμηνεία της Θέλμας Καραγιάννη που και για αυτήν αποτέλεσε ουσιαστικά, αυτή η παρουσία, την πρώτη ολοκληρωμένη δισκογραφική της δουλειά. Θα δώσω τον λόγο στις δύο βασικές πρωταγωνίστριες, πριν κάνω τα σχόλια μου για την παρουσίαση του καινούργιου δίσκου στον Ιανό.

Πώς αισθάνεσαι για την πρώτη σου δισκογραφική δουλειά Θέλμα;
Θέλμα Καραγιάννη: Είναι δύσκολες οι εποχές για τέτοια βήματα και λόγω του όχι και τόσο νεαρού της ηλικίας μου, γιατί αυτά τα πράγματα όταν γίνονται από μία ηλικία και πάνω, δεν έχεις τον ενθουσιασμό της πρώτης νιότης, οπότε έχεις το μυαλό μες στο κεφάλι σου, ενώ σε νεότερη ηλικία λες –πω πω τι έκανα, τι ωραία-. Νιώθω ικανοποιημένη που καταφέραμε και τον ολοκληρώσαμε τον δίσκο, χωρίς ειλικρινά να με ενδιαφέρει  πως θα πάει, από την άποψη να μην μου γίνει εμμονή.

Πιστεύω ωστόσο ότι σε εκφράζει, αυτή η δισκογραφική δουλειά.
Θ.Κ.: Με εκφράζουν απόλυτα αυτά τα τραγούδια, έτσι και αλλιώς με την Αρετή είμαστε φίλες 12 χρόνια, τα έχουμε τραγουδήσει σε ζωντανές συναυλίες, τα ετοιμάζουμε  χρόνια, τα προβάρουμε, είναι δουλεμένα και κατασταλαγμένα.

Μήπως θα ήθελες τέλος να πεις κάτι που πρέπει να το αναφέρουμε;
Θ. Κ.: Θεωρώ ότι εν αρχή στο  τραγούδι  είναι ο δημιουργός, γι’ αυτό πρέπει εμείς οι ερμηνευτές να τους θυμόμαστε, και να τους τιμάμε πάντα,  γιατί χωρίς αυτούς δεν θα υπήρχαμε.

Πες μου Αρετή, πριν πόσο καιρό ξεκίνησες να γράφεις;
Α. Κ.: Ξεκίνησα να γράφω από τα εφηβικά μου χρόνια, αλλά δυστυχώς έπρεπε να περάσει πάρα πολύς καιρός για να το υλοποιήσω, σε αυτό έπαιξε καθοριστικό ρόλο η παρουσία της φίλης μου Θέλμας , γιατί είμαστε φίλες πολλά χρόνια και μαζί τραβήξαμε όλα τα διαδικαστικά για την υλοποίηση της δουλειάς αυτής.

Καταρχήν υπάρχει σε αυτή την δισκογραφική δουλειά ένας πλουραλιστικός ήχος , άκουσα jazz  ήχους, έχω εντοπίσει επίσης την κριτική λύρα να παίζει μουσικούς δρόμους και ήχους Κέλτικους- Έθνικ, ρόλο που δεν την έχουμε συνηθίσει.
Α. Κ.
: Ο συγκεκριμένος λυράρης είναι περίπτωση μουσικού , Ο Λευτέρης Ανδριώτης, είναι ένα εξαιρετικά ταλαντούχο παιδί, το οποίο είχα την τύχη να πετύχω στον δρόμο μου, αλλά δυστυχώς παίζει μόνο σε δύο τραγούδια του cd γιατί συναντηθήκαμε αργά, ενώ εδώ στην παράσταση έχει πιο ενεργό ρόλο και ελπίζω σε επόμενες δισκογραφικές δουλειές να αξιοποιηθεί όσο πρέπει.

Πριν πόσο καιρό ξεκινάς να  γράφεις τα συγκεκριμένα τραγούδια, και πόσο διάστημα κράτησε η ηχογράφηση;
Α. Κ.: Η όλη διαδικασία από την αρχή των ηχογραφήσεων κράτησε ενάμιση χρόνο, εκτός βέβαια από τις ηχογραφήσεις όπως ξέρετε, αναφέρθηκε και ο κύριος Χατζηιακώβου, στις δυσκολίες που έχουν οι δημιουργοί, και πως οι ίδιοι τραβάν το κάρο της δουλειάς. Μετά από τις ηχογραφήσεις και το πέρας της δουλειάς ακολούθησε η αναζήτηση εταιρίας, και οι λεπτομέρειες για την έκδοση του cd.

Αρετή όταν έφθασες στην ευχάριστη θέση να το παρουσιάσεις. Ποια ήταν τα συναισθήματα σου;
Α. Κ.: Νοιώθω για την σημερινή μέρα ότι δεν έχουμε κάνει όλη αυτή την παρουσίαση, δεν το πιστεύω ακόμη ότι έχει τελειώσει και κυκλοφόρησε.

Πες μου , πως εμπνεύστηκες να γράψεις  την Ζωή στο Βασίλειο του Τίποτα ;
Α. Κ.: Ξέρετε, επειδή είμαι ένας άνθρωπος που χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, νοιώθω ένας κοινός άνθρωπος μέσα στον κόσμο, μου αρέσει να αντλώ ιδέες από τις εικόνες του πραγματικού κόσμου.

Θέλεις να περάσεις κάποια μηνύματα;
Α. Κ.: Δεν νομίζω ότι είμαι άξια για κάτι τέτοιο, απλά διαπιστώσεις κάνω και τις μοιράζομαι, επηρεάζομαι από την καθημερινότητα.

Υπάρχουν κάποιοι που σε βοήθησαν να φέρεις σε πέρας αυτή σου την δισκογραφική δουλειά;
Α. Κ.: Πολλοί φίλοι και συνάδελφοι, θα ήθελα να ευχαριστήσω καταρχήν τον Βασίλη Χατζηιακώβου και τις εκδόσεις Παρουσία για τη στήριξη τους, τον Δημήτρη Καρρά και το studio Pazl που μας συμπεριέλαβε στις δισκογραφικές του εκδόσεις, τον Φίλιππο Περιστέρη, για την αμέριστη βοήθεια του ως ηχολήπτης, παραγωγός, αλλά έπαιξε και στο cd, πιάνο, πλήκτρα και ακορντεόν.

Ο Δημήτρης Μητσοτάκης και οι ευδαίμονες, τι ρόλο έπαιξαν;
Α. Κ.: Ο Δημήτρης Μητσοτάκης και οι Ευδαίμονες, είναι ένα γκρουπ που συμμετέχω και συνεργάζομαι εδώ και χρόνια, είναι φίλοι μου, και ο Δημήτρης μου έκανε την τιμή να μου γράψει στίχους σε ένα κομμάτι, όπως και η Ευθυμία Πανταζοπούλου, επίσης θέλω να ευχαριστήσω τον Νίκο Καλογερόπουλο που έδωσε υπόσταση στο δίσκο αυτό με την απαγγελία του, και βέβαια όλους όσους συμμετείχαν καταθέτοντας την δουλειά τους. 









Θα ήθελα να πω πριν κλείσω αυτή την αναφορά μου με την Έφη Γεροκώστα που απήγγειλε το παραμύθι της Αρετής Κοκκίνου, ότι κάπως έτσι φαντάζομαι την φρεσκάδα στους ήχους και τα ακούσματα, παγκόσμιες επιρροές που αφομοιώνονται με τον καλύτερο τρόπο χωρίς να  καταργούν την αξία της Ελληνικής μουσικής , ίσα-ίσα της προσθέτουν αίγλη και λάμψη για να εξελιχθεί.

Καλή επιτυχία εύχομαι μέσα από την καρδιά μου, ελπίζω τα ίδια συναισθήματα με μένα να νοιώσουν και οι αναγνώστες - ακροατές. Θα επανέλθω σύντομα με την δισκοκριτική αυτής της δουλειάς , εδώ στον Ορφέα. Επίσης θα ήθελα να ανακοινώσω επίσημα μια νέα ενότητα που θα παρουσιάσω εδώ στον Ορφέα για τους Έλληνες παραμυθάδες και το έργο τους.

Έχεις Έφη σχέση με τα παραμύθια; Απαγγέλεις;
Έφη Γεροκώστα: Είμαι παραμυθού τα τελευταία εννιά χρόνια σχεδόν, ασχολούμαι επαγγελματικά με την αφήγηση παραδοσιακών παραμυθιών από όλο τον κόσμο, αλλά και λογοτεχνικών ιστοριών.

Η συνεργασία με την Αρετή πώς προέκυψε;
Ε Γ.: Έχουμε συνεργαστεί από παλιά με την Αρετή το 2004 , όταν είχα ξεκινήσει με την αφήγηση , με συνόδευσε με το μαντολίνο της, είχαμε τραγουδήσει και παρέα τότε σε ένα Κριτικό παραμύθι, χαθήκαμε για ένα μεγάλο διάστημα , όπως συμβαίνει με τους ανθρώπους και χάρηκα πραγματικά που πριν λίγο καιρό χτύπησε το τηλέφωνό μου και μου πρότεινε να συμμετέχω στην παρουσίαση αυτή, χάρηκα που την άκουσα , και χάρηκα για το ότι αυτή η ιστορία της είναι εξαιρετική, και πρέπει κάτι να την κάνει.

Παρατήρησα κατά την απαγγελία σου ότι δεν διάβαζες από μέσα την ιστορία και ήσουν μάλιστα πολύ εκφραστική. Το ζεις το παραμύθι;
Ε Γ.: Ναι το ζω, δεν μπορώ να διαβάζω από μέσα, το παραμύθι θέλω να το βάζω στην καρδιά και στο μυαλό μου, την ιστορία την συγκεκριμένη την αγάπησα, προσπάθησα να την υπηρετήσω όπως μπορώ καλύτερα . Λέει κάποιος μεγάλος δάσκαλος παραμυθάς του εξωτερικού – Ο κόσμος φεύγοντας από μια παράσταση πρέπει να θυμάται την ιστορία και όχι τον παραμυθά- αν το πετυχαίνω αυτό είναι ότι καλύτερο για μένα.

Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player

Φωτογραφίες: Σάκης Ιντζεβίδης

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
+1 #1 E. Roumpen 15-10-2011 20:05
Όταν η Αρετή και η Θέλμα ήρθαν και με συνάντησαν πριν από ένα χρόνο, με το c.d. τους στο χέρι και ζήτησαν τη γνώμη και τη βοήθειά μου, τους είπα τα καλύτερα, μετά από προσεχτική ακρόαση. Τους είπα ότι σπάνια στις μέρες μας λαμβάνω δισκογραφικές δουλειές, στις οποίες δεν έχω να κάνω ιδιαίτερες παρατηρήσεις και τις οποίες μπορώ να ακούσω ολόκληρες, από την αρχή ως το τέλος, απολαμβάνοντας κάθε κομμάτι. Χαίρομαι που σήμερα βρήκαν το δρόμο τους και τους εύχομαι κάθε επιτυχία σε αυτό το δύσκολο και θολό τοπίο της Ελληνικής Δισκογραφίας. Τέλος, ένα μπράβο στον Σάκη, που παρακολούθησε, ασχολήθηκε και ανέδειξε τέτοιες δουλειές!!!
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Εν αρχή ην ο ήχος κι όχι ο λόγος.
Σταύρος Ξαρχάκος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

27/4/1932 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος.
27/4/1975 Πέθανε ο ρεμπέτης Νίκος Μάθεσης (Τρελάκιας)
27/4/2008 Έφυγε από τη ζωή ο Κύπριος μουσικοσυνθέτης Μάριος Τόκας

ΤΥΧΑΙΑ TAGS