106 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
19.08.2017
Ορφέας | Main Feed

Συνεντεύξεις


Ελίνα Κωνσταντοπούλου: «Η μουσική βιομηχανία ξαναγεννιέται κι έτσι θα ξαναγεννηθούμε και εμείς οι τραγουδιστές»

Συνέντευξη στη Μαρία Φιλιππάκη

Με αφορμή το νέο τραγούδι της Ελίνας Κωνσταντοπούλου, «Ξαναγεννιέμαι», σε στίχους και μουσική του ταλαντούχου Ανδρέα Λάμπρου και παραγωγή της «Polymusic», μιλήσαμε αποκλειστικά με την καλλιτέχνιδα σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης. Ευγενική προσωπικότητα, αισιόδοξος άνθρωπος, ευαίσθητη και δυναμική καλλιτεχνική προσωπικότητα, η ερμηνεύτρια μίλησε τόσο για την πρόσφατη καλλιτεχνική της κίνηση,  όσο και για ολόκληρη την μουσική της πορεία και τους σημαντικότερους σταθμούς της, ξεκινώντας από το 1993.

Ξεκινώντας από το «Ξαναγεννιέμαι»…


- Έχει το «Ξαναγεννιέμαι» ένα βαθύτερο νόημα για εσένα; Σηματοδοτεί μία μορφή καλλιτεχνικής αναγέννησης;  

Νομίζω πως ναι. Για όλους τους ανθρώπους έχει μια τέτοια σημασία. Έχει μία μορφή αληθινή, γιατί μπορεί να «ξαναγεννιέσαι» από έναν έρωτα, από τη δουλειά σου, μπορεί να «ξαναγεννιέσαι» γενικώς. Όλοι οι άνθρωποι «πέφτουμε» και «ξαναγεννιόμαστε».

Είσαι και εσύ σε αυτή τη φάση;


Ναι, είμαι και εγώ σε αυτή τη φάση. «Ξαναγεννιέμαι».

Ποιος είναι ο λόγος που επέλεξες το συγκεκριμένο κομμάτι;


Μου άρεσε πάρα πολύ και η μουσική του και ο στίχος του, ακριβώς γιατί έχει λόγια και ευαίσθητα και δυναμικά. Έχει μία ατμόσφαιρα και δυναμική και μελαγχολική. Μου άρεσε πάρα πολύ, γι’ αυτό και το επέλεξα.


Πώς βλέπεις τη μουσική βιομηχανία, όπως έχει διαμορφωθεί στις μέρες μας;


Όλα τα πράγματα κάποια στιγμή έχουν ακμή και παρακμή. Η μουσική βιομηχανία, εδώ και αρκετά χρόνια, έχει έρθει στην παρακμή της. Τώρα νομίζω πως θα αρχίσει να ακμάζει πάλι σιγά – σιγά. Έτσι γίνεται πάντα. Κύκλους κάνει η ζωή και γυρίζει. Νομίζω πως έτσι θα γίνει και τώρα.


Σε ποιο βαθμό θεωρείς ότι αυτό σε επηρεάζει;


Όλους τους τραγουδιστές μας επηρεάζει. Εγώ νομίζω πως βγαίνω πάλι όταν η μουσική πάει προς την ακμή της, «ξαναγεννιέται». Είδες το νόημα που έχει το τραγούδι, λοιπόν; «Ξαναγεννιέται» κι έτσι θα «ξαναγεννηθούμε» κι εμείς σιγά – σιγά.


Όσον αφορά την μουσική σου πορεία, θεωρείς πως έχεις κάνει λάθη;

  
  
  
 

 



Βέβαια! Θα ήμασταν πολύ εγωιστές αν λέγαμε πως είμαστε αλάθητοι. Όλοι έχουμε κάνει λάθη, έχω κάνει λάθη και από αυτά μαθαίνω και προσπαθώ να μην τα ξανακάνω.


Αν το «Ξαναγεννιέμαι» είναι το πρώτο βήμα, ποια θα είναι τα επόμενα; Έχεις δρομολογήσει κάποιες εμφανίσεις ίσως;


Εμφανίσεις δεν έχω δρομολογήσει, αλλά έχω δρομολογήσει δισκογραφικά κάποιες κινήσεις, κάποια άλλα πράγματα τα οποία δεν μπορώ να πω ακόμα. Το «Ξαναγεννιέμαι» ήρθε τελείως τυχαία σαν πρώτο βήμα. Δεν είναι το πρώτο βήμα. Είναι ένα βήμα. Δεν το είχα δρομολογήσει, απλώς μου προέκυψε.

Σχετικά, τώρα, με την συνολική, καλλιτεχνική σου πορεία…


Το «Όταν το τηλέφωνο χτυπήσει», από τον πρώτο σου δίσκο το ’93, θεωρείται από πολλούς το τραγούδι «σήμα κατατεθέν» σου. Εσύ πιστεύεις πως αυτό είναι που σε έφερε στην ουσία στο προσκήνιο;


Αυτό το τραγούδι με έφερε, ναι. Με αυτό το τραγούδι με γνώρισε ο κόσμος.


Πώς το αντιμετώπισες το ’93 και πώς το βλέπεις σήμερα; Είχες αυτό το προαίσθημα;


Κοίταξε, δεν το πολυκατάλαβα το ’93, γιατί όταν βγήκε έκανε πολύ καιρό να γίνει επιτυχία μεγάλη κι επειδή τότε συνέβαινε κάτι πολύ σημαντικό στη ζωή μου, έχανα τον πατέρα μου, δεν το ευχαριστήθηκα να στο πω κι έτσι. Πάντως τώρα έχω το ίδιο προαίσθημα.


Για το «Ξαναγεννιέμαι»;




Όχι για το «Ξαναγεννιέμαι». Γενικά στη ζωή μου τώρα έχω το ίδιο προαίσθημα που είχα και τότε. Ένα ωραίο προαίσθημα. Δεν ξέρω αν αφορά στο «Ξαναγεννιέμαι».



Αυτό μάλλον τότε αφορά στα άλλα, αυτά που δεν έχουμε πει και δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε ακόμα.


…(Γέλια)


Πάμε στις δύο σου συμμετοχές στη Eurovision, το ’95 και το 2005. Πρώτα απ’ όλα πώς και επέλεξες να συμμετάσχεις;



Το 2005 έγινε τελείως αυθόρμητα. Το ’95 ο Τερζής μας έδινε τα τραγούδια που έγραφε για τον δεύτερο δίσκο και γι’ αυτό το τραγούδι είπε «Όχι, θα το στείλουμε Eurovision. Κι αν περάσει, πέρασε. Κι αν βγούμε, βγήκαμε. Και μετά το βάζουμε και στον δεύτερο δίσκο». Κι έτσι κι έγινε. Το 2005 ήταν τελείως αυθόρμητα όλα, γιατί ήταν να πάει άλλη κοπέλα και με πήρε ο Χρήστος ο Δάντης και με ρώτησε μήπως ήθελα να πάω, γιατί  δεν υπήρχε τραγουδίστρια τελευταία εβδομάδα. Και επειδή κι εγώ ήμουν με τα παιδιά μου μικρά, μου είπαν όλοι «πήγαινε, ρε παιδί μου, να ξεσκάσεις λίγο, να ξαναπάς, να ξαναζήσεις την εμπειρία» και γι’ αυτό πήγα.

Τι θεωρείς πως έχεις κερδίσει από αυτές τις δύο συμμετοχές;

Πάρα πολλά. Καταρχάς είμαι αναγνωρίσιμη και στον θεσμό αυτό. Έχω γραφτεί στο βιβλίο της Eurovision, ότι έχω περάσει δύο φορές από ‘κει. Η πρώτη ήταν πιο σημαντική, γιατί ήταν και με την Ελλάδα και ήμουν η κύρια τραγουδίστρια, ενώ στη δεύτερη ήμουν μαζί με τον Κωνσταντίνο (Χριστοφόρου), πίσω από τον Κωνσταντίνο, ο Κωνσταντίνος ήταν πιο πολύ σαν σόλο τραγουδιστής. Έχω κερδίσει πάρα πολλά πράγματα, αλλά αυτά τα βλέπω, ξέρεις, κατά καιρούς. Έχω κερδίσει σοβαρότητα, η οποία λείπει από τη δουλειά μας γενικά. Και χρειαζόμουν έναν τέτοιο θεσμό να πείσει και τους άλλους ότι εδώ πέρα είναι κάτι σοβαρό, δεν είναι κάτι φευγαλέο.


Πέρα από αυτά, το κομμάτι των φωνητικών σε δίσκους καταξιωμένων καλλιτεχνών – Μαχαιρίτσας, Νταλάρας, Γαρμπή…


Ναι ναι, πριν κάνω τον πρώτο μου δίσκο έκανα σε όλους τους καλλιτέχνες.


…αυτό το κεφάλαιο, τόσο προσωπικά όσο και στην ίδια την καλλιτεχνική σου πορεία, τι ρόλο έπαιξε;


Έπαιξε πολύ σπουδαίο ρόλο, γιατί καταρχάς ένιωθα πλέον οικεία με τα studio. Ένιωθα οικεία με τους ανθρώπους που δούλευαν στα studio, με τους ηχολήπτες, τους μουσικούς, τους ενορχηστρωτές κτλ., κι αυτό με βοήθησε πάρα πολύ και έγινε παιχνιδάκι και μ’ άρεσε πάρα πολύ. Ήταν όλη η μέρα γεμάτη, εξάωρο στο ένα studio, εξάωρο στο άλλο, μετά στη δουλειά, μετά ύπνο, μετά ξανά εξάωρα. Μ’ άρεσε πάρα πολύ. Μέχρι που έκανα τον πρώτο μου δίσκο και μετά έκανα επιλεκτικά σε κανά δυο «ονόματα» πλέον και μόνο αν επέμεναν.


- Ποια θα ξεχώριζες από τις συνεργασίες σου;

Και τις τρεις δουλείες μου στην «Polygram», την πρώην «Universal», και τις τρεις δουλειές μου με τον Νίκο τον Τερζή, τον Χάρη τον Ανδρεάδη ενορχηστρωτή, τον Αντώνη τον Παππά, και βέβαια τον Παυριανό, τον Φιλίππου και όλους αυτούς που μας είχανε γράψει, που κάναμε studio στο 111 που το ήξερα. Ξεχώρισα τότε που κάναμε με τον Αβέτ Κιζιριάν το τραγούδι «Όνειρο κυνηγημένο», με το οποίο συμμετείχαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Μετά από ‘κει ξεχώρισα τον Βαρδή, που έκανε και ένα τραγούδι και στον τέταρτό μου δίσκο. Ύστερα, είναι λίγο δύσκολο να ξεχωρίσω κάποια άλλα πράγματα από δισκογραφία. Από «νύχτα» ξεχωρίζω τη συνεργασία μου με τον Πασχάλη τον Τερζή, στη Θεσσαλονίκη, στο «Εγνατία Οδός», με τον Θάνο τον Καλλίρη το ’97 και το ’95 που ήμουν στο Διογένη, με τον Μπιθικώτση, τον Καλατζή και τον Κόκοτα, τους τρεις μεγάλους. Όχι ότι οι άλλες συνεργασίες μου ήταν κακές. Ήταν πολύ καλές, αλλά αυτές τις ξεχωρίζω ιδιαίτερα. Μου έχουν αφήσει αναμνήσεις ωραίες.

Θα μου πεις και λίγα λόγια για τη συνεργασία σου με τον Γιάννη Καραλή;


Ήταν στον τρίτο δίσκο της «Polygram», γι’ αυτό ξεχώρισα και τους τρεις δίσκους μου, αλλά ξεχνάω καμιά φορά. Φοβερή συνεργασία με τον Γιάννη τον Καραλή. Βοήθησε πάρα πολύ και με τον Χρήστο τον Νικολόπουλο στον ίδιο δίσκο που είχαμε τη συνεργασία μας. Είναι καταξιωμένοι, τι να πει κανείς για τον Καραλή και για τον Νικολόπουλο. Δεν μπορείς να πεις λόγια.


Τέλος, πώς οραματίζεσαι τον εαυτό σου καλλιτεχνικά σε, ας πούμε, πέντε χρόνια από τώρα;

Καταρχάς, να πούμε πώς οραματίζομαι τον εαυτό μου στο άμεσο μέλλον και όχι στο έμμεσο που είναι πέντε χρόνια, αλλά… δεν θα σας πω! Θα το κρατήσω για τον εαυτό μου το όραμά μου και εάν τυχόν το κάνω πραγματικότητα, θα το δείτε!

 


Επισκεφτείτε το επίσημο site του καλλιτέχνη στη διεύθυνση

https://www.facebook.com/elinakonstantopoulou

 

 Διαβάστε:

Η Ελίνα Κωνσταντοπούλου «ξαναγιεννιέται» με το νέο τραγούδι του Ανδρέα Λάμπρου


Ακούστε:
Get Adobe Flash player

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Υπερτερεί συντριπτικώς ο πόλεμος.
Γιώργος Σεφέρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

19/8/1936 Δολοφονήθηκε από τις δυνάμεις του δικτάτορα Φράνκο ο Ισπανός λογοτέχνης Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
20/8/1949 Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο τραγουδοποιός Νικόλας Άσιμος