107 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
24.11.2017
Ορφέας | Main Feed

Συνεντεύξεις

Τάσος Π. Καραντής

Δόμνα Κουντούρη: «Δεν μπορώ να εγκλωβιστώ σ’ ένα είδος μουσικής»

Συνέντευξη στον Τάσο Π. Καραντή


Η Δόμνα Κουντούρη δεν χρειάζεται συστάσεις! Μπορεί να την έμαθε το πανελλήνιο από την τηλεόραση(αν κι είχε τραγουδιστικό παρελθόν), αλλά δεν ήταν μόνο μια τηλεοπτική εικόνα, ειδάλλως, θα ’χε τελειώσει, αφήνοντάς μας πίσω μόνο τα παράσιτα του τηλεοπτικού τέλους…

Αντιθέτως, η Δόμνα Κουντούρη – με εφόδια της μουσικές σπουδές της, καθώς κι αυτές στην ηχοληψία – μας καταθέτει, τα τελευταία χρόνια, το πολύπλευρο ταλέντο της, κυρίως, ως ερμηνεύτρια, αλλά κι ως τραγουδοποιός.

Γνωστά είναι και τα σουξέ της, αλλά και γενικότερα, τα όμορφα τραγούδια του ρεπερτορίου της, καθώς κι οι σπουδαίες live και δισκογραφικές συνεργασίες της.

Φωνή με εξαιρετική χρoιά, προσωπική ταυτότητα, εύρος και μεγάλης έκτασης ερμηνευτική γκάμα, σε συνδυασμό με μια πανίσχυρη προσωπικότητα και κατασταλαγμένες απόψεις ζωής, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα που διαθέτει το τραγούδι μας σήμερα.

Αυτή την Πέμπτη(30/1) εμφανίζεται – μαζί με τους «Εκτός εαυτού» και τον Γιώργο Κεμερλή – στην «Αρχιτεκτονική» κι ήταν αφορμή να τα πούμε εφ’ όλης της ύλης!


- Δόμνα, στην πρώτη σου συνέντευξη, για τους αναγνώστες του e-orfeas, πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή. Κι εννοώ, το πότε, το πώς και το γιατί, της έναρξης της σχέσης σου με τη μουσική και το τραγούδι.

- Σε ηλικία 5-6 χρονών, ο ναυτικός πατέρας μου, επιστρέφοντας από ένα μπάρκο, μου έφερε ένα πιανάκι κι αμέσως άρχισα να παίζω ότι άκουγα. Έτσι ανακάλυψα την κλίση μου στη μουσική.

- Ποια ήταν τα πρώτα μουσικά σου ακούσματα (δημιουργοί και φωνές), αλλά κι αυτά, που σου καθόρισαν –αν νομίζεις, πως κάποια συγκεκριμένα σε επηρέασαν καθοριστικά– το ύφος σου, το είδος και την ερμηνευτική τοποθέτηση της φωνής σου.

- Οι θείοι μου άκουγαν πολύ «Νέο Κύμα» και είχαν δίσκους του Χατζιδάκι και του Θεοδωράκη στη δισκοθήκη τους. Αυτά ήταν τα πρώτα μου ακούσματα.

- Θεωρείς τον εαυτό σου, ως μια τραγουδίστρια συγκεκριμένου ύφους και είδους, που θες να το υπηρετήσεις, απαράκαμπτα, εξελισσόμενη σ’ αυτό, ή θα μπορούσες να δοκιμαστείς, να πειραματιστείς, ίσως, και να τσαλακωθείς, στα πάντα μουσικά;


- Μ’ αρέσουν πολλά είδη μουσικής, κι έχω ήδη τη χαρά να έχω τραγουδήσει από λαϊκά, έως ξένη ποπ. Δεν μπορώ να εγκλωβιστώ σ’ ένα είδος μουσικής.

- Επαγγελματικά, πότε και πως μπήκες στο τραγούδι; Ήταν μια συνειδητοποιημένη απόφαση, ή σου ήρθαν έτσι τα πράγματα, από μια καλή, και για σένα και για μας (όπως αποδείχτηκε) συγκυρία;

- Ήταν μια φυσική συνέχεια, αφού από μικρή ηλικία με καλούσαν σε συγκροτήματα, όταν άκουγαν τη φωνή μου.

- Πριν το τραγούδι, προηγήθηκαν σπουδές ηχοληψίας και μετά, το μουσικό ριάλιτι («Fame Story»). Τώρα, με το πέρασμα του χρόνου, τι κρατάς (ως συν και πλην), ιδιαίτερα, από την εμπειρία του ριάλιτι;

- Απ’ τις σπουδές ηχοληψίας κρατάω το ότι νοιώθω πολύ άνετα σε ένα στούντιο ηχογράφησης, σαν να είναι ο φυσικός μου χώρος. Απ’ το ριάλιτι έμαθα τηλεόραση και είχα την ευκαιρία να γνωρίσω ανθρώπους που θαύμαζα πολύ, όπως ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Γιάννης Πάριος, ο Δημήτρης Μπάσης και πολλοί άλλοι. Επίσης είδα τι σημαίνει να είσαι celebrity.

- Ακολούθησαν συνεργασίες με σπουδαία πρόσωπα του τραγουδιού μας (Χατζηνάσιος, Νικολόπουλος, Πάριος κ.ά.), αλλά, καλύτερα, να μας μιλήσεις εσύ γι’ αυτό το κεφάλαιο της μέχρι τώρα διαδρομής σου.

- Είναι μεγάλο σχολείο να βρίσκεσαι δίπλα σ’ αυτούς τους καλλιτέχνες. Η παρουσία τους και μόνο φτάνει για να σου δώσει εμπειρία χρόνων και η αποδοχή τους σε γεμίζει χαρά και αυτοπεποίθηση.

- Δισκογραφικά, σε βρίσκουμε σε κάποιες συμμετοχές («Καφέ του έρωτα», σε στίχους Χάρη Ρώμα/2005, στον «Ήλιο του Αιγαίου»/2006 κ.α.) και, βέβαια, στο προσωπικό άλμπουμ σου «Παιχνίδι Ισορροπίας» (2006) Πως τα προσεγγίζεις και τα αποτιμάς όλα αυτά σήμερα;

- Τα προσεγγίζω σαν το προσωπικό μου ρεπερτόριο, το οποίο με καθορίζει, μιας και είναι το υλικό που θα ακούσει κάποιος αν αναζητήσει την Δόμνα Κουντούρη. Σπουδαίοι συνθέτες, όπως ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Στέφανος Κορκολής αλλά και ο Λάκης Παπαδόπουλος, σπουδαίοι στιχουργοί όπως ο Άρης Δαβαράκης, ο Χάρης Ρώμας, ο Νίκος Μωραίτης και η Ρεβέκκα Ρούσση, μου εμπιστεύτηκαν τις δημιουργίες τους κι αυτό από μόνο του μου δίνει πολλά.

- Τον τελευταίο καιρό, καλλιτεχνικά, κυριαρχεί, το πρόσωπο της τραγουδοποιού κι όχι μόνο της τραγουδίστριας, ενώ, της επιλέξει, να αναρτάς, η ίδια, τα νέα – δικά σου – τραγούδια στο YouTube. Μίλησέ μου για το πρόσωπο της Δόμνας – δημιουργού, αλλά και για την επιλογή σου αυτή, της δωρεάν διάθεσης των τραγουδιών σου.

- Για μένα έχει μεγαλύτερη σημασία να έχεις ένα τραγούδι με πολλά views στο You tube, παρά να έχεις δισκογραφική εταιρεία. Ακόμα και οι ίδιες οι δισκογραφικές - αυτές που έχουν παραμείνει και δεν έχουν κλείσει - «ψαρεύουν» τους καλλιτέχνες από ’κεί. Σε ότι αφορά τώρα στη Δόμνα - τραγουδοποιό, είναι κάτι που μου προέκυψε εντελώς φυσικά και από την ανάγκη μου να εκφραστώ σε προσωπικό επίπεδο. Αναρτώ δωρεάν τα τραγούδια μου στο διαδίκτυο για όσους ενδιαφέρονται.

- Στα νέα σου τραγούδια, πέρα από τους στίχους που υπογράφεις εσύ, οι βασικοί συνεργάτες, στον στιχουργικό τομέα, είναι ο Γιώργος ο Κεμερλής κι η Ευανθία η Μάγνη. Πως προέκυψε αυτή η σταθερή συνεργασία και τι είναι αυτό που σου έκανε κλικ, στον καθένα απ’ αυτούς τους δύο, ώστε να ταιριάξουν, δημιουργικά, οι χημείες σας;

- Ο Γιώργος και η Ευανθία είναι άνθρωποι απο το κοντινό μου περιβάλλον. Σέβομαι το δημιουργικό τους κομμάτι και είναι χαρά μου να γράφουμε τραγούδια παρέα. Αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί αν δεν ταίριαζαν οι χημείες μας και τους ευχαριστώ πολύ που μ’ εμπιστεύονται.

  
  
  
  
  
  
  


- Η Δόμνα Κουντούρη τι θέση και στάση έχει απέναντι στα τεκταινόμενα της Ελλάδας του σήμερα, ως άνθρωπος και πολίτης;


- Αναγνωρίζω τα λάθη των πολιτικών μας, αλλά δεν μπορώ να ξεχάσω, πως, με τη δική μας ψήφο βρέθηκαν αυτοί οι άνθρωποι να μας εκπροσωπούν με τον χειρότερο τρόπο. Το μόνο όπλο που έχουμε είναι η ψήφος, ας μην την χαραμίζουμε σε πολιτικούς που δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν στον τόπο μας. Είμαι κι εγώ θύμα της κρίσης, αλλά αν αυτό χρειάζεται για να συνειδητοποιήσουμε κάποια πράγματα, καλά να πάθουμε.

- Το τραγουδιστικό μας τοπίο, αντίστοιχα, πως το βλέπεις σήμερα;


- Το τοπίο λειτουργεί σε δύο ταχύτητες. Η μία αφορά ξενόφερτα σκυλο-ποπ σουξέ, που επιβάλλονται από ένα σύστημα που μετά βίας επιβιώνει. Η δεύτερη αφορά δημιουργούς που κάνουν με ειλικρίνεια τη δουλειά τους και πρέπει να τους ψάξεις για να τους ακούσεις, καθώς δεν υποστηρίζονται από τα μέσα επιβολής (τηλεόραση, ραδιόφωνο κλπ).

- Την Πέμπτη, στις 30/1, θα εμφανιστείς στην «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ», μαζί με το συγκρότημα «Εκτός εαυτού». Τι θα δούμε απ’ αυτήν τη συνάντηση επί σκηνής; Πες μου δυο λόγια για το πρόγραμμα.

- Είναι ένα πρόγραμμα που βασίζεται στο προσωπικό μου ρεπερτόριο, αλλά και σε προσεγμένες επιλογές από την εγχώρια και ξένη μουσική σκηνή. Συνδετικό στοιχείο είναι η αγάπη μου γι αυτά τα κομμάτια. Συνοδοιπόροι μου στο πρόγραμμα είναι οι “Εκτός εαυτού”, αλλά και ο Γιώργος Κεμερλής σ’ ένα ξεκαρδιστικό stand-up.

- Δόμνα μου, ας ολοκληρώσουμε την κουβέντα, μουσικά και χαλαρά, με κάτι, που όλοι θα θέλαμε να μάθουμε. Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σου, δικό σου, τραγούδι και πιο αυτό που σε συγκινεί περισσότερο, ερμηνεύοντάς το;

- Το αγαπημένο μου τραγούδι ανήκει στη πρώτη μου προσωπική δουλειά και ακούει στον τίτλο, “Έχει αρχή ο έρωτας”, και αυτό που με συγκινεί περισσότερο είναι ένα κομμάτι που ανέβασα το 2014 στο You tube και έχει τον τίτλο “Σε λάτρεψα”.

Ενημερωθείτε:

Η Δόμνα Κουντούρη στην «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ»


Διαβάστε:

ΤΑ ΝΕΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΔΟΜΝΑΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ



Επισκεφτείτε:

https://www.facebook.com/domnakountouri?ref=profile

Ακούστε το νέο της τραγούδι «Σε λάτρεψα»(2014):

Get Adobe Flash player

 


Φωτογραφίες: Στέλλα Κελλάρη, Μαρία Φιλιππάκη κι από το αρχείο της Δόμνας Κουντούρη.

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Άλογα περήφανα οι επιθυμίες μου γονάτισαν κάθισαν χάμω.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

24/11/1980 Ολοκληρώθηκαν οι ηχογραφήσεις του ιστορικού δίσκου Εδώ Λιλιπούπολη στα στούντιο της Columbia.
25/11/1939 Γεννήθηκε η συνθέτης Ελένη Καραίνδρου. Έχει γράψει υπέροχη μουσική για τον κινηματογράφο και τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου