122 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
20.10.2017
Ορφέας | Main Feed

Συνεντεύξεις

Κωνσταντίνα Μακρογιάννη

Άννα Μπουρμά :
«ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΚΟΡΠΙΖΩ ΜΕ ΕΝΑ ΜΑΓΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΙΑ ΠΑΛΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΩΜΑΤΑ»

Συνέντευξη στην Κωνσταντίνα Μακρογιάννη


Η Άννα Μπουρμά είναι μία πολυτάλαντη νέα καλλιτέχνιδα. Για εκείνη είναι πολύ σημαντικό το σύνολο που διαθέτει ένας καλλιτέχνης ως στάση ζωής και ως προς την τέχνη του. Αισθάνεται πάντα του στίχο που ερμηνεύει. Μιλάει για τα νέα της σχέδια, ενώ για πρώτη φορά αποκαλύπτει στον Ορφέα τον τίτλο που θα φέρει ο νέος της δίσκος.
Ήδη κυκλοφορεί ένας δίσκος με τίτλο "Τα ρόδα της αυλής", ο οποίος σημειώνει μεγάλη επιτυχία και τα τραγούδια του αποκτούν θετική ανταπόκριση.


Πώς αισθάνεται μία καλλιτέχνιδα όταν βλέπει πως ο πρώτος της προσωπικός δίσκος έχει τέτοια απήχηση;


Αισθάνομαι μεγάλη χαρά γιατί είναι ένα σύνολο συναισθημάτων. Δεν είναι μόνο ως καλλιτέχνης, είναι ως άνθρωπος, ως σκέψη, ως στάση ζωής, έχει να κάνει δηλαδή με πολλά πράγματα. Δεν έχει να κάνει μόνο με τη μουσική αυτό, γιατί όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι ήταν μια δουλειά που βγήκε αυτόνομη, με τον πατέρα μου συνθέτη, με αγαπημένους στιχουργούς όπως τον Θοδωρή Γκόνη και τον Σωτήρη Βώπη, αλλά ήταν κύκλος επιτυχιών. Άρα νιώθω μεγάλη ευτυχία.

Μια σύντομη περιγραφή γι’ αυτό το δίσκο;


Είναι ένας δίσκος με δέκα τραγούδια, τα εννέα είναι σε μουσική Τάκη Μπουρμά του πατέρα μου, το ένα είναι σε δική μου σύνθεση και στίχο. Οι περισσότεροι στίχοι  είναι του Τάκη Μπουρμά και υπάρχει ένα του Θοδωρή του Γκόνη το "2000 ρήματα", δύο του Σωτήρη Βώπη "Οι πηγές" και "Τα μακρινά αστέρια" και το τελευταίο που κλείνει ο δίσκος είναι ένα ποίημα της Σιμπύλ από την αρμένικη ανθολογία.

Υπάρχουν στίχοι που ξεχωρίζεις από τα τραγούδια;


Εμένα το πρώτο που μου έρχεται από αυτό το δίσκο είναι το "Αυτός που δεν φοβήθηκε ακόμα δεν γεννήθηκε" από το "Τηλεσκόπιο".

Αυτό για ποιο λόγο;

Γιατί είναι μια πολύ μεγάλη αλήθεια, ότι όσο και να το παίζουμε ατρόμητοι και να λέμε ότι δεν φοβόμαστε υπάρχουν πολλές φορές που υπάρχει αυτό.

Να επισημάνω κι εγώ ένα στίχο… της πτώσης την ορμή με χρώματα να κόψω... Θέλω να μου δώσετε τη δική σας ερμηνεία...


Αυτό τώρα που μου είπες πράγματι είναι ένα άλλο σημείο, το οποίο αισθάνομαι έτσι γιατί βλέπω όλους τους ανθρώπους γύρω μου σκυθρωπούς. Βλέπω μια καθημερινή θλίψη σαν συννεφιά, σαν το γκρίζο ουρανού. Άρα λοιπόν όταν βγαίνω στη σκηνή, θέλω να σκορπίζω με ένα μαγικό τρόπο μια παλέτα από χρώματα. Έτσι λοιπόν την ονομάζω ουράνιο τόξο.

Είναι ένα τραγούδι το οποίο το αισθάνεσαι;

Ναι το λατρεύω.

Είστε κόρη ενός σημαντικού συνθέτη του Τάκη Μπουρμά. Σας βαραίνει να φέρετε το επώνυμό του;

Όχι δεν το βλέπω έτσι γιατί δεν ήμασταν έτσι και σαν οικογένεια. Αλλά ότι έχω ευθύνη έχω. Όταν είσαι από μικρή μέσα σε ένα σπίτι με ένα συνθέτη και βλέπεις όλους τους καλλιτέχνες να μπαινοβγαίνουν μέσα στο σπίτι, σου φαίνεται κάτι πολύ πιο λογικό. Έχει πιο λογική συνέχεια. Άρα λοιπόν δεν είναι κάτι που αισθάνομαι σαν βάρος το αισθάνομαι σαν ευθύνη, σαν τύχη.

Δεν τον βλέπεις δηλαδή σαν έναν συνθέτη όπως θα τον έβλεπε ένα κοινό.


Όχι δεν μπορώ να τον δω έτσι. Πρώτα είναι πατέρας μου και μετά συνθέτης.

Από τον ίδιο δέχεστε κριτική σε αυτό που κάνετε;


Οουυ (γέλια).

Είναι αυστηρός στην κριτική του;

Ναι είναι πάρα πολύ αυστηρός. Γενικά το έχουμε εμείς οι δύο. Και εγώ είμαι πάρα πολύ αυστηρή. Το έχω κληρονομήσει από εκείνον.

Έχετε συνεργαστεί με σπουδαίους καλλιτέχνες όπως είναι ο Γιώργος Νταλάρας, ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. Τι αποκομίσατε με τέτοιου είδες συνεργασίες;

Αυτό που λέω πάντα είναι ότι μου έχουν δώσει κάποια όπλα. Ο Λαυρέντης μου έχει δώσει το όπλο της αμεσότητας και ο Νταλάρας μου έχει δώσει το όπλο της επιμονής. Είναι ένας καλλιτέχνης που επιμένει στην άποψή του, είναι σταθερός στην καριέρα του και δεν έχει λοξοδρομήσει και αυτό είναι μεγάλο όπλο για έναν καλλιτέχνη. Η αμεσότητα του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα είναι επίσης σημαντικό όπλο, διότι μπορείς πιο εύκολα να έρθεις σε επικοινωνία με τον κόσμο που έρχεται και να σε γνωρίσει και να σε ακούσει. Γιατί είναι δύο πράγματα. Να σε γνωρίσει και να σε ακούσει.

  
  
  
 
 


Έχετε λάβει κάποιες συμβουλές από αυτούς...

Κοίταξε δεν ήταν κανένας δάσκαλος από τους δύο με την έννοια ότι πρέπει να είναι συνέχεια από πάνω σου και να σου πουν να κάνεις αυτό. Και να μου το έλεγαν δεν θα το έκανα. Βλέπω τις πράξεις τους. Εγώ διδάσκομαι από τον τρόπο που ζει ένας άνθρωπος και ένας καλλιτέχνης. Διαφωνώ κάθετα με την άποψη δεν με ενδιαφέρει πως ζει ένας άνθρωπος, μου αρέσει η τέχνη του. Με αυτό διαφωνώ κάθετα. Με ενδιαφέρει το σύνολο ενός ανθρώπου.

Έχετε κάνει κάποιες κλασσικές σπουδές πιάνου και θεωρητικών. Ονειρευτήκατε ποτέ να γίνεται μία πιανίστα ή και να ασχοληθείτε με την μουσική εκπαίδευση;


Ασχολήθηκα κάποια στιγμή με την εκπαίδευση, δίδασκα πιάνο και σε ωδείο και ιδιαίτερα μαθήματα απλά δεν κάλυπτε αυτό που είχα μέσα μου. Δηλαδή έκανα κάτι σαν δουλειά και όταν κάνεις κάτι σαν δουλειά αυτό που κάνεις δεν μπορεί να εκφράσει την Ψυχή σου. Οπότε προτιμούσα να κάνω αυτό σε συνδυασμό πάντα με την μουσική, σε δίσκους παίζω τα πλήκτρα, γράφω τη μουσική μου σε ελεύθερες στιγμές. Έχω σχέση δηλαδή με την μουσική σαν μουσική αλλά δεν μπορούσα να τη χρησιμοποιήσω σαν διδασκαλία ή μόνο το πιάνο. Δεν με εξέφραζε μόνο το πιάνο.

Εμφανιστήκατε σε δύο πολύ ωραίους χώρους όπως είναι η "Οδός ονείρων" στη Χαλκίδα και στο «Μikes Irish bar» στην Αθήνα. Τι εισπράξατε αυτές τις δύο βραδιές;

Οδός Ονείρων! Να ξεκινήσω: Ένιωσα σαν να είμαι δεκαοκτώ χρονών ερωτευμένο κορίτσι, έτσι ακριβώς όπως το λέω. Που έχει αυτήν την ανεμελιά, που έχει αυτό το χτυποκάρδι, αυτόν τον ενθουσιασμό, όλο αυτό το ένιωσα εκείνο το βράδυ. Και από ότι κατάλαβα το ένιωσε και ο κόσμος. Περάσαμε μοναδικά. Την επόμενη νύχτα δεν το αισθάνθηκα αυτό. Αισθάνθηκα όμως όλη την ενέργεια - γιατί ήταν άτομα που μας είχαν παρακολουθήσει - πήρα τόση θετική ενέργεια και τόση αγάπη. Άλλο συναίσθημα τελείως.

Πρόκειται δηλαδή για ένα κοινό που σας ήξερε ήδη και δημιούργησε μια οικογενειακή ατμόσφαιρα.

Έτσι. Ήταν πολλοί που μας είχαν έρθει πάλι και σε άλλες παραστάσεις που μας παρακολουθούν από τη αρχή. Υπήρχαν και άγνωστοι αλλά γίναμε όλοι μια παρέα.

Μπορείτε να μου πείτε για κάποια επερχόμενη εμφάνιση σε μουσική σκηνή;


Αφού παίξαμε μόνοι μας τώρα ήρθε η ώρα να παίξουμε και με  τους φίλους μας. Στις 29 Νοεμβρίου λοιπόν θα είμαστε στο Half Note με τη Μάρθα Μεναχέμ την οποία λατρεύω. Είναι πρώτα από όλα ένας υπέροχος άνθρωπος και μετά όλα τα άλλα. Και συνθέτρια και στάση ζωής και αισθητική. Τα έχει όλα.

Το πρόγραμμα που θα παρακολουθήσουμε;

Εκεί είναι κυρίως μελοποιημένη ποίηση. Εγώ θα ερμηνεύσω τρία τραγούδια της Μάρθας. Το ένα θα το ερμηνεύσω στο δίσκο της, τον δεύτερο που ετοιμάζει. Θα το πούμε λοιπόν εκεί μαζί, τα άλλα δύο μόνη μου και θα πω και κάποια τραγούδια από τα "Ρόδα της Αυλής". Μαζί με τον πατέρα μου βέβαια ο οποίος θα με συνοδεύει στην κιθάρα.

Ετοιμάζετε ένα νέο δίσκο. Μπορείτε να πείτε λίγα λόγια γι' αυτό;

Ο νέος δίσκος είναι ακριβώς επάνω στην δική μου ψυχοσύνθεση. Θα μου πεις ο πρώτος δεν ήταν; Ο πρώτος ήταν μια βεντάλια, μια παλέτα χρωμάτων όπως είπα. Αυτός λοιπόν ο δίσκος έχει τα δύο μου άκρα. Έχει το απόλυτό μου, το φωτεινό μου, το σκοτεινό μου και της έντασης και της ησυχίας μου. Είναι οκτώ τραγούδια. Στα τέσσερα τραγούδια έχουμε μία έντονη ρυθμική αγωγή και έχουμε άλλες τέσσερις μπαλάντες. Υπάρχουν μέσα κοινωνικά που έχουν να κάνουν με συζήτηση με τον εαυτό σου και πως θα τα έλεγες και σε μία παρέα. Έχει μεγάλη διαφορά πως μονολογείς σε ένα καθρέφτη και πως μιλάς σε μία παρέα. Έχει ερωτικά, σχέσεις που τελειώνουν, σχέσεις που αρχίζουν, σχέσεις ζωής, σχέσεις ανεκπλήρωτες.

Έχετε δηλαδή ένα ευρύτερο ρεπερτόριο.

Είναι ευρύτερο και συγκεκριμένο. Έχουμε ακολουθήσει μία γραμμή ακουστική, είναι όλα φυσικά όργανα, ελληνικά όργανα και έχουμε μέσα αυτή τη φορά έξι(!) στιχουργούς. Λίνα Δημοπούλου, Φωτεινή Λαμπρίδη, Βέτα Μπετίνη, Θοδωρής Γκόνης, Σωτήρης Βώπης και Τάκης Μπουρμάς. Σε σύνθεση όλα του Τάκη Μπουρμά.

Πως τιτλοφορείται;

Το λέω λοιπόν για πρώτη φορά δημόσια. Θα λέγεται "Ένα τραγούδι αν σωθεί".

Σας ευχαριστώ πολύ.

Ευχαριστώ κι εγώ.

 

 


 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το γιαούρτι, που μια μέρα πριν από το ευρώ, έκανε 48 δραχμές και μια μέρα μετά τριακόσιες πενήντα – σε δραχμές – εμείς το φάγαμε αδιαμαρτύρητα. Το ίδιο γιαούρτι ήταν, ίσως και χειρότερο, αλλά εμείς το πληρώσαμε χωρίς να πούμε λέξη. Δηλαδή ως λαός είμαστε πολύ του γιαουρτιού.
Σταμάτης Κραουνάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

20/10/1854 Γεννήθηκε ο Γάλλος ποιητής Αρθούρος Ρεμπώ. Πέθανε στις 10.11.1891
21/10/1907 Γεννήθηκε ο σουρεαλιστής ζωγράφος και ποιητής Νίκος Εγγονόπουλος

ΤΥΧΑΙΑ TAGS