127 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
15.12.2017
Ορφέας | Main Feed

Συνεντεύξεις

Σάκης Ιντζεβίδης

Ο Παύλος Συνοδινός ίσως να είναι άγνωστος ως τραγουδοποιός για πολλούς, σίγουρα όμως αποτελεί μια γνώριμη φιγούρα που για αρκετά χρόνια πριν έπαιζε ηλεκτρική κιθάρα με περισσό ταλέντο, πρώτα με το γκρουπ του ktirio2team, ύστερα πλάι στην Νατάσσα Μποφίλιου, τον Απόστολο Ρίζο και τα τελευταία τρία χρόνια είναι μόνιμο μέλος της παρέας του Γιάννη Χαρούλη. Τα πρώτα του μουσικά βήματα έγιναν στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο Παλλήνης από το οποίο αποφοίτησε, ενώ παράλληλα έκανε μαθήματα κιθάρας με τον Βασίλη Ρακόπουλο. Στη συνέχεια ήρθε η φοίτηση του και το πτυχίο στην σχολή Κοινωνικής Θεολογίας Αθηνών, αργότερα το πτυχίο ηχοληψίας της σχολής S.A.E. και τέλος, η ολοκλήρωση του κύκλου  ανώτερων θεωρητικών της αντίστιξης και φούγκας. Σαν χαρακτήρας για όποιον τον γνωρίσει είναι χαμηλών τόνων. Σαν ηλεκτρικός κιθαρίστας, άνθρωπος που διψά για προκλήσεις παίζοντας πάνω στην σκηνή με τις εντάσεις και τα rif, ηλεκτρίζοντας το κοινό.




Καλησπέρα. Παύλο θέλω να κάνουμε μια αναδρομή, ξεκινώντας από τα πρώτα σου μουσικά βήματα. Αυτά έγιναν στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο Παλλήνης, όπου και τελείωσες;
Τέλεια. Η ερώτησή σου πέφτει τη σωστή στιγμή. Τα σχολεία αυτά κινδυνεύουν να καταργηθούν. Βλέπεις, τους καιρούς αυτούς που όλα μετρούνται μόνο σε ευρώ, ο πολιτισμός περισσεύει και δεν έχει καμία απολύτως αξία. Για να κατανοήσουμε, ήταν ένα από τα σχέδια του Τρίτση και της Μερκούρη. Ο κατάλογος με τα ονόματα των παιδιών που βγήκαν από τα σχολεία αυτά και γράψανε τη δική τους ιστορία παίζοντας στα περισσότερα πια από τα αγαπημένα μας τραγούδια, δεν τελειώνει. Σε αυτά τα σχολεία πήγα και εγώ και ο Κωνσταντής (Πιστιόλης που παίζει τα πνευστά στο σχήμα του Χαρούλη) και θέλουν όλο και περισσότεροι ενδιαφερόμενοι γονείς να στείλουν τα παιδιά τους σε ένα χώρο τέχνης και πολιτισμού που απευθύνεται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και όλα τα εν δυνάμει γεωγραφικά μήκη και πλάτη της χώρας. Σχολείο με μέχρι τώρα δωρεάν μεταφορά, σίτιση, ζηλευτή λίστα μαθημάτων τέχνης, όχι μόνο μουσικής και αν μετράει και αυτό με 99% επιτυχία στις πανελλήνιες. Έχουν ξεκινήσει εκδηλώσεις διαμαρτυρίας ήδη. Στο παρακάτω link  μαζεύονται υπογραφές για τη προστασία και διατήρηση αυτών των σχολείων. http://www.gopetition.com/petitions/%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC.html

Ποιες συνεργασίες- σταθμούς θεωρείς πιο σημαντικές στην μέχρι τώρα πορεία σου;
Δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσεις. Όλες είχαν το χαρακτήρα τους. Αυτή με τον Γιάννη (Χαρούλη) όμως, Κουρδιστάν, Λονδίνο, Κύπρος και σε όλη την Ελλάδα έχει δώσει τόσες πολλές και έντονες εμπειρίες, σε τόσα μέρη, με την τέλεια παρέα, με αποτελέσματα, όπως η γέννηση τραγουδιών όπου μοιραία μοιάζει να είναι μια από αυτές τις φάσεις της ζωής που δε ξεχνάς ποτέ.

Πολυπράγμων, αν σκεφτεί κάποιος ότι είσαι πτυχιούχος της Κοινωνικής Θεολογίας Αθηνών, πτυχιούχος ηχοληψίας της σχολής S.A.E. και ολοκλήρωσες τον κύκλο των ανώτερων θεωρητικών της αντίστιξης και φούγκας. Έχεις ακόμα τις ίδιες ανησυχίες και το ίδιο πείσμα για μάθηση, όπως πριν χρόνια;
Θα είμαι ειλικρινής. Ποτέ δεν είχα πείσμα για μάθηση. Τα θεωρητικά της μουσικής πήραν τη φόρα τους μέσα από το Μουσικό σχολείο τόσα χρόνια. Την ηχοληψία την είχα σχετικά εύκολα και στη Κοινωνική Θεολογία βρέθηκα τυχαία και απλώς ανακάλυψα πως έχει ενδιαφέρον σε ιστορικό και φιλοσοφικό επίπεδο. Την προχώρησα από περιέργεια και τύχη. Εγώ κιθάρα ήθελα να παίζω μόνο.

Η πρώτη σου δισκογραφική δουλειά «Μικρές ελπίδες» ένιωσες ότι σου έδωσε την απαιτούμενη ώθηση για να φτάσεις στην καινούργια σου δουλειά Greeklish Babylon;
Ναι, γιατί όχι. Βήματα είναι, που άμα δεν τα κάνεις άτσαλα μένουν και στις επόμενες προσπάθειες. Ξεκινάς από εκεί που κατάφερες να φτάσεις από πριν και όχι πάλι από την αρχή. Καλλιτεχνικά το μεγάλο στοίχημα κάθε φορά είναι να ξεπερνάς τη προηγούμενη δουλειά σου.

Ο τίτλος Greeklish Babylon έχει να κάνει με τον ήχο που ακούμε στο νέο σου cd ή στοχεύει και κάπου αλλού;

Νομίζω και τα δυο. Ηχητικά ναι. Είναι κάπως ξενόφερτος ο ήχος, από την άλλη είναι ελληνικά τραγούδια. Ακόμα και αυτός ο ήχος όμως είναι επηρεασμένος από την πραγματικότητα που ζούμε στην Ελλάδα, όχι μόνο τώρα αλλά από τότε που θυμάμαι. Μόνιμη πτώση σε όλα τα επίπεδα. Μοιάζουμε να έχουμε εμμονές σαν λαός και δεν ξεκολλάμε με τίποτα. Όπως σε όλα έτσι και σε αυτό μάχονται τα θετικά με τα αρνητικά. Αγγλόφωνα τραγούδια από έλληνες καλλιτέχνες ταυτίζονται με τον Χατζιδάκι. Friendship, like, poke, mention, link, follow, ποστάρουμε όλοι τις ανησυχίες μας καθημερινά στο internet ενημερωνόμαστε από αυτό, εκφραζόμαστε μέσα σε αυτό, κάποιοι σχεδόν επαναστατούμε με τη δύναμη του πληκτρολογίου, αλλά και κάποιοι επίμονοι θα δουν ειδήσεις στο Mega channel και τον Σκάι ανήσυχοι για τη πορεία των spread. Πιο Greeklish δε γίνεται.

Οι περισσότεροι μουσικοί που συμμετέχουν στην νέα σου μουσική δουλειά είναι και συνεργάτες σου στο σχήμα του Γιάννη Χαρούλη, όπου συμμετέχεις τα τελευταία χρόνια ως ηλεκτρικός κιθαρίστας. Είναι ευλογία να είσαι μέλος μια μουσικής παρέας, που δίνεις και σου δίνουν έμπνευση;

Ακριβώς όπως το είπες. Ευλογία. Οι καιροί είναι μίζεροι με αποτέλεσμα οι παρέες μόνο να χαλάνε. Εκτός λοιπόν από το Γιάννη Παξεβάνη που με τη συμβολή του έγινε ένας δίσκος χωρίς καμία έκπτωση, οι Πάνος Τόλιος και Μιχάλης Πορφύρης παίξανε στο δίσκο. Με τον Γιάννη Χαρούλη έχουμε ένα κοινό τραγούδι πια και ο Κωνσταντής Πιστιόλης έπαιξε και αυτός το ρόλο του. Αβίαστα υπάρχει μια συνεχόμενα δημιουργική διάθεση και αυτό μαζί με το να περνάμε καλά πάνω από όλα φέρνει τις όποιες δυσκολίες αντί να μας δημιουργούν τριβή, όσο περνάει ο καιρός να μας ενώνουν και άλλο. Από την άλλη όμως θα πρέπει να πούμε πως όλο αυτό δεν είναι μόνο τύχη αλλά και προσωπική προσπάθεια ώστε να χτίσεις σχέσεις με ακλόνητα θεμέλια μακριά από συμφέροντα όσο διαθέσιμα και αν είναι αυτά.

Από την Lyra στην ANTart Productions, τι αλλάζει αλήθεια για σένα στο δισκογραφικό τοπίο της Ελλάδας;
Η ιστορία της Λύρα και της ANTart είναι η απάντηση. Η Λύρα ουσιαστικά έχει κλείσει μέχρι κάποιος κάποτε να την αναστήσει μαζί με το δισκογραφικό θησαυρό της. H ANTart είναι μικρή δεν έχει μεγαλεπίβολες βλέψεις με μόνο κανόνα της ένα κάποιο αισθητικό αποτέλεσμα. Έχει κάνει μόλις 8 παραγωγές, όμως όλοι ήδη μιλούν με τα καλύτερα λόγια και πολλοί νέοι καλλιτέχνες αποφεύγουν τις μεγάλες εταιρίες με τις δύσκολες δεσμεύσεις τους. Και όλο αυτό επειδή είτε καλώς είτε κακώς όποιος γουστάρει μπορεί να εκθέσει τη δουλειά του στο internet και να φτάσει σε πραγματικά πολύ κόσμο. Με άλλα λόγια δεν υπάρχει ανάγκη εταιρίας, παρά μόνο για να δημιουργήσει μέσα στην εποχή της υπερπληροφόρησης ένα πιο ανθρώπινο και αναλογικό προφίλ σε ένα καλλιτέχνη, κάτι που αναρωτιέμαι αν μπορεί να το κάνει μια μεγάλη εταιρία.

Οι ζωντανές εμφανίσεις είναι μονόδρομος πλέον για τους καλλιτέχνες. Θέλω να μου μιλήσεις για αυτή που ετοιμάζεις στις 7 Φεβρουαρίου 2013 στο Σταυρό του Νότου (plus). Θα αφορά μόνο την παρουσίαση του καινούργιου σου cd;

Σαν συνέχεια από τη προηγούμενη ερώτηση. Δεν έχει καμία απολαβή πλέον το εμπόριο του cd. Έτσι λοιπόν οι καλλιτέχνες δεν έχουν άλλο δρόμο από τα live και ίσως τα πνευματικά δικαιώματα. Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό. Μοιάζει να είναι ευκαιρία να ξαναναστηθεί ένα σύστημα επικοινωνίας του καλλιτέχνη με το κοινό του με όσο το δυνατόν λιγότερους μεσάζοντες. Έχει και τη δυσκολία του και το δρόμο του ακόμα. Αλλά ας μην ξεχνάμε πως και οι εταιρίες μέσα στην υστερία του υπερκέρδους και της απειλής του internet αυτοκαταστραφήκανε πουλώντας ακριβά τα cd στα δισκοπωλεία την ίδια στιγμή που ξεπούλαγαν τις αποθήκες τους στις εφημερίδες και τα περιοδικά για καθαρά εφήμερο κέρδος. Την Πέμπτη 7 Φλεβάρη λοιπόν Greeklish Babylon στο Σταυρό του Νότου Plus. Πάνος Τόλιος, Μιχάλης Πορφύρης, Γιάννης Παξεβάνης και Νικός Ζαδές η παρέα. Όχι δεν θα είναι μόνο παρουσίαση. Ελπίζουμε πως θα φτιάξουμε μια ατμόσφαιρα που θα αξίζει να επαναληφθεί σύντομα. Έτσι λοιπόν οι προσθήκες και οι εκπλήξεις θα δώσουν το παρόν από τώρα.

Σε ευχαριστώ για την όμορφη κουβέντα μας και σου εύχομαι καλή επιτυχία.

Εγώ σε ευχαριστώ πολύ για την όμορφη συνέντευξη και καλή συνέχεια.

 

 

 



 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Άστοχα πράγματα και κινδυνώδη, οι έπαινοι για των Ελλήνων τα ιδεώδη.
Κωνσταντίνος Καβάφης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

15/12/1933 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο συνθέτης Άκης Πάνου
16/12/1974 Έφυγε από τη ζωή ο λογοτέχνης Κώστας Βάρναλης

ΤΥΧΑΙΑ TAGS