115 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
18.04.2019
Ορφέας | Main Feed

Συνεντεύξεις

Κώστας Πατσαλής

Τι να γράψει κανείς για τον Γιάννη Σπανό! Από τη δεκαετία του ’60 δεσπόζει με τις μελωδίες και τα τραγούδια του στο ελληνικό μουσικό στερέωμα! Μελοποίησε Γάλλους κι Έλληνες ποιητές. Από τον Paul Eluard και τον Paul Verlaine ως τον Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, την Μυρτιώτισσα, τον Κωστή Παλαμά, τον Κώστα Καρυωτάκη και τον Νίκο Καββαδία! Μελοποίησε στίχους του Μάνου Ελευθερίου, του Πυθαγόρα, του Λευτέρη Παπαδόπουλου και τόσων άλλων. Τραγούδια του ερμήνευσαν ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, η Βίκυ Μοσχολιού, η Χάρις Αλεξίου, η Μαρινέλλα, ο Γιώργος Νταλάρας, ο Γιάννης Πάριος, ο Σταμάτης Κόκοτας, η Αρλέτα, η Τάνια Τσανακλίδου, η Ελένη Δήμου, ο Γιάννης Πουλόπουλος, ο Μανώλης Μητσιάς, η Καίτη Χωματά, ο Κώστας Καράλης κ.ά.  Ο Γιάννης Σπανός στις 26 Ιουλίου θα δώσει μια μεγάλη συναυλία στο Βεάκειο με ερμηνευτές τους : Αρλέτα, Ηλία Ασβεστόπουλο, Μιχάλη Βιολάρη, Ελένη Δήμου, Εμιγκρέ, Ευρυδίκη, Κώστα Καράλη, Κώστα Καραφώτη, Κατερίνα Κούκα, Σταμάτη Κραουνάκη, Μανόλη Μητσιά, Νάντια Μπουλέ, Πένυ Ξενάκη, Τάνια Τσανακλίδου, Ραλλία Χρηστίδου.  Αυτόν τον καιρό ηχογραφεί ένα έργο ζωής-όπως λέει-για εκείνον με μελοποιημένα ποιήματα του Καβάφη και με ερμηνευτή τον Μανώλη Μητσιά. Για όλα αυτά αλλά και άλλα ενδιαφέροντα μας μιλάει στη συνέντευξη που ακολουθεί.

Στις 26 Ιουλίου στο Βεάκειο  θα κάνετε μια μεγάλη συναυλία! Θέλετε να μας μιλήσετε γι’ αυτό το γεγονός;

ΣΠΑΝΟΣ: Κοιτάξτε! Ξεκίνησε φιλικά από την αρχή. Εμφανιζόμουν σε ένα μπαράκι –μου αρέσουν γενικά οι μικροί χώροι - και οι ιδιοκτήτες του μπαρ «Small Café» μου έκαναν την πρόταση. Είμαστε πολύ φίλοι με τους ιδιοκτήτες, πέρασα πολύ ωραίες βραδιές εκεί πέρα, και μου έκαναν πρόταση για μία συναυλία στο Βεάκειο. Εξ’ απροόπτου, σχεδόν, μου ήρθε αυτή η συναυλία! Κι αυτό μ’ ευχαρίστησε ιδιαίτερα γιατί υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται για μένα!

Θέλετε να μας πείτε ποιοι τραγουδιστές θα είναι παρόντες σ’ αυτή τη συναυλία;

ΣΠΑΝΟΣ : Θα έχω μερικούς από τους ανθρώπους που συνεργάζομαι ή έχω συνεργαστεί σε δίσκους αλλά και σε συναυλίες. Όπως είναι η Ελένη Δήμου, η Τάνια Τσανακλίδου, η Αρλέτα, ο Ασβεστόπουλος, η Πένυ Ξενάκη – που είμαστε πάντα μαζί - ο Βιολάρης, ο Καράλης, βέβαια, ο Μανώλης Μητσιάς, η Κούκα … Είμαι πολύ ευχαριστημένος που έχω τόσους φίλους και σπουδαίους τραγουδιστές! Βέβαια θα είναι και άλλοι τραγουδιστές  που ποτέ δεν έχουμε συνεργαστεί σε δίσκο αλλά που … αγαπιόμαστε!

Πώς προέκυψε η σύμπραξη του Σταμάτη Κραουνάκη σε αυτή τη συναυλία;

ΣΠΑΝΟΣ : Τον Σταμάτη εγώ τον έχω για ξεχωριστό! Τον θεωρώ πολύ μεγάλο ταλέντο, και σαν προσωπικότητα και σαν χιούμορ και σαν άποψη ζωής! Δεν είναι επαγγελματική η σχέση μας, είναι φιλική και τον παρακολουθώ και θα’ θελα να είναι μαζί μου αυτή τη βραδιά!

Κύριε Σπανέ πότε καταλάβατε - νιώσατε ότι η μουσική θα είναι η κύρια ενασχόλησή σας;

ΣΠΑΝΟΣ : Δεν το κατάλαβα! Ήρθε αυτόματα γιατί το είχα μέσα μου! Δεν προγραμματίζω ποτέ τίποτα στη ζωή μου! Βγήκε έτσι … Από το Γυμνάσιο με το πιάνο ασχολιόμουνα, σπούδασα αλλά προχωρούσα και λίγο πιο ελεύθερα, έφτιαχνα μελωδίες , έπαιζα πιάνο … Έχω κάνει πολλά τέτοια πράγματα! Δεν  είχα τίποτα άλλο στο μυαλό μου από το να ασχοληθώ με τη μουσική.

Ποιες εικόνες έχουν μείνει ανεξίτηλες  στο μυαλό σας από τη μουσική νυχτερινή ζωή του Παρισιού όπως το ζήσατε εσείς;

ΣΠΑΝΟΣ : Ήταν στο ξεκίνημά μου ! Είναι εικόνες που δεν μπορώ να σας μεταδώσω! Δεν μπορώ να καταλάβω πως εγώ σαν νέος και Έλληνας, που να μην ξέρει καλά τα γαλλικά και τελείως άγνωστος  στην Ελλάδα - πόσο μάλλον εκεί – σιγά - σιγά άρχισα να βρίσκω τον δρόμο μου … Τους  ταίριαζα, φαίνεται … Αυτά δεν εξηγούνται, ξέρετε … Ένα πράγμα έχω καταλάβει στη ζωή μου:  Ότι εκτός Ελλάδας –και το σημειώνω αυτό - υπάρχει αναζήτηση ταλέντων, υπάρχει αξιοκρατία ! Δεν χρειάζεται να είσαι γνωστός για να σε ανακαλύψουν ή να σε πούνε καλό! Πρέπει να είσαι όντως καλός σε αυτό που κάνεις και σε προστατεύουνε μετά! Αυτή είναι μια γαλλική νοοτροπία περί τέχνης! Το αντίθετο με μας που είμαστε τόσο πολύ ταλαντούχοι όλοι οι Έλληνες που εύκολα βγαίνει ένας κι το ίδιο εύκολα ξεχνιέται! Αυτό είναι άσχημο! Οπότε κρατάω από τη Γαλλία την αξιοκρατία κι από την Ελλάδα το κέφι που υπάρχει και τη γιορτή …

Ποια ήταν η πρώτη σας μουσική σύνθεση; Τη θυμάστε;

ΣΠΑΝΟΣ : Πού να θυμηθώ τώρα! Ξεκίνησα από τη Γαλλία, με γαλλικά τραγούδια, μελοποιώντας Γάλλους ποιητές μετά ήρθα στην Ελλάδα! Ξέρω ότι ξεκίνησα με το «Νέο κύμα» μαζί με άλλους. Όλη αυτή η ιστορία της δεκαετίας του ’60 … Ξέρετε , δεν υπάρχει πρώτο (σ.σ. τραγούδι) και δεν υπάρχει και τελευταίο, εδώ που τα λέμε! …

Τελικά τι ήταν το «Νέο κύμα», τώρα που βλέπετε τα πράγματα από μια απόσταση; Ήταν μόνο τραγούδια; Ήταν κάτι παραπάνω από τραγούδια;

ΣΠΑΝΟΣ : Αν ήταν μόνο τραγούδια δεν θα είχε αφήσει όλον αυτόν τον απόηχο! Ακόμα μιλάμε για το «Νέο κύμα» ! Ακόμα τα τραγούδια του τραγουδιούνται! Ήταν μια κίνηση τελείως αυθόρμητη,  όχι οργανωμένη,  από νέους ανθρώπους όπως ήμουν κι εγώ και τόσοι άλλοι εκείνη τη δεκαετία. Σε μικρούς χώρους, όπως στην Πλάκα, αυτοσχεδιάζαμε, ο ένας με την κιθάρα, ο άλλος με το πιάνο … Λέγαμε τα τραγούδια μας. Μαζευότανε ο κόσμος, απλοί άνθρωποι, νέα παιδιά  όλων των στρωμάτων, ένα ανάμεικτο κοινό που άκουγε φρέσκα πράγματα! Δεν πατάγαμε επάνω στα ήδη υπάρχοντα! Ο καθένας έκανε ότι αισθανότανε μακριά από μόδες! Είχαμε μια ελευθερία που, δυστυχώς, δεν υπάρχει σήμερα!

Αυτό ήθελα να σας ρωτήσω! Να συγκρίνετε το τότε με το σήμερα. Πώς είναι τα πράγματα σήμερα;

ΣΠΑΝΟΣ : Σήμερα δεν υπάρχει αυθορμητισμός. Και ταλέντο να έχουν τα παιδιά σήμερα, που έχουνε, πρέπει να κάνουν αυτό που απαιτεί η μόδα, το τάδε ραδιόφωνο, ο τάδε παραγωγός, η τάδε τηλεόραση, οπότε τα παιδιά δεν μπορούν να εξελιχθούν ανάλογα με το ταλέντο τους ! Δεν έχουν ευκαιρίες! Εγώ δεν θα δεχτώ ποτέ αυτό που λένε πως σήμερα δεν υπάρχουν ταλέντα! Υπάρχουνε! Τραγούδι συγκεκριμένο μπορεί να μην  υπάρχει, αυτό που λέμε ελληνικό, μια καινούρια τάση … Μερικοί άνθρωποι, οι μοναχικοί καβαλάρηδες όπως λέω εγώ, κάνουνε πράγματα,  όπως  ο Μάλαμας και τόσοι άλλοι.

Η δική σας ενασχόληση με τη μελοποίηση της ποίησης πώς ξεκίνησε; Ήταν προσωπική ανάγκη μετά από τη δική σας προσωπική ανάγνωση ποιητών που οδήγησε σε μελωδίες;

ΣΠΑΝΟΣ: Ήταν μια ανάγκη δικιά μου! Εγώ δεν είπα ότι θα μελοποιήσω τώρα ποιήματα για να γίνω σπουδαίος! Έπαιρνα ότι μου ταίριαζε, ότι ταίριαζε στη δικιά μου ιδιοσυγκρασία, ότι μου έβγαζε μουσική, μελοποιούσα! Στίχος ήτανε, ποίημα ήτανε, εγώ δεν κάνω διαφοροποίηση μεταξύ ενός στιχουργού κι ενός ποιητή μεγάλου! Το θέμα είναι, γίνεται τραγούδι αυτό το πράγμα; Γίνεται ωραίο τραγούδι; Εμένα το τραγούδι μ’ ενδιαφέρει και όχι το να ανήκω στην ελίτ των ανθρώπων που μελοποιούν ποιητές! Τους σέβομαι αλλά αυτό που θα κάνω θα είναι για τον κόσμο, για το κοινό κι όχι γιατί να πω ότι είμαι σπουδαίος!

Η ασχολία σας ως συνθέτης με το ελληνικό σινεμά ξεκίνησε το 1966.

ΣΠΑΝΟΣ: Έκανα σποραδικά πράγματα! Δεν έκανα τίποτα το ιδιαίτερο! Μερικά πράγματα έμειναν βέβαια, όπως η «Ερωτική συμφωνία»  αλλά δεν είμαι ιδιαίτερα συνθέτης του κινηματογράφου, όπως ο Πλέσσας, ο Κατσαρός  και πολλοί άλλοι. Ίσως να μη μου έτυχε το μεγάλο έργο για να φανεί πιο πολύ η δουλειά μου στον κινηματογράφο. Βέβαια, οι μουσικές μου, μείνανε!

Άρα;

ΣΠΑΝΟΣ: Άρα … Να σας πω. Συνθέτης είμαι! (γέλια). Μ’ ενδιαφέρει η μουσική να μείνει! Καταλάβατε;

Κι έχουν  μείνει οι μουσικές σας, τόσα χρόνια μετά. Αυτό είναι το σίγουρο! Ποιες συνεργασίες σας θυμάστε με νοσταλγία κι εκτίμηση ταυτόχρονα;

ΣΠΑΝΟΣ: Νοσταλγία δεν μπορώ να πω γιατί είμαι μονίμως μαζί με όλον αυτόν τον κόσμο! Βλεπόμαστε, χανόμαστε, ξαναβρισκόμαστε! Η πιο σπουδαία μου συνεργασία ήταν με την Έλλη Λαμπέτη στο θέατρο, τότε που έγραψα τη μουσική για την «Γλυκιά Ίρμα» . Ήταν μια συνάντηση μοναδική λόγω Έλλης Λαμπέτη! Τέτοια πλάσμα, τέτοια ηθοποιός, τέτοια καλλιτέχνις  δεν θα ξαναβγεί! Από συνεργασίες μου όμως με Έλληνες στιχουργούς, είναι ο Μάνος Ελευθερίου, ο Λευτέρης ο Παπαδόπουλος , ο Πυθαγόρας, ο οποίος – δυστυχώς – έφυγε νωρίς και δεν πρόλαβα να κάνω πολλά, παρά αυτά τα λίγα που έκανα μαζί του που μείνανε … Είναι ο Γεωργουσόπουλος, ο Άκος Δασκαλόπουλος, ο Γιώργος ο Παπαστεφάνου -αυτός με έβγαλε, με έφερε στην Ελλάδα κατά κάποιον τρόπο, με γνώρισε με τον Πατσιφά  και ξεκίνησα με τη «Λύρα» … Με όσους έχω συνεργαστεί , συνεργάστηκα πιο πολύ επειδή μου έκανε αυτό που διάλεγα. Γι’ αυτό και συνεργάστηκα και με τελείως καινούρια παιδιά. Σε δίσκους δικούς μου μπλέκω συχνά μεγάλα ονόματα στιχουργικά με νέους στιχουργούς. Αυτό το κάνω γιατί για μένα το τραγούδι είναι ενιαίο!  

Υπάρχουν στιχουργοί ή τραγουδιστές που θα θέλατε να έχετε συνεργαστεί και δεν το κατορθώσατε;

ΣΠΑΝΟΣ: Ο πρώτος είναι ο Καζαντζίδης! Παρόλο θα φανεί  παράδοξο,  εγώ όταν ήμουν στη Γαλλία άκουγα Καζαντζίδη! Τον θεωρούσα και τον θεωρώ μοναδικό για πάρα πολλούς λόγους! Βέβαια είναι και  πολλοί που δεν μπορέσαμε να συνεργαστούμε λόγω των εταιρειών, τότε! Δεν κυνηγούσα το σουξέ! Κυνηγούσα αυτό που θα μπορούσα κι εγώ να ήμουν καλός, όχι μόνο το όνομα του τραγουδιστή!

Ο Μανώλης Μητσιάς, σε μια συνέντευξή του πριν λίγο καιρό, μου είχε πει ότι ετοιμάζετε ένα καινούριο έργο πάνω σε ποιήματα του Καβάφη!

ΣΠΑΝΟΣ: Βέβαια! Χρόνια ασχολούμαι  με τον Καβάφη!

 
 
 
 
  
  
  

Μπορείτε να μας πείτε γι’ αυτό το νέο σας έργο;

ΣΠΑΝΟΣ: Ο Μανώλης είναι  μοναδικός! Ακούγεται ίσως σε κάποιους λίγο παράξενο,  η συνάντηση Καβάφη και Μητσιά! Θα περίμενε κανείς κάποια φωνή ποιο καλλιεργημένη, λίγο  προς το λυρικό τραγούδι εννοώ … Όχι! Ο Μητσιάς είναι άμεσος κι ο στίχος του Καβάφη που μπορεί στην αρχή να φανεί λίγο απόμακρος, περνάει κατευθείαν στον κόσμο που τον ακούει γιατί είναι αυτή η ερμηνεία του Μανώλη που είναι λαϊκή και αυστηρή!

Αυτή η δουλειά θα βγει σύντομα;

ΣΠΑΝΟΣ : Αυτό φτιάχνουμε τώρα! Το προχωράμε! Μέχρι τα Χριστούγεννα πρέπει να βγει γιατί είναι έργο ζωής για μένα αυτό! Θέλω να σημειώσω ότι δεν το κάνω για να πω ότι μελοποίησα και τον Καβάφη! Πρώτη φορά ασχολούμαι μ’ έναν ποιητή. Συνήθως ποιήματα διαφόρων ποιητών μελοποιώ. Αλλά θέλησα να βγάλω μουσική από την ποίηση κι όχι μουσική υπόκρουση! Δηλαδή να μένει στο αυτί, να τραγουδηθεί. Είναι μια δύσκολη περίπτωση (σ.σ. η μελοποίηση του Καβάφη) και  πιστεύω – χωρίς να περιαυτολογώ - ότι θα γίνει πολύ καλή δουλειά!

Με όλη αυτή την κρίση που υπάρχει στη δισκογραφία , εσείς - απ’ ότι μου λέτε -ετοιμάζετε καινούρια σπουδαία δουλειά! Δεν φοβάστε να κυκλοφορήσετε νέα δουλειά με δεδομένο ότι οι εταιρείες πλέον δεν είναι σε καλή κατάσταση, όπως παλιά;

ΣΠΑΝΟΣ: Σάμπως, φοβήθηκα ποτέ; Πάντα αυτοσχεδιάζω! Σε εποχές που ήταν κάποια σουξέ – μόδα, εγώ έκανα κάτι άλλο! Δεν μ’ ενδιέφερε να κάνω κάτι εμπορικό ή να πάρω χρυσό δίσκο, που δεν έχω πάρει ποτέ μου - κι ας μην το πιστεύετε! Πάντα ήθελα  να κάνω αυτό που νιώθω, με την ελπίδα ότι θα περάσει στον κόσμο. Από τη στιγμή που θα περάσει στον κόσμο, έχω πετύχει! Αν με απορρίψει ο κόσμος, έχω αποτύχει! Έτσι είμαι εγώ!

Υπάρχουν άλλα άμεσα σχέδια πέρα από τη συναυλία στο Βεάκειο και το δίσκο με τον Καβάφη;

ΣΠΑΝΟΣ: Κοιτάξτε! Δεν μπορώ να βγάλω δίσκο με τραγούδια τώρα … Δεν υπάρχει ανταγωνισμός στην αγορά, δεν μπορώ να παλέψω τώρα με νέα παιδιά που βγάζουν τη δική τους ψυχή, τη σημερινή! Εγώ τι λόγο θα είχα να βγάλω τραγούδια δικά μου τώρα; Δεν έχει νόημα πια! Αυτά τα νέα παιδιά θα φτιάξουν  τη δικιά τους εποχή! Θα μπορούσα να προσαρμοστώ στο τραγούδι που ακούγεται σήμερα - με μεγάλη ευκολία - αλλά γιατί να το κάνω;

Εμείς τι να περιμένουμε από δω και πέρα από τον Γιάννη Σπανό;

ΣΠΑΝΟΣ: Να έρχεστε να με ακούτε όποτε εμφανίζομαι ειδικά σε μικρούς χώρους! Τα δικά μου τραγούδια ακούγονται από τη δεκαετία του ’60 μέχρι και σήμερα, σ’ αυτό είμαι τυχερός! Πολλοί ακούν τα τραγούδια και λένε κι αυτό δικό του είναι! Αυτό με ικανοποιεί!

Αν σας ζητούσαμε να ξεχωρίσετε ένα τραγούδι δικό σας που να σας αντιπροσωπεύει αυτό τον καιρό, ποιο θα διαλέγατε;

ΣΠΑΝΟΣ: Δεν μπορώ να διαλέξω! Εντάξει! Τι να πω ; Τη «Μαρκίζα», το «Μια Κυριακή»; Ο κόσμος τα διαλέγει αυτά! Εγώ δεν ζω με τα δικά μου τραγούδια! Ακούω άλλων τραγούδια!

Να ρωτήσω τότε αυτό,λοιπόν! Ποιων τραγούδια αγαπάτε ν’ ακούτε;

ΣΠΑΝΟΣ: Του Θαλασσινού μου αρέσουν πολύ! Καλά, τους Κατσιμιχαίους τους έχω θεούς! Ο Μαχαιρίτσας μου αρέσει πολύ. Για το Μάλαμα είπαμε πριν. Ο Ανδρέου είναι πολύ καλός! Κάποιο τραγούδι με ερεθίζει πολύ συνήθως, όχι όλο το έργο! Και το δικό μου δεν είναι όλο το έργο καλό, κάποια τραγούδια  αρέσουν κάποια άλλα απορρίπτονται! Έτσι δεν είναι;

Όταν ξεκινήσατε τα δικά σας μουσικά πρότυπα πια ήταν;

ΣΠΑΝΟΣ:  Δεν είχα! Θαύμαζα όμως! Θαύμαζα κάποια τραγούδια του Χατζιδάκι, όχι όλο το έργο, δεν έχω εργολατρεία, ούτε και στη Γαλλία την είχα! Όταν έβλεπα τον Jacques Brel  στη σκηνή επάνω, έλιωνα! Ήταν σπουδαίος! Δεν υπάρχουν τέτοιοι ερμηνευτές! Από συνθέτες έχω πολλούς! Αλλά υπάρχουν και συνθέτες που έκαναν ένα μόνο ωραίο τραγούδι στη ζωή τους και γι ‘αυτό είναι πολύ άξιοι! Λάτρευα τον Άκη Πάνου κι αυτός εμένα! Τον Κουγιουμτζή τον θεωρώ από τα πιο σπουδαία ταλέντα κι επειδή ήταν χαμηλόφωνος, δυστυχώς, δεν αναφερόμαστε σ’ αυτόν!

Ποια συμβουλή θα δίνατε στα νέα παιδιά που ξεκινάνε, τους νέους συνθέτες εσείς που έχετε τόση εμπειρία;

ΣΠΑΝΟΣ: Πάντα ξεκινάς! Κι εγώ πάντα ξεκινάω, κάθε φορά! Στο ξεκίνημα είμαστε όλοι! Στο ψάξιμο! Εγώ θα ‘θελα να τους πω, μια που ξέρουν την τεχνολογία – που είναι της εποχής τους - να την ψάξουν πιο πολύ! Κι όχι για τα εφέ και μόνο αλλά για να βγάλουν καινούριους ήχους, συνδυασμό ήχων! Όπως οι Pink Floyd τότε που τάραξαν το σύμπαν μουσικά … Δεν είναι μόνο το γρήγορο τραγουδάκι με το ρεφρέν – κουπλέ ! Να ψάξουν κάτι άλλο! Δεν είναι μόνο ο στίχος ο πιασάρικος … Χρειάζονται βέβαια κι αυτά για τα club, αλλά ένας που έχει ταλέντο ας προχωρήσει πιο πέρα! Αυτό συμβουλεύω! Όποιος έχει ταλέντο υποφέρει κιόλας! Δεν θα είναι πάντα ευχαριστημένος.

Κύριε Σπανέ σας ευχαριστούμε πάρα πολύ γι’ αυτή την ωραία συνομιλία!

ΣΠΑΝΟΣ : Κι εγώ εσάς!

Να είστε καλά και καλή επιτυχία στη συναυλία σας!

ΣΠΑΝΟΣ : Σας ευχαριστώ πολύ!

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γι’ αυτό που είμαι σίγουρη για μένα είναι πως αγαπάω με ερωτικό πάθος τον Άνθρωπο.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

18/4/1961 Ο Μάνος Χατζιδάκις κερδίζει το βραβείο Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού για το τραγούδι του «Τα παιδιά του Πειραιά» που ακουγεται στην ταινία "Ποτέ την Κυριακή", σε σκηνοθεσία Ζυλ Ντασέν και με ερμηνεύτρια τη Μελίνα Μερκούρη

ΤΥΧΑΙΑ TAGS