146 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
16.06.2019
Ορφέας | Main Feed

Συνεντεύξεις

Νικολέτα Περάκη

Μεσημέρι Παρασκευής, συναντήσαμε το Γιάννη σε ενα διάλειμμα απο τις πρόβες του για τις νέες εμφανίσεις που ετοιμάζει στο Ταξίδι bar. Ο Γιάννης, είναι ο ορισμός του πραγματικού καλλιτέχνη. Η ενεργητικότητα, η ευγένεια και η υψηλά προσεγμένη αισθητική του σε μαγεύουν από την πρώτη στιγμή. Το λέγειν του, που οφείλεται στις σπουδές που έχει πραγματοποιήσει στη Νομική Σχολή, σε οδηγούν να παρασύρεσαι στην αφήγησή του, γεγονός που θα το διαπιστώσετε και εσείς διαβάζοντας τη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό μας. Τελικά τον κέρδισε η μεγάλη του αγάπη: η μουσική και το τραγούδι. Παρακάτω, μας εξιστορεί τις πρώτες του επαφές με τη μουσική, τις συνεργασίες που έχει πραγματοποιήσει, τα όνειρά και τους μουσικούς του στόχους, την οικονομική κρίση και τη σημερινή κατάσταση της χώρας.

Πώς ξεκίνησε η επαφή του Γιάννη Μωραΐτη με τη μουσική;
Γιάννης Μωραΐτης: Η επαφή μου με τη μουσική ξεκίνησε από τότε που ήμουνα παιδάκι και ξεκίνησα να καταλαβαίνω τα πράγματα γύρω μου. Νομίζω ότι σκεφτόμουν πάντα πολύ μουσικά. Όλη μου η ζωή, όλος μου ο τρόπος σκέψης και έκφρασής μου, περιστρεφόταν γύρω από τη μουσική. Όλα γίνονταν με έναν τρόπο μουσικό. Δε μπορώ να στο περιγράψω, επειδή για κάποιον που δε το βιώνει, σαφώς και δε γίνεται κατανοητό. Έφτιαχνα εικόνες μέσα στο μυαλό μου, κόλλαγα τραγούδια. Ήμουν λίγο ονειροπαρμένος. κατάλαβα από πολύ μικρός αυτή την κλίση μου στη μουσική, έκανα σπουδές επάνω στη μουσική, ξεκίνησα να τραγουδάω από πολύ μικρός, όλοι μου οι φίλοι μου έλεγαν αυτό το πράγμα για τη μουσική. Ήρθαν τα πράγματα πολύ φυσιολογικά στην πορεία τους ως εξέλιξη.

Ποια είναι τα μουσικά ακούσματα και πρότυπα του Γιάννη;
Γ.Μ.: Τα μουσικά μου ακούσματα είναι πάρα πολλά. Έχω ακούσει πολλούς καλλιτέχνες, διαφορετικούς μεταξύ τους. Εγώ, δισκογραφικά, είμαι παιδί της ποπ. Και σαν «Γιάννης» δηλαδή είμαι εντελώς ποπ καλλιτέχνης. Αλλά σαν ακούσματα, μπορώ να ακούω τη μια στιγμή jazz και την επόμενη hard rock, ας πούμε. Νομίζω ότι σαν καλλιτέχνης με στιγμάτισε η Ελένη Δήμου, την οποία  θεωρώ –ανεπίσημα- δασκάλα μου. Επειδή ήταν από τους πρώτους καλλιτέχνες τους οποίους άρχισα να μελετώ και στηρίχθηκα πάνω στην τεχνική της και έμαθα να τραγουδάω. Μάλιστα με τίμησε με την παρουσία της στο πρόγραμμά μου, πριν 2 εβδομάδες και μου είπε πάρα πολύ ευχάριστα πράγματα. Έπειτα, νομίζω ο Γιάννης Κότσιρας με επηρέασε πάρα πολύ ερμηνευτικά. Η Whitney Houston, η Mariah Carey – αγαπημένη μου καλλιτέχνιδα. Αυτοί οι καλλιτέχνες ήταν οι επιρροές μου. Πάνω σε αυτούς άρχισα να μελετάω και σιγά – σιγά προχώρησα. Μετά, υπάρχουν κι άλλοι καλλιτέχνες τους οποίους θαυμάζω. Τη Καίτη Γαρμπή, με την οποία συνεργάστηκα, τη θεωρώ ερμηνευτικά πολύ συγκεκριμένη καλλιτέχνιδα, δηλαδή ότι έχει μια πολύ συγκεκριμένη ερμηνεία στα τραγούδια της. Επηρεάστηκα και από αυτή. Η Άννα η Βίσση που ερμηνευτικά θεωρώ ότι απογειώνει τα τραγούδια της. Την  Άλκηστις Πρωτοψάλτη μελέτησα πάρα πολύ επίσης. Γενικά, έχω πάρα πολλές επιρροές και δε θα σταματήσω να σου λέω (γέλια).

Ποιες συνεργασίες από την καριέρα σου ξεχωρίζεις;
Γ.Μ.: Πριν που σου ανέφερα την Καίτη Γαρμπή, ήταν μεγάλη τιμή για μένα να με πάρει μαζί της στα πρώτα μου δισκογραφικά βήματα και να μου δώσει μια πολύ τιμητική θέση δίπλα της. Με στήριξε πολύ και η Έλλη Κοκκίνου, από την οποία πήρα πάρα πολλά πράγματα. Ο επαγγελματισμός της άσκησε μεγάλη επιρροή επάνω μου διότι η Έλλη είναι σωστή επαγγελματίας , πολύ προσεκτική στις λεπτομέρειες και σε όλα, και μου το ‘’πέρασε’’ αυτό το στοιχείο όταν δούλευα δίπλα της. Και όταν χρειάστηκε να μιλήσει κάπου για μένα, μίλησε με πολύ τιμητικά λόγια και το εκτίμησα αυτό πολύ. Ο Ανδρεάς Στάμος με στήριξε και αυτός στα βήματά μου. Ο Ανδρέας είναι ένα εξαιρετικό και ευγενέστατο παιδί. Μια πολύ ωραία συνεργασία που έχω να θυμάμαι ήταν ο Γιάννης Πάριος. Είναι ένας τεράστιος καλλιτέχνης για την ελληνική δισκογραφία που μπορεί να είχαμε μια σύντομη συνεργασία, αλλά πολύ ουσιαστική για εμένα. Ο φίλος μου ο Κωνσταντίνος Χριστοφόρου, τον οποίο θεωρώ πολύ μεγάλο καλλιτέχνη, δημιουργό και φοβερό ερμηνευτή με τρομερή έκταση στη φωνή του. Έχω κάνει πολλές συνεργασίες, και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό γιατί κατάφερα να τραβήξω την προσοχή καλλιτεχνών που θαύμαζα για να μπορέσουμε όλο αυτό να το ανάγουμε σε μια πολύ ωραία συνεργασία. Επίσης, είμαι πολύ τυχερός που βρέθηκε στο δρόμο μου ο Ανδρέας Λάμπρου. Ο Ανδρέας είναι ένα πολύ ταλαντούχο παιδί με μια αστείρευτη έμπνευση που μπορεί και συνδυάζει πολλά και διαφορετικά στυλ δοσμένα με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο. Έχω τη χαρά να είναι μόνιμος μου συνεργάτης και να μου γράφει πολύ όμορφα τραγούδια γραμμένα στο στυλ μου. Έχουμε ήδη παρουσιάσει πολύ ωραία πράγματα και τον ευχαριστώ που με εμπιστεύτηκε και ευελπιστώ στο μέλλον να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε πολύ όμορφες προτάσεις για τον κόσμο. Και ήδη είμαστε στο στούντιο και ετοιμάζουμε τη νέα μου δουλειά που θα κυκλοφορήσει σε πολύ σύντομο διάστημα. Τέλος να αναφέρω την πολύ σημαντική μου συνεργασία με τη Σόφη Ζανίνου η οποία μου έκανε τη τιμή να εμφανιστεί ως guest star στο live που έκανα το χειμώνα και ήταν μεγάλη χαρά και «σχολείο» για μένα να συνεργαστώ με την πιο διαχρονική show-woman στην Ελλάδα και να μάθω τόσα πράγματα.

Το νέο σου δισκογραφικό βήμα, λέγεται ‘’Μια φωτιά’’. Είναι ένα καινούργιο τραγούδι σε στίχους Ευανθίας Μάγνη και μουσικής  Ζωής Τηγανούρια. http://www.youtube.com/watch?v=U70PsHpQxDU.
Γ.Μ.: Αυτό το υπέροχο τραγούδι ήταν για μένα μια καθοριστική συνεργασία. Είχα καιρό να πετύχω την φίλη μου Zoe, την πανευρωπαϊκώς  γνωστή ως “Zoe’’ αλλά στα εγχώρια γνωστή ως «Ζωή Τηγανούρια». Είχαμε χαθεί τελευταία αλλά την πέτυχα λοιπόν σε μια εκδήλωση και μιλούσαμε για την εξέλιξή μας και λοιπά. Με παίρνει λοιπόν μετά από δύο μέρες τηλέφωνο και μου λέει «Γιάννη έχω ένα τραγούδι για το νέο μου το cd το οποίο νομίζω θα το έλεγες πάρα πολύ καλά και θα ήταν ότι πρέπει για εσένα. Θες να το πεις;». Και βρεθήκαμε πέντε μέρες μετά στο στούντιο να ηχογραφούμε αυτό το υπέροχο τραγούδι. Η Ζωή είναι μια τεράστια καλλιτέχνης στην Ελλάδα, θεωρείται σολίστ για τα ελληνικά δεδομένα και ήταν πολύ τιμητικό για μένα να με καλέσει να συμμετάσχω στο cd της. Είναι ένα υπέροχο ντουέτο που έχει γράψει η Ευανθία Μάγνη, η συγγραφέας με πολύ ιδιαίτερο στίχο. Ήταν μεγάλη μου χαρά να συνεργαστώ με φίλους, ειδικά όταν τυχαίνει αυτή η συνεργασία να γίνεται με τόσο αξιόλογους καλλιτέχνες. Δηλαδή για ένα νέο τραγουδιστή είναι πολύ ιδιαίτερη αυτή η στιγμή. Με τη Ζωή κάναμε πάρα πολύ πράγματα, πάρα πολλές κοινές εμφανίσεις. Την αγαπώ πάρα πολύ και δε θα πάψω να την ευχαριστώ γι’ αυτή τη συνεργασία που θα έχει και συνέχεια.

Τον τελευταίο καιρό σε βλέπουμε μακριά απο τα μεγάλα νυχτερινά σχήματα...Εμφανίζεσαι σε μουσικές σκηνές κ bar theatres...Πως βιώνεις την κρίση σε αυτούς τους χώρους;
Γ.Μ.: Μετά απο τόσα χρόνια συνεχούς παρουσίας στα μεγάλα σχήματα αισθάνθηκα την ανάγκη να παρουσιάσω κατι νέο...κάτι πιο κοντά σε εμένα,πιο ουσιαστικό για τον κόσμο που με στηρίζει... Ετσι προέκυψαν αυτές οι εμφανίσεις,αυτές οι μουσικές παραστάσεις και τα lives που παρουσιάζω τα τελευταία 2 χρόνια ανελλιπώς... Χαίρομαι γιατι καταφέρνουμε με τους συνεργάτες μου να ανάγουμε τους χώρους που εμφανίζομαι σε "στέκια" και να γινόμαστε όλοι μια μεγάλη παρέα...είναι σαν ενα "παρτυ". Ο κόσμος μας τιμάει, έρχεται και περνάει υπέροχα. Είναι απίστευτα αισιόδοξο να βλέπεις τον κόσμο να έρχεται και να γεμίζει το μαγαζί, να διασκεδάζει και να γίνεται αυτή η ανταλλαγή ενέργειας. Δε σου κρύβω Νικολέτα, ότι ο κόσμος σήμερα είναι πολύ φοβισμένος, πολύ στεναχωρημένος και δεν έχει διάθεση. Ότι κέφι, ότι διάθεση, ότι αισιοδοξία του είχε απομείνει, κάποιοι άνθρωποι κατάφεραν να του την κλέψουν. Δηλαδή βλέπεις ότι ο κόσμος βγαίνει έξω μηχανικά και αν θέλεις, φοβισμένα. Βγαίνουν, γιατί σκέφτονται ότι «ακόμα μπορώ να βγω, ας βγω». Είναι άσχημο αυτό, γιατί δε βγαίνει με την ψυχή του ο κόσμος, δε βγαίνει με το κέφι του. Βγαίνει επειδή σκέφτεται «ακόμα έχω 5 στην άκρη. Ας βγω τώρα που μπορώ». Αυτό είναι λίγο στερητικό. Παρόλα αυτά, για μένα που είμαι νέος καλλιτέχνης και τώρα προσπαθώ κάτω από αυτές τις συνθήκες να χτίσω κάτι, είναι τρομερά αισιόδοξο να ξέρω ότι καταφέρνω έστω και σε κάποιο βαθμό να κάνω τον κόσμο να ξεχνιέται, να παρασύρεται στη μουσική μου και να γίνεται αυτή η ανταλλαγή ενέργειας. Δηλαδή το θεωρώ ένα φοβερά μεγάλο επίτευγμα να βλέπω τον κόσμο να βάζει στην άκρη τα προβλήματα, να παρασύρεται από όλο αυτό, να παρασύρει και εμένα και να κάνουμε ένα πάρτυ! Περνάμε φανταστικά και δεν θέλω να τελειώσει! Έχω δίπλα μου πολύ αξιόλογους συνεργάτες και νιώθω πολύ τυχερός. Κάνουμε μια μουσική παράσταση σε επιμέλεια Δημήτρη Γρυδάκης, ο οποίος είναι ένας μεγάλος καλλιτέχνης και φίλος. Είναι ευχής έργο να συνεργάζεσαι με φίλους όπως η Ζωή Τηγανούρια και ο Ανδρέας Λάμπρου και στις live εμφανίσεις. Έχω την Ηρώ Ηλιοπούλου δίπλα μου η οποία είναι φίλη πρώτα από όλα, και κάνει τα πρώτα της δισκογραφικά βήματα. Έχουμε μια απίστευτη χημεία πάνω στη σκηνή και παρουσιάζουμε όλο αυτό το θέαμα με πολύ αγάπη για τον κόσμο και περνάμε υπέροχα.

Τα μελλοντικά σχέδια του Γιάννη;
Γ.Μ.Απο την επόμενη Πέμπτη 26/4 ξεκινάω μια σειρά περιορισμένων εμφανίσεων για τις Πέμπτες στο Bar Ταξίδι στο Γκάζι...Πρώτη φορά θε εμφανιστώ σε ένα τόσο μικρό χωρο και θέλω να εκμεταλλευτώ αυτη τη ζεστασια και αυτό το παρεϊστικο κλίμα και να το φέρω στα μέτρα μου. Παράλληλα κανουμε πρόβες με την Πωλίνα, τη μεγάλη αυτή καλλιτέχνιδα - show woman. Σου δίνω την αποκλειστικότητα, να ανακοινωθεί πρώτα στον ΟΡΦΕΑΣ, γιατί δεν έχει ανακοινωθεί πουθενά αλλού. Η Πωλίνα ήταν ένα όνειρό μου. Γιατί όταν ήμουνα παιδάκι άκουγα και χόρευα Πωλίνα. Ποιος δεν έχει χορέψει ή τραγουδήσει το ‘’Πάμε για τρέλες στις Σεϋχέλλες’’, το ‘’Ροζ Μπικίνι’’, το ‘’Ανατολίτισσα’’; Θα αρχίσω τώρα να σου απαριθμώ μέχρι αύριο τις επιτυχίες της Πωλίνας. Αυτό που συμβαίνει είναι μαγικό γιατί η πρώτη καλλιτέχνιδα που έχω δει live είναι η Πωλίνα. Είχε κάνει ένα χορό η ΕΥΔΑΠ, που ήταν υπάλληλος η μητέρα μου, και με πήρε στο χορό της ΕΥΔΑΠ, όπου τραγουδούσε η Πωλίνα. Και ξέρεις, εγώ ήμουν 6-7 χρόνων, πολύ μωρό και ξαφνικά βλέπω μπροστά μου την Πωλίνα που άκουγα – και τότε είχε βγάλει ένα δίσκο με τα στρουμφάκια (γέλια). Ξέρεις είναι πολύ σουρεαλιστική στιγμή να βλέπει ένα μωρό μπροστά του έναν καλλιτέχνη να τραγουδάει live (γέλια)!  Η Πωλίνα δισκογραφικά έχει πει από Κραουνάκη και Γιάννη Καραλή ως Φοίβο, Καρβέλα, Χαριτοδιπλωμένο, Ανδρέα Λάμπρου. Δηλαδή έχει συνεργαστεί με τρομερούς συνθέτες. Είναι απίστευτή! Να λοιπόν που τώρα, μετά από τόσα χρόνια βρίσκομαι πλέον να πλαισιώνω την Πωλίνα στη μουσική της παράσταση, που θα είναι και το come back της, μετά το Σταμάτη Κραουνάκη στην Αθηναϊκή νύχτα. Η παράσταση θα λέγεται «Πολύ …να». Ένα «πολύ να» στην εποχή μας , δηλαδή «να κάνεις αυτό, να κάνεις εκείνο κλπ». Ξεκινάμε λοιπόν με την Πωλίνα, σε χώρο που θα ανακοινωθεί σύντομα και νομίζω ότι θα σας κρατάμε σε πολύ “off shore mood” για όλο το καλοκαίρι!

Με ποιους άλλους καλλιτέχνες έχεις όνειρο να συνεργαστείς;
Γ.Μ.: Αναμφισβήτητα με Άννα Βίσση. Το σκέφτομαι πάρα πολύ ότι θα ήθελα με την Άννα Βίσση να συνεργαστώ. Δε σου κρύβω ότι η Ελένη Δήμου εξακολουθεί να είναι για εμένα ζητούμενο για συνεργασία και θέλω να πιστεύω ότι δεν είμαστε πολύ μακριά από αυτό γιατί μου μίλησε πολύ θετικά και ωραία. Νομίζω ότι θα ήθελα πάρα πολύ να συνεργαστώ με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη. Η μουσική είναι και λίγο πρόκληση. Δηλαδή έχεις κάποιους καλλιτέχνες στο μυαλό σου και λες ότι «Α! Με τι πρωτότυπο θα ήταν να συνεργαστώ με εκείνον!», και προκύπτει μια συνεργασία τελείως πρωτότυπη και ξεχωριστή. Έχει μια ωραία ιδιαιτερότητα. Για παράδειγμα έκανα μια συνεργασία πρόσφατα με την Αρετή Κετιμέ. Η Αρετή είναι ένα πολύ αξιόλογο παιδί, τρομερή καλλιτέχνης και μουσικός, που δε θα περίμενε ποτέ κανείς ότι εγώ που είμαι ποπ καλλιτέχνης ότι θα συνεργαστώ με την Αρετή. Κάναμε μία φοβερή συνύπαρξη! Το ευχαριστηθήκαμε και περάσαμε και τέλεια! Τέτοιες συνεργασίες, εγώ σαν καλλιτέχνης, τις θεωρώ μοναδικές και τις αποζητώ. Δηλαδή, με την Πωλίνα τώρα, είναι ένα φοβερό πάντρεμα μεταξύ μας. Θέλω τέτοιες συνεργασίες, τις ψάχνω!

Ποια είναι η σχέση του Γιάννη Μωραΐτη με το θέατρο;
Γ.Μ.: Η σχέση μου με το θέατρο θα έλεγα ότι είναι καρμική γιατί βρέθηκα από πολύ μικρή ηλικία μέσα στο θέατρο, να πηγαίνω και να βλέπω παραστάσεις, είχα δίπλα μου ανθρώπους που ασχολούνταν με το θέατρο και που αγαπούσαν το θέατρο. Οπότε βρέθηκα να είμαι συνέχεια θεατής σε μουσικοθεατρικές παραστάσεις. Και ξαφνικά βρέθηκα να εμφανίζομαι σε καφέ- θέατρα και σε πολυχώρους που είχανε και θεατρική σκηνή. Οπότε βρέθηκα να συναναστρέφομαι με ανθρώπους του θεάτρου. Κάνω παρέα με ηθοποιούς, συναναστρέφομαι με κόσμο του θεάτρου, συνεργάζομαι με κάποιους από αυτούς. Τώρα ετοιμάζω μια μουσικοθεατρική παράσταση που ίσως την κάνουμε και περιοδεία σε κάποιες πόλεις με πολύ αξιόλογους και γνωστούς ηθοποιούς. Δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμο, αλλά το καλοκαίρι θα έχω πράγματα να σου πω. Είναι τέχνη. Έρχεται πολύ φυσικά μέσα και διασταυρώνεται με τη δική μου την τέχνη. Το βλέπω με πολύ ενδιαφέρον. Στο live μου παίζει ένα χιουμοριστικό βιντεάκι. Η παράστασή μου έχει μέσα πολύ χιουμοριστικά στοιχεία. Μ’ αρέσει το θέατρο, το αγαπώ πάρα πολύ!

Ο Γιάννης Μωραΐτης με τι ασχολείται τον ελεύθερο του χρόνο;
Γ.Μ.: Για να μην ακουστώ προβλέψιμος, λέγοντας ότι δεν υπάρχει ελεύθερος χρόνος, θα σου πω ότι είναι πολύ περιορισμένος. Οπότε, στον ελεύθερο χρόνο θα κοιτάξω να ξεκουραστώ, να μιλήσω λίγο με τους φίλους μου, με τους δικούς μου ανθρώπους, να τους χαρώ, να με χαρούνε κι αυτοί λίγο, να τους δω, να κάνουμε κάποια πράγματα που τα έχω ανάγκη στην καθημερινότητα μου για να υπάρχει ισορροπία. Γιατί ναι μεν είμαι αφιερωμένος στη δουλειά μου και δίνω ψυχή στη δουλειά μου, αλλά πρέπει να κρατάμε την ισορροπία με την προσωπική μας ζωή, για να μπορούμε να παίρνουμε ερεθίσματα που να τα δίνουμε μετά στη δουλειά μας και θα μας γυρίζουν πίσω. Γιατί για την ερμηνεία, το πάθος που δίνει ένας καλλιτέχνης στην τέχνη του, πρέπει από κάπου να αντλεί ερεθίσματα. Αν δεν έχεις λοιπόν προσωπική ζωή δε θα μπορέσεις να τα αντλήσεις αυτά τα ερεθίσματα. Προσπαθώ να πηγαίνω πολύ σινεμά, πολύ θέατρο. Προσπαθώ να γελάω πολύ, να βρίσκομαι με φίλους να κάνουμε κάποια πράγματα μαζί που είναι πολύ διασκεδαστικά για μένα. Είμαι άνθρωπος πολύ χιουμορίστας, μ’ αρέσει να γελάω. Μ’ αρέσει να μπαίνω στο ίντερνετ και να ψάχνω πράγματα που θα με κάνουν να γελάσω και να διασκεδάσω. Μ’ αρέσει να πηγαίνω γυμναστήριο, να ασχολούμαι λίγο με τον εαυτό μου, όσο μπορώ να προσέχω λίγο την εικόνα μου. Βόλτες και εκδρομές δε το συζητάω, ταξιδεύω ελάχιστα δυστυχώς, είναι το απωθημένο μου τα ταξίδια. Όσο μπορώ να κάνω πράγματα που θα με χαλαρώσουν ή θα με ξεκουράσουν.

Πώς είναι η σχέση σου με το διαδίκτυο και τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης;
Γ.Μ.: Είναι πάρα πολύ καλή! Ανήκω σε εκείνους τους καλλιτέχνες που προβάλλομαι σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα μέσω  του διαδικτύου. Είμαι ανεξάρτητος καλλιτέχνης και έχει το τίμημά του αυτό. Επομένως έχω πάρει το ίντερνετ και όλους τους φορείς κοινωνικής δικτύωσης με το μέρος μου και είμαι πολύ τυχερός γι’ αυτό το επίτευγμα. Έχω δίπλα μου ανθρώπους που είναι σε μεγάλα blogs του ίντερνετ και με στηρίζουν πάρα πολύ και τους ευχαριστώ δημοσίως γι’ αυτό. Προβάλλουν τη δουλειά μου, προβάλλουν την τέχνη μου, αυτό που κάνω, μέσω του ίντερνετ και νομίζω ότι θα τα πάμε μια χαρά. Δε βλέπω τηλεόραση, προσπαθώ να ενημερώνομαι μέχρι το βαθμό που χρειάζεται. Προσπαθώ να αποφεύγω την υπερ-πληροφόρηση. Γιατί πιστεύω ότι η υπερ-πληροφόρηση φέρνει την παραπληροφόρηση και όλο αυτό τον τρόμο που σπέρνει εκείνη. Και επειδή είναι δύσκολες οι εποχές που ζούμε, επιλέγω να ενημερώνομαι μέχρι το βαθμό που χρειάζεται. Να μαθαίνω τα απολύτως απαραίτητα για να μπορώ να διατηρώ και αυτή την αισιοδοξία. Το ίντερνετ σου προσφέρει τη δυνατότητα να πατάς το κουμπί εκεί που θες και να το ξαναπατάς ώστε να τερματίζεις εκεί που δεν θες. Και επιπλέον στο ίντερνετ έχεις και τη δυνατότητα να δεις τα πράγματα με τη ματιά που σε εξυπηρετεί.

Πιστεύεις ότι η κρίση επηρεάζει έναν νέο καλλιτέχνη που είναι στις αρχές του;
Γ.Μ.: Η κρίση επηρεάζει και το νέο καλλιτέχνη, και τον παλιό καλλιτέχνη. Δηλαδή, μας έχει αναποδογυρίσει όλο αυτό το πράγμα, όχι μόνο τους καλλιτέχνες αλλά άπαντες. Η κρίση άπαντες μας αγγίζει, άπαντες μας δένει τα χέρια, μας κρατάει πίσω. Είναι πολύ δύσκολο να μιλάμε για εξέλιξη και πρόοδο σε μια εποχή που ο κόσμος πεινάει, που δεν έχει να φάει. Προσπαθώ να περνάω πάντα την αισιοδοξία και το χαμόγελο στον κόσμο. Αλλά πλέον φτάνουμε σε κάποια επίπεδα που δε μπορούμε να εθελοτυφλούμε. Δε θα σου κάνω κοινωνική κριτική, ούτε είναι στην αρμοδιότητά μου να υπογραμμίζω τέτοια πράγματα. Αλλά δε μπορώ να βλέπω ανθρώπους να αυτοκτονούνε και να παριστάνω ότι όλα είναι καλά. Πρέπει λίγο σαν Έλληνες να ξυπνήσουμε, να χρησιμοποιήσουμε τη μουσική και την τέχνη σαν επανάσταση. Γιατί βλέπω τελικά ότι δεν έχουμε άλλους τρόπους επανάστασης δυστυχώς, και εναντίωσης. Το «τρικάκι» πάω στο σύνταγμα, μουντζώνω, κλείνω τους δρόμους και ταλαιπωρώ τον κόσμο δεν απέδωσε. Με την απλή μούντζα κανείς δε θορυβήθηκε. Ίσως και να μπορείς με τη μουσική να εναντιωθείς. Η μουσική είναι σαν ένα είδος ψυχοθεραπείας και ανακούφισης. Εμείς προσπαθούμε όσο μπορούμε να παρουσιάσουμε πρωτότυπα πράγματα στον κόσμο, πράγματα που θα τον παρασύρουν και θα τον οχυρώσουν. Εντάξει, έχουμε μεγάλο εμπόδιο. Όταν οι χώροι δυσκολεύονται να γεμίσουν, κι όταν η δισκογραφία, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο υπολειτουργούν και δε μπορούμε να βγούμε προς τα έξω στον κόσμο (δηλαδή κλείνουνε περιοδικά, κλείνουνε εφημερίδες, κλείνουνε ραδιόφωνα, κλείνουνε κανάλια) πώς λοιπόν ο νέος καλλιτέχνης θα βγάλει προς τα έξω τη δουλειά του. Σαφώς επηρεάζεται και ο νέος, αλλά σαφώς και ο φτασμένος καλλιτέχνης. Και μεγάλα ονόματα πλέον δυσκολεύονται. Οι δημιουργοί έχουν αρχίσει και χάνουνε όχι το ταλέντο τους, αλλά την ευστροφία τους στο να εμπνέονται. Όταν δεν έχεις ερεθίσματα, δεν εμπνέεσαι. Δε μπορείς να γράψεις κάτι πρωτότυπο. Οπότε μένει όλο αυτό το πράγμα πίσω. Ο κόσμος από την άλλη δε μπορεί να το στηρίξει. Γίνεται ένας αχταρμάς. Και όλο αυτό το πράγμα μας επηρεάζει εμάς τους καλλιτέχνες, μας κρατάει πίσω, μας δένει τα χέρια, μας φιμώνει, μας κλείνει το στόμα. Είμαι πολύ προβληματισμένος. Προσπαθώ να μην είμαι θεατής σε όλο αυτό. Προσπαθώ κάθε μέρα να σκέφτομαι νέες ιδέες και πράγματα που θα με βοηθήσουν να προχωρήσω. Και ο Θεός βοηθός.

Τέλος, έχεις να δώσεις μια ευχή για τους αναγνώστες του Ορφέα;
Γ.Μ.: Θέλω να ευχηθώ και σε εσάς που κάνετε όλη αυτή την αξιόλογη δουλειά και μπράβο σας γιατί κρατάτε μια πολύ υψηλή αισθητική σε αυτό που κάνετε και το δίνετε με μεγάλη αγάπη στο κοινό σας. Θέλω λοιπόν να ευχηθώ πρώτο και καλύτερο , ψυχραιμία, να ευχηθώ καλά μυαλά για να μπορούμε να σκεφτούμε και να προχωρήσουμε. Να ευχηθώ υγεία και να ευχηθώ ωραίες στιγμές. Να μπορούμε να ζούμε ωραίες στιγμές. Όποια και αν είναι η καθημερινότητά μας, η σημερινότητά μας, να μπορούμε να ζούμε ωραίες στιγμές, να περνάμε όμορφα, ανάλαφρα και ήρεμα. Να ευχηθώ και πολλές μουσικές στιγμές, γιατί η μουσική είναι ένα είδος ψυχοθεραπείας και έτσι θα μπορέσουμε να γιατρευτούμε μέσω της μουσικής.

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Πάντα θα έχουμε ανάγκη από ουρανό.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

18/6/1939 Γεννήθηκε ο ηθοποιός και τραγουδιστής Γιώργος Μαρίνος

ΤΥΧΑΙΑ TAGS