89 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.04.2019
Ορφέας | Main Feed

Συνεντεύξεις

Καλή Βανδώρου

Είναι πολύ όμορφο όταν ένας νέος ηλικιακά άνθρωπος ο οποίος έχει γράψει πάνω από 170 τραγούδια, πολλά από τα οποία έχουν γίνει χρυσές επιτυχίες, ενώ παράλληλα τραγουδάει εξαιρετικά, διδάσκει φωνητική και γενικά, βρίσκεται μέσα στα μουσικά πράγματα να είναι τόσο απλός, δεκτικός και χαμογελαστός στην καθημερινότητά του. Ο Άκης Δείξιμος ένας από τους πιο ευχάριστους καλλιτέχνες, με ευγένεια και καλοσύνη ψυχής, μιλάει για την αξιοζήλευτη καριέρα του, για τους φόβους του για το μέλλον, αλλά και για το live του που θα γίνει στις 7 Μαρτίου στο Vitamina με Μέγα Χορηγό τον Ορφέα.

Μίλησέ μου μου για την εμπειρία που είχες ως μέλος στην παιδική χορωδία του Δημήτρη Τυπάλδου.
Ο Δημήτρης Τυπάλδος είναι ένας δάσκαλός μου, θα μπορούσα να πω και συγγενής μου. Ήταν και είναι ακόμα δίπλα μου και δίπλα στα παιδιά. Έχει την ικανότητα και σαν δάσκαλος και σαν άνθρωπος να δημιουργεί πρωταθλητές στο είδος. Από πολύ μικρός μπήκα στα βαθιά, κάνοντας συνεργασίες ακόμα και με τον Μίκη Θεοδωράκη στο Ηρώδειο, με διεθνείς διαγωνισμούς τραγουδιού, με διακρίσεις και φυσικά, δεν υπήρχε περίπτωση να κάνω λάθος. Ήταν κάτι απαγορευμένο. Θυμάμαι μέρες που έκανα λάθος και έφτανα στο σπίτι πάρα πολύ στεναχωρημένος και ντροπιασμένος. Ο Δημήτρης Τυπάλδος είναι ο άνθρωπος ο οποίος έμαθε και εμένα, αλλά και πολλά άλλα παιδιά να τραγουδάμε και να ξέρουμε πάρα πολύ καλά τι κάνουμε.  

Εκτός αυτού, μαθαίνεις και την έννοια της ομαδικότητας στη χορωδία, έτσι δεν είναι;
Εννοείται. Βασικά, όλη αυτή η φάση σε βάζει να κολυμπήσεις μέσα στην αρμονία από πάρα πολύ μικρή ηλικία. Θυμάμαι ότι κάναμε φούγκα, δηλαδή διαφορετικές μελωδίες μεταξύ μας από τότε που ήμουν 9 χρονών. Επίσης, θα έπρεπε να συνοδέψω τον εαυτό μου με την κιθάρα, ενώ εκείνη ήταν διπλάσια από μένα, τραγουδώντας ταυτόχρονα. Να είμαι σωστός βάση της νότας πάνω στην κιθάρα.

Πώς ξεκίνησε αυτή η αγάπη σου για τη μουσική; Από τη χορωδία;

Σόι πάει το βασίλειο… Αδελφός του πατέρα μου είναι ο Αντώνης Βαρδής και αυτό ήταν από μόνο του ένα βασικό ερέθισμα για όλη την οικογένεια.  Ο πατέρας μου είναι σπουδαίος τραγουδιστής, αλλά ποτέ δεν το έκανε επαγγελματικά. Το ίδιο ισχύει και για τη μητέρα μου. Ο αδελφός μου είναι ο Κώστας Δόξας, ο ξάδελφος μου είναι ο Γιάννης Βαρδής… Είμαστε γενικά μια μουσική οικογένεια. Θυμάμαι ακόμα πριν πάω στη χορωδία, ταξίδια με τους δικούς μου στα οποία τραγουδούσαμε όλοι μαζί στο αμάξι τέλεια.

Και μετά τη χορωδία, τι;
Μετά τη χορωδία, σιγά σιγά μεγάλωνα, ήμουν πλέον έφηβος. Βασικά τρόμαξα, γιατί υπήρξε το στάδιο της μεταφώνησης που αλλού πας να τραγουδήσεις και αλλού σου βγαίνει η φωνή. Ωστόσο, ήδη από εκείνη την εποχή είχα μπει ήδη στα στούντιο ηχογραφήσεων αρχικά με τον κύριο Τυπάλδο. Στη συνέχεια, άτομα της δισκογραφίας που με είχαν δει με τη χορωδία με καλούσαν κι εγώ πήγαινα εννοείται – ούτως ή άλλως οι κοπάνες μου από το σχολείο ήταν πάντα στα στούντιο ηχογραφήσεων – να κάνω δεύτερες φωνές. Έκανα φωνητικά στον Δάκη στα τραγούδια «Τσάι με λεμόνι» και «Αλαλούμ», μετά στον Σάκη Ρουβά στο τραγούδι «1992», μετά στον Γιώργο Μαζωνάκη στα «Μη μου ζητάς» και «Με τα μάτια να το λες» και άλλα πολλά, ώστε να φτάσω στο σημείο, γνωρίζοντας πια όλη την ελληνική δισκογραφία να γράφω δειλά δειλά τα πρώτα μου τραγούδια. Πρωτοέγραψα με τον Πάνο Φαλάρα και από τότε, έχω συνεργαστεί στο στούντιο σχεδόν με όλους τους καλλιτέχνες (χωρίς υπερβολή). Έχω γράψει τραγούδια για Νατάσα Θεοδωρίδου, Αντώνη Ρέμο, Πέγκυ Ζήνα, Βασίλη Καρρά, Σταμάτη Γονίδη, Γιάννη Πλούταρχο και πολλούς άλλους. Μπήκα γερά στη δισκογραφία. Είμαι ένα παιδί των στούντιο από το 1987, δηλαδή από 10 χρονών και επιμένω ακόμα και σήμερα να είμαι ακριβώς το ίδιο.

Πριν από αρκετά χρόνια, κάποια τραγούδια σου που είχες ερμηνεύσει ο ίδιος είχαν ακουστεί αρκετά (π.χ. το «Καληνύχτα Ιωάννα»), με αποτέλεσμα να γίνεις αναγνωρίσιμος. Στην πορεία, όμως, έκανες πίσω, κάνοντας άλλα πράγματα. Για ποιο λόγο έγινε αυτό;
Δεν έκανα εσκεμμένα πίσω. Άλλοι αρπάζουν μια ευκαιρία και κάνουν άμεσα το μπαμ και άλλοι βρίσκουν πιο δύσκολα τα πράγματα. Σε μένα, λοιπόν, έτυχαν τέτοιες συγκυρίες που δυστυχώς, φρόντιζαν να με φρενάρουν σε περιόδους της προσωπικής μου καριέρας, κάποιες φορές με σκληρό τρόπο. Συμβόλαια τα οποία με φυλάκιζαν σε κάποια δισκογραφική εταιρία, άλλα συμβόλαια που με ήθελαν για τον ρόλο μου σαν συνθέτη παρά σαν τραγουδιστή. Γενικά, υπήρξαν θέματα που με κράτησαν πίσω. Ποτέ, όμως, δεν το έβαλα κάτω. Από το «Καληνύχτα Ιωάννα» που ήταν στον πρώτο μου προσωπικό δίσκο το 1998 με τίτλο «Σε αποδράσεις μυστικές», έκανα άλλους δύο δίσκους και δε σταματάω εκεί. Γράφω συνεχώς τραγούδια και για άλλους, αλλά, πίστεψέ με, προσέχω πάρα πολύ τον εαυτό μου. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος, γιατί, όσοι τουλάχιστον έχουν ακούσει τις δουλειές μου, ξέρουν ότι πρόκειται για πάρα πολύ προσεγμένες και σπουδαίες παραγωγές, για τις οποίες είμαι ιδιαίτερα περήφανος. Φαντάζομαι ότι αν τις συγκεκριμένες δουλειές τις έλεγε ένας γνωστός, καθιερωμένος τραγουδιστής, θα ήταν πάρα πολύ επιτυχημένες δουλειές.

Εδώ και αρκετά χρόνια διδάσκεις φωνητική σε νέα παιδιά. Πως σου φαίνεται αυτή σου η ιδιότητα, ότι «περνάς» δηλαδή τις γνώσεις σου στις επόμενες γενιές;
Μου φάνηκε πρωτόγνωρη εμπειρία, γιατί το έκανα για πρώτη φορά στο πρώτο X- FACTOR. Από αυτή την εμπειρία μου, αν έμαθαν δέκα πράγματα τα παιδιά, εγώ πρέπει να έχω μάθει εκατό. Δηλαδή, όλη αυτή η διαδικασία βοήθησε πολύ εμένα να γίνω πολύ καλύτερος και φυσικά και τα παιδιά. Γιατί μπήκαμε σε πάρα πολλή μελέτη ειδικά ξένων παραγωγών, όπου, μπορεί να κάναμε τηλεόραση, αλλά προσωπικά φρόντιζα να κάνω μουσική, όπως και γενικότερα φροντίζω το όνομά μου να το σέβομαι και να το προσέχω. Όπως κάνω σε όλες μου τις ιδιότητες, έτσι ήθελα και στο X-FACTOR το αποτέλεσμα να είναι εφάμιλλο με εκείνο των ξένων παραγωγών. Το καταφέραμε πάρα πολύ καλά με τα παιδιά. Τους βγάζω το καπέλο, γιατί με σεβάστηκαν, τους σεβάστηκα και το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο τηλεοπτικό.
Φέτος συνεργάζομαι με το Μουσικό Εργαστηράκι του Γιώργου Θεοφάνους. Είδα ένα πολύ καλοστημένο, σύγχρονο και όμορφο χώρο που με έκανε να χαμογελάσω. Η πρόταση είχε γίνει από πέρυσι από τον Γιώργο, αλλά λόγω του X-FACTOR κι επειδή είμαι και υπεύθυνο άτομο και δεν θέλω να τα κάνω όλα μαζί, αρνήθηκα την πρώτη χρονιά, αλλά δε χρειάστηκε να το σκεφτώ πολύ όταν ξανασυζητήσαμε με τον Γιώργο. Είναι τόσο όμορφες οι συνθήκες. Χαίρομαι γιατί έχουν επιλέξει και παιδιά τα οποία είναι άξια κι έχουν ταλέντο. Δεν έχουν κάνει τυχαία επιλογή σε άτομα, τα οποία δεν μπορούν να τραγουδήσουν. Εκεί προσπαθώ γενικότερα να δείξω στους μαθητές μου ότι το τραγούδι και η μουσική είναι πάρα πολύ όμορφα. Ότι πάνω από όλα πρέπει να διασκεδάζουν και να μην τα αντιμετωπίζουν με άγχος ή με πάρα πολύ τρακ, γιατί δεν κάνουμε τίποτα δύσκολο. Κάνουμε κάτι όμορφο, οπότε πρέπει να το χαιρόμαστε, πρέπει να αγαπάμε τη φωνή μας για να γίνουμε ακόμα περισσότερο καλύτεροι.


Ποια συνεργασία σου ξεχωρίζεις στη μέχρι τώρα καριέρα σου;

Θα ξεκινήσω με τον Πασχάλη Τερζή, με τον οποίο συνεργαζόμασταν 4 χρόνια στην Ιερά Οδό, στη Θεσσαλονίκη, σε περιοδείες, σε συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο Πασχάλης Τερζής, την περίοδο εκείνη που μου είχε μπει η ταμπέλα ότι κάνω εκπληκτικά φωνητικά και είμαι και καλός συνθέτης, με πήρε από το χέρι για να τραγουδήσουμε μαζί, δίπλα δίπλα, για να δείξει στον κόσμο ότι ο Άκης Δείξιμος είναι τραγουδιστής. Όντως, πάρα πολύς κόσμος με είδε από εκείνες τις συνεργασίες μου και μετά με άλλο μάτι. Επίσης, να μιλήσω για τις υπέροχες συνεργασίες μου με τη Νατάσα Θεοδωρίδου που έχει τραγουδήσει οκτώ δικά μου τραγούδια στη δισκογραφία της, με πιο γνωστό το «Αν υπάρχει παράδεισος», το οποίο έχει αποδείξει εδώ και δέκα χρόνια ότι είναι ένα διαχρονικό τραγούδι από μια σπουδαία ερμηνεύτρια. Ακόμα, θέλω να πω για την Πέγκυ Ζήνα που, εκτός από συνεργάτιδά μου, είναι και φίλη μου, με την οποία αυτή την περίοδο βρισκόμαστε ούτως ή άλλως σε περιοδεία. Την αγαπώ  πάρα πολύ και θα της ευχηθώ να είναι γενικά πάντα όσο χαμογελαστή είναι τώρα.

Ποιο δικό σου τραγούδι που έχεις δώσει σε άλλον καλλιτέχνη θα ήθελες να είχες πει πρώτος εσύ;
Είναι πολύ ωραία ερώτηση αυτή, γιατί είναι ένα θέμα συζήτησης που κάνουμε πολλές φορές με τη δισκογραφική εταιρία. Ποιο είναι το κριτήριό μου για να κρατήσω κάποια δικά μου τραγούδια για μένα και ποιο είναι το κριτήριό μου για να τα δώσω σε άλλους καλλιτέχνες; Η απάντηση είναι ότι, δεν υπάρχει τραγούδι που έχει τραγουδήσει άλλο τραγουδιστής και θα ήθελα να έχω πει πρώτος εγώ. Όταν μπαίνω στη διαδικασία να γράψω για άλλους, γράφω για άλλους και αποκλείω το ενδεχόμενο να το πω εγώ. Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν το πάρει ο άλλος, τότε υπάρχει το ενδεχόμενο να το σκεφτώ για μένα. Και επειδή ακριβώς τα έχω ξεχωρίσει αυτά τα δύο, αυτός είναι ο λόγος που προχωράω παράλληλα και στα δύο. Παρά το γεγονός ότι αυτό το διάστημα υπάρχει δυσκολία στην ελληνική δισκογραφία, φροντίζω και βρίσκομαι σε σπουδαία cd με μεγάλες συνεργασίες. Αυτό σημαίνει μάλλον ότι κάνω καλά αυτή την επιλογή.

Παρακολουθείς όλα αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μας τα 2 τελευταία χρόνια; Πώς τα αντιμετωπίζεις;

Δεν τα παρακολουθώ μόνο, τα ζω. Τα αντιμετωπίζω με δυσκολία, μειώνοντας τα έξοδά μου όσο γίνεται και ακόμα περισσότερο, γιατί όπως όλοι οι Έλληνες, έχω τρομοκρατηθεί. Εννοείται ότι αυτό που νιώθω για τους βουλευτές είναι τουλάχιστον αηδία, γιατί ζούμε την κατάσταση στην οποία μας οδήγησαν αυτοί που φυσικά, εμείς τους βγάλαμε. Με θλίβει γενικότερα που σαν Έλληνας βλέπω ότι μας λείπει η παιδεία ακόμα και σε αυτό, να κάνουμε δηλαδή τις σωστές επιλογές. Μου κάνει τρομερή εντύπωση που οι ίδιοι άνθρωποι οι οποίοι μπορεί να ζητωκραύγαζαν πριν χρόνια στο Σύνταγμα με σημαίες για το κάθε κόμμα λες και ήταν ποδοσφαιρικός αγώνας ψηφίζοντας χρώματα, είναι τώρα αγανακτισμένοι. Περιμένω να δω πιο είναι το επόμενο βήμα που θα κάνουν πλέον οι πολίτες, γιατί προς το παρόν το αποτέλεσμα στις λάθος επιλογές εννοείται ότι θα ήταν η κρίση. Δεν ήρθε ξαφνικά η κρίση. Ήταν ένα αποτέλεσμα, το οποίο ψηνόταν εδώ και πολλές δεκαετίες.

Σε λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις 7 Μαρτίου θα εμφανιστείς στο Vitamina, στο πλαίσιο των live του Ορφέα. Πες μου δυο λόγια για αυτήν τη βραδιά.
Θα είναι ένα live ερωτικό, ευγενικό, αφιερωμένο στις γυναίκες μια και την επόμενη μέρα είναι η μέρα της γυναίκας. Αλλά, όλα αυτά είναι μόνο στο μυαλό μου. Το αποτέλεσμα θα το δούμε εκείνη την ημέρα ανάλογα με το τι γυναίκες κυρίως πρόκειται να αντιμετωπίσουμε. Θα ακούσουμε κυρίως ερωτικά τραγούδια, τόσο ελληνικά όσο και ξένα, όσο γίνεται πιο καλόηχα και πιο καθαρά. Σίγουρα θα υπάρχουν και οι πιο χορευτικές μας στιγμές.

Σε γενικές γραμμές, προτιμάς να εμφανίζεσαι σε μικρούς χώρους όπως το Vitamina ή σε μεγαλύτερους (μπουζούκια);

Ο μικρός χώρος σου δίνει την ευκαιρία να είσαι σε πολύ πιο άμεση επαφή με το κοινό. Σίγουρα, έχω δει ότι σε μικρούς χώρους υπάρχει πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα να διασκεδάσει ο κόσμος πολύ κι ο ίδιος ο καλλιτέχνης να περάσει πολύ όμορφα. Ωστόσο, μπορώ να σου πω ότι ο κάθε χώρος έχει την ιδιαιτερότητά του. Έχω τραγουδήσει σε μουσικές σκηνές, σε πιάνο μπαρ, σε γήπεδα με 20000 κόσμο, όπως και σε μπουζούκια και στο χειρότερο σκυλάδικο. Κι όμως, όλοι οι χώροι έχουν τον δικό τους τρόπο αντιμετώπισης και τη δική τους ομορφιά. Προτιμώ γενικότερα να κάνω εναλλαγές στους χώρους που δουλεύω, γιατί έτσι δεν κουράζομαι κάνοντας το ίδιο πράγμα συνεχώς. Νιώθω τυχερός που αποδεδειγμένα τα καταφέρνω σε όλα - Δόξα τω Θεώ, είμαι χαρούμενος γι’ αυτό – και φυσικά που μου δίνεται η ευκαιρία να ανταλλάσσω ενέργεια και με λίγους και με πάρα πολλούς ανθρώπους. Το μεγαλύτερο δώρο που δίνεται σε εμάς που είμαστε στη σκηνή είναι η ενέργεια και η δύναμη που μπορεί να παίρνουμε εκείνη τη στιγμή.

Θα κλείσουμε την κουβέντα μας λίγο περίεργα. Πες μου έναν φόβο σου για το μέλλον και ένα μελλοντικό σχέδιό σου.
Το μόνο που μπορώ να φοβηθώ επειδή - Δόξα τω Θεώ – στην επαγγελματική μου πορεία φροντίζω και υπάρχω, είναι κάποιο θέμα υγείας είτε για μένα είτε για κάποιον συγγενή μου. Ένα σχέδιο για το μέλλον είναι αφενός κι εγώ και οι άνθρωποι που αγαπώ να βγούμε όσο το δυνατόν πιο αναίμακτα από τις δύσκολες ώρες που περνάμε γενικότερα σαν χώρα και αφετέρου, παίρνοντας τον χρόνο μου, να με βρει το μέλλον με μια υγιή οικογένεια.

 

 

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γι’ αυτό που είμαι σίγουρη για μένα είναι πως αγαπάω με ερωτικό πάθος τον Άνθρωπο.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

27/4/1932 Γεννήθηκε στην Αθήνα ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος.
27/4/1975 Πέθανε ο ρεμπέτης Νίκος Μάθεσης (Τρελάκιας)
27/4/2008 Έφυγε από τη ζωή ο Κύπριος μουσικοσυνθέτης Μάριος Τόκας